Keresés

Részletes keresés

Dash 9 Creative Commons License 2007.01.08 0 0 291

Üdv!

 

Csak úgy...

 

 

1047502 Creative Commons License 2007.01.07 0 0 290
Sziasztok!
Új vagyok a fórumon.
Nem tudjátok miért marad le a frissen fővizsgázott teherkocsikról a Máv-logó?
Posta Bhv-n oké, Taukon oké (008-ast kivéve, de ott is újra kenhették volna),Delfineken jövőben tömegesen. Talán a Cargó a "nagy"Máv-tól való különlétét
értsük ezen?
PLACI Creative Commons License 2006.11.23 0 0 289
Én ugyanígy vagyok a gyönyörű Sissys ER-s képeimmel, amit nics időm "fórumon megjeleníthető méretre hozni". Majd hétvégén.:)
Előzmény: Nydqist (288)
Nydqist Creative Commons License 2006.11.23 0 0 288

Valamikor igen, de még át sem töltöttem őket, annyira nincsen mostanában időm. Ma is lőttem pár jó fotót reggel, ki tudja, mikor kerülnek azok is kompjúterre?? -:) De egyszer meglesznek. Akkor küldöm.

Előzmény: PLACI (287)
PLACI Creative Commons License 2006.11.22 0 0 287
Az ablakból láttam, és le is fotóztam, csak egy csomó gaz meg fa eltakarja a trafót. De a képeket el tudnád mélben küldeni?
Előzmény: Nydqist (286)
Nydqist Creative Commons License 2006.11.22 0 0 286
Ha tudtam volna, hogy ráérsz, szóltam volna, hogy fotózd le. Én Komáromban fényképeztem le, majdnem 1 napig állt ott.
Előzmény: PLACI (283)
PLACI Creative Commons License 2006.11.21 0 0 285
Ezt, bizony!:)
Előzmény: vöri_ae (284)
vöri_ae Creative Commons License 2006.11.21 0 0 284
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=61360398&t=9120298

Ezt? :)
Előzmény: PLACI (283)
PLACI Creative Commons License 2006.11.21 0 0 283
Pénteken 10 körül láttam Győrszabadhegy-Szabadhegyi delta között egy Szergejes TRAFÓSZÁLLÍTÓT. Rendesen kísérőkocsi+védőkocsi is volt, és rakott volt!
czzf50 Creative Commons License 2006.11.13 0 0 282
Mivel rájöttek, hogy nem érdemes feljebb menni, meg az elektronikus fékpróbával megspórolt idö alatt 50 km-rel odébbmegy a vonat. (Bár szerintem ebböl sem lesz semmi, hacsak az UIC fel nem vállalja.) Szóval most mindenki megint ilyen olcsó kocsikat vesz inkább.

Anno küldtek egy csomó pályaszámot, de hogy öszinte legyek, bele sem néztem, nem igazán foglalkozom az ÖBB-vel.
Előzmény: daniel81 (281)
daniel81 Creative Commons License 2006.11.12 0 0 281
A héten(?) láttam az ÖBB 1 Sgnss-y műanyag tuskós kocsiját. Miskolcon gyártották, nagyjából olyanok, mint a MÁV Sgnss kocsijai.
Úgy gondolom, h ezek a legújabb konténerszállító kocsik az ÖBB-nél, de ezek is "csak" (ez nagyon idézőjeles csak) 120 km/h-s közlekedésre alkalmasak.

Az ÖBB-nek milyen kocsijai alkalmasak nagyobb sebességű közlekedésre?
Előzmény: czzf50 (274)
daniel81 Creative Commons License 2006.11.06 0 0 280
Ma, egy számomra nagyon érdekes konténervonatot "fotóztam" Ferencvárosban!
Most láttam előszőr tárcsafékes teherkocsit és Talbot DRRS forgóvázat.

tárcsafék

talbot

PLACI Creative Commons License 2006.10.20 0 0 279
Gv után Abda felé. A Rába-híd is látszik.
Előzmény: PLACI (278)
PLACI Creative Commons License 2006.10.20 0 0 278

Kedden:

 

40672

 

 

 

 

41316

 

41316

 

69611

 

 

 

 

Zsotikucó Creative Commons License 2006.10.18 0 0 277
Tegnap éjszakásban, mikor a kapcsolást ellenőriztem nem messze tőlem ott volt egy "K" -betű az első kocsin. Lehet ezt "értesítésnek" felfogni szerinted ?
Előzmény: Vendégsín (276)
Vendégsín Creative Commons License 2006.10.17 0 0 276
Több helyen előírt a közlés a műanyag féktuskós, a tárcsás fékes, a fokozatosan nem oldó kormányszeleptípussal szerelt kocsik mennyiségéről (Szlovákia, Csehország, Németország, Ausztria, stb.) Nálunk nem, de a fékutasításban vannak szabályok az ilyen fékek különféle üzemállapotára. Kérdés az, hogy a végrehajtó szolgálat dolgozói honnan tudják, hogy mikor mit csináljanak.
Előzmény: daniel81 (275)
daniel81 Creative Commons License 2006.10.17 0 0 275
Én csak a neten olvastam (vmilyen UIC oldalon, de most nem találom), h értesíteni kell a mozdonyvezetőt...
Előzmény: Vendégsín (267)
czzf50 Creative Commons License 2006.10.17 0 0 274
Kinek van? DB, ÖBB.

Most speciel nem találom a Cargo-s file-okat, de szép nagy féksúlyuk van, max sebesség 140 és 160 km/h (utóbbi tárcsafékes).
Előzmény: daniel81 (265)
toth_bela Creative Commons License 2006.10.16 0 0 273
Már a spájzban... :-) Ja, kicsit OFF, elképzelhető, hogy még az ősszel felújítják a Záhony-Vásásrosnamény szakszt emiatt. Az pedig az ON teherforgalomnak sem jön rosszul. Sőt.
Előzmény: varjan01 (272)
varjan01 Creative Commons License 2006.10.16 0 0 272
Köszi hogy utánanéztél!
Az orosok? Megint itt vannak? :))
Előzmény: toth_bela (271)
toth_bela Creative Commons License 2006.10.16 0 0 271
Na, ha úgynéz ki ez tényleg Vsásrosnaményba ment, mert ott valami hőerőművet építenek - állÍtólag az oroszok.
Előzmény: varjan01 (242)
Dash 9 Creative Commons License 2006.10.16 0 0 270

Szépen pózoló tehervonat az őszi napsütésben.

 

 

Dash 9 Creative Commons License 2006.10.16 0 0 269

Üdv!

 

Miért kerültek le a műanyag féktuskók a Bz-kről?

Előzmény: daniel81 (265)
Zsotikucó Creative Commons License 2006.10.15 0 0 268
Köszi, mert ilyen jellegű értesítést még én sem kaptam. Sem szóban,sem írásban !
Előzmény: Vendégsín (267)
Vendégsín Creative Commons License 2006.10.15 0 0 267
A műanyag tuskókról azt olvastam, h 50 km/h alatt elég rosszul fognak.

Eltérő a súrlódási tényező alakulása náluk, míg az öntöttvas tuskóké a kis sebességtartományban erőteljesen növekszik, a műanyag tuskóké alig nő, így a fékezőerő is és a lassulás is másképp alakul.

A mozdonyvezetőt értesíteni kell, ha a kocsik több, mint fele műanyagtuskós...

Ezt mi írja elő nálunk? Mert jó lenne.
Előzmény: daniel81 (265)
Zsotikucó Creative Commons License 2006.10.15 0 0 266
Pedig érdekelhetne a villamos fék is ! Megfékezettségbe bizonyos esetekben bele lehet számítani !
A többit meg már írtam hol tudod megnézni ! (224.hsz )
Előzmény: daniel81 (265)
daniel81 Creative Commons License 2006.10.15 0 0 265
Szándékosan a legrosszabb esetet számoltam, amikor a kocsi még futhat 120 km/h-val a ?terhelési táblázata? alapján.
Azt viszont tényleg nem tudtam, h hogyan valósul meg az önműködő raksúlyfékezés. (voltak olyan gondolataim, h nagyobb fékszázalék is elérhető, ha pl csak 40 to van a kocsira rakva)
Tehát a személyvonati fékezés miatt 100 a legnagyobb elérhető fékszázalék? (a mozdony esetleges "villanyfékje" nem érdekes számomra)

Túl szigorúak az itthoni előírások!

Sgnss-y (K) - kinek van ilyen kocsija? Mit tud ez a kocsi?

A műanyag tuskókról azt olvastam, h 50 km/h alatt elég rosszul fognak. A mozdonyvezetőt értesíteni kell, ha a kocsik több, mint fele műanyagtuskós...
A Bz-kről lekerültek a műanyagtuskók. (legalábbis Fehérváron)
Előzmény: czzf50 (264)
czzf50 Creative Commons License 2006.10.15 0 0 264
"A fékszázalék 90%-os. "

Nem. A kocsi KE-GP-A 72 t, 72 tonnáig 100 %, afelett csökkenö. Tehát gyakorlatilag a rakományodtól függ, de sosem lesz meg a 108 %. (Esetleg ha nagyon rövid a vonat, Taurusszal talán meglesz.)

Vegyél csak Sgnss-y (K) kocsikat, ha száguldozni akarsz. :-)
Előzmény: daniel81 (262)
Vendégsín Creative Commons License 2006.10.15 0 0 263
120 km/h-s közlekedéshez max 10 %0 lejtésnél...

...108-as fékszázalék szükséges.

Személyvonati fékezésnél mekkora a megengedhető legnagyobb vonathossz?

100 km/h-ig tehervonat esetében akár 700 m is lehet, ha az első 5 kocsi és a mozdony T állásban fékez, egyébként 600 m. Tehervonat a fékutasítás szerint 100 - 120 km/h közötti sebességgel nem közlekedhet, 120 km/h-nál gyorsabban viszont igen, 500 m-es hosszal, ha van rajta Sz-nél hatásosabb fék.
Előzmény: daniel81 (262)
daniel81 Creative Commons License 2006.10.15 0 0 262
Ez legyen a legnagyobb probléma!
Egye fene! A konténervonatom csak olyan gyors lesz, mint egy IC! ;)

Arról írj nekem légyszíves, h milyen ?megfékezettség? (féksúlyok/vonat tömege) szükséges 120 km/h-s közlekedéshez max 10 %0 lejtésnél.
Kiváncsi vagyok mennyire szoros ez a fékes dolog.
Egy 4 tengelyes, SS közlekedésre alkalmas kocsi féksúlya max. 72 to, a kocsi+rakomány pedig 80 to lehet (a mintául vett kocsi Sgnss 457). A fékszázalék 90%-os. Személyvonati fékezésnél mekkora a megengedhető legnagyobb vonathossz?

Igyekszem utána keresni ezeknek a dolgoknak, de nekem ilyen infókhoz hozzájutni nem egyszerű...
Előzmény: czzf50 (261)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!