Sziasztok. Ma uj fejlemény van a zöld rendszám körül. A redörség tanácsára ma felhivtam az okmányirodát. És lássatok csodát mit mondtak? A zöldredszámos jármü vezethetö B-s jogsival. DE... Nem lehet vele 750 kg-nál nehezebb vontatmányt huzni csak nehézpotos jogsival. Viszont hozzátették hogy ha valaki rendszámot igényel azt szigoruan veszik,mert nagyon sok volt a visszaélés.
Akármilyen márkás gyertyát tettünk bele ,beindítás után párat pördült vele a motor aztán már nem is ment az adott henger.Kihagyott-durrogott.nem ment.Akkoriba még szigorúan titkos MH-től sikerült kifénymásoltatni-megtudni a gyertya tipusát.Beszereztük és minden ezirányú gondunk megszűnt.Szinte nem akartuk elhinni,hogy ilyen van.És volt!!!Valamelyik BIRKS tipus volt úgy emlékszem.Már nem most volt!!
Igen agyertya kritikus része.Nekem még szovjet gyertyáim vannak benne. Egyébként nekem is van ismerösöm aki nádaratógépként dolgoztat GAZ-t. Ő is azon a véleményen van hogy strapabiró jószág. Nála is zöld rendszámmal mennek ezek a gépek...
A gyertyára meg nagyon kényes!!Életembe egyszer kerültem testközelbe egyel,de amíg nem a bele való gyertya volt benne addíg szívatott bennünket.Aztán később gázzal üzemeltették mert egy nádarató ill. nádtörmelékészítő kombájnt csináltunk belőle.
Ja a zöldkártya.Elvileg ha a motor jól müködik akkor szinte nem is füstöl. Az enyémnek például alig akad füstje. Az autószerelő barátom azt mondta hogy amit ilyen hüvösben látunk annak a java "kondenz" mert ezeknek a motoroknak ez jellegzetessége még jóidöben is...
Szia. Ez egy jó kérdés. Elvileg a jármü könyvében is több féle üzemanyag van megjelölve amivel üzemelhet.Majd megnézem, én mezei 98-assal használom. De vegyünk egy hadi állapotot. Szerinted ott lehet válogatni hogy milyen benzin van? Olyat öntenek bele amilyent találnak... Egyébként nem harckocsi motor hogy mindent megeszik de más más benzinnel is megy. A honvédségnél elvileg egy fajta benzin van minden jármüben. De katonáék a multkor azzal dicsekedtek hogy a megfelelö arányu benzin és MOSÓBENZIN keverékkel is mennek a jármüvek. Az autó szerelő ismerösöm szerint a megfelelö keveréssel nem rongálja a motort. Tegyük hozzá hogy ezek katonai gépek ha tönkremegy van másik. A mi esetünkben fontos hogy vigyázzunk a gépeinkre...
Igen. És hála Istennek ugy dolgozik mint az óra mü.Sajnos a 3évi állás nem tett neki tul jót de egy két kissebb oljszivárgás elmegy. Ez egy szovjet gép velejárója. A tavasszal a tankok is elmentek egy jódarabon viz és olaj nélkül a célterületre aholaztán befejezték pályafutásukat... hiába ezek hadigépek. Akár csak a GAZ is. Strapa biró jószág. Gondoljunk csak bele hány autó bir ki egy ejtöernyös ugrást és akár azokat a körülményeket amiket a fórumon korábban közölt linken látott teszteken láttunk. Azt mondták az ismeröseim és a néhai sovjetunió beli aposom hogy ezek jó gépek csak nem szabad öket állni hagyni mert akkor tönkre mennek. Tehát a GAZ munkára termett...
Sziasztok márka társak! Először is megszeretném köszönni Jawa Lovasnak hogy szinte első kérésemre válaszolt a fórumon fel tett kérésemre nagyon korrekt embernek tartom mindenben segített amit kérdeztem tőle. A másik dolog ma fogom a zöld rendszámomat útba indítani vagyis az ügyintézést igazán minden dologban utána jártam és arra jöttem rá hogy én csináltam egy gépkönyvet ami szükséges a zöld rendszámhoz ebben szerepelnek a gép adatai de ami fontos hogy legyen valami fantázia neve mert ugy hogy gaz66 nem fogják megadni a rendszámot. így én elneveztem másnak és terméseztessen erdészeti kiközelítő lett belőle na persze a szükséges őstermelői papírt be szereztem ami sokkal könnyebb mint gondoltam volna ugyanis már 100 m2 terület is elég hogy tudjál termelni. De én ezt sem bíztam a véletlenre mert erdei termék gyűjtő őstermelő lettem amihez csak egy erdészet állttal kiadott gyűjtési engedély kellett. Tehát ma még fogok jelentkezni hogy a fantázia névvel ellátott gaz66 om nak sikerül e zöld rendszámot ki harcolni ha igen akkor szívesen megosztom a tapasztalatom ha nem akkor én várok jó ötletet :)
Az enyémbe egy merci motor dolgozik a 403 unimogbol származik om314 3800 cm2 4 hengeres kb 80 LE és gaz 66 váltó. Le szeretném cserélni az unimog 406 motorjára om352, mert nekem kicsi ez a motor.
Az a helyzet hogy névre adják valóban de egy autó egy rendszám. Az én papiromon már sok rublika nincs is kitöltve mert egyértelmüen adódik a többi adatból. Egyébként én a Gazomat B-s jogsival hajtom. A rendőrök sincsenek tisztában a dolgokkal. Én ugytudom zöld rendszám egyenlő piros rendszám. Csak az egyik névre a másik gépre szól... és a lényeg Vmax 25kmh .A fontos dolog az inditásinapló. Egyébként nekem egyetlen papiron sem szerepel semmilyen müszaki paraméter. Kizárolag tipus, motor és alvázszám valamint gyári szám.