Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Paco155 Creative Commons License 2021.10.24 0 0 217898

Ezt is leírtam az előző hozzászólásomban.   Azaz azt hogy egyáltalán nem biztos hogy a termosztát a rossz. Lehetséges, hogy a hőfokjeladó. Persze lehet az is hogy a termosztát. Ezt mérések nélkül megállapítani és hasrautésszerűen cserélgetni alkatrészeket lehetséges és az is biztos hogy ha már minden ki van cserélve akkor meg fog javulni - de szerintem egy csomó jó alkatrészt fölöslegesen kicserélni csak azért hogy beleessen egy rossz is eléggé rosszat tesz a környezetnek.  Szándékosan nem írom azt hogy drága mulatság.  Mert egy kétezer forintos jeladót kicserélni 10 perc míg egy órán keresztül méregetni 15000 forint rezsióradíj. Tehát az emeber magának kiméri, míg szervizben lehet hogy a gondolkodás nélküli csere az olcsóbb. 

 

 

Ami viszont bármikor borítékolható az az hogy a szerviz nem szereti ha azzal mész oda, hogy "cseréljétek ki a termosztátot". Még az is előfordulhat hogy szó nélkül kicseréli, és elkéri érte a pénzt és jó lesz. De az is hogy ha nem lesz jó akkor ő joggal mondja hogy pontosan azt csinálták amit kértél tőlük.  Ha viszont azt csinálod amit írtam neked azaz csak magát a hibajelenséget közlöd velük, akkor ők meg kell hogy oldják, ha pénzt akarnak kérni érte. Így biztos, hogy jó autót fogsz elhozni.

 

Tehát ha te nem értesz hozzá akkor fölösleges azon agyalnod hogy mi a baja.  Nem kell tudnod.  Nem kell megértened. Azt kell tudnod hogy mit tapasztalsz, és ezt el is kell mondanod a szervizben.

 

Ha viszont magadnak szeretnéd megoldani akkor először tényleg utána kell nézned mi hogyan működik. 

 

 

Előzmény: nikita53 (217895)
Paco155 Creative Commons License 2021.10.24 0 0 217897

Nem Mléxem, hogy Csikós ilyen fordulatokat használt volna amíg olvastam, de előfordulhat, ezen nem vitatkozom, lehetséges.  Vannak dolgok amelyek viszont biztosak. 

Az egyik ilyen, hogy innen a fotelből nem lehet megmondani, hogy ott a garázsban mi a rossz. Kérdésnek feltenni azt, hogy cseréljen vagy se tehát teljesen értelmetlen, az amit körítésként leírt pedig teljesen értelmezhetetlen.  

Marad az, hogy megpróbálom ráébreszteni a fentiekre, és arra hogy kérdezés előtt legalább minimálisan illik utánanézni legalább nagy vonalakban a kérdésem tárgyának.  Ehhez a ráébresztéshez az irónia egy teljesen elfogadott művészi eszköz.

 

Előzmény: ghosty9 (217896)
ghosty9 Creative Commons License 2021.10.24 -1 0 217896

Tök rendes tőled, hogy segítesz, félre ne érts -- de nem lehetne a "kedveském" meg "aranyapám" fordulatokat meghagyni Csikós Zsoltnak?

Előzmény: Paco155 (217894)
nikita53 Creative Commons License 2021.10.24 0 0 217895

Igen azt elfelejtettem írni, hogy a csere azért volt mert átengedett a termosztát és emiatt nehezebben melegedett. A műszeres mérés mutatta a 90 foknál a nyitást. Nagyon sokszor olvastam erről problémáról, hogy csere után nem megy föl a mutató 90 fokra. Ezért kérdeztem, hogy mi van ilyenkor azonkívül, hogy benézett a ló az ablakon. Gondolom te is futottál már ilyen szituációba mivel nem egy kezdő vagy ezen a téren. Szerelőkhöz szoktam vinni az autót mert én ehhez lusta vagyok meg hát műhelyem sincs. Az utcán meg nem csinálok semmit. Azonkívül, hogy közlekedek rajta. A gyári elő írás amit találtam 88 fok. Ez egy 2.0 JTS motoros szerkezet. Remélem most jól írtam és valóban 88 fok a nyitási hőmérséklet. Csupán azt nem értem miért nem megy föl addig a cáger, ha valóban 90 foknál nyit. A régivel meg minden ok volt azonkívül, hogy átengedett? 

Előzmény: Paco155 (217894)
Paco155 Creative Commons License 2021.10.24 0 0 217894

Öööööö........... izééééééééééé............

 

Csúnya fogalomzavarok vannak itt kéremszépen. 

 

Először is a termosztát nem mutat semmit. Mutatni a hőmérsékletkijező mutat az meg a jelet a hőmérsékletjeladótól kapja. A termosztáthoz mindössze áttételesen van közük, és ez az áttétel a hűtőfolyadékod.  A termosztát ennek az alsó hőmérsékletét szabályozza. (A felsőt meg a hűtőventillátor vagy az ecun vagy egy kétfokozatú hőgombán keresztül)

 

Naszóval kedveském, az a nagy helyzet, hogy termosztátból is van egy csomóféle, van ami 89 foknál kapcsol, van ami 82-nél, van ami 95nél, meg ezen a környéken kb a fél világ, de az egész számok biztosan. Attól függ, hogy a tervező hova helyezte el a vízkörben. Sokszor az is előfordul, hogy két különböző motornak tökugyanaz a termosztátja csak különböző hőfokú.  Szóval akár kerülhetett bele alacsonyabb értékű is.  

De azért az én kicsi búrámat kurvára izgatja a kérdés, hogy miafasznak kellett termosztátot cserélni ha a hűtésnek semmi baja nem volt és úgy állt a mutató kilencvenen mint a cövek?  Lehet hogy mégis rossz volt és most csak azt látod hogy MŰKÖDIK a termosztát? Vagy mégis semmi baja nem volt? De akkor ki találta ki, és miért, hogy cserélve legyen? 

 

 

Na mindegy az élet nagy kérdéseit nehéz megoldani. Most már csak egyet tehetsz, azt amit tavaly kellett volna.  KIMÉRED hogy mi a stájsz.  Pl. nem a mutatóról tájékozódsz az aktuális vízhőmérsékletről, hanem egy diag eszközzel, hogy mit lát a comp. Lehet sőt nagyon valószínű, hogy nem ugyanazt. 

A legjobb amúgy az lenne ha hőmérővel megmérnéd a víz valós hőmérsékletét is. A termosztátnál, a hőmérsékletjeladónál, a hűtő bemenő és kimenő pontján, illetve a motor kimeneténél, ha a termosztát a bemenő oldalon szabályoz.

Majd ezek után megnéznéd a gyári szervizutasítást, hogy hány fokos termosztát való bele.  Ha a te termosztátod nem aszerint szabályoz akkor kicseréled belevalóra.  Ha igen akkor megnézed hogy a hőmérsékletjeladó megfelelő értékeket ad-e az adott hőmérsékleten. Ha nem akkor kicseréled egy jóra.  Ha a hőmérsékletjeladó is jó, akkor megnézed, hogy a műszer a hivatalosan megadott feszültség ráadásakor jó hőmérsékletet mutat-e, ha nem akkor kicseréled a műszercsoportot egy jóra.

 

Ha ezek nem mennek zsigerből aranyapám, akkor az lesz a megoldás, hogy elviszed valakihez aki képes neked ezeket elvégezni. Általában az van kiírva a bejáratra, hogy autószerviz.  :P   Ha odaviszed akkor csak annyit  kell mondanod, hogy hiába autózol a városban mindig hideg vizet mutat neked a műszer.  Több információra nincs szükségük ha értenek az autószereléshez.  Ha meg nem akkor úgyis mindegy.

Előzmény: nikita53 (217893)
nikita53 Creative Commons License 2021.10.24 0 0 217893

Tavaly termosztát csere volt. A gyárit cserélték Behr re. A gyári tudta az értéket gyönyörűen állt a 90 fokon télen nyáron. A cserélt sajnos ezt nem tudja produkálni. Tesztelték azt mondja 90foknál nyit az meg , hogyan lehetséges amikor a mutató fölsem megy a 90 fokos skáláig. Mivel idáig nem használtam az autót így nem zavart. Tavasztól őszig motorral járok. Most viszont használom és zavar a látvány. Érdemes másik termosztátot berakni vagy nem? Ha igen melyik tudja a normálisan mutatni az értéket? Azt régebben olvastam, hogy vannak termosztátok amelyek nem mutatnak normális értéket. Engedjem el vagy csere? Köszönöm

Marklar T ie Creative Commons License 2021.10.17 0 0 217892

Akkor pótolhatod. :D

Én pl árulom a 90-s' években megvett:

A2

Autó-Motor

Autó-piacokat. 

Egyben minden 20000ft ;)

 

Előzmény: KawaBazsy (217891)
KawaBazsy Creative Commons License 2021.10.17 0 0 217891

48 vagyok, úgyhogy fiatal! :-)

Nekem kb 1992-től (akkor érettségiztem) megvan szinte az összes Autópiac, meg Autómagazin, Motorrevü, stb.. most is. Utána tértem át online olvasásra. A 92 előttiek azért nincsenek meg, mert mindet szétvágtam, h felragasszam a falra a képeket. :-)

Előzmény: bnorci71 (217890)
bnorci71 Creative Commons License 2021.10.17 0 0 217890

Köszi

 

 

KawaBazsy

fiatal? háát ha annak vesszük az 50évet...

ja egyébként 90-es évek közepéig 2000-ig minden Autó-Motor megvolt szépen sorban, ha költözéskor nem dobom ki még azt is megmondtam volna neked melyikben mert az év végi tatalomjegyzék szépen ki volt fénymásolva :) , de mindenre nem emlékezhet az ember :)

Előzmény: Paco155 (217888)
KawaBazsy Creative Commons License 2021.10.16 0 0 217889

Heh, anno még teszt is volt róluk vmely autós lapban a 90-es évek elején, fiatal a kérdező. :-)

Előzmény: Paco155 (217888)
Paco155 Creative Commons License 2021.10.16 0 0 217888

Alfa Romeo, SZ (kupé) és RZ (kabrio).

Előzmény: bnorci71 (217887)
bnorci71 Creative Commons License 2021.10.16 0 0 217887

Üdvözletem Mindenkinek!

Valaki segítsen mi a típus a sarokban azokkal a kocka lámpkkal a piros és a sárga

 

 

Alfa90 Creative Commons License 2021.10.13 0 0 217886

Üdv. Alfa 156 1.9 jtd faceliftesnél hogyan férek hozzá a hátsó ködlámpához hogy ki tudjam cserélni az izzót? 

Alfa90 Creative Commons License 2021.10.13 0 0 217885

Hhhjjj

Marklar T ie Creative Commons License 2021.10.04 0 0 217884

Robit lehet érdekli. Egy telefont megér ;)

Fábián Róbert 06 70 243 3330

Előzmény: Inner Circle (217871)
Marklar T ie Creative Commons License 2021.10.03 0 0 217883

pb, vagy Fábián Robi?

Előzmény: Inner Circle (217871)
Paco155 Creative Commons License 2021.10.02 0 0 217882

Ki mit bír értelmezni  ;)

Előzmény: ghosty9 (217881)
ghosty9 Creative Commons License 2021.10.02 0 0 217881

Kétféleképpen (de akár több) is lehetett érteni, de abból csak egy volt értelemszerű is.

Előzmény: Paco155 (217880)
Paco155 Creative Commons License 2021.10.02 0 0 217880

Értelemszerűen kétféleképpen lehetett érteni a kérdését.

Előzmény: ghosty9 (217878)
Paco155 Creative Commons License 2021.10.02 0 0 217879

Így van, nem megy fel a 159-re a 147 felnije. Teljesen más a lyukkör.

 

Előzmény: KawaBazsy (217876)
ghosty9 Creative Commons License 2021.10.02 0 0 217878

Hogy nem egyeznek az adatok, értelemszerűen.

Előzmény: Paco155 (217875)
pettinke Creative Commons License 2021.10.02 0 0 217877

Szerintem arra gondol, hogy az 59-re nem megy fel a 47 felnije. Vagy fordítva.

Ami amúgy igaz is.

Előzmény: Paco155 (217875)
KawaBazsy Creative Commons License 2021.10.02 0 0 217876

Hogy a 147-esen használt felni nem passzol a 159-re?

Előzmény: Paco155 (217875)
Paco155 Creative Commons License 2021.10.02 0 0 217875

"Jól láttam?"

 

Mit?

Előzmény: KawaBazsy (217874)
KawaBazsy Creative Commons License 2021.10.02 0 0 217874

Üdv! Vki jelentkezett a TI felnikre, de 159-ese van, s a neten talált info alapján nem egyeznek az adatok a 147-el. Jól láttam?

Inner Circle Creative Commons License 2021.10.01 0 0 217873

Kőlevest is lehet főzni belőle! ;)

Előzmény: Paco155 (217872)
Paco155 Creative Commons License 2021.10.01 0 1 217872

Gokartot lehet belőle építeni? ;)

Előzmény: Inner Circle (217871)
Inner Circle Creative Commons License 2021.10.01 0 0 217871

Takarítok itthon, mennie kell egy Alfa 33 1.7 16V Permanent 4 motor + összkerekes hajtásláncnak, ideértve a

 

- motort (16V-hez szükséges stabilizátorral, bölcsővel, leömlőkkel)

- 4x4 váltót

- kardánt (viszkó vagy mifene van a közepén)

- hátsó hidat.

 

Szokásos módon: működtek, mikor szét lettek szedve (csattant az autó), nem is lettek szándékosan szétrohasztva, de a mostani állapotukra nincsen garancia.

 

Ha valakinek a valakijénél elférnek, szóljon.

Marklar T ie Creative Commons License 2021.09.20 0 0 217870

Van ott egy öreg Lancia is :)

Trevi

Előzmény: R100 (217868)
Paco155 Creative Commons License 2021.09.03 0 0 217869

Egész szép állapotban vannak.

Előzmény: R100 (217868)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!