Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Speciális problémában kérnék tanácsot :) Egy kisebb köteg készpénzt hogyan érdemes EU-n belüli repülőútra magammal vinni? Legálás pénz, összegre sem valami sok, de egy sima pénztárcába azért nem fér bele.
Több variációt átgondoltam, de egyik sem tetszik:
- vigyem zsebben és az utasbiztonsági vizsgálatnál ne vegyem ki?
Egyszer már jártam hason módon, amikor a vékony brifkóm (bankkártya méret) véletlenül a zsebemben maradt és átvilágításnál ki is szúrták. Kivetették és egy tálcában külön továbbították, de a bankjegyeket kérésemre kivehettem és nálam maradhattak. A brifkóban mondjuk a bankkártyák chip része fémből volt, de a bankjegyekben is van fémszál. Szabad a zsebemben hagyni, kiszúrják egyáltalán, foglalkoznak ilyesmivel?
- vigyem zsebben és az utasbiztonsági vizsgálatnál ezt is tegyem fel a szalagra?
Nem szívesen veszíteném szem elől a pénzt, ha lehet magamnál tartanám. Megengedik ezt mindenhol vagy a fenti esetben csak mázlim volt? Vannak egyáltalán lopások kézipogyóból is az átvilágítás során?
- kézipoggyászban hagyjam benne és küldjem így át a szalagon? Megint csak szem elől téveszteném, elvileg kiemelhetnék a csomagból.
Tényleg percek. De ha a Kálvin téren akarsz felszállni, akkor számolj azzal a lehetőséggel. hogy a busz már a Deákon megtelik. Lehet, hogy nem mindenkit engednek felszállni a Kálvin téren. Mindig van bkk-s személyzet.
Nem wizz bankszamla kell, hanem wzz fiok a weboldalon. Azon kenyelmesen elpihen a zseton + 20%, es jegyvasarlasnal a fiokba belepve veszed meg a kesobbi jegyet, igy felhaznalva a rarakott egyenleget.
Kivéve ha országos sztrájk miatt nem törlik az összes kompjáratot, ahogy tavaly nekünk. Végül egy nap késéssel a Sky expressel tudtunk menni Parosra. A napi szállást persze buktuk, de az autókölcsönzős az jó fej volt.
Sziasztok. A Wizz megváltoztatta a foglalásomat, így vissza akarom mondani.Ezt találtam:
törölt járat (valamint adott esetben a visszaút) teljes értékét jóváírjuk WIZZ-számláján, a kifizetett díjon felül 20%-kal kiegészítve azt. A jóváírt összeg a Wizz Air bármely járatára felhasználható
Viszont az időkorlátra vagyok kíváncsi, hogy meddig használhatom ezt fel?
Némi küzdelem a kapunál a kerettel, ettől már kissé elszoktunk, de a dfree szatyrok megoldották. Majdnem pontos boarding, közel 100% LF, a kései c/in-nek hála 1 D, E helyek összejöttek kiosztottként.
Hosszas gurulás a 13R elejére erősödő zivatartevékenység közben, ott még láttunk egy Easy A320 felszállást, majd egy Qatar A330 landolást, ezután ráfordultunk a futópályára, hosszas várakozás, majd visszagurulás a várakozóhelyre, a cpt tájékoztatása szerint a Qatar gép személyzete rossz fékhatást jelentett, várunk. A kijelölt állóhelyen kinyitották az első ajtót, lépcső is érkezett, ahová szerencsére kimehettünk levegőzni-nyújtózkodni. A reptérzárat fél óra után – a következő zivatargóc érkezése előtt ideiglenesen – feloldották, de nekünk tankolni is kellett, arra viszont még nem nyílott esély, a távolodó zivatarcella még nem volt elég messze, bár a Nap is kisütött, volt még viszonylag közeli villámtevékenység. Ezt követően megjött az újabb cella, újabb reptérzár, amit újabb 30 perc után feloldottak, de tankolni még mindig nem lehetett. Végül közel két és fél órás késés után felszálltunk és eseménytelen repülést követően kb. ugyanennyi késéssel érkeztünk Athénba. A személyzet normálisan, kedvesen, informatívan kommunikált a felszállás előtti mizéria során, többször kijött mind a cpt., mind az első tiszt hölgy, és az utastérben adtak tájékoztatást.
ATH-ban 15 perc intenzív gyaloglás a terminálban, pont elment az X96 busz Pireuszba. Elértük volna, de már nem lehet a buszon jegyet venni, csak a buszmegálló melletti bódéban; nem baj, 30 perc múlva jött a következő, a menetidő kb. 1 óra.
Szállás Pireuszban (pár w6 utasnak a reptér mellett kellett szállást keresni, mert a késés miatt lekésték a Naxos felé tartó belföldi görög járatukat, másnapra ugyan átkönyvelték őket, de bukták az aznapi szállást a szigeten). Ezért IS jobb eleve a kompot választani, sztem.
Bemetróztunk Pireuszból a Monastirakihoz és egy nagyon kellemes estét töltöttünk a városban, csak laza sétálgatással, meg vacsival.
Másnap reggel Blue Star Ferry-vel 5 és fél órás kényelmes és élvezetes kompozás Naxosba. Kellő időben véve sikerült 20 EUR Super Economy jegyet venni, a saját oldalukon ezt nem árulják, de pl. a ferries.gr oldalon igen, igaz itt van +5 EUR jutalék, de maga a jegykategória jóval olcsóbb.
Naxos szigete frankó hely, amit még nem özönlöttek el végzetesen a turisták, vannak igazi karakteres falvai, önfenntartó köszönhetően pl. a saját víznek, minőségi mezőgazdaságnak, meg pl. a márványbányászatnak is, ezért sok szempontból megőrizhette igazi görög jellegét és nem lett egy - kizárólag a turistákra építő - drága sznob hely mint pl. Santorini és Mykonos, mégis nagy hegyekkel, gyönyörű tájakkal, rengeteg fantasztikus parttal rendelkezik, köztük számtalan olyannal, ahol a főszezonban is akár teljesen egyedül lehet az ember a kedvesével, családjával. Szállás Agios Prokopios településen sztem jó választás. Kocsit abszolút érdemes bérelni a szigeten, busszal sok helyre el sem lehet jutni vagy csak nagyon kényelmetlen időzítéssel. Mi őket választottuk, helyi görög iroda, sallangok nélkül, elég az email-foglalás, napi 20 EUR-ért már van autó, nullázó felesleges: https://www.funcarandrides.com
Naxos-Santorini 2 óra Blue Stary ferryvel, erre a szakaszra nem lehet sehol super economy jegyet venni, a sima economy a Blue Star saját oldalán is megvehető 22 EUR ellenében, plusz illeték nélkül.
Santorinire hajóval és napközben érdemes megérkezni, a kalderába behajózás nagy élmény volt. Amúgy a szigetre bőven elég a 2 nap; kocsibérlés itt felesleges, a buszhálózat megfelelő, a távolságok rövidek. Költséghatékony és logisztikailag is jó szállást Karteradosban érdemes keresni. Egyszer az életben persze látni kell Santorinit, valóban lenyűgöző, de a kínai, koreai, amerikai turistahadosztályok miatt sajnos már főszezonon kívül is extrém zsúfolt, a sziget gyakorlatilag elesett, talán ráférne egy VEI=6-os újfent. :)
Santorini reptere minden szegmensében túlzsúfolt, épülnek is már az új létesítmények.
Szeku-sor az utcáról kígyózik, bent a tranzitban általában alig van szabad ülőhely, van egy kis szabadtéri terasz is büfével, az sem túl nagy. 4 gép várakozott az előtérben. A jegyet az FR oldalon vettük, a kézi mérete miatt muszáj volt priority-t is, ülőhelyet persze itt sem, szét is ültettek első nekifutásra. Tele volt a gép, a görög légtérben szép repülés volt a Kükládok felett, az út további része zárt felhőzet fölött, majd némileg frusztráló - azaz nem kellő mértékű :) - süllyedés (kezdete) Pest megyében, majd pontos érkezés Bécsbe. Laudával ez volt az első utunk, semmi meglepetés vagy külön említésre méltó dolog sem pozitív, sem negatív irányba.
A 2 óra 40 perces Flixbuszozás Pestre már annyira nem hiányzott, de egyszer annak is vége lett. :)
na, végülis nem tértem ki. A lényeg, hogy mostanában abban a helyzetben vagyunk, hogy a gyerek életkora miatt már nem babakocsizik, viszont sokat gyalogolni városban meg nem annyira szeret, végül is érthető, őt nem köti le a városnézés. Most újat próbáltunk, és mivel volt feladós bőröndünk, így az összehajtogatható rollert szépen beledobtuk. Nagyon jó döntés volt!
Autóban ugye csak simán bedobja az ember hátra, sőt, a futóbicajt is, de repülésnél ez nem ilyen egyszerű :)
Tizenx éve Nápolyban aludtunk, egy toronyház sokadik emeletén volt hostel kialakítva. Csuda vicces hely volt, mert a liftet csak akkor tudtad használni, ha bedobtál egy 50 centest :)
Ha beleszaladnál a "due to an earlier flight disruption (...) which caused a knock-on effect on the daily schedule of the aircraft" ítéletbe, többen fogunk neki örülni. :)
Simán nagy piros betűkkel kellene kiírni, hogy figyelem forgalmi rend változás :D
ki van írva :D (de persze mi is benyaltuk, csak én a 11 évest küldtem be, aki nagy lelkesen be is nyomakodott, mire elolvastam a nagy pirost és utánaszaladtam :D )
Wc-t én is besz..tam :D már majdnem vettem elő, mikor látom, hogy a piszoárnak hűlt helye és nők jönnek ki onnan. Simán nagy piros betűkkel kellene kiírni, hogy figyelem forgalmi rend változás :D
Még augusztusban sikerült kipróbálni a Ryanair egyik legújabb járatát, a Riminibe menőt, amit előre látható volt, hogy komálni fog a magyar, így is lett. Eredetileg Horvátországba mentünk volna autóval (hogy miért autó, annak fő okára még kitérek), de kicsit későn kezdtük el nézegetni a szállásokat, és olyan árban lettek volna a kiválasztott helyeken, amit nem voltunk hajlandóak megfizetni. Ekkor jött Rimini képbe, ami nem volt újdonság, két éve is voltunk ott, akkor még Bolognába repülve. Egész olcsón sikerült jegyet venni, szállás is lett jó árban. Rimini kisgyerekkel egyébként nagyon jó, közeliek a parthoz a hotelek, nem több száz méterre vannak, a part végig homokos, lassan sekélyedik, de nem több száz méteren keresztül van sekély víz, (mint mondjuk Larnacában) tehát felnőttként is tudod élvezni, ráadásul minden strand jól felszerelt gyerekjátékkal.
A reptéren majdnem sikerült bemennem az emeleti, kajálda melletti vécébe, hiába, a megszokás nagy úr, nem érdekelt, hogy kilógnak a csajok a folyosóra sorban, én szépen elmentem mellettük az egykori közös férfi-női előtérbe, ott konstatáltam, hogy ez már csak a női vécé :)
A vásárlásnál vettünk a csomag miatt egy darab priority-t, a gyerekkel meg azzal minden további nélkül mehettünk volna a prio sorba, csak mikor odaértünk, a prio sorban állt vagy 15 ember, a nem prioban meg 0, így azt választottuk. Csekkoltató fiú rögtön mondta, hogy hát sajnos fizetni kell az extra csomagért, mi meg mondtuk, hogy ó, dehogyis, hiszen ezt a jegyet vettük. A gépen szerintem jóval többen voltak a sorhosszúság alapján, akik priot vettek, mint akik nem (mennyi a maximum, amit eladnak).
A repülés pontosan és gyorsan történt, valamilyen új Ryan géppel (a lajstromot sosem írom fel, sorry), legalábbis a belső színvilága és elrendezése alapján nekem még ez nem maradt meg. A gép 90%-os töltöttségű volt, Záránál fordultunk rá az Adriára, Riminit délről közelítettük meg.
Rimini reptere iszonyú pici, nagyon rég jártam ilyen kis reptéren, a napi forgalom kb. 5 gép. A kapuk számából és az épület nagyságából ítélve nagyobb forgalomra rendezkedtek be egykor, ráadásul nyugat-európai turistákra számítva, legalábbis az épület oldalára festett francia-osztrák-német zászlók ezt mutatták. A gyakorlatban ma Rimini az olasz családok és a kelet-európai turisták törzshelye lett. Számomra újdonság volt, hogy a repülőről a terminál felé gyaloglók egy része a csomagszállító kiskocsiról akarta leszedni a cuccát, nem akarta megvárni, hogy a szalagra átrakják.
Az ottlét alatt a strand mellett voltunk pár helyen, ahol még nem voltunk (Mirabilandia, San Leo, Urbino és környéke), illetve egy délutánra elmentünk San Marinoba is, de a pocsék parkolási helyzet, valamint a teljesen igénytelen, legalja turista boltok sora elég visszataszító volt. Hét éve voltunk már egyszer San Marinoban, akkor nem maradt meg, hogy ilyen bóvli lett volna.
Hazafelé azzal számoltam, hogy kb. nem lesz nyitva semmi a reptéren, ekkora forgalomra nem sok értelmét látom, velünk párhuzamosan egy gép sem ment. A forgalmat jól mutatja, hogy a tizenx kapuból egy képes elvinni az egész napi forgalmat, ha jól láttam, az összes gép oda volt kiírva. A becsekkolást két pultnál végezték, jól meg is tévesztve az embereket. A két pult elé kiraktak ugyanis egy Ryan-es csomagmérőt, amin a prio és non-prio nyilak is ott voltak, és azt már szépen itt is megfogadták az emberek, az egyik sorban 80-an, a másikban 6-an álltak, mikor odaértünk. Természetesen a rövidebb sort választottuk. Ahogy néztük többen most repültek először, de legalábbis nagyon kevésszer utaztak.
A terminál belső részében aztán nyitva volt egy viszonylag jó ellátottsággal rendelkező büfé, meg egy ajándékbolt is, a terminál terasza meg kiváló panorámát nyújtott a kifutóra, ahol a mi gépünk érkezéséig egy magángép felszállása okozott csak izgalmat. A beszállítás már akkor elkezdődött, amikor az érkező gép épp elhagyta a horvát partokat, ezért kb. másfél tucat ember nem is állt be a sorba, hanem kinnmaradt a teraszon, többségük szépen megvárta a budapesti gép leszállását is. Ekkor már jött a földi személyzet egy tagja, hogy azonnal húzzon be mindenki és álljon sorba amit szépen meg is tettünk. A kb. félórával tovább történő teraszon maradás előnye annyi volt, hogy nekünk már csak negyedórát kellett sorbanállni, mire elindult a beszállás ténylegesen, a többiek 45 percet álltak ugyanitt sorba. Hazafelé szintén 90%-os volt a telítettség, számos olasz család is jött Budapestre.
Riminibe simán megyünk máskor is, főleg ha jó az ár. Rengeteg látnivaló van a közelben, a strand is jó, nem a legillusztrisabb tengerpart Európában, de nem is rossz.