Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Csak egy kérdés. Van valami különösebb indok, hogy Sopronban az NZM-362 reggel 3-ason, a PPH-627 pedig délelőtt a 2-esen volt kint? Annyi helyis kocsi nem megy, vagy esetleg kedveskedni akartak klímás kocsikkal az utasoknak?
Igen jelentősek a bér eltérések az ország két végében a VOLÁNBUSZ-nál ugyanabban a munkakörben.
Volt ebből vita amikor a 7 regionális Volánból megalakították az országos szervezetet.
Távlati célként meg is fogalmazták az egységes bértáblát.
De nem vezették be.
Indoklásuk az volt, hogy nincs rá fedezetük.
Az se titok, hogy akkor Magyarországon a Kisalföld Volánnál, a Vasi Volánnál és az Alba volánnál kerestek az emberek legjobban.
A túlsó véglet pedig a Szabolcs Volán és a Borsod Volán volt.
A kapott havi illetményben 100%-os eltérés nem volt (magyarul nem kerestek dupla annyit Sopronban mint Fehérgyarmaton) de 20-30%-os eltérések bizony adódtak.
Ezek után nem is lehet elvárni, hogy túl hosszúéletű legyen egy jármű pályafutása, lehet akármennyire is jó az üzemi karbantartás.
A 4 db LTL-es mai napig megbízható gépek. A kettő KLF rendszámos már nem az, mivel 15 évesen lettek soproniak, és előtte Esztergomban szolgáltak, ahol országos szinten is az egyik leghanyagabb munkát végzik az üzemi dolgozók. Ezzel nem lehet mit tenni. Azok a buszok azóta igen jó állapotnak örvendenek, mióta soproniak lettek. Az osztrák Citaro csuklósok meg a kettő szóló plussz az agglomerációban lévő MAN-ek is egy fővárosi forgalomból lettek áttelepítve, 8 éves korukban (2016/2022) viszonylag már sok km-rel.. Ez már önmagában elmondja, hogy valamennyire biztosan leélt állapotban vannak már, nem beszélve arról, hogyha valamitől megvállnak az egyik üzemnél, az biztosan nem az lesz, amivel nincs probléma.
Ez már évekkel ezelőtti gyakorlat.
260-as széria Győrben selejt lett -> mentek Sopronba
415 széria Győrben selejt lett -> mentek Sopronba
E94 széria Győrben selejt lett -> mentek Sopronba (elég lepukkant állapotban már huszonévesen)
280-asok és BN18-asok vagy épp Conecto, MAN csuklóst időnként nyaranta szükségállapot szerint mindig át/vissza kell helyezni hetekre Sopronba, a kiadás miatt, vagy akár véglegesen is.
Volt egy olyan év is, mikor a 3 ajtós óvári 260-as és az egyik Rába segített ki pár hónapig Sopronban.
Ezek is mind jól mutatják, hogy nem stabil az üzem.
Ha már az ON kocsit nézzük, amely a KZX-523-as, érdemes róla elmondani, hogy eredendően az is Győrben kezdett, és még nem az egyedül.
Mosonmagyaróváron is ez folyik, csak Óvár jelentősen kisebb város és kevesebb is a helyis teljesítménye, de oda is csak a használt kocsi megy.
Ehhez képest Győrben pár éve huszonnagyságban érkeztek új járművek és idén is 13 db. Előnyben van, megyeszékhely.
Itt aztán nem feszül meg senki :D nagyon sok múlik a precíz karbantartáson, s amit a soproni üzem csinál az minden csak nem az. Ez a tűz is megelőzhető lett volna megfelelö odafigyeléssel... lassan nem lesz mit kiadniuk az a 15-20 éves buszok hibája vagy a műhelyé..?? Ugye?
Már megszűnt, de elégvolt elmenni óvárig, milyenek a jármüveik de a mai napig látszik ha összehasonlítod pl sopron leélt talicskáival.
15-25 éves buszokról beszélünk, legtöbben 1-2 milliós kilométerekkel, akármit is csinálunk akkor is meglátszik az idő vasfoga, és ha a szerelő megfeszül, akkor sem fogja úgy megjavítani, hogy fél évig ne romoljon el rajta semmi. Most azzal hogy a soproniaknak "gratulálsz" azzal mit érsz el? Mi itt mind amatőr fórumozók vagyunk, a 167-ik senki beszól a 408-ik senkinek. Menj fel Pestre az Üllői Út 131-be és jól olvassál be nekik! Amúgy sokszor a rendszámot olvasva látom hogy őskövületekről beszéltek, és azt se felejtsük el, hogy a csuklós és szóló merciket Bécsben és Svájcban egyszer már leselejtezték. Ez itt nem egy oldtimer találkozó, hanem használati tárgyak, megvan mindennek az életciklusa, ha letellt akkor mennie kell, és jöhet a következő...
sopronnak csak gratulálni lehet.... kiváló karbantartás! kzx selejt, kha selejt, hze selejt, a csuklós mercik allandóan rosszak, a szóló Mancikat össze vissza törik, pluszban selejtezték a gtz-t, kxy-t, soron vannak a hsw-k is szuper. csoda hogy ki tudnak még adni valamit. Mzd-ből is többet kaptak mint kellett volna. Nem is való oda elektromos busz, csak leélnék azokat IS! ukrajnából, leélt selejtsori buszokat esetleg, mást nem nagyon érdemelnek.. aztán mehet a sopron-szombathelyen!
Oh oké, köszi, nem is esett le hogy ez nem volt előtte itt, annyira nem figyeltem meg. De láttam közben, a többi maradt kék. De szerintem a 011 sem a megszokott sárga árnyalat, vagyis a mellette levő sárga Credoktól elütött a sárga színe.
Azt már tudom, hogy az AFF-652 és az AFF-654 is elköszöntek június 30.-ával és hogy a két ELJ' valójában nem selejtek még, de a DZE-258 is selejt lett tényleg? Vagy valójában az se selejt még?
Akkor majd a győri helyi társulat tagjai rájönnek, hogy ez nem kívánság műsor. Nem mehetnek ezek mindörökké azok a 30-40 éves cuccok, amik ott vannak. Még ha vázcserével is 20 év körül vannak úgy, hogy a kivitelük a 70-es évek szintjét hozzák.
Szinte történelmi jelentőségűnek számítanak ezek a selejtezések:
Ezzel távozik Győrből az utolsó Ikarus 412-es is Győrből, ami egyúttal az utolsó szóló Ikarus a városban.
Szintén távozik a még összes meglévő Nabi Excel.
A Credo BN 12 erősen megfogyatkozott számban lesz jelen a továbbiakban Győrben. Míg eddig ez volt a legnagyobb darabszámú szóló busztípus Győrben, mostantól ez lesz a legkisebb darabszámú szóló típus. Egyúttal az összes olyan BN 12-t selejtezik, aminek az első ajtaja lengőajtó.
Mostantól nem lesz Euro 4-esnél rosszabb környezetvédelmi besorolású motorral szerelt szólóbusz Győrben.
Mostantól egy darabig mindössze 3 típusból fog állni a győri helyi szóló buszpark. Ez a korábban megszokottaknál lényegesebb homogénebb járműparkot jelent.
Hűha, az igen szép kis selejtezés, és van már terv, hogy mik lesznek majd helyettük? Ez amit most írtál nagyon meglepett engem, hogy ezeket a buszokat is selejtezték :(