Keresés

Részletes keresés

LSU 106 Creative Commons License 2025.08.13 0 0 72584

Pesti kocsi lett

Előzmény: HUU-146 (72583)
HUU-146 Creative Commons License 2025.08.13 0 0 72583

Sziasztok!

 

tudja valaki a PZW-177 most lekerult a veszprem-szegedirol es felkerult tartalek kocsinak a Nepligetbe? Ligetes fordakon latni. Ma pl Zegre ment 2. reszben. Vagy ez csak ideiglenes?

LSU 106 Creative Commons License 2025.08.13 0 1 72582

Soltvadkert, Bács-Kiskun: BPF-060 (Ikarus 260.32) 1984-től 2014-ig, egész életében egy fordán volt, 2004 körül ment nyugdíjba első sofőrje, utódja ma is itt van, a BPF selejtezése után már a hatodik itt fordás busszal jár...

Előzmény: trizs77 (72579)
trizs77 Creative Commons License 2025.08.13 0 0 72581

Ha valakik akkor az ilyen személyzetek megérdemlik, hogy 20 évente új buszt kapjanak.

 

Előzmény: LLaurent (72580)
LLaurent Creative Commons License 2025.08.13 0 3 72580

Dombegyház, Békés megye:

IEV-492, MAN SL223

2002-2025

23 éve ugyanazon a fordán

(Július óta az LWM-589 rendszámú Credo EC12 van helyette, legkésőbb iskolakezdéskor kiderül, hogy a MAN végleg tartalék lesz-e, vagy visszakerül Dombegyházára.)

Előzmény: trizs77 (72579)
trizs77 Creative Commons License 2025.08.13 0 2 72579

Kaptam egy levelet.

Köszönöm.

Íme :

 

….”…..Pár hónapja kérdezted valahol, hogy voltak-e még az utóbbi időben olyan buszok, amik egész életükben ugyanott jártak.

 

Veszprém megyében volt az ISE-841  rendszámú török gyártású MAN SL283.

Ez a busz gyári újonnan került 2003-ban az egyik (akkori egyetlen) bakonynánai kintalvós fordára, és onnan lett selejtezve 2023-ban.

Ugyanazon a fordán járt a hét hét napján egész életében.

Sosem lett fregoli a  fordáról lett selejt.

 

A legtöbb járata Bakonynána és Zirc között volt, napi egy bakonybéli és munkanapokon egy-két veszprémi körrel. Hiába volt hosszú szolgálat, nem volt stresszes forda.

 

Fejből mondva ez volt az utolsó ilyen busz Veszprém megyében.

 

Ezt válaszoltam rá :

 

Kb. 1983 körül, Dr. Tapolczai Kálmán Volán Vezérigazgató nyugdíjba vonulása előtt pár hónappal kapott a miniszterhelyettestől ilyen feladatot.

Kiadta.

Végrehajtották.

 

Nem minden megyében de több megyében találtak ilyen buszokat.

Már akkor is Veszprém megyében volt a legtöbb ilyen élettörténetű autóbusz.

 

üdvözlettel

Laci

 

trizs77 Creative Commons License 2025.08.11 0 0 72578

Jooóóó...................:-)))

Előzmény: orangutan (72577)
orangutan Creative Commons License 2025.08.11 0 2 72577

Tipp: kiszámolta, hogy Aszódon még eléri az egri vonatot, aminek van buszcsatlakozása Ózd felé, így csak egy órát késik, nem kettőt.

Előzmény: trizs77 (72575)
f_k Creative Commons License 2025.08.11 0 1 72576

https://www.mavcsoport.hu/mav-szemelyszallitas/belfoldi-utazas/vonali-menetrendek/1031

 

Bp.Szerencs utca után Mátraverebély, szentkúti elágazásnál állnak meg.

30 km: Szerintem Gödöllőig esetleg Aszódig vitette magát taxival, onnan vagy busszal vagy vonattal utazott tovább, de lehet érte jöttek személygépkocsival.

 

Saját vélemény:

1031 vonalon komoly menetrendváltozás volt!

Igaz jó pár éve, de régen 12-13 járatpár volt és egy Bp-Mátraverebély-Nagybátony-Nemti-Pétervására-Bükkszék járatpár is.

Régi menetrendben 6.30 volt az első járat ami elment akár Rozsnyóig akár Jósvafőig is, következő  8.30, 9.30, 10.30, 12.30,   Bükkszék 13.45, 14.30 15.15 , 15.45 16.15, 17.00 18.30 19.30

 

Most 7.30 9.30 11.30 13.30 14.30 15.30 16.30 17.30 19.30

 

Látható ha 6.30 kor és 8.30 kor menne a járat jobban eloszlana az utasmennyiség...

A 1031 régi járatainak utasait részben a 1040 Bp-Hatvan és a 1021 Bp-Salgótarján vonal járatai vették át, mivel 1031 ózdi vonal járatai nem mennek be Hatvanba ( Zöldfa vend.) és a korábbiaktól kevesebb helydn állnak meg, így nem érintik Petőfibànyai elág, Jibbágyi, Szurdokpüspöki, Pasztó bej u , Mátraszőllős, faluszéle megállókat...

Előzmény: trizs77 (72575)
trizs77 Creative Commons License 2025.08.11 0 0 72575

Az egyik utas végül taxival folytatta útját – 16 ezer forintért, 30 kilométeren át.

 

----------------------

 

Egy Budapest - Ózd járatnak a Szerencs utcától kifelé számítva hol van 30 km múlva menetendszerinti megállója ?

 

 

f_k Creative Commons License 2025.08.11 0 0 72574

https://index.hu/belfold/2025/08/09/volan-busz-mav-csoport-utas-otthagyta-telthaz-ozd-budapest/?token=ad78177c4589872c376b957706fe148a

 

"Hiába volt érvényes menetjegyük, a Szerencs utca megállóban várakozó utasokat egyszerűen otthagyta a Volánbusz sofőrje, mondván: megtelt a járat. A következő busz két óra múlva indult, mentesítő jármű nem érkezett, az utasokat pedig senki nem tájékoztatta érdemben. Az esetről a sofőr nem is jelentett a központnak.

 

Szerda reggel, háromnegyed nyolc körül több utas is felszállt volna a Puskás Stadiontól Ózdra induló távolsági járatra a budapesti Szerencs utca megállóban – érvényes menetjeggyel a kezükben. A buszvezető azonban a Blikk beszámolója szerint nem engedte felszállni őket.

 

A sofőr annyit mondott, hogy nincs több ülőhely, ő pedig nem engedhet fel senkit. A busz elhajtott, az utasok pedig ott maradtak a megállóban, érdemi tájékoztatás nélkül. Mentesítő járat nem érkezett, a következő menetrendi járat két órával később indult. Az egyik utas végül taxival folytatta útját – 16 ezer forintért, 30 kilométeren át.

 

 

Bár az esetet több utas is jelezte, a Volánbusz diszpécsere nem tudott róla – mint kiderült, a sofőr nem jelentette az utaslemaradást."

AgentMikel Creative Commons License 2025.08.02 -1 0 72573

(Bocs. Ez a borsodiba ment volna.)

Előzmény: AgentMikel (72572)
AgentMikel Creative Commons License 2025.08.02 -1 0 72572

AAJB-321: Miskolc - Mályi-tó

Bár lehet, hogy a Mályi-tónál lévő Mango Beach által szervezett Családi nap miatt!?

névtelen Creative Commons License 2025.08.01 0 1 72571

...és az utasok is humanoid robotok lesznek majd egyszercsak egy vicces alternatív jövőben..

Előzmény: trizs77 (72570)
trizs77 Creative Commons License 2025.08.01 0 0 72570

Az emberi tényező akkor fog eltűnni a közforgalmú autóbusz közlekedésből amikor a végrehajtó ember.

 

Ha majd személyzet nélküli önvezető autóbuszok fognak járni azok ott és csak ott fognak megállni ahol és amire előre beprogramozták őket.

 

trizs77 Creative Commons License 2025.08.01 0 0 72569

Hogy mit hogyan NEM lehet megcsinálni arra általában tízzel több ötlet születik mint arra, hogy mit lehet megcsinálni ?

Fradista Utazó Creative Commons License 2025.08.01 0 2 72568

Nem 1980-at írunk, manapság simán felveszi két utas a telefonjával az egészet és fél óra múlva megjelenik valamelyik online oldalon...

Előzmény: trizs77 (72565)
VodkaTam Creative Commons License 2025.08.01 0 0 72567

Igen, ez működhet, kivéve, ha belülről készül a felvétel. A másik része, ha valami történik az ominózus utassal, ha ő nem, akkor majd a "kedves rokonság" fogja elferdíteni a történteket. 

Előzmény: trizs77 (72565)
trizs77 Creative Commons License 2025.08.01 0 4 72566

az itt OFF budapesti 158-as autóbuszon a Zugligeti út és Mozaik tér*** megállók között félúton élt egy 15-17 éves kislány.

Nagyon-erősen mozgássérült volt.

púpos, össze-vissza görbülő végtagokkal.

Szellemi fogyatékos.

Beszélni se tudott.

Fiatalon már nagyrészt kihullott fogakkal, amik megmaradtak azok feketék voltak.

Édesanyja egyedül nevelte, gondozta.

Szerényen, szegényen éltek.

 

Egy mániája maradt = imádott buszozni.

Minden hétköznap édesanyja  elhozta "buszozni".

Jött velünk 4-6 kört, azaz kb. 2-3 órát.

 

Nos őt a két megálló között vettük fel és ott is raktuk le.

A házuknál.

Ráadásul a fel és leszállásához kellett még egy erős férfi segítsége mer az Ik-260-ra nehéz felszállni.

 

Miatta az ott járó buszvezetők 90% - 95%-t feljelentették.

Engem is.

 

BKV vezérigazgatóig, rádió műsorig jutott el az ügy.

Aláírtuk mindannyian, hogy akármennyi büntetést kapunk, ezután is felvesszük és letesszük a háza előtt.

 

A megoldás az lett, hogy engedélyt ilyenre nem adhatnak de csináljuk továbbra is ugyanígy.

A rádió adás hallotta valamilyen akkor alakuló taxis.

Vállalta, hogy amikor egyeztet az anyukával behozza a kislányt a Várfok utcába és 2-3 óra múlva mikor végzett a "buszozással" hazaviszi.

Működött.

Azután 1990 március 1-én a 158-ast átvette a Mező garázs, nem tudom mi lett a folytatás.

 

--------------------------------------

 

*** 

az a 158-as busz ma 291-es.

az a Zugligeti út megálló ma Moholy Nagy egyetem nevű megálló.

az a Mozaik tér megálló ma Szarvas Gábor út nevű megálló.

 

 

 

 

Előzmény: VodkaTam (72564)
trizs77 Creative Commons License 2025.08.01 0 2 72565

Ha a traktor nem jó akkor megálltam mert egy utas szólt, hogy a kislányának hányingere van.....................:-))

Előzmény: VodkaTam (72564)
VodkaTam Creative Commons License 2025.08.01 0 1 72564

"A feljelentgetők ellen meg ma is lehet írni akármit.

Megálltam mert az előttem lévő traktor kanyarodás közben lerobbant.

Na ennek nézzenek utána. "

 

Nem ítélem el az ilyen rugalmas hozzáállást, sőt..., csak a tények kedvéért: ma már egy rakás kocsiban ott a menetrögzítő kamera, ahogy az emberek zsebében a telefon, amivel szintén semeddig nem tart valamit videóra venni, "jóakarók" meg mindig akadnak, akik használják is őket. Szóval a bizonyítás (utána nézés) adott esetben elég könnyen megy. Sajnos.

Előzmény: trizs77 (72563)
trizs77 Creative Commons License 2025.08.01 0 9 72563

Te mit gondolsz, ma is van még ilyen „csókos” járat, vagy az már tényleg a múlté?

 

------------------------------------

 

Csókos járat mindíg volt, van és lesz is.

 

Először is a menetidő, vezetési idő kérdése.

Ma is lehet olyan járat ami elmegy 200-220 km-re.

Ott pihen 3-4 órát majd hazamegy.

 

Ha nem változtatják az útvonalat és indulási érkezési idejét évente akkor 3-4 éven belül kialakul a törzsközönsége.

 

Ha pedig már megvan a törzsközönség akkor mindig lesz igény extra szolgáltatásra.

 

Segesd faluban (Nagyatádi járat) igen messze van a busz megálló a temetőtől.

Halottak napja környékén ha az idős néni két koszorúval a csomagládában megkér, hogy állj meg neki a temetőnél, hogy ne kelljen km-ket gyalogolnia a faluban hóna alatt kettő koszorúval, akkor - szerintem - meg kell állni.

Hisz azért vagyunk.

 

A feljelentgetők ellen meg ma is lehet írni akármit.

Megálltam mert az előttem lévő traktor kanyarodás közben lerobbant.

Na ennek nézzenek utána. 

 

Mások a szolgáltatások.

Élnek a régi segítségek is és keletkeznek új szívességek.

 

Ma már útvonaltól eltérni nyilván nem igen lehet.

De a soproni példánál maradva az, hogy nem a Fenyves szálló végállomásnál fordultam meg (mert ott épp dugó volt a sok turista busz miatt) hanem a Camping bejáratánál ki nem ......ja le.

 

Jaaa, hogy a Campingnél pont leszállt 8 ifjú is?

Olyan lehet.

A csillagok állása kifürkészhetetlen.

 

Nem kell belenyúlni a kaszába.

Nem kell maxizni.

Még a csomagoknak is legyen jegye, azonosítója, akármije.

 

Egy utas kérésre - ha az nem balesetveszélyes - meg legyen az a válasz, hogy természetesen.

 

A külsőségekről :

Fontosak.

 

 - mindíg nézz ki úgy mint egy Esseni iparbáró,

 - a buszod kívül-belül legyen tiszta,

 - mindíg kommunikálja az utasaiddal,

 - mindíg kicsit felül tiszteld meg az útvonalon érintett diszpécsereket, forgalmi személyeket, rendőröket, ellenőröket.

 

Példa :

Leintettek.

Ok.

Azonnal mikrofont fogtam.

 

Kedves utasaim.

(nem kedves utasok, hanem utasaim)

A buszra ellenőrök szálltak fel.

Kérem készítsék elő jegyeiket és az utazás jogosítását igazoló okmányaikat.

Kérem legyenek együttműködőek.

 

Ez látszólag az utasoknak szólt.

de nem.

Ez mikrofonba mondott nyalizás volt az ellenőrök felé.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Kanyar Karcsi (72560)
trizs77 Creative Commons License 2025.08.01 0 6 72562

Farádon mindíg volt autóbusz megálló.

 

A Kisalföld Volán illetve elődje a 19.-es Volán használta is.

 

A Volánbusz nem.

Gondolom - mert nem tudom - nem kaptak engedélyt a társaság közi egyeztetéseken a megálló használatára.

 

Amikor 45 fillér/km volt a busz jegy akkor az Engels tér - Farád távolságra ami akkor 171-180 km lehetett (mert Tata-Kocs-Bábolna-Bőny-Győr útirányon jártunk) 81 Ft.- körül volt a teljes árú jegy.

 

Mivel csak beugró voltam majd kiestem a székből amikor felszállt egy igen magas úr (tényleg olyan volt mint színpadon egy úr) és igen udvariasan vett egy jegyet Kapuvárig ami kilencvenvalamennyi forint volt.

Kinyomtattam odaadtam.

Majd nyújtott felém még egy db 100 forintost és kicsit bonyolult körmondatban megkérdezte, hogy megállnék e neki Farád autóbusz megállóban?

 

Úgy néztem rá mint borjú az új kapura.

100 forintért ?

Még a szobába is betolatok csak szóljon melyik háznál álljak meg.

 

Havi kb. 4500-5000 forintot kerestünk.

És egy utas egy plusz megállóért adna 100 forintot a havi fizetést 2%-t ?

Persze, hogy megállok.

 

---------------------------------------------

 

A távolsági vonalakon majd mindenhol volt borravaló rendszer.

A legjobban fizető vonal egyértelműen a Soproni volt.

Második a mezőhegyesi.

Utána a dél-kelet alföldi vonalak.

S így tovább.

A legrosszabb ez ügyben a Budapest-Balassagyarmat - Salgótarján.

Ott kb. 0 forintot kaptál egész nap.

 

Mindíg jól fizettek a gyógy vizes járatok.

 - Budapest - Parád,

 - Budapest - Gyula,

 - Budapest - Harkány,

 - Budapest - Hévíz,

 - stb.

 

 

Volt család akik kijöttek az Engels térre két nappal az indulás előtt.

Megkérdezték, hogy Fertőrákosra kiviszem e Őket?

Ez ugye már útvonaltól való eltérés volt.

Mondtam persze.

 

400 forint jattot kaptam érte 1980-ban !

 

De !

Ilyenkor mindíg írtam bőrpapírt, bőrömet mentő papírt.

A menetlevélre ráírtam , jelentés csatolva.

A jelentő lapra meg ráírtam.

 Kópházánál közuti baleset miatt a helyszínelő rendőr terelő útra irányított.

Na ennek nézzen utána 1980-ban aki kutakodni akar.

 

A Sopronba tartó utasokat ez nem zavarta mert képletesen ki volt nyalva a fenekük.

Ami érdekesség volt, hogy Kópházáról/ra szinte sohasem volt utasunk vagy igen ritkán.

 

 

 

 

 

Előzmény: Dénes Balázs (72561)
Dénes Balázs Creative Commons License 2025.07.31 -1 0 72561

Mondd, mi okból nem lehetett felvenni hivatalosan is a megállóhelyek közé Farádot? Az aut. vt. (most) a 85 sz. főúton van, ez akkor máshol volt, esetleg nem volt ott megállóhely? Vagy ment itt is az évtizedeken átívelő, Volánok közötti "hozzájárulok-vagy-nem" társasjáték?

Előzmény: trizs77 (72552)
Kanyar Karcsi Creative Commons License 2025.07.30 0 11 72560

Na, látom, nem csak én emlékszem nosztalgiával azokra az időkre! Jól mondod, Budapest-Sopron járat tényleg a élenjáró volt. ott a fehér ing és a nyakkendő alap volt.

 

 

Az a Sopron utáni három megálló tényleg aranybánya volt! Eszembe jut, mikor nem egyszer valaki szólt, hogy a gyerekekkel meg a sok bőrönddel szálljunk le a hotel kapujában. Persze, megálltunk, segítettem nekik levenni a pakkot, aztán már ott is volt a tenyeremben a borravaló. Na, ott tényleg nem kellett "maxizni", ahogy te mondod, csak tenni a dolgunkat, és az utasok meg is hálálták. A vonat ehhez képest sehol nem volt, mi tényleg a kapuig vittük őket, ahogy írod is. 
Legtöbbször a napi 3 étkezésem fedezte a borravaló, sőt volt amikor a fizetésemhez nem is nyúltam...

 

A Farád-sztori

 

A Farád meg... hát, az egy külön kategória! Ott azért volt 1-2 állandó utas aki nagyon emlékezetes volt. Ágika vagy Piroska volt talán, pontosan már nem emlékszem csak az maradt meg benne, hogy ugyanaz volt a neve mint a szörpnek. Na őt egy ideig páran fűztük, mindenkivel kedves volt. Vonzó egy teremtés, de úgy tudom senkinek nem adta magát.

 

 

Jó volt ezt olvasni, eszembe juttattad a régi szép időket. Ahol még emberközpontú volt a munka, és egy sofőrnek volt mozgástere. Ma már sokkal szigorúbb minden, GPS figyel, menetlevél, szóval nem lehet már úgy "kreatívkodni", mint akkor. De azért jó volt az, nem? Te mit gondolsz, ma is van még ilyen „csókos” járat, vagy az már tényleg a múlté?

Előzmény: trizs77 (72552)
f_k Creative Commons License 2025.07.22 0 2 72559

Ritka a csuklós Kunszentmiklóson mint a fehér holló.

Tanszünetben az egyik Bp-Délegyháza-Kunszentmiklós "vonatpótló" járatpárra Szigethalom csuklós kocsit ad:

f_k Creative Commons License 2025.07.22 0 1 72558

A sümegi járat és "másodrészei":

Szigethalmi kirendeltség Dömsöd telephelyes "elővárosi" Volvo 8900 Bp-Kapolcs

Mögötte a legutolsó Zala Volános flottaszínű Setra mint "harmadrész"..

sosiforda Creative Commons License 2025.07.22 0 0 72557
trizs77 Creative Commons License 2025.07.19 0 0 72556
LSU 106 Creative Commons License 2025.07.15 0 0 72555

Nincs

Előzmény: Ikarus 557 (72554)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!