Keresés

Részletes keresés

Moli Creative Commons License 2000.08.03 0 0 105
Nemar! :)) A vegen meg utolerjuk a CS topikot! :)

Badguy: ja, persze, trigger_hurt, de alatta ott lapul a void :))) es bizony egy trigger_hurt-on senki se jut at elve :) csak a bomba egeszen a brush aljaig. :)

-TJ-: A .bsp alapvetoen binaris zagyvasagbol es egy entity filebol all.
Az entity file szoveges, ebben vannak leirva az "entitasok" (ezt mostanaban hallottam valakitol) pl respawn pontok, decalok a palyan (ezek a spray-k), buyzone, rescue zone, etc, etc. Ezt konnyu szerkeszteni [text-editor :) ], es a modositott entity file-t (.ENT) gond nelkul vissza lehet illeszteni a .bsp-be.
A zagyvasagban van leirva maga a terkep szerkezete pl a falak, a fenyek es arnyekok, a texturak pozicioja.
A terkepen hasznalt targyakat tobb fele keppen is le lehet irni. Ha ugy akarod hasznalni, mint egy, a mapben leirhato targyat, pl fal, ajto, allo kamion, vonatkent hasznalhato auto, kitorheto uveg, akkor elegendo egy prefab. A dinamikus targyakhoz (pl forgo-rotoros helikopter, vagy robbano csirke, vagy menekitheto tusz) modellek kellenek.
A prefabok vegul is ugyan olyan palyak, mint amibe be lesznek illesztve, de ezeken a palyakon csak ezek az elore megepitett targyak vannak, ezeket altalaban meg leforditani se lehet, a lenyeg az, hogy ki lehessen ezekbol masolni a targyakat.
A dinamikus modellek igazi modellek, mint pl a jatekosok vagy a fegyverek, meg a file formatum is azonos (pl cstrike/models/chick.mdl vagy cstrike/models/orange.mdl) Ezek megnezesehez modelviewer-t, szerkesztesehez milkshape-et hasznalj.
Aztan ott van pl. a cs_italy-n levo osszetorheto borosuveg esete, ami azert nem prefab, mert ahhoz, hogy torheto legyen egy poligon, meg kell adni ezt a tulajdonsagot. Ez mar eleg sok munka, leven az uveg sok polygonbol all, de most jon a durvabb resze: ahhoz, hogy az egesz uveg egybe torjon szet (minden polygonja egyszerre), ossze kell oket kotni. Ez azert mar eleg gazos, bar meg lehetne csinalni. Ezert hasznaltak modellt erre a celra. Azt remelem erted, hogy a fegyver es ember modellek miert nem prefabok, mert nem a palya reszei. [Honnan tudnad, hogy hanyan jatszanak a palyan, etc, etc, etc, etc, etc...... :))) ]
A texturakat is be lehet forditani a .bsp-be, de leginkabb egy kulso .WAD fileban vannak. Ezeket meg tudod nezni a WC-vel, atszerkeszteni leginkabb a Wally-val szoktak.
A winbspc csak az eredeti terkep forrasfilet forditja vissza, amiben maga a terkep (es ezzel egyutt ugye -mint tudjuk- a prefabok) es az entity-k vannak. A texturak a skybox es a felhasznalt hangok nem.
Az oilrig helijet mar irtam. Ja, a modell fileok felepitese: a polygonok, a csontvaz, az animaciok es a texturak. A texturakat a modelviewerrel is ki tudod szedni, at tudod szerkeszteni.
A regi helikoptert egy regi betabol tudod talan megszerezni. Amugy az a modell eleg szar, mert tul reszletes, igy nem igazan lehet felhasznalni palyakon. :(
Prefabot .mdl-be konvertalni? Vegulis WC-bol lehet .dxf-be exportalni, Milkshape-be pedig lehet .dxf-bol importalni... Elvileg...
Ehh, remelem azert ertheto...
Prefab-aradat

Lord Sage: motorcsonakot Badguynak.

Moli

Lord Sage Creative Commons License 2000.08.03 0 0 104
Rav: Na, átnéztem az itthoni cuccot és találtam 300Mb .3ds filet (meg néhány lwo-t és egy valag max-ot). Találtam is neked való helikoptert. Majd kirakom valahova.

Motorcsónakot is találtam, motorral, ja, gumi csónak.

[UNQL]Golf

Lord Sage Creative Commons License 2000.08.03 0 0 103
Lord Sage Creative Commons License 2000.08.03 0 0 102
http://www.planethalflife.com/coldfusion/tutorials/intro.htm

Egy kis modelling tutorial, nézd át...

-TJ- Creative Commons License 2000.08.03 0 0 101
Aham, koszi!
Megiscsak belekell asnom magam :(
Sot mostmar a 3D studiot is fel kell raknom :)
Remelem azzal lehet ezeket konvertalni, volt ott par free cucc, azokat megnezem, a kepeken nagyon szepek!
Előzmény: Lord Sage (99)
Lord Sage Creative Commons License 2000.08.03 0 0 100
100!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
IRC rullah :)))))))))))

és persze dxf

Lord Sage Creative Commons License 2000.08.03 0 0 99
http://www.amazing3d.com/services/trans1.html

Csak az a bökkeno, hogy itt fizetni is kell érte :((((
Bazzz, a reinstall után nem találom a régi cuccokat, nem emlékszem a címekre :((((

-TJ- Creative Commons License 2000.08.03 0 0 98
Hmm, az nem dxf? A obj nem wavefront object? Mert akkor az is jo szerintem, megneznem.
Előzmény: Lord Sage (97)
Lord Sage Creative Commons License 2000.08.03 0 0 97
Mondjuk .max, .obj, .dfx, .lwo, .3ds nem lenne jó?

Lehet konvertálni, de körülményesebb... (ki is kell szedni, amit még nem tudom hogy kell)

-TJ- Creative Commons License 2000.08.03 0 0 96
Mashol. mdl-be nem lehet konvertalni? Mint a fegyver/playermodelleket?
Előzmény: Lord Sage (95)
Lord Sage Creative Commons License 2000.08.03 0 0 95
Miben akarod használni? WCben? Vagy valahol máshol?
-TJ- Creative Commons License 2000.08.03 0 0 94
Ez a prefab???
Es mit lehet vele csinalni??
Helikopter kell! A HL-es jo lenne, ami a foresten es az oilrigen volt reg.
Mi az a prefab? Mijen format?
Előzmény: Lord Sage (93)
Lord Sage Creative Commons License 2000.08.03 0 0 93
Ja, ha csak az kell :)))))))

Ilyen modelleket lehet találni neten is. A WC prefabnak hívja. Mindjárt nézek neked. Csak APC kell?

-TJ- Creative Commons License 2000.08.03 0 0 92
Bar IRC kliensnek nem az index-et valasztanam :(
Előzmény: Lord Sage (89)
-TJ- Creative Commons License 2000.08.03 0 0 91
Oke! :))
Előzmény: Lord Sage (89)
-TJ- Creative Commons License 2000.08.03 0 0 90
Vagy melyedjek bele? :(
Megneztem a WC-t, bazz, 100%-os procifoglaltsag...kicsit komplex.
Lord Sage Creative Commons License 2000.08.03 0 0 89
Nem baj, viva 10K....

Ja, ez nem az a topic... Mindegy, ha igy megy, lehagyjuk a CS-t :)))))))))))) Csak válaszolgass surun :::::::::::::::))))))))))))))

-TJ- Creative Commons License 2000.08.03 0 0 88
Hehe :)
Nekem eleg ha megmondod, hogy an lehet kiszedni 1 APC modellt a wad/bsp-bol...egyaltalan lehet-e, mint modell...
Előzmény: Lord Sage (87)
Lord Sage Creative Commons License 2000.08.03 0 0 87
Rav: De lehet. Volt egy site, ahol szepen le voltak irva dolgok, de most nem talalom - fejbol ugye meg nem igazán tudom... :)))

De azért bírd ki :)))

-TJ- Creative Commons License 2000.08.03 0 0 86
Asszem igen nehez a kerdes :)
Sage, nem csak te tartod ezt eletben? :)))
Előzmény: Lord Sage (84)
-TJ- Creative Commons License 2000.08.03 0 0 85
Nekem tobbnek tunt :))
Lord Sage Creative Commons License 2000.08.03 0 0 84
4:44:08 ---- TJ szerint ennyi ido alatt kiderul, hogy egy topic mar doglott...

TJ's info is still under collecting...

-TJ- Creative Commons License 2000.08.03 0 0 83
Szolhattatok volna hogy ez egy doglott topik...
-TJ- Creative Commons License 2000.08.03 0 0 82
Hi!
En is bepofatlankodom ide, mer lenne kerdesem.
Elore kozlom, hogy eszembe sincs mapot szerkeszteni, ahhoz keves vagyok.
Engem csak a bennuk levo dolgok erdekelnek. Szoval hogy is nez ki ez az egesz? A bsp-ben mik vannak? Bennuk vannak a texturak, objektumok? VAgy az kulon a wad-ban? Jaigen, mi az a wad? :)
Hogy tudnam ezeket kiszedni? Fogtam a winbspc-t, csinaltam belole map-ot, de csak szoveges file-t kaptam. :(
Pl: az oilrigen levo heli az mi? Gondolom egy 3D-s modell. Ki lehet azt szedni valahogy? Mijen formatumba? Pl. .mdl-be lehet? Mint a playermodelleket? (marhogy egyutt legyen a texturajaval, ne kelljen kulon izelni vele).
Ehhez fel kell raknom a WC-t? :)

1szerre eleg ennyi :)

thx
Rav

Badguy Creative Commons License 2000.08.03 0 0 81
Moli!! Ott nem void van hanem egy trigger_hurt (bizonyám) majd lefordítom neked a pályát :) de én most a docksal vagyok elfoglalva Majd felrakom a pályát a tarra valahová
Előzmény: Moli (80)
Moli Creative Commons License 2000.08.03 0 0 80
A .bsp-ket le kell forditani a Worldcrafthoz adott programokkal szep sorjaban, ugyanis tobb lepcson meg keresztul a map file, mire .bsp lesz belole. De van a WC-nek egy beepitett forditoja is, ami a beallitott parameterekkel szepen meghivja a lepcsoket, es a vegeredmeny kiirja egy konzol ablakba. (legutolso ikon fent - RUN)
Mikor megvan a forditas siman inditsd a jatekot es csinalj egy LAN game-t a palyaddal.
Amugy nezz el ide, itt RENGETEG tutorial van sokkal reszletesebben leirva, hogy mit kell csinalni.
A palyad nincs "tulmeretezve", csak a texturak vannak alulmeretezve. Az egesz palyat a jatekos meretehez kell igazitani (ez minden jatekban mas pl a Quake-ben kisebb volt). A textura meretet a texturazo ablak SCALE mezojeben allithatod, vagy egyszeruen raboksz a FIT-re es utana finomhangolod.
Sziklat ugy tudsz csinalni, hogy keszitesz egy teglatestet es abbol vagsz ki reszeket (Tools/carve). Van egy fontos dolog, amit tudnod kell: konkav testeket nem lehet hasznalni!! A konkav testek is konvexekbol kell hogy felepuljenek.

Egyebkent altalanosan annyit tudnek mondani, hogy PROBALJ KI minden egyes kapcsolot, bizgentyut, menut a WC-ben, mert az ember sokkal hamarabb fel tudja fogni egy program mukodesi elvet, ha maga probalgatja ki a dolgokat, mint ha utasitasokat kovet. FEDEZD FEL a programot, amit hasznalsz. En mindig, mindennel igy szoktam csinalni. Szerintem ez a leghatasosabb.

Moli

Előzmény: Jar-Jar (79)
Jar-Jar Creative Commons License 2000.08.02 0 0 79
Hello, lenne egy pár kérdésem, bocs, ha már elhangzott a válasz.

1. Hogy lehet olyan formátumban elmenteni hogy ki tudjam próbálni?

2. Ha elmentette mi módon tudom kipróbálni.

3. Hogy lehet nem túlméretezni. Mert csinálok egy szobát, akarok bele egy ládát, csinálok egy kábé akkora dobozt, megtextúrázom, és akkor látom hogy a láda skinje vagy 100 szor rajta van, és ugyanez előfordult ajtóval is. Ha csinálok egy lécsőt nem szeretném ha ugrálni kéne a fokok között...:)

4. Hogy lehet valamit görbe dolgokat csinálni, mert például akartam egy olyan sziklát csinálni az út közepére, mint ami Pl. a cs_militia pályán is vannak, de mindent csak szögletesen csinál, magyarul még egy háztetőt se tudnék összehozni...

Előre is köszi...

Moli Creative Commons License 2000.08.02 0 0 78
Ehh, texturat azert nem csinalok, mert nem vagyok grafikus - mondjuk ki: tehetsegtelen vagyok. Aki mar latott engem grafikus program elott, az tudja, hogy mirol beszelek :) Az alapveto dolgokat persze meg tudom csinalni, es ertek is hozza, de olyan design-t, mint amit mondjuk HP csinal, ha meggebedek, se tudok alkotni. Nezd csak meg a homepage-em :))))

Badguy-CS_DOCKS: tok mindegy, hogy milyen texturaval csinalod a dobozt, a lenyeg az, hogy a palya egy resze (mondjuk a fele) teljesen [legmentesen :) ] el legyen zarva a void-tol. Ranyomod a qbsp vagy hlbsp-t, es ha gaz (leak) van, az egybol beszol. Ha ilyenkor van hiba, akkor a be nem keritett reszben van a leak. A mar bekeritett reszt hagyod, es az eddig be nem keritett resz felet kerited most be. Es igy tovabb...
Remelem ertheto. Ha tanultal informatikat, leginkabb a quicksort-algoritmushoz hasonlit a dolog.
Mailben inkabb ne kuldj nagy fileokat, mert akkor az uj leveleimet nehezen tudom megnezni. A legjobb az lenne, ha csinalnal egy accountot valamelyik publikus webszerverre pl tar.hu
245 hibas brush :) Te sem adod fel konnyen :) Amugy latom, mar kicsit ki vagy akadva a leak-ektol :))))))

Badguy-DE_SHUTTLE: Eh, hogy a CT-k utana tudjanak menni? A void-ba??? Ehh. ize.
Azert csak a decalt tudom arrebb vinni, mert az korrektul le van irva koordinatakkal az entity fileban, mig a bomba lerako hely [func_bomb_target] egy brushhoz van kotve. A brushra pedig mindossze egy hivatkozas van "model" "*100" Ezzel aztan nem sokat tudok kezdeni :( Az, hogy melyik a 100-as brush valoszinuleg a .bsp-ben van definialva. Ergo johet a visszaforditas... :((

Amugy kezd kurvara teszeni ez a map-szerkesztgetes. :)) Eddig is en voltam a legnagyobb Half-Life rajongo Magyarorszagon. Kb 7 cd-nyi kizarolag a Half-Life-hoz kapcsolodo anyagom van :)))))))) es akkor meg ott van a Quake meg az UT is :)

Moli

Badguy Creative Commons License 2000.08.02 0 0 77
Írtam az erc fórumra de a sok színvonalas "pályakészítő" a szörnyek felrobbantásánál és a brush outside world hibánál elakadt...
Előzmény: Moli (75)
Lord Sage Creative Commons License 2000.08.02 0 0 76
Moli: Amit irtam cimet, ott vannak cuccok, bar nem probaltam vegig, hogy mik is...

Texturat miert nem csinalsz?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!