Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Sajnos , a ' 71 AM évfolyam is hiányos , de azért elég sok rendszám összejött igy is :
Magánautók :
CY 23 22 , CP 15 19 Zastava 750, CU 08 70 , IB 05 40 , IE 12 04 Fiat 850 , CP 32 83 W 353 , IC 60 32 Polski Fiat 125p , IG 88 16 Citroen 2CV , CA 40 58 P70 , CO 84 77 Opel , CU 38 92 , CY 06 56 , IC 07 23 , IG 33 84 VW , CN 07 09 , CY 49 05 , IB 57 20 Trabant 601 , IH 59 45 , IH 67 22 Zsiguli , CO 19 41 Steyr Puch .
Állami , vállalati , közületi stb :
BD 41 44 Trabant 601 Combi sárga angyal , AE 81 31 Skoda S100 oktató autó , AD 86 87 Warszawa , AE 03 22 Volga M21 , AD 42 68 Volga M21 Combi , AF 00 98 Polski Fiat 125p , AD 08 84 Mercedes , AE 62 93 Fiat 850 SC .
Teherautók :
FI 72 61 Zuk , FA 19 37 Csepel , SC 50 14 Ifa W50 , SB 46 91 Zil ( ' 68 julius 27 ) .
Taxik :
JA 05 75 Moszkvics 407 , JA 49 59 , JL 05 21 Volga M21 .
A versenyautóknak meg azért volt AY-os táblájuk mert az ezeket birtokló egyesületek szintén külföldi ill. vegyesvállalati (szponzor) résztulajdonban voltak.
Üdv! Nekem volt egy bogaram. Sajnos csak volt. Jó rég eladtam, azóta is fáj a lelkem... CCU-863 volt a rendszáma (eredetileg: ZU 68-63) Színe: világoskék, Típusa: 1302 Nálam csak a régivel volt. Akkor kapta az újat, amikor eladtam.
1.Nem csak az SJ-t természetesen, hanem az SJ-től az SZ-ig.
A "többiek" (állami) innentől ('82) továbbra is az F-sorozatot majd ennek elfogytával az"újraindított",de már fekete alapon fehérről fehér alapon feketére váltott YA-YB sorozatot kapták.
Mint mondtam ez nem szentírás, de az emlegetett polgár nagyon köti az ebet a karóhoz...
1. Nem tudom cáfolni, de ez nem jelenti, hogy csak magánvállalkozó kapott SJ-t. Akkor éppen az volt (lehetett) a sorozat
2. A szódásban egyetértünk, de inkább BMW vagy Ural volt.
3. A termelőeszköz az minden szektorban termelőeszköz volt. Én sem ismerem a szabályozást pontosan, de magánszemélyről beszéltem nem magánvállalkozóról. Magánvállalkozók bizonyos korlátozásokkal mindig tarthattak teherautót, különben bizonyos tevékenységek egyáltalán nem működhettek volna, pl. mutatványosok, cirkuszosok.
Igen, 1958-tól 82-ig fehér alapon feketével GB rendszám a nem közforgalmú buszokon volt (vállalatok, intézmények buszai, ahogy akkor mondták: közületi autóbuszok). Folytatásaként a GD és a GH is ilyen volt.
Neked is köszönöm (az M már nem üres), viszont a busz nem stimmel: BY-t adtak ki 1986-tól 1990 elejéig BZ-t 82-ben az átszámozáskor. (Meg utána pár évig max. amíg föl nem töltötték.) Tehát a kiadásnál nem a szabályos u-v-x-y-z, hanem u-v-z-x-y sorrendet követtek.
Talán topiktársak meg tudják mondani, hogy ez másnál is így volt-e, vagy csak a busznál. Ha igen, az általad megadott MZ, NZ-t is MY, NY-ra kéne javítanom. Ki tudja itt mi a helyes?
MR-nél javítom 1982-re, de mi van MV-vel? Az is 1982?
DA motorrendszám mikor lett kiadva? A szgk-k előtt vagy után? És kis- vagy nagymotor? (Motorokban nem vagyok otthon. M-nél és O-nál is üresség tátong a táblázatomban...)
Sziasztok! Engem az érdekelne 1980 elött körül kezdődhetett-e GB-vel egy nem volános busz rendszáma. Vagy hogy hogy kezdődtek az akkori busz rendszámok.