Nos megnéztem egy (óra szerint) 168 ezret futott példányt, ennek is szivárgott kicsit a kapcsolókarnál, és beindítás után jött valami mechanikus zaj a váltó felől. Kuplung ki-be nyomás után enyhült, bemelegedve meg már nem nagyon volt hallható. A sebességeket szépen vette, jól kapcsolható volt, csak egy kis játéka volt a karnak fokozatokban, de a kapcsolási érzet jobb mint pl egy Corolláé.
De mivel németbe ingázásra kellene autó(nem nekem, rokonnak), így én nem merem ajánlani neki, mert költséges lenne és nagy szívás, ha netán ot kint állna meg alattuk. 300-400e ftos kategóriában meg ki tudja mennyit futott autók vannak. Ja ennek a kipróbáltnak eléggé meg volt kopva a váltógombja, alig látszódtak a fokozatok. Ez mennyire normális 170e körül? 97es darab.
Ez teljesen így van. Általában azoknak esik szét, akik 200-at akarnak menni vele 0 ráköltéssel, és nem hallják, hogy traktor hangja lett, mert a szétrohadt kipufogó elnyomja.... Ja és ez márka független ;-)
Nos, ahol írtad megtapiztam az alját, és kívülről befelé jaladva: Küszöb, aztán valami vékony műanyag borítás, UTÁNA (szerintem) a kézifék huzala van átbujtatva egy (kb. 2 cm széles) lemez vezető gyűrűn, amiben van valami féle gumi csillapítás... Nos azt akarom kinyögni, hogy a jobb oldali kottyan olyan 3 mmm-t a bal oldali meg nem.
Akkor ilyesmi dologról volt szó nálad is, mekkora volt a kottyanás?
Nekem 218 van benne, (de lehet, hogy 100-al több - ki tudja manapság.. :-( ) De a váltóval még nem volt problémám . Jóóó olyan mint a fakanál a lekváros kondérban, de háát ez ilyen... amúgy 1 ujjal működik. Illetve szivárgott az olaj ahol a kulisszatengely bemegy váltóházba kb 7-8 decit utána is kellett tölteni aztán gondolt egyet és nem szivárog! Erre azt tudom csak mondani Viva La France!!
A már annyit emlegetett műanyag perselyeket se találtam még soha amiket ki kéne cserélni, ha valakinek volna fotó a konkrét helyükről az nagyon jó lenne.
Meg az nem csak úgy van, hogy bumm holnap szétesik. Vannak előjelei.... Csapágynak hangja van... Nem veszi a sebességet, kidobja sebességből... 200 nál váltoólaj cserénél fém forgács van az olajban...
Pár éve egy Galant került a családba . 13 éves , egy tulajos , közel 300 ezer kilométer futás teljesítmény , bebzines , V 6.os , jó állaptú , karbantartott . Három év alatt ráköltöttük a teljes vétel árát , mert akkora mindene " elfáradt" . A motor kivételével szó szerint mindent újítani kellett , és aztán eladtuk az eredeti vételár 60 százalékáért .
Természetesen máshol is utánanéztem, de pl érdekes mód a megane klubon nem írnak konkrét váltóhibáról, és a népítéleteknél sem találtam, bár lehet nem futottak még 200 felett :) De pl az autonavigátor oldalán már nem egy ilyen info van a használt Carismánál.
De akkor töröljük a Carismát. Valami echte japánt nézünk.
Ezt az infót Trotter-től kaptad a Toyotaciub-bon , talán őt faggasd ki jobban . Ha elfogadod a véleményem , hallgass a " club tagok " véleményére . és felejtsétek el a négyszázezres kategóriát , mert orbitális szívás lehet belőle . tudom . mert már túl vagyok egy hasonló eseten .
Nos, kutakodtam a neten, és azt írják a francia váltó szét szokott esni 200+e km körül-felett. Ez mennyire para ? MEnnyire általános, ki lehet szűrni, meg lehet előzni ?
Hali, a hátsó ajtók alatt közvetlenül feküdj be a kocsi alá, és a kasztni széleinél fogsz látni menni egy-egy csövet... mozgasd meg, és ha kopognak akkor megtaláltad a bajt. Pontosan a közepénél van egy tartó bak, amiből kimennek a szilentek, viszont ezt cserélni nemigazán lehet. Úgyhogy a szerelőm Homemade módon megcsináta valami félbevágott gumiszilenttel tömte meg... Azóta mintha új lenne az autó, semmi hangja sincs. Remélem sikerült jól körbeírnom. :)
1. Az alsó kuplung munkahengered tömítő karmantyúja, elkopott kb1300 Ft-os alkatrész, meg max 1 óra kicserélni. Úgy tudod ezt meg, (mármint, hogy kopott-e), hogy a kis gumisapkát az ujjaiddal a hengertest felé, meg össze nyomkodod, ha szörcsög, tocsog, akkor olaj van alatta és nagyon nem kéne ott lennije...
2. Kuplung holtjátékot tudsz állítani, a pedálnál van egy 12-es kulccsal megfogható anyacsavar azt feloldva a munkahenger szárát 8-as villáskulccsal vagy kézzel a motor felé kell csavarni. A pedál holtjátéka 6-13 mm között legyen.
Erről a fékcsöves "kalamolásról" (talán kopogás??) írhatnál bővegbben, hol mennek ezek a csövek, mit csináltatok vele, hogy csendben legyenek?
előre is köszönöm..
Nekem is kopog valami de a futómű diagnosztikán nem tudta megmondani a Jani, mitől??!! Erre legyintett egyet "B.+ ez vizsgán is átmenne.." dumával váltunk el.
99-es 1.6 Carim kuplunja igen fent kezdett el fogni. Lehet ezen még valamit állítani ( mint a régebbi autóknál) vagy megérett a kuplunngcsere?vagy esetleg más hiba? Kuplungszettekről véleményt tudtok írni (Valeo, Luk, Sachs, Aisin) ?
Sziasztok, tipikus Carisma probléma: JOBBRÓL ÉS BALRÓL A HÁTSÓ FÉKEKHEZ VEZETŐ CSŐ ISZONYATOSAN KALAMOL AZ AUTÓBAN!!! még kis sebességnél is.... Ez persze nem feltételezi hogy a tiednek pont az a baja :)) nekem az összes szilent, talpasok és egyéb "kopogható" dolgok ki lettek cserélve, és még ezután is kopogott valami, és kiderült hogy a fékcső, de az is, hogy nem az enyémnek kopogott először a fékcsöve...
Fogyasztásom 9 literről lemet 6,2-re mióta a kipufogó kompletten fel lett újítva...
Egy rokonom lehet hogy Carismát vesz, holnap meg is nézek egyet, van valami, amire külön kell figyelni?
És még1 dolog: 2 autó van kinézve netről, 97es 1.6 glx mind2, viszont az egyiknek hátul elektromos az ablaka, a másiknak nem. És mind2 EUs rendszámú, bár az egyiknél azt írták MO-i. MElyik lehet a behozott kocsi? AMúgy egyáltalán, ezen kívül milyen opkból kaphat egy régebbi autó EUs rendszámot? Meg az egyiknél 99LEt írnak(ez a 2 el. ablakos), a másiknál 90.
Sajnos, rég volt ilyen autóm, pedig szerettem... a hátsó zajt nem a benzintartály okozza? Nekem annak idején potom pénzért beépítettek egy szigetelést, akkor megszűnt.
Évjáratra is stimmelő gépem van. Nagyon hajtod a gépet vagy kíméletes vezetéstől jön ki a 12 lityis fogyasztás? 100- 110-es tempónál az enyim 7.5 körül "zabál". Autópályán 120-as tempónál 6.2. Nézesd meg szakival de előtte magad is szemléld meg a légszűrő állapotát. Ha tiszta más lesz a problema. Alapból 14-es kerekek vannak rajta (185/65-14). Az a hátsó zaj nálam is fenn áll de még nem jöttem rá mi lehet a gond....gondtalan autózást.....adam
A fogyasztás amit írtál az nagyon sok, bár talán van az a vezetési technika, amivel le lehet küldeni a torkán 12 litert.
"és nagyábbol 2.5-3.0 váltom ell szerintem ez egy kicsit sokk" - na ezt nem értem ...hol váltasz, milyen valutát?, :-))
Mindenesetre az ilyenkor kötelező dolgokat ki kéne cserélned, ha nem tudod mire gondolok szívesen részletezem.
A gumiméret... ALAPVETŐ, hogy mivel ABS van az autón a kerék átmérőknek meg kell egyezni az első és a hátsó tengelyeken, na meg a KRESZ is valami előír erről. A 15-ös felnire egyébkén tnem tanácsos pl. 195/55-ös guminál nagyobbat feltenni de itt a hangsúly a .../55-ön van. Nekem a 195/60-as teljes terhelésnél úton lévő huplikban beleért a kerékjáratba.
Az elölről ill hátulról jövő "ien" hangokat oan futómű diagnosztikával lehet kiszűrni, bár valamilyen szilent lesz, de olcsóbb a diagnosztikával kideríteni melyik is az..
A fedélzeti kompi. .... - ötletem sincs, lehet meghalt.
Ne szidd azt a váltót, mivel ezzel a váltó áttétellel le lehet gyorsulni egy 1,8-as GDI-t abban japán a váltó, ráadásul a fogyasztás is 5-7 körül van vele legalább is nekem.
Üdv Help valaki nem rég vettem egy 99 es 1.6 90LE carismát
Hibái :)
Nálam kb ien 12 litert eszik és nagyábbol 2.5-3.0 váltom ell szerintem ez egy kicsit sokk 30 literböl 250 km mentem ell vele :(
Elöl hátul 15 kerék van fent hátul nagyonbb gumivval mint elöle 4 en be ülünk és be ér a sárvédö a gumiba még a kisujjam se fér be :) rugo problléma?? vagy nem gyári a kerék rajta és azért ??
Hátul menet közbe ien kopogo hangok vannak amikor bele meek egy kis gödörbe vagy nem egyenletes az út
Van benne fedélzeti komputer és nem ir ki semmit 0.00 ir menet közbe is ez miért van ???
Amugy jo kis gép motorja naon ott van ;) váltó sajna fos mert renault :) imádom a japán kocsikat :)
Segítsetek, please! Nem szabvány méretű ködlámpám van a Carismában, ami talán nagyobb/erősebb (?) a szokásosnál, de ebben nem vagyok biztos.
Mindkét műanyag keretet elvesztettem és sajnos beszerezhetetlen, nem is tudták beazonosítani, hogy ki/hol gyártotta ezt a típust. A normál bordás keret foglalata kicsi ennek az égőnek.
mellékelek egy fotót, hátha valaki ismeri. Jelenleg ott van két hatalmas lyuk a kocsi elején, talán nem a legjobb, hogy eső, sár és majd sós hólé megy be a motortérbe.
Szóval, hátha valaki be tudja azonosítani.... köszi minden segítséget!