Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

anonym19 Creative Commons License 2018.06.18 0 0 155783

Csinos darab. Rákívánnék. :) 

Előzmény: BmS1 (155782)
BmS1 Creative Commons License 2018.06.18 0 0 155782

Elhiszem. Én most ezzel repülök :-D

 

Közel 500 ló. 

Előzmény: anonym19 (155781)
h i r d e t é s
anonym19 Creative Commons License 2018.06.18 0 0 155781

Kb, olyan voltam mint amikor a kisgyerek elszabadul az édesség boltban. :D 

Előzmény: BmS1 (155780)
BmS1 Creative Commons License 2018.06.18 0 0 155780

Hűha....

 

Én csak a budaörsi reptér másik oldaláról (ahol Nissan Gablini, meg az áruházak vannak) szoktam képeket lőni egy 600-as telével, kb 800 méterről. Egy MIG 21-es-t meg régebbi MIGeket (talán 19-es) látok ott, ezeket nem.

Van egy csomó repülős képem.

 

üdv

Előzmény: anonym19 (155779)
anonym19 Creative Commons License 2018.06.18 0 0 155779

Mester,

 

Azt hiszem erről lőttél már Te is képet. : )

https://drive.google.com/file/d/1Yek24pxG6lieSr45u7p4H6unXf1N2Oca/view?usp=sharing

 

Tegnap voltam gyrocopterezni. Fölöttetek is elmentem, ezzel. 

https://drive.google.com/file/d/1kafTOhzGZogO-wRBWVLzqyccm_HuRI22/view?usp=sharing

 

Prien47 Creative Commons License 2018.06.18 0 0 155778

Figyelem, közérdekű közlemény!

 

Akinek viszonylag ritkább konfigurációjú gépe van, ne hagyja az utolsó napokra a műszaki vizsgát! Múlt hét szerda óta bent van az autóm, és a. a megújult adatbázisban ez a konfig nem volt benne (kérelem a felügyeletnek, hogy vegyék fel) és b. nem adhatják ki, mert a vizsga folyamata már elkezdődött...

 

halleluja

BmS1 Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155777

Igen, arra akartam kilyukadni, hogy a teljesítmény nem lóerőben, mint a Te formulád, hanem kW-ban értelmezett :-D

Előzmény: FRANKYE (155773)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155776

Itt lóerőben kapjuk.. ez yo. :-)

Előzmény: FRANKYE (155770)
korzo Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155775

A szögsebesség Radián/másodperc és azért van a 2pí benne.

Előzmény: KawaBazsy (155774)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155774

Én vmi bonyibb képletre emlékszem, amiben szögsebesség is van, azért írtam, hogy "egyszerűsítve".

Előzmény: BmS1 (155769)
FRANKYE Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155773

Nem kW hanem   W   egyébként jó.  :) 

Előzmény: BmS1 (155772)
BmS1 Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155772

Persze, 2pi nem pontosan 6,28.

Valami még ?  :-))

Előzmény: FRANKYE (155771)
FRANKYE Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155771

A te számításod "egy kicsit hibás" ( most néztem meg :) )

Előzmény: FRANKYE (155770)
FRANKYE Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155770

Én teljesítmény=fordulatszám x nyomaték / 7200   (nyomaték Nm-ben)

Előzmény: BmS1 (155769)
BmS1 Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155769

 Egyszerűsítve: Teljesítmény = nyomaték x fordulatszám.

 

Hátha vki követni akarja ezeket a diagramokat. Pontosítva:

 

Teljesítmény, P (kw-ban) = M (Nm)  x 6,28 x n (ford/mp!)

 

A 6,28 a 2"pi", aminek nincs jele a billentyűkön.

 

Előzmény: KawaBazsy (155765)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155768

Jó ez az anyag, mentem. A görbe viszont sajna nem, mert ez a 285 NM-es motoré (ugyanúgy 115 lovas), amit a Passatba raktak. A Sharanban 310 Nm-t tud, ahogy a 130 lovas is, s - gondolom - tök jól látszik a miért.

Előzmény: BmS1 (155767)
BmS1 Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155767

http://www.namenynet.hu/~shkiz0/PDTDI/01.pdf

 

Ez egy Autótechnika anyag, Bosch alapokon. Az AUY ott van :-)

Előzmény: KawaBazsy (155764)
BmS1 Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155766

A két diagram két teljesen más autóról szól, csupán a nyomatékgörbék jellegének eltérésére utalnak. Az alsó egy Mazda skyactive dízel, a benines meg egy törpe feltöltött VW, így a teljesítményadatok összevetésének értelme sincs.

 

Az, hogy "jobban megy" egy ugyanolyan lökettérfogatú CR dízel, mint egy szívó benzines, az nem csoda, a gyorsulási adatokon is látszik, durván 1mp a dízel előny 0-100-ig.

Az egy másik kérdés, hogy milyen kulturáltan történik a nyomaték leadás, nem beszélve zajról, rezonanciáról.

Ráadásul a PSA 3 literes dízele (dízel mércével) nagyon kifinomult motor, egy jópofa nyomatékkorlátozással egy egészen barátságos -elméleti- görbét tudtak csinálni. A gyakorlatban azért nem ennyire szép a menyasszony, be kell ülni a benzinesbe és a dízelbe egymás után.

 

Viszont az utakon lévő dízelek túlnyomó része nem ilyen kifinomult. Egy 2006-os Volvo XC 70 2,4 dízelből kiszállva a 3 literes Peu motor maga az álom /mégis inkább a benzines :-))/

Előzmény: FRANKYE (155762)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155765

Jó az oldal, amit linkeltél. Viszont szerintem te sem pontosan érted, hogy mi a szitu.. Sz'al  nyomaték a motor "ereje", a teljesítmény meg a munkavégző képessége, amit ebből az erőből képeznek. Egyszerűsítve: Teljesítmény = nyomaték x fordulatszám.

Előzmény: FRANKYE (155762)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155764

 Jah, tudom, h egy dízelnek 4500-nál vége, ezért sem szeretem a kézi váltósat, mert tol egyet, utána már nyúlhatsz a váltóhoz. De itt aut. váltóról volt szó, ott meg mindegy, mert az pakolja szépen, neked csak a gázt kell nyomni. De ugye szubjektív a dolog, nekem pl a Sharannál tök szar gyorsulás értékek vannak megadva, mégis érzésre megy, mint a gyorsvonat, s sehol, semmilyen tartományban nem gond az előzés, nem tűnik lassabbnak, mint pl a 154 lovas Saabom. Monduk ehhez a kitűnő váltó is hozzátesz term.. Sz'al ha próbáltad, s érzésre a benyás jobb, akkor az. :-)

 De ha már görbe.. másik topikban épp vitám van vkivel. aki nem tudja mi az a teljesítmény, illetve a nyomatékkal való összefüggés. Kéne szereznem a VW AUY ill. ASZ kódú motorhoz egy teljesítmény/nyomaték görbét, mer ezeknek azonos a NM, s tök látszana, h miért több az utóbbinak a teljesítmény. Nincs véletlen ilyened? :-)

Előzmény: BmS1 (155761)
FRANKYE Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155763
Előzmény: FRANKYE (155762)
FRANKYE Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155762

És kettő közül (amit posztoltál görbéket) a dízel fog jobban menni: hamarabb eléri a maximális teljesítményt és azt tartja. A dízel 2800-5200 között 120 kW-os a benzines csak 5000-6300 között.

 

És nem a nyomaték hanem a teljesítmény viszi előre a kocsit ill. a teljesítmény görbe alatti terület.

 

Előzmény: BmS1 (155761)
BmS1 Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155761

Még egy adalék.

Ez egy benzines nyomaték / teljesítmény görbe.

A használható fordulatszám úgy 1500 és 5000 között van, a nyomaték meg eközben  11%-ot változik. Az eredmény: nincs meg a dízel hektikussága, sokkal kulturáltabban, egyenletesebben tol.

Ezért (is) válts benzinesre :-DDDD

 

üdv

Előzmény: BmS1 (155760)
BmS1 Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155760

Hogy a dízel -a nagyobb nyomaték miatt- nagyobbat tol, az igaz.

A nyomatékleadás módja nem mindegy.

 

A dízelnél a használható fordulatszámtartomány nagyon keskeny pl. 1500 és 4000 között. Ez a fordulatszámtartomány mindössze 2500 fordulatot ölel át. 1500 és 2200 fordulat között a nyomaték 700 fordulatszám emelkedés közben közel másfélszeresére nő.

Na, ez a nem jó, jön egy hátbarúgás egy kis fordulatszám tartományon belül, aztán vége a dalnak, a nyomaték rohamosan esik, nyomod neki, de a kezdeti nagy lendület odavan, szevasz, nyúlós a dolog. 

üdv

Előzmény: KawaBazsy (155759)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155759

Másfélszer akkora a dízel nyomatéka, én azt gondolnám, hogy az tol nagyot, a benyás meg nyúlik.. no de te próbáltad. A váltó ugyanaz?

Előzmény: BmS1 (155758)
BmS1 Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155758

Tényleg így van.

 A benzines 3,0 V6 211 Le, a dízel 30 lóerővel több,  a 0-100-ig értéke is 1 másodperccel jobb. A zajcsillapítás (ebben a kasztniban) jó, dízelhez mérten csendes, elfogadható rezonanciával. Mindkét autó automata, érdekes a teljesítmény-leadást megfigyelni. A benzines -bár valamivel összességében gyengébben gyorsul- egyenletesebben teszi azt, a dízel kicsit más, kicsit nyúlósabb.

 

Ha dízel-hívő lennék, ezt a motort én is bevállalnám, alkatrész-mizériák ide vagy oda.

 

üdv.

 

Előzmény: korzo (155757)
korzo Creative Commons License 2018.06.14 0 0 155757

Amúgy meg igen, nagyon kellemes motor (ha egyben van benne a főtengely :-D ), jó a hangja, bitang erős, és jól is fogyaszt.

Előzmény: BmS1 (155755)
korzo Creative Commons License 2018.06.14 0 0 155756

A LandRoverben a 3literes is képes főtengelyt törni, bár a PSA-sok szerint náluk ennél már nem jellemző.

Viszont alkatrész ahhoz sincs...

Előzmény: BmS1 (155755)
BmS1 Creative Commons License 2018.06.14 0 0 155755

Hát igen, nekem is tetszik a forma. De az ütős, tisztességes méretű motoroknak itt is harangoztak. Egy turbós kis benzinesnek lehet, hogy jók a paraméterei, de hol van egy szívó V6-tól? A dízel meg (nekem) nem jön be.

 

Ámbár, noha, izé....hogy is mondjam

 Nemrég próbáltam együtt a saját benzinesemet egy szintén 2010-es 3 literes dízel 407 Coupéval. Mindig mondtam, hogy a Coupé szvsz. ütős darab (formaterv, futómű, kényelem, stb...)

Nem állítom, hogy a dízel megszerettette magát, de ez a dízel tényleg a jobbak közül való. (ebben a kasztniban)

Előzmény: KawaBazsy (155754)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.06.14 0 0 155754

Az Unicumra könnyebb, s a Riservát még nem kostoltam.. :-)

Ez a PUG tetszik, ha vennél egyet, kipróbálnám:

 

https://totalcar.hu/tesztek/2018/06/14/menetproba_peugeot_508_2018/

Előzmény: BmS1 (155751)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!