fél órát mentem a kocsival és menet közben egyszer csak kigyulladt. Leállítottam, újrainditottam és először az ABS aztán kb 6 mp után az ESP világít.... egyenlőre ez van, és ezek most nem is működnek ... remélem semmi komoly nem lesz :S
Ne félj! Ha megyünk a garázsba mókányolni nem felejtem otthon a 4,1Mpixeles Sony dsc-p41 cybershot hiper szuper fotókészitö gépezetet sem...nagyon rajta leszek a témán...:-)
BETEG!!:DDD Nem csalódtam ismét...;) S legalább elektomosan lesz hajtható?:))) Ha jól sikerül nekem is kell egy példány:DDD Aztán meg kezdheted szériában gyártatni....;)
Na. Alulról a kocsi közepe táján a kipufogócső felett van egy aluminiumboritás, azt kell kicincálni, nem baj ha elhajlik, ugyanúgy vissza is lehet formázni majd...ha lent van akkor már szépen látni a sebváltóház alját, ami szintén pléhféleségből van - ezen sincs csavar, csak olyan kihajtható fülek. Ha ez is le van szedve, akkor eléd tárul a szerkezet, igy már látni fogjátok hogy letört-e a müanyag...
ha nem volna ez igy elég, akkor holnap vagy holnapután szereljük össze, csinálok pár fotót...
Az ábra asszem megteszi főtó helyett :))))...szép munka!:)) Akkor hogyan is tudom legkönnyebben megnézni, hogy nekem is ez a rész van-e letörve? Alulról kezdjek bontani?:S
Robi mibe kerül egy ilyen váltókar? "Rendelési szám: 8N0 711 112B -váltókar - az ábrán a 12es jelölve"
Az sebváltókar ára nekem 102.-euro lesz. Hegesztős sufnituning kizárva, amúgy meg nem is lehetne, mert az ott müanyag rész. Ha nem a sebváltóról lenne szó, hát valahogy biztos meg lehetne szerkeszteni, de a sebességeket tökéletesen és simán szeretném végre rakni 3év szivózás után... úgyhogy megy bele az új:-))
Persze hogy megy, csak akarat és hozzáállás kérdése. Már 3éve ilyen szarul megy a kar, mióta megvettem a kocsit...előző tulaj jól elbénázta nekem...mindegy, most már ezt is tudom hogy működik. Fotó helyett itt egy kép az etos-ból:
Odadughatod az orra alá :-)) Rendelési szám: 8N0 711 112B -váltókar - az ábrán a 12es jelölve
Részletesebben: az alkatrész legalján ha megnézed a bal felén van egy visszahajló rész, ami úgy van kiképezve hogy a fémen van egy müanyag takaró rész - hogy ne a fém csússzon fémen - ami a váltóház testével érintkezik, ha oldalra kinyomod tartsa a távolságot. Na nekem ez van letörve :-( ezért ugyanannyira beesik 1nél is mintha hátramenetet raknék neki...
Ezenkivül: mikor megvettem az autót még nem volt garázsom, ezért szereltettem bele sebváltózárat Defend-lock, az Újvári (SR-Nové Zámky) Audi hivatalos márkaképviselet szervizében...vaskos pénzekért. Most ugye megláttuk hogy van beszerelve az egész szerkezet a kocsimba (amin annak idején dolgoztak d.e.8-d.u.16óráig...) nem akarok mocskos szavakat hinteni az érintettekre, pedig azt kéne...ha azt mondom hogy sufnituning szinten akkor máris dicsértem...ez egyszerüen nem normális SOHA TÖBBET MÁRKASZERVIZ!!!! A sebváltózár karja 2csavarral van felfúrva, amin behúzásnál egy bizonyos nyomatéknál úgy törik le az anyacsavar hogy csak egy kúpos rész marad rajta, hogy ne lehessen kicsavarni csak kifúrni - lopásgátló okokból ugye...Szerintetek első csavarásra megengedett mindkét anya sima harapófogóval?? Vazze, de meg ám!!! A sebváltóház aljára meg akkora lyukat fúrtak, hogy egy keritésoszlop is beférne rajta, nemám az a k.b.1,5cm átméröjü sebváltózár rúd...de nem baj mert legalább fél flakon szilikont rányomtak hogy eltünjön a lyuk, meg hát ugye tartson is valami ha már a 2csavar nincs meghúzva... Ja és hab a tortán, közben még a sebváltóház takaró lemezét jól megkalapálták felfelé úgyhogy folyamatosan váltásnál hozzáért a takarólemez a sebváltókar aljához, amiről szépen árulkodott az ott összegyült fémreszelék... Hát igy kell dolizni egy audi márkaszervizben ugye?? NO COMMENT
Vigyázzon mindenki a szervizekkel, csak úgy szereltetni autót ha ti is ottvagytok mellette!!!!
Na..megy ez kérem!:) Ez volt az amire ezek szerint a szerelőm lusta volt... Tudsz csinálni róla használható fotót? Vagy ha rendeltél kart akkor arról, mielőtt beszerelitek..csak azért lenne jó, mert ha nálam is (tuti ,hogy ez lesz) ez a hiba, oda tudnám dugni az ember orra alá, hogy na ezt kell kiszedni.... Kíváncsian várom a javítás költségeit...:SSS Nem lehet a régit javítani? Mit tudom én hegesztéssel, vagy akárhogy... Vagy olcsó egy váltókar?:S:)
Szasztok skacok...szetkaptuk a sebvaltot...megtalaltuk a hibat...:-)) orvosolva lesz Kozep alagut le, megneztuk a mechanizmust, felulrol nem eleget latni, alul leszedtuk a hovedo lemezt, a valtohaz takaro lemezet...a sebvalto kar aljan van egy J alaku elem a J szara visszahajlik, ez van letorve, nincs ami oldalrol megvezesse a kart mikor egyest teszek neki...diohejban ennyi... Tehat: sebvaltokar rendel, beszerel, beallit, jobb lesz mint az uj...remelem:-)))
anno TT vásárlás előtt kaptam pár "itinert" mailben ..idézem :
"Klíma, nem húz e (enyémnek 10.000 km ként futóműbeállítás kellett, nem erősen, de azért húzott balra egyfolytában), ha tompítottat kapcsolsz, világítanak e a műszerfal gombjai, fordulatszámjelző mutatója alapjáraton normális értéket mutat e, nyitásnál-zárásnál automatikusan kicsit lejebb engedi az ablakokat az automatika, majd pedig visszaemeli - ez működik e, normálisan visszacsúszik e az ablak ( enyém egy időben emiatt beázott és iszonyat menetszél hang volt 100km/h felett), váltásnál 1-es, 2-es ha szorul akkor előbb utóbb váltócsere. "
anno nekem sokat segített a fórum is ..remélem sikerrel jársz :)