Picpaca, bizony ám, hogy ad, adnia kell, így szól a törvény. Lain mukaan. :)
L.Zoleee, igen, kint vagyok. Túl sokat nem lehet vele keresni, persze hogy sokaknak megfelelne, azt teljesen elhiszem. Ahol én dolgoztam, 8,30 volt a bruttó munkabér, és elsőnek csak négyórányi munkát kaptam. Emellé kaptam részmunkaidős segélyt, amíg nem kaptam nyolcórás munkát.
Más. Ma van a napja a 2010-es év adóvisszatérítés kifizetésének, a Nordea ügyfelei tévedésből kétszer is megkapták. Néztem is reggel =) Aztán persze a hírekben már mondták is, hogy nemaddiga'. :) Délutánra már szegényebb is lettem, levonták a túlfizetést.
Csak egy apró jelzés, hogy itt sem működik mindig minden redben.
a jelenlegi munkaadóm fog majd adni nekem referenciát. Az jó pontnak számít, igaz? (függetlenül attól, hogy ő ugye nem mint cég, hanem mint magánszemély alkalmazott)
Inkább azt fogják kérdezni, hogy mit tudsz, nem azt, hogy milyen papírod van, s van-e papírod. Legalábbis az én esetemben anno így történt. Vagyis az OKJ-s papír remek dolog, mert tudást kapsz vele, magával a papírral nem sokat tudsz kezdeni, hiszen nem fogják érteni. Milyen gépeket ismersz, satöbbi.
Amivel igazán foglalkoznának (mármint a tudás és tapasztalat után/helyett), az egy finn cégől kapott papír, bizonyítvány, vagy referencia.
Régebben volt szó itt a takarításról (is), az nagyot lendíthet a munkakeresésben, ha egy ismrősöd már ott dolgozik, és ha üresedés van, szól. Tapasztalatom szerint a beajánlás itt arra elég, hogy könnyebben behívnak interjúra. Onnantól rajtad múlik.
Ez a szokásos válasz, ha vették a jelentkezésed, de nem választottak be interjúra. (Már amennyiben válaszra méltatnak.)
Valami ilyesmi, kissé magyartalanul, de (kb.) szöveghűen:
Fogadtuk a jelentkezésed.
Kapcsolatba lépünk veled, amikor kívánalmadnak megfelelő munkahely nyílik. Kövesd a hirdetéseinket, és vedd fel a kapcsolatot velünk, ha Téged érdeklő munkahely nyílik, és (Te) még nem kerestél minket.
Sziasztok. Le fordítaná valaki ezt a szöveget? Előre is köszönöm.
Olemme vastaanottaneet avoimen hakemuksesi. Olemme yhteydessä kun toiveitasi vastaava työpaikka avautuu. Seuraathan myös ilmoitteluamme ja olet yhteydessä jos Sinua kiinnostava työpaikka on avautunut, ja Sinua ei ole vielä kontaktoitu.
én személyivel jöttem ki, gond nélkül, repülővel. Időközben persze megjött az útlevelem, ügyintézéshez elengedhetetlen (a magyar személyi nem igazán alkalmas erre a célra)
Visszatero kerdes, hogy szabad-e szemelyivel repulni. Ha valaki hivatalos oldalt szeretne latni rola, hogy lehet, az itt, az Euvonal oldalan megteheti.
Itt megindokoljak azt is, hogy a magyar jogositvanyt miert nem kotelesek onmagaban, uti okmanykent elfogadni.
Nem kétlem, hogy vannak kevésbé motivált buszvezetők, mindenesetre a HSL álláspontja az, hogy első az asiakaspalvelu. (Igaz, ezt én sem mindig tapasztalom.)
Ivan66, hajrá, mindannyian így kezdtük, kk<->k, k<->¤ -val álmodott mindenki :) Gyakorlat teszi a mestert, harjoitus tekee mestari.
Jimmyke79, üdv erre; lapozd át a fórumot fél évre visszamenőleg, sok választ fogsz találni a felteendő kérdéseidre.
Mindenki, nem tudom, kinek új, kinek hasznos, de a helsinki villamosok pozícióját egy ideje élőben lehet követni ezen a térképen.
Tanulom a nyelvtant, nem egyszerű. Járok tanárhoz hatalmas segítség ( remélem olvassa aki segített eljutni hozzá nagyon köszönöm = Espoolainen). Az írásaidból megértettem hogy nyelvtudással sem könnyű, nélküle még nehezebb. Még egy kicsit zavaros (fokváltozás) de lesz jobb is. Ha lenne még ötleted a tanulásra köszönettel veszem. Remélem hamarosan eljön az idő amikor viszonozni tudom a segítséget :)
Sziasztok mindenki!
Mindenképpen szeretnék Finnországban dolgozni és esetleg letelepedni a családomal! Esetleg tudná nekünk segíteni valahogy? Sajnos a nyelvet még csak most kezdtem el tanulni de igyekszem.Mindenféle munka érdekelne!!! Előre is köszönöm
Hát nem tudom néha vannak nagyon bunkó buszvezetők. A másik meg, hogy már hónapok óta a metroban megy az oda vissza adok kapok.. Senki sem elégedett a HSL szolgáltatásaival. Valakinek a babakocsikkal van a baja, másnak a nyugdíjasokkal harmadiknak meg a kutyákkal. Tehát hiába próbálnak ügyfélközpontuak lenni mindig van valaki akinek nem tetszik valami :-) A másik meg, hogy ilyen árak mellett szerintem a színvonal nagyon alacsony. Pl. Espoobol Helsinkibe az út több mint egy óra, este még több mert akkor dugó is van.
Sziasztok, két magyar akar hazamenni Észak-Magyarországra a téli szünetre, 2011 december 21-22 esetleg 23 környékén. Ha valaki ebben az időszakban autóval akar hazamenni, szivesen betársulnának az utazásba, B kategóriás jogsi mindkettőjüknek van, és jól is vezetnek, és kevés csomaguk lesz.
A visszautat 2012 január 7-8-án tervezik, oda is szivesen betársulnának. Finnországból Lohja-ból mennének. Helsinkitöl kb. 60 km-re van.
Nagyon aranyos lehetett ez a kutya, s az általad említett is :) Ez az eset a cikkben remek példa az asiakaspalvelura, az "ügyfélszolgálatra", pontosabban fordítva az ügyfél-kozpontúságra. Hiszen az elégedett utas a legjobb utas.
Furcsa, de itt a sofőröknek úgy tanítják, hogy a fontossági sorrendben a biztonság után hamarabb következik az ügyfél (utas) kiszolgálása, mint az, hogy a villamos/busz/... pontos menetrend szerint közlekedjen.
A nyelv nem egyszerű de tanulom. Ahol ennyire szeretik az állatokat nekem ott a helyem :) Vittem így vagy 10 percig egy 6 hónapos német juhász kutyát, akkor ért utol a gazdája vissza kapta. Köszönte erősen. A főnököm már nem volt ilyen köszönős kedvébe.
Régebben beszéltünk arról, hogy a finnek mennyire állatbarátok. Hát ennyire:
A cikk szerint a képen látható kutya iskolásokkal együtt szállt fel a helsinki 7B villamosra, majd miután kiderült, hogy egyikük sem gazdája, úgy döntöttek a vezetővel együtt, hogy folytassa az utazást, amíg a rendőrség biztonságba nem helyezi addig, amíg meg nem találják a kis szökevény gazdáját.
A villamosbarát kutyáról itt olvashattok bővebben. :)
Egy általam már kipróbált, megbízható szolgáltatás - hátha valakinek jól jön - csomagszállítás a Hki-Bp-Hk útvonalon:
"Biró Sándor vagyok, december 10-16 között Finnországba szállítok egy 3,5 tonnás ponyvás furgonnal. Kifelé és hazafelé is van szabad hely, ha valakit érdekel a lehetőség, kérem hívjon a 00 36 70 314-3638-as számon vagy írjon a sandor190@gmail.com címre."
A Via Baltica valóban 2 nap. Nyáron, tavasszal nagyon szép; ilyenkor aézrt már kevésbé. Ha valaki egyedül megy, akkor 2 nap vezetés, a harmadik napon az út fáradalmainak kiheverése a program.
Én most komppal megyek Hki-ből Gdynia-ig (PL), onnan kb 1100 km még Bp. Így csak 1 napot kell vezetni, árban pedig kb. ugyanott vagyok: cca. 600 euro oda-vissza, igaz, Bp-től még majd' 200 km-t vezetnem kell, amíg hazaérek.
Ha akciósan kap jegyet az ember, akkor ez még olcsóbb is lehet. Pl. a nyári úton, februárig megvásárolt jeggyel az autó ingyen utazik... azért az nem rossz.
Kelet felé szvsz gyorsabb és olcsóbb. Igaz, én csak egyszer vezettem le, akkor Helsinki-Stockholm-Koppenhága-Hamburg-Stuttgart-stb,stb útvonalon (az NDK-t meg kellett kerülni, így már lehet tippelni mikor is lehetett ez :-)), baromi hosszú. Csak Svédországon átmenni vagy 600 km.
Ismerős viszonylagos rendszerességgel járja a keleti utat, 20 óra vezetés, 1 éjszakával valahol a lengyel-litván határnál. Két sofőrrel, ha nagyon muszáj megállás nélkül is le lehet húzni.
Mi bejártuk mindkettőt, és igy van ahogy mondod. Bár Lengyel.o-ban nem voltak jók az utak (javitásokat fogtunk ki) de a via Baltica meleltt megállva nagyon szép a tenger, az egy kompút meg gyorsítja az utat. Ny. felől minimum két komp (időben hosszabbak bar elvileg pihensz rajtuk..) es az autopályák is eléggé unalmasak amig a komphoz jutsz. Nálunk kb 4:1 aranyban a keleti útvonal győzött.