volt ott Hella projektor is, csak épp nem olcsó xd
nem állnék neki szétszedni a lámpát, de szebb lenne a fény xd
bár itt meg a kérdés feljön, hogy a táblákat mennyire látnám...
"Meglepő, de egy régi autó méretes (és jó állapotú) fényszórója jobb paramétereket adhat, mint egy új, modern és már szénné dizájnolt autó parányi lámpateste."
Én a legalitás híve vagyok, nem csak a bírságtól/zaklatástól való félelem miatt - és erre bíztatok mindenki mást is. Valeo Aquavision, Osram Allseason, Narva Azzuro, Philips Allweather - bármelyiket veszed, nagyjából ugyanazt kapod, és egyikkel sem jársz rosszul.
Tud valaki képet belinkelni, hogy tényleg mekkora a különbség a sárga és a fehér izzó között mondjuk esőben és ködben. Én is majdnem csak városon kívül közlekedem, legtöbbször már sötétben és elég kellemetlen, amikor belefutok egy-egy nagyobb ködfoltba. Jelenleg OSRAM Silverstar izzó van a vasban. Száraz időben szuper, viszont ködös, esős időben lehetne jobb is. :) P.S. Amit én találtam neten sárgát az a Narva izzója. Ja majdnem lemaradt H4 kell, de nem kínai no name.
Nem tudom, hogy volt-e már szó róla, hogy Night Breaker Unlimited H3 ködlámpában milyen lenne? Van, ahol 3300 K-t írnak színhőmérsékletre, de ha rámegyek ott 4000 K. Melyik lehet igaz? Elvileg ugyanolyan kékes a búra, mint a H4-ben...
Megbeszéltem a szerelőmmel, hogy január elején ( ekkor érünk rá egy egész napos szerelésre ) megmérjük üresen és izzóval a foglalat kapcsain lévő feszültséget tompított és a fényszóró csatlakozókon.
H7-hez sárga tompított 65W-os vagy 55W-os de emelt fényerejűt tudsz szerezni?
Mifelénk sokat van köd reggelente, párolog a Sajó és ontják a gyárak a füstöt, ez aztán ha lecsapódik, ködös párás lesz az idő, én pedig LÁTNI szeretnék, nem vakoskodni....
Most már rendeltem 10w-os kadmium helyzetjelzőt, hozzávaló tompított H7-est kéne szerezni.
A cél 65w, ha nincs akkor 55w-os kéne, de lehetőleg olyan, ami erős, majdnem mint egy NBP csak sárgásan, hogy lássak vele esős úton is. A fekete aszfalt irtóra elnyeli a fényt :(
Ráadásul felénk sokat párolog a Sajó és reggel este szinte mindig van ködréteg....
A szürke aszfalton nincs baj, de most itt a hideg esős ködös idő, sz.art sem érek vele, kell a sárga!
Azt azért kizártnak tartom, hogy tiszta a foncsorod, ha nbu-val nem látsz. Ez esetben még egy hiba lehet: a szemed, viccen kívül (csak magamból kiindulva, nem a dioptria számít nekem, hanem a tükröződés/csillogás-elnyelő réteg).
Amúgy meg mikori az a kocsi? Nekem az ignis (2004-es) tisztának tűnt, közelről meglesve sárgás volt a búra, no nem nagyon, kicsit, de pont elég a fény elnyeléséhez. A bordás lámpánál meg nem is látod rendesen a mattult réteget
Crv-n bal fel lett polírozva pedig a legnagyobb része tiszta volt, ég és föld a különbség.
Most egy svs, 2003-as izzó van bent, ignist avval vettem, azóta csak porosodott, s ki tudja mennyit ment már :D Most betettem crv-be és jól látok vele, igaz nem sokkal jobb, mint a narva azzuro, de bőven elég.
Mindenkit el fogsz vakítani és rendőrcimbi így fogalmazott: nyugodjak meg, napjai vannak hátra :d Ha kifogsz egy olyat, aki nem sajnálja a papírmunkát az keményen megfog és nem kell nkh ahhoz, hogy kiszúrja, ill. a sima rendőr is felnyittathatja a motorháztetődet, ha az engedély nélküli átépítés gyanúja fenn áll...
Ha meg baleset van, nem te vagy a tettes, de szabálytalan a világítás, kiszúrja a másik simán rád keni, hogy elvakítottad. Sok leleményes fuvarozó, kamionos van, aki ismeri a kiskapukat...
Mivel száraz időben nem kell erős izzó látsz alappal is, viszont esős, ködösben kell a teljesítmény, ami ugye adott, így csak színnel lehet játszani...
Az kiverte nálam a biztit, amikor nb és mega ultra is ködfalat csinált előttem szinte nappal és semmit se láttam. Ugyanilyen ködben a merényletsárgával, de éjszaka meg mentem 90-el, mert tökéletesen láttam...
Nem kis különbség van a 40 és 90 között szar időben :D
Valamelyik nap piros helyzetjelzős autót láttam, szintén tompított nélkül közlekedett. hogy miért jó a piros neki, azt nem tudom.. Persze sufni-tuning autó volt.
Amugy nem tudom nem ertek hozza, mindig NB-let hazsnaltam eloszor a simat azutan a Pluszt most meg kiprobalom az U-is. Eddig tokeletes volt szamomra. Nem tudom egy 65w-os ha jobb akkor mennyivel az NBU-nal...
Az a baj, h egy 55W-os NBP pl akarmennyire szep es jo, 1500L. Az Offroad meg 65W mellett 2100L. Tehat lehet orrba szajba tuningolni egy izzot, amikor az erosebb jo. Legalabbis NBP-hez kepest az Offroad nekem ezt adta.
Van itt olyan, akinek van/volt Offroad is es NBU is?
Valahol a kettő között lehet, szerintem stabil elektromos rendszer esetén tudja a 4000 K-t is. Sokszor van olyan érzésem, hogy ez az izzó a "halogének xenonja", bármilyen furcsa is ezt leírni. :) Még valami: tegnap mentem vidékre és szinte mindenhol hullott valami esős vagy havas szitálás és könnyen bepiszkolódik az autó, vele együtt a lámpák is. Még a pályán a lehajtó előtt a pihenőnél letakarítottam őket, meg még egyszer a főúton is megálltam tisztítani, mert sokkal jobban lehet látni tiszta búrával ilyen szutykos időben. Visszatérve az NBU-ra és az árakra, szerintem most érdemes bespájzolni, mert ilyen áron nem kapsz sehol, mint az említett oldalon. 3990 Ft az akciós ára a H4-nek.
Nekem H4 izzók vannak, ott elvileg a NBP 3600 K, NBU meg 4000 K. Észrevehetően kellemesebb, picit fehérebb(hideg fehér) a szinhőmérséklete, valósabbak a megvilágított objektumok színei.
Semennyire, de nem lehet kiszúrni. Főleg a sárgát, ami kb akkora fényerőre képes, mint egy nbu h7-ben. Cserébe ködben, esőben sokkal jobb, de a foncsor nem feltétlen bírja, no meg kötelező relézés és vastagabbra kábelcsere.
betettem egy régi svs-t, még anno 2008-ban vettem ki ignisből, használt idő kérdéses. Narva azzuro után nagyon fehír xd
de erőben nagy különbség nem látszódik, városban.
Kis tesztet még kap.
Aztán egyszer csak kipróbálom már az nbu-t is xd
De csak 85/80 után, hogy lássuk mit tud.
Én kb. 1-2 héten belül cseréltem NBU-ra NBP-ről. Tetszett az NBP is, de az NBU sokkal szebb színhőmérséklet mellett valóban messzebbre, erősebben világít.
El gondolkodtam fenyszoroizzo cseren de lehet meg felesleges....
Most NB Plusz van benne azt hiszem 2-3 eve hasznalom most.
De most latom, hogy van NBU is es hat ezen morfondirozom, hogy csereljem vagy annyira nagy kulonbseg nincs a ketto kozott?
Amikor vettem az NB Pluszt akkor is gondolkodtam mar a Ge Megalight +120-on, de most van ugye az NBU es hat ehhez viszonyitva gyengebb? Ez +120 az NBU +110%....
Utángyártott ködlámpát sem, soha többet.. Ma visszavittem a verdát a szervizbe, hogy állítsanak a ködlámpán. Valamicskét tekertek is rajta, ami csak arra volt jó, hogy megindították a tökig betekert állítócsavart, amit én utána itthon már tovább tudtam tekerni. Amúgy egy műanyag szar, szanaszét nyaltuk a szervizzel ketten az egész menetet, de legalább most -úgy ahogy- be van állítva a ködlámpa. Beállítottam a fényszórókat is. Megint órákat fetrengtem a kocsi alatt, most egy kicsit elegem van.
"54. § (3) A helyzetjelző lámpák fényének - anélkül, hogy a többi jármű vezetőjét zavarná - sötétben, tiszta időben 300 méter távolságról észlelhetőnek kell lennie. Az első helyzetjelző lámpa csak színtelen (fehér) vagy kadmiumsárga, a hátsó helyzetjelző lámpa csak piros fényt bocsáthat ki."
Az hát két szép nagy búrával és mocskos jó az a lámpa :) Ignishez képest sokkal jobban terített és fényerőben nem maradt alatta.
Összes suzukimnak szebb volt a vetítése, mint most a hondáé, pedig ez sem rossz, de nem olyan egyenletes sajnos (Bal gyári búra sem polírozás után, ebbe nehogy belekössetek :D). Igaz ignishez képest talán picivel erősebb ugyanavval az izzóval (Narva Azzuro nagyon jól világít vele, nem is nagyon kell erősebb bele :)).
Még izzóra is ugyanavval nézve :)
De ki lesz kábelezve a lámpa is, ki kell próbálnom a 85/80-as osramot :D
Nem, dehogy. Az NBU (korábban az NBL és az NBP) az Osram legerősebb izzója. A Silverstar ellenben azért jó, mert bár nem olyan erős mint az NBU, de cserébe az élettartama majdnem ugyanannyi mint egy normál izzóé, nem festett a búrája, és állítólag a teljes élettartama alatt megőrzi a teljesítményét (a normál izzók fényereje az öregedéssel csökken).
Hát ezen a képen is gyönyörű fehéres színű fény látszódik! Nekem MegaLight Ultra messze nem ilyen sokkal sárgásabb a fénye most értem haza kellett volna egy fotót csinálnom. Amúgy azzal egyetértek , hogy gyengébb szemmel látható. A pontosságát is alátámasztom egyenletes foltmentes...csak lenne erősebb meg valahogy magasabb szinhőmérsékletű és akkor jól látnék vele :D
KozGab szemem jóó most voltam nem is olyan rég látásvizsgálaton :) munkám miatt évente járok is.
Jó, ez most két, vadonatúj fényszóró, két vadonatúj izzóval, és a fotó is telefonnal készült, becsapós lehet. Ez a kép ugyanott készült, egy másik autóban, szintén két, majdnem vadonatúj fényszóró, benne két NBL, és ezek rendesen be vannak állítva:
Hogy a DE lencséje bemattulhat e, azt, őszintén szólva nem tudom, sosem volt ilyen autóm. Olyanról már hallottam, hogy az ellipszoid tükör megég, megolvad, vagy bemattul - de hogy a lencse? WB biztos tudja.
A fényszoró be van állítva az tuti jo, mivel mikor betettem a MU-t akkor ki kellett szedni a lámpatestet , különben bonthattam volna kocsit egy izzócsere miatt :D ( 4 ponton csukló kéz kell hozzá kiboriiit - de látom a suziba sincs másképp boldogit :D ) a lámpatest nem matt szép áttetsző nincs besárgulva. Mikor állították be akkor viszont mondtak egy érdekes dolgot ebbe a projektoros lámpába van egy lencse amitől nem látjuk az izzót és állítólag ez be tud mattulni és csökken a fényáteresztés - nem tudom még nem bontottam szét ilyet majd biztos valaki cáfol vagy alátámaszt :) viszont a Te osramod nagyon szép fehéres tetszik nagyon ha jobb a visszaverődése pl táblákról mint a MU-nak akkor lehet le kéne cserélni?
Amugy nagyon gondolkozom egy xenonon...annyira jó volt az előző kocsiba !!! Láttam !!!
---
Ekowob köszönöm a tipusokat! Utána fogok nézni meg számolok mert hirtelen nem is tudom hány kell :D
Én tényleg úgy tudtam , hogy a CAN-BUS-t meghülyiti a LED de ha kicseréltétek és nem volt gond akkor öröm és boldogság :)
A foglalat ugyanaz. Az izzó feje kicsit nagyobb, de nekem simán befér. A műszerfalba 5 wattosat vegyél, ott ki tudja, mennyit bír a foglalat. Van abból is sárga.
Akkor ez jó a w5w helyére? Ugyanaz a foglalat csak más néven fut? Veszek többet, műszerfalat is meg kéne csinálni, legalább szép sárgán fog világítani :D
Nekem nem Superbm van, de a múltkor jött egy ilyen szembe. :-)))
Na nézzük:
Olvasolámpa elöl: W5W
Hátul: C5W
Belsötér: W5W,
Kilépövilágítás, lábtérvilágítás: C5W
Ezek az izzó tipusok. Ennek megfelelöen keress ledeket.
"Meg van meg egy dolog amit meg szeretnek valositani elol a labtervilagitas szeretnem ha menne ha felkapcsolom a fenyszorot, szerinted ez megoldhato? "
Ha jol sejtem a valaszodbol akkor Neked is Superbed van. Mivel meg nem szedtem szet soha a kocsi ezen reszeit igy fogalmam sincs az emliett helyekre milyen foglalatu izzok illetve mostmar LED-ek kellenek majd. Tudnal esetleg ebben segiteni? Mert akkor elore megvennem aztan csere egybol :) amugy Neked szebb lett jobb a fenye? Milyen tipusu LED-eket vettel?
Meg van meg egy dolog amit meg szeretnek valositani elol a labtervilagitas szeretnem ha menne ha felkapcsolom a fenyszorot, szerinted ez megoldhato?
Amúgy van nekem egy olyan érzésem, hogy az a régi elv, miszerint minél nagyobb egy fényszóró, annál jobb a hatásfoka, érvényesül a korszerű FF fényszóróknál is. Az új S-Cross egyszerűbb változataiba is H4-es fényszóró van.
"kicseréltem az alpin izzót Narva azzurora korábban, írtam is. no evvel nem olyan foltos a fény"
Tegyél bele kadmiumsárga helyzetjelzőket. Amit mutattam korábban, 10 wattos, de szinte alig melegszik jobban mint az 5 wattos. Erős, és jól fog kinézni, pláne a Honda fényszórójában. (Halkan mondom, hogy meg ne hallják: DRL-nek is elmegy :))
azt azért mondjuk meg őszintén, hogy suzukik lámpái jók, nagyon jók halogénnel, tapasztalat, sx-é meg végképp, nagyon eltalált és oldalra is sok jut, jobb, mint ignisé, pedig az sem rossz xd
egyszerűen tiszta, nagy búra, jól kidolgozott :)
más:
kicseréltem az alpin izzót Narva azzurora korábban, írtam is. no evvel nem olyan foltos a fény.
Az MU biztos hogy erősebb mint az SVS. A projektoros halogén fényszórók egy kicsit gyengébbek, de cserébe nagyon egyenletesen, foltmentesen világítanak. Be van e állítva rendesen? Nem cserélték e ki vmelyik fényszórót utángyártottra valamikor? Nincs e bemattulva a búra? Mennyi a feszültség terhelés alatt mérve, megvan e legalább a 13.2 volt? Ezeket célszerű ellenőrizni.
Ez Osram Silver Ultra? A képek alapján majdnem olyan mint egy 4000-es xenon élőben is ilyen szép fehéren világít?
Nekem egy Superbem van 2007-es tehát az első generációs faceliftes megmondom oszinten a világitásával nem vagyok kibékülve, előző kocsimba xenon volt szal magas a mérce ugye ennél a tipusnal minden egy lampatestbe van (értsd ködlámpa is felül van) nem egyszer azt hasznalom a tompitott ként mert jobb fényt ad.. most betettünk egy megalight ultra-t egy fokkal jobb de ez az osram most meglepett , csak nem tudom, hogy teljesitene egy projektoros lampatestben. Esetleg ha valaki használja ilyen lámpatestben megirhatná , hogy milyen.
Más:
ha már ide keveredtem szegény autóban van annyi belső világitás, hogy jajjj. Visszapillantó alatt 4 hátul az ajtók fölött, az ajtók alatt amikor kinyitom illetve elöl a lábtérnél is nagyon csunya a színe sárgás le szeretném cserélni ledes-re hideg fehérre a kocsi CAN-busos szóval sima LED nem jöhet szóba az meghülyítené a computert van valakinek esetleg Superbeje esetleg csinált már ilyet tudnátok ajánlani LED-et ezekre a helyekre?
Tompítottban ez svs? Mert akkor marha jól világít :D
Én a narva azzuron csodálkozok, sokkal jobb crv-ben, mint ignisben volt. Nagyon szép fénye van ennek is, kivilágított utcán is gyögyörűen világít sárgásan :)
"én 5 év alatt nem csináltam annyi kárt rajt, mint ő 1 év alatt." Hahh.. Sokat tudnék mesélni..
Ezt produkálja a ködlámpa, és a tompított. Olyan vele közlekedni, mintha belógna a sapkám napellenzője a szemem elé, állandóan hajolok előre, mert nem látok semmit. A legszörnyűbb ebben az, hogy erre valaki azt mondta, hogy ez így rendben. Egyvalami ellenben elképesztően jó: Az SVS. A legjobb Osram izzó, szerintem.
Már nem emlékszem pontosan, de valami recés dolgot kellett tekerni ott is. Viszont a bal elsőt már csak 2 csavar tartja, mozog össze-vissza, nem tudom mit csinál apu az autóval, de én 5 év alatt nem csináltam annyi kárt rajt, mint ő 1 év alatt. :D
Nekem ilyet adtak a Suzukiban, van akinek bordázott üvegűt, mint ami a régi Swiftekben van, a gyárilag ködlámpásokon pedig egy harmadik verzió van. Cikkszám alapján ez se stimmel, de a dobozon filctollal át volt húzva a szám egy része és alá volt írva a Lianás cikkszám... :D
A Lianánál ugyan ez, de én azon a lyukon nem is tudtam állítani. A doblemez mellett nyúltam be és úgy tekergettem. Szerintem nem gyári ködlámpát adnak, hanem olyat, ami épp kéznél van. Lianákban láttam már 3-4 félét. Ráadásul hiába tekertem fel teljesen, túl közelre világított, hajlítani kellett a tartóját is.
Aham,akkor így érthető ez a nagy különbbség. Úgy lett volna korrekt a teszt ha tömbitott/távolságival is megcsinálják. Az új A8-ban ez a LED lámpa nem rossz,csak cserélni ne keljen.
Nem az erősség a fontos, mint szirt kolléga is leírta -, hanem az, hogy a ködlámpa horizontálisan, laposan teríri a fényt, a DRL meg szórja. A szórt fény sokkal jobban látható. Mint Te is írod, egy 21W-os izzó van a DRL-ben, a ködlámpában meg 55W....
A ködlámpákat illetően, alighanem igazad lett. Üzközésig le vannak csavarva. Amúgy az is megb.......á az egész retyerutyáját, aki ezt, így kitalálta.
Annak a csavarnak azt a recés peremét kéne tekregetnem, egy a lökhárító aljlán lévő, cca. fél centi átmérőjű lukon benyúlva egy csavarhúzóval, a kocsi alatt fekve, a sötétben úgy, hogy nem látom hová nyúlok, mert a lyuk olyan kicsi, hogy vagy zseblámpával világítom, vagy a csavarhúzót dugom be, kettő együtt nem megy - de egyelőre meg sem tudtam mozdítani. :(
Nekem 2008 as, nem a rancfelvarrott O2 om van nincs DRL csak helyzetjelzo a tompitott mellett es kodlampa,na most a helyzetjelzo 50 lumenes nem sok vizet zavar,a tompitottat nem akarom ejjel nappal vilagittatni /sokat megyek/ igy nappal nalam a kodlampa eg / mivel a tompitottal egyutt ritkan hasznalom ,ritkan van akkora kod/ tehat ugy dontottem sporolok a tompitottal es felhasznalom helyzetjelzonek a "DRL" nek a kodlampat!
Nem hiszem ,hogy akkora baj lenne es szabalysertes ez es azt sem hiszem hogy nem latni nappal!
Mondjuk magyarorszagon sokminden sokmindenkit zavar ez teny,de nem hiszem hogy ettol osszedol az univerzum :)
Az osztrakoknal pl a kutya nem szol ha ejjel nappal eg a tompitottal a kodlampa is meg a rendorok sem ,fene tudja nem tudom hogy ez rossz vagy jo nem is nagyon erdekel ,de ott ez van !
Engem egy dolog zava osregi astrakba .......stb autokba utolagos xenon ,olyan mint ha ket 1000 wattos kristalycsillar jonne velem szemben egy osregi szarba rohadt ego ,zavaro beleeroltetni a kszenyont!
Ha van egy olyan helyzet, hogy elkönyveled az út menti árkot, mert nem látsz és megállni már nincs időd, akkor rájössz.
Én azonnal jogsit vennék legszívesebben, nem forgalmit.
Tegnap beszéltem rendőrcimbivel, ha kiszúrják azonnal veszik a forgalmit, plusz vizsga. Nem kell nkh-s, sima rendőr is nyithatja az autót (nekem ez pl új volt), úgyhogy csak idő kérdése minden mikor botlasz bele.
Egyik nap a cimbit büntette majdnem meg egy másik rendőr egy stoptábla miatt :D
Biztos hogy beállították, oldalirányban teljesen a hossztengellyel párhuzamosan világítanak, egyforma magasságra. Mondtam már, szervizben, szándékosan lecsavarják - abból baj nem lehet.
Szerintem nem is állították, csak beszerelték, a magyar szerelőket ismerve. Hány autót láttam, amin fényszórócsere után a cserélt kb. 10 méterre világított...
Ma délután hoztam el a szervizből nejem autóját. Egy kisebb baleset nyomait javították, sérült a jobb első fényszóró is, kicseréltettem mindkettőt, plusz beszerelték a ködlámpát is. Nagyon szép munkát végeztek. Ám a fényszórókat és a ködlámpát -ahogy azt sejtettem- olyan alacsonyra állították, hogy az szerintem, egyenesen balesetveszélyes. A tompított közvetlen a kocsi orra elé világít, a ködlámpa pedig olyan alacsonyra, hogy a kocsiban ülve, nem is látni a fényét.
H4 Silverstar 2.0, és Philips Ecovision H11 a ködlámpákban. Holnap nekiállok beállítani.
A halogén fényszórók foncsorai nem bírják az UV-t, de mivel a halogén izzók búrája ezt kiszűri, így nem jelent gondot. Láttam gyári, Toyota RAV4 fényszórót, benne xenonnal - a tükör felső része teljesen tejfölösre volt mattulva.
Szerintem amit én láttam, az még nem ilyen volt, inkább ilyesmi:
Amúgy sokszor jön szembe xenonos autó is távfénnyel és mikor már nyúlok a fénykürthöz, akkor kapcsolja le, szerintem ezek automatikusan kapcsolják a távfényt. Néha kicsit későn kapcsolják le.
Pedig nem szabadna neki. Elméletileg ez úgy működik, hogy egy kamera figyeli a többi közlekedőt, és mindig a lehető legnagyobb útfelületet világítja meg a szembejövő, vagy előtted közlekedő vakítása nélkül - nekik egy kvázi alagutat képez, ami követi őket.
Valamelyik nap jött szembe egy ilyen ledes Audi, messziről azt hittem, hogy valami utólagos xenon, 6000+ kelvines színhőmérséklettel... Jobban vakított, mint az újabb xenonos Opelek. Így persze, hogy jól látni vele.
Már nem tudom ki kérdezte, de azt tessék elfelejteni, hogy egy DE fényszóróba, pusztán azért mert projektoros, lehet xenont rakni. Nem lehet. Mindegyik fényszóróba csak olyan világítótestet lehet rakni, ami bele való. A halogén izzóhoz fejlesztett DE fényszóróba sem lehet xenont rakni.
Való igaz, mára a DE fényszórótípus vált a xenon világítótestekben az egyeduralkodová, mert ez produkálja a legkevesebb szórt fényt, tehát a legkevésbé vakít. Korábban voltak gyári, FF xenon fényszórók is (Citroen C5; Renault Laguna II; Volvo S80; Nissan Primera), de mára kihaltak.
Igenám, de amíg az összes többi fényszórónak, van hagyományos tompított, és távolsági üzemmódja, az Audi ledes fényszórójának nincs - adaptív és automata, tehát a szembejövő és párhuzamosan haladó forgalom függvényében szabályozza a fényt. A fotón a teljes távolsági üzemmód látható, tehát ez így, eléggé becsapós. Ha vmelyik bixenont kapcsolták volna távolságira, az még erősebb lett volna.
Akkor az Octavia 2 nek miert van a nappali fenye a kodlampa mellett ?Az en automon meg miert lehet csak kulon a kodlampat bekapcsolni!Nehogy mar akkora baj legyen .... :) szerintem meg total latni en is lattam nem egyet akik igy kozlekedtek es latni!
Még azt akartam írni az előbb, hogy kíváncsi lettem volna, hogy ha vajon a halogénes lámpákban Osram Night Breaker Unlimitedet tettek volna, akkor látszott-e volna a szarvas.
Nem találtam szerkesztés gombot, ezért voltam kénytelen új hsz.-t írni.
Az biztos. Nem is néztem meg alaposabban a képet(késő van:), amíg nem jött az Audis lámpa. Egészen addig nem is tudtam, hogy szarvas is van a képen. :))))
Azert nem jo, sot tilos, mert amit halogenre terveztek, abba a torveny szerint mast nem rakhatsz bele. A masik dolog meg az, h a halogenes projektornak mas a vetitesi kepe.
Pont egy Kadett van az egyik képen (1.8-as benzinmotorral, az már versenyautó az enyémhez képest :D). Én eddig egyszer kapcsoltam be a ködlámpát, érdekes volt figyelni, hogy az inteligensebbek le is kapcsolták a hátsót, ha utolértem őket, ilyenkor én is lekapcsoltam az elsőt.
Ma jöttem rá, hogy miért csak 20méterig látok a tompítottal: a jobb oldali fényszórónak a belső fele volt kitámasztva, a külső fele viszont lejtett, ferdén világított kicsit. Ma vettem észre, párhuzamosan álltam egy fallal és a jobb oldali lejjebb világított a jobb oldali falon, balra viszont egyforma volt. :D Valamikor finomhangolom majd, sokat javítana a világításon, ha ugyan oda világítana mind a kettő.
En azt hasznalom tompitott helyett nappali fenynek / mert amugy egy evben ha 3 szor hasznalnam ,mikor nagy kod van / es igy sporolok az Osram tompitottakkal!
ködzárófény a legnagyobb talalmany szerintem osztrakoknal sokszor van olyan kod hogy eleg gyengen latni a hatso helyzetjelzolampakat es ilyenkor viszont a kodzarfeny nagyon jol lathato!
"Tudni kell különbséget tenni a ködzárófény meg a féklámpa között."
Itt nem a tudás számít hanem az inger erössége, ami relatív. Nem mindegy, hogy egy zárt üres szobában kiabálnak rád, vagy a diszkóban. Az utóbbit lehet, hogy észre sem veszed.
"Nem egyforma végig a sztrádán a látótáv és előfordulhat egy-egy szakaszon sűrűbb köd is. Ha nem kapcsolom fel a ködzárófényt, akkor sima helyzetjelzővel el is tűnhetek benne."
Azt a kapcsolót nem csak egyszer lehet használni egy nap.
:) Persze, csak a kép alapján mondtam, amit mondtam. Ha sem előttem, sem mögöttem nincs sacc 200 m-re senki, akkor ilyen ködben felkapcsolható szerintem. Sokkal jobban látható a mögöttem jövő számára, hogy én egy közlekedő autó vagyok. Tudni kell különbséget tenni a ködzárófény meg a féklámpa között. Engem nem zavar ilyen időben, ha előttem ködzárófényes kocsi megy. Még sosem büntettek meg ködben, ha használtam valamelyik ködlámpát. A Skodámnak hátul mindkét oldalt van ködlámpája és iszonyat erős, nagyon jó fénye van(minden izzóm Osram a kocsiban:). De ezt tudva, csak nagyon indokolt esetben kapcsolom fel, 50-100 m-es látótávnál.
Röviden a válasz erre:
"én is felkapcsoltam volna azon az úton. :)"
Nem egyforma végig a sztrádán a látótáv és előfordulhat egy-egy szakaszon sűrűbb köd is. Ha nem kapcsolom fel a ködzárófényt, akkor sima helyzetjelzővel el is tűnhetek benne. Látni és látszani.
A ködlámpa, és a ködzárófény használata nem indokolt pusztán azért, mert a meteorológiai meghatározás szerint köd van. Arra való, hogy helyettesítse a hátsó helyzetjelzőt, arra az esetre, ha annak fényét, már viszonylag rövid távolságnyira elnyeli a köd, ezért veszélyes lehet, ha nem látod az előtted közlekedőt. Ez csak meglehetős sűrű köd esetén indokolt, cca. 50-100 méter látástávolság alatt. Amúgy, tekintve hogy egy (vagy kettő) 21w-os izzó van bennük, egy kicsi de jól fókuszáló tükör előtt - vakít.
Ezt minden novemberben leírják ezerszer, aztán a többség egyik fülén be..
Van. Gépjármű technikában nem tudom használatos e, de pl. minden repülőtéren van - ott létfontosságú tudni, mind a vízszintes, mind a függőleges látást. Semmivel sem bonyolultabb mint egy esőérzékelő, nem is beszélve a távolságtartó, sávtartó, táblafelismerő rendszerekről.
Tudnátok betenni linket olyan magyar cikkről, amiben projektoros lámpába tesznek utólagos xenont, hogy ezzel bizonyítsák hogy ez azon kívül hogy tilos, miért nem jó?
nemrég olvastam erről, de most nem találom a cikket...
Ha a szemmagasságban mérhető, vízszintes látástávolság 50 méter, vagy kevesebb. Több európai ország szabályozza a hátsó ködzárófény használatát eképp - vagyis hogy akkor kell bekapcsolni, ha a vízszintes látás 50 méter, vagy kevesebb. E fölött szabálysértés.
"Ködről akkor beszélünk, ha a látástávolság 1000 m alatti. Köd többféleképpen képződhet, és ennek megfelelően több fajtája van. Keletkezhet éjszaka, ún. kisugárzási ködként, vagy keletkezhet melegebb, párás levegő beáramlásával, ún. advektív ködként. A kialakulás fázisa szerint is el lehet különíteni a ködfajtákat. Például a kisugárzási köd a talajfelszín lehűlése miatt alakul ki, ezért először ott jelentkezik. Ilyenkor sekély ködnek hívjuk. Ekkor szemmagasságban még jó a látás, azonban ha folytatódik a ködképződés, akkor kialakul egy olyan állapot, amikor az égbolt kékje, vagy a csillagok látszanak, de szemmagasságban már csak néhány száz méter a látástávolság. Ezt nyílt ködnek nevezik."
Szerintem a képen szereplő autó nem volt szabálytalan, hiszed köd volt és a látni, látszani elv alapján simán belefér a történetbe a ködzárófény használata. Nekem nem automata a ködlámpa a kocsiban(Skoda Felicia), de szerintem én is felkapcsoltam volna azon az úton. :)
Ami azt illeti, az ablaktörlő, és a fényszóró is, nagyon sok autóban automata. Ez is simán lehetne az. 50 méter vízszintes látás alatt bekapcsol, kézzel bekapcsolni nem lehet.
Viccet félretéve télre való tekintettel erősen javasolt sárgás izzó használata, mely sokkal jobb, mint a fehér egy esős, havas, KÖDÖS időben.
Most van bent egy narva azzuro nekem, az nagyon jó, de h7-ben nincs ilyen, ott contrast+-ként találod meg pl, de ez nem húzott izzó, de jó a fénye nagyon, hiába, NARVA :D.
Újrakábelezzük a lámpát, azaz egyenesen az akkuról húzunk egy vastagabb kábelt (ami bőven elbírja a 100 wattos izzót is min), az izzó vezérlése pedig egy relén keresztül történik, így tehermentesítjük a kapcsolót, hogy ne azon menjen át a nagy amper.
Ignisen külön-külön volt relézve a táv és tompított fény megóvva a gyári kábeleket és kapcsolókat.
Üdv srácok!! Segítséget vagy tanácsot kérnék. Adott egy peugeot 406 2002es évjárat, és első fényszóróba szeretnék valmilyen kipróbált izzót (h7) ami erősebb fény ad a mostaninál.
ismerős eset, merénylettel én is így tettem anno xd
kíváncsi lennék a Narva azzuro milyen ilyenkor, de nem volt lehetőségem kipróbálni ma :(
egyszer csak meglesz a teszt xd
amúgy meg várom, hogy relézve legyen és megkapja az Osram allweather 85/80-at :)
Ma marha nagy köd volt, kíváncsi lennék van e vkinek összehasonlító képe sárga, ill. normál fehér színű izzók között ködben....Fehérváron sehol se találok sárgát:(
Majd körülnézek, hogy h7-ben hol lehet ilyet kapni, de sztem Kelemenműveknél lesz. Ők a legnagyobb narvások.
Amúgy ami nekem volt anno Range power +50 az nagyot alakított, olyan fényes füvet előtte egyik "nagy" gyártó izzójánál sem láttam addig... Nagyon jól világított.
Miért ilyen bonyolult egy ködlámpát beszerelni?? Hogy bombázzam szét az egész verdát hozzá.. Pláne hogy szedjem ki a fényszórót, amit kínkeservvel állítottam be, hogyne.. :(
Ha ugrik a forgalmid és sokan villognak ne csodálkozz.
Semmiképp se xenonozz, nekem elég volt egyszer majdnem árok, nem kívánom másnak azt az "élményt", csak az mentett el, hogy kb ismertem a terepet... Nekem is volt xenon még ignisben, 2 egész hétig, kivettem, mert nem lehetett jól beállítani. Érdemes lenne megnézned milyen egy műszerben a xenon, nem lehet úgy beállítani, hogy ne vakítson és lássál is. Ignisnek pedig jobb a lámpája, mint a swiftnek!
Ezután upgradeltem 100/80 izzókra, arra már hajlottak, hogy lejjebb vegyék... Nekik se volt kellemes a 200w a szembe xd
Nem is értem, hogy miért is variálsz, Te már régen eldöntötted, hogy beteszed, legális, vagy nem, akár mit is írogat itt sok ember a saját tapasztalatáról.
Az izzókat már megrendeltem, darabja vmi 170HUF, filléres vacak. Ránézésre, a foglalatnak az a része, ami benn van a lyukban, nagyjából olyan széles, mint ez az izzó. Na majd meglátjuk.
"De érdekes az azzuro, tompított mellett a fényszóró felül enyhén sárgás, alul pedig lila :D Ezt nem tudom hova tenni :D"
Asszem írtam már korábban, hogy hogyan sárga, a nem festett búrás izzó. Egy interferencia szűrő van a búrán belül, ami a kibocsátott fény kék/ibolya összetevőit nem kiszűri, hanem eltereli, kvázi haszontalan irányba (nincs rá jobb szó), ezért a tükör szempontjából hasznos irányba sugárzó fény döntő része, szelektív sárga lesz. Ellenben ha meredek szögből nézed az ilyen izzóval szerelt fényszórót, meglátod az elterelt, koncentrált ibolya színt, ezért tűnik oldalról/alulról nézve lilának a fénye.
Az Alpin sárga, a Tungsragold, a Narva Azzuro, a Valeo Aqua Vision, mind így működik. Sőt, a Philips NG is, csak abba, megfelelően pozicionálva, két ilyen szűrő is van.
Ha kiég a merénylegsárga majd egyszer, akkor Narva Auzurro megy bele, ha még elérhető lesz akkor. Ha nem, akkor egyszerűen kajtatok megint egy pár merényletsárgát. :)))
Szó nincs vitáról. Az ívkisüléses fényszóró használata, mosó, és automata szintszabályzás nélkül, egész EU területén, Ausztráliában, Új-Zélandon, és 2 állam kivételével az Egyesült Államokban is tilos.
De nem is a bürökrácia a lényeg, én sem hajszolom a szabályokat feltétlenül, én a józan ész híve vagyok. Ha az utólagos xenonnak bármiféle gyakorlati haszna volna, és persze a használata nem volna a többi autós szembeköpése, akkor semmi kifogásom nem volna ellene - függetlenül attól, mi az előírás. De erről szó sincs. Az utólagos xenon mindenkinek rosszabb: annak is aki használja, és annak is, aki szembejön.
Érdekes mert motorban /nagyrobogó/ egész nyáron használtam a H-7 tompított helyén a xenont 6000K, és soha semmi probléma nem volt vele,jól van beállítva és kész,rendőr sem szólt érte,pedig az szabadtükrös,
pedig nem egyszer találkoztam vele,még igazoltatott is!!:D Ja Angliában megengedett az utólagos xenon max.8000K.ig!! :O
Más téma Lézerblokkoló,abszulut tilos,és nézz utána mennyi ember használja,még fórum is van itt az indexen!!
Én ezzel szeretném lezárni a vitát,mindenkinek köszönöm a tanácsát!!!ÜDV.
Én is csak lebeszélni tudlak a xenonról ebbe a lámpatestbe. A sötét-világos határvonal el fog mosódni, mert a halogén izzó szálához képest a xenon ívfénye teljesen más méretű. Tehát a tükör nem oda fog vetíteni ahová halogénnel kellene világítania. A határvonal fölött csak 1 luxot szabadna szórnia, ezt 100% biztosan túl fogod lépni ezért vakítani fog, ezen semmiféle "beállítás" nem tud segíteni.
A lámpatestről készített kép NEM vetítési kép, sok következtetésre nem jó. Csak annyit árulna el (azonos beállításokkal záridő, apertúra, ISO-érzékenység) hogy az adott pontban kb. mennyi a szórt fény. Az út, amit meg akarsz világítani az nem oda esik, mint ahol most a fényképezőgéped van.
Az hogy a lámpatestről mennyire kontúros vagy szép képet lehet csinálni megint csak lényegtelen, ha baromi szépen kontúrosan de erősen szembevilágítod a többieket akkor az most jó vagy rossz? Ennyi erővel használjon mindenki távolságit, mindenki jól fog látni amíg nem jönnek szembe, hogy elvakítson mindenki mindenkit.
Nagyon sok autóból kivetették az utóbbi időben ezeket a gagyi szetteket, szerencsére sokkal kevesebb vakegeret látni az utakon. Ilyenkor nem tudom mi a bünetetési tétel, de az újravizsga az tuti.
Mégegy dolog, ha valaki balesetet okoz neked, hivatkozhat arra hogy szabálytalan volt az utólagos xenonos autód, és adott esetben úgyis rádverhetik a balhét, hogy elvileg a KRESZ szerint nem te voltál a hibás. Tehát a biztosítód követelheti rajtad a másik kárát, ugye nem kell ecsetelni ez hány millió is lehet...
Szóval csak pár gondolat, csak remélni tudom, hogy megszívleled. :)
Igenám, csak míg a lenti, halogén izzóval szerelt fényszóróról, 9-es rekesszel, és 1/320-as záridővel, addig a másikról 13-as rekesszel, és 1/640-es záridővel készült a kép. Az expozíció egyforma (nyilván automata üzemmódban volt a gép), így nyilvánvaló, hogy a fenti képen, nagyjából háromszor annyi fény támadta a fényképezőgép fénymérőjét. És mivel nem a fénypászmába fotóztál bele, hanem enyhe szögben fentről lőtted a fényszórókat, ez a plusz csak a szórt fény mennyisége lehet.
Ha nem hiszed, ismételd meg a két képet, manuális, és egyforma beállításokkal (mondjuk ISO100, 1/400-as záridő, és 9-es rekesz; vagy vmi hasonló).
Ok,majd átgondolom!!Jelenleg izzóm is csak 1 van hozzá!!:D Az is 6000K.Azt nem értem,hogy egy csomó ismerősöm használja gond nélkül,évek óta,ha ennyire büntet az NKH, és a rendőrség,hogyan lehet,hogy még senkit nem hallotam akit büntettek érte???:O Sok motorost is ismerek,ráadásul a 6000K használják.:O Üdv.Köszi.
Én meg egy hasonló ember miatt végeztem majdnem az út menti árokban, mert nem láttam az utat egy idióta miatt...
Iszonyat mennyiségű szórt fényt eredményez az utólagos xenon, nem tudsz ellene védekezni, mert nem pontszerűen képzi a fényt, mint a halogén, hanem ívben...
Szóval ne tedd be, ha jót akarsz másnak is, inkább nzesd meg a lámpát, mert lehet csak el van öregedve.
1. A cikket nem szakember írta, hanem a Varga András, aki újságíró, ráadásul már több, mint öt éve. Ha a szakember véleményére vagy kíváncsi ebben a témában, ezt olvasd el. Az utólagos xenont beszerelő muki szintén nem szakember, ellenben ebből él, tehát nem csoda, hogy senkit nem beszél le róla.
2. Az idézet ki van ragadva a kontextusból, ráadásul elfelejtetted bemásolni a szerző kommentjét:
"A vakítás kérdésében tamáskodunk. Szubjektív tapasztalat alapján a szembejövő utólagos xenonok jó része bántja a szemet. Ez lehet ugyan beállítási probléma eredménye, és tény, hogy nem egy halogén is vakít. Mégis, inkább kancsalítson egy olyan, mint egy rosszul beállított xenon. Nekünk a xenon egy príma vetítőlencsés, elegáns fényszórót jelent, szintállítóval és tisztítóberendezéssel. A tíz-tizenöt éves bordázott bura alatt megbúvó xenon nem fér össze azzal a precíziós csúcstechnológiával, amely mögött több éves fejlesztések vannak. Véleményünk szerint a xenon komplett rendszer. A halogénizzó helyére tett xenonizzó használja ugyan, de nem képes maradéktalanul magához illeszteni a fényszórót, hiszen az máshoz készült."
3. A topicot rendszeresen látogatók mind tudják, hogy hagyományos vagy FF fényszóróba utólagos xenont szerelni nem lehet - a halogén izzóhoz készült lámpatest nem képes az ívfény leképzésére, egyszerűen azért, mert nem erre találták ki. Ebből következően a vetített fény kevesebb lesz, mint egy prémium izzóval lenne, annál több a szórt fény, ami miatt, akármit csinálsz, vakítani fog.
4. A rendőrök utaznak rá, mert könnyedén, messziről kiszúrható. Azon túl hogy büntetnek, bevonják a forgalmit is, extra műszaki vizsgára kötelezik az autót, ami további nyűg és költség, arról nem is beszélve, hogy szedheted ki az egész cuccot.
5. Ettől függetlenül tudom, hogy úgyis berakatod - csinálj amit akarsz, de nem mondd, hogy mi nem szóltunk időben.
Egy munkatársamnak,régi üveglámpás Mitsubishi coltba van beszerelve régóta,semmi gond nincs vele,nem vakít,be van állítva rendesen!!:D Ő 6000K mániás,nekem a 4300K jobban bejön!!Itt egy idézet egy szakember által írt cikkből:
"Vakítás. Abban az egyetlen pillanatban például, amikor megemelkedik az autó orra, belevillan a szembe. A beszerelő szakember úgy véli, a gyári szintszabályzó sem tesz csodát. Ha csinálnának egy olyan tesztet, ahol egy gyári xenonos és egy utólagosan, jól beépített égővel rendelkező autót vizsgálnának, mondjuk egy gidres-gödrös, bukkanós úton, nem lenne számottevő különbség köztük, ugyanis nincs az a gyári szintszabályozó készülék, amelyik a magyar út egyenetlenségeit követni tudná, nem képes olyan gyorsan reagálni. Sőt, a szakember szerint a fényszórómosó is fölösleges dolog, mert csak maszatol, amikor a koszos üvegre ráviszi a mosófolyadékot. Amelyik ér valamit, az a törlőlapáttal ellátott tisztító, az el is távolítja a koszt. A spriccelős fajta torzítja a xenon vetítési képét azzal, hogy egy folyadékréteget képez a felületen."
Én is fel tudok ajánlani egy MU +120-at, ha ekkora rá a kereslet. :D Fél órát ha ment... Van 2 pár NBL meg egy NBU, ezekkel én is kitartok 5-10 évig kb. :D
Lehet elkezdem előlről a teszteket, van würth, van vmi osram +50%, ami nem tudom mi lehet, de még ignisből vettem ki anno, azaz 2008-ban :D, van tungi gold, van opel blue ami tungsram mega +60, van normál alap tungsram izzóm is, ill. a emelt teljesítményűek :)
Nálam azért eléggé látszik a kék szín, NBU + HCBI egymás mellett... Engem is zavar. Felkapcsolva a HCBI elég kékes bizonyos szögből, pl. egy kirakat előtt állva látszik (meg gondolom menet közben is :D).
Az 5050-es vagy inkább 5630-as chipekből érdemes nézni, párszáz Ft-ért vannak eBay.en, szépen megvilágítja a foncsort. És kellemes fehéres-sárgás szine van, nem lehet megmondani, hogy nem izzó.
Nekem inkább a fő bajom az volt a keresés közben, hogy elég kicsi a lyuk az izzónak, így nem volt mindegy a geometriai méret.
A HCBI kikapcsolva kék, nálam beszínezné a foncsort, azt semmiképpen nem akartam.
A 10w-os izzón nagyon törtem a fejem (talán 10 teljes percig is, ma reggel), de végülis letetttem róla. Féltem a foglalatot. Úgyhogy végülis rendeltem relégurutól ilyet, amit Ő, vélhetően helyeselni fog. :) Valószínűleg ez a létező legerősebb, de még legális helyzetjelző izzó. Kár hogy festett. Bárókernél ugyan van, 5w-os halogén, ami tiszta búrás, de nagyjából ugyanennyibe kerül, és akkor inkább az Osram.
A ledek, amiket vettem, nem melegszenek. Ha kell valakinek, szóljon, van 4 darab, odaadom ajeszba'.
épp reggel nézegettem ebayen. ami jobb az ott is 2000 vagy több...
10w halogén meg nem tudom nem szedi-e szét a foglalatot. igaz ez a lednél is kérdés, mert nagyon melegszenek.
Kiváncsiságból tegnap vettem 1 pár ledes helyzetjelzőt - olyat, ami a csomagolás szerint széles sávban szórja a fényt, és normál fehér (volt kékes fehér is). Beraktam, és megállapítottam, hogy tökéletesen alkalmatlan a célra. Egyrészt a normál fehér színű is olyan kék, hogy rossz nézni, másrészt pedig úgy világít mint egy zseblámpa, szemből nézve csak a két pontot látni.
Lehet hogy gagyi, de próbának megfelelt. Ilyesmit fogok nézni bele.
Arra voltam kíváncsi, hogy az autót milyen motor mozgatja. :D Mikor kerestem bontott lámpát, nem hitte el a bontós, hogy Kadettből volt belülről állítható is.
A mechanikus állítással a felső végpontot szabályozod. Ez a xenonos autónál a lámpamotorból kiálló, általában kereszt alakú csavarhúzóval állítható bütyök, jellemzően fehér színű.
Felkapcsolod a lámpát, majd amikor kiszintezte magát a csavarral feljebb-vagy lejjebbállítod. Aztán a másikat is odaigazítod. Nem ördőngősség.
nekem a 230V-os izzók állnak igy a szekrényben, sok 40-60W-os, van egy rakat takarékos 9-11W, és R5 spotból is van néhány, sőt azokkal kompatibilis energiatakarékos.
De azokat sokkal gyakrabban kell cserélni és sokkal több helyen, mint a fényszóróban :-)))
Nemtudom milyen motornak kell benne lennie? Simán fel le állítja magát, volt többféle motor ami állítgatja a cuccot? Nálam más a helyzet, max. 2-en utazunk feleségemmel, hátul sosem ül senki. Még.... :)
Nekem is pont 22 éves kadettem van :) Picit magasabbra állítsd, mint a megengedett és akkor OK lesz a fénye, de nem túl magasan, mert akkor már zavaró lesz.
P.S: nekem kb. 1,5 éve OSRAM Silverlight van benne, sokkal jobb fénye van, mint a sima Tungsramnak volt előtte.
Nekem egy Opel Kadett van, apunak meg Suzuki Liana. Én is csak nehezen tudom állítani, az egyik oldalon hiányzik az állítómotor és a fényszóró tartókerete is törött, a másik oldalon meg ha lejjebb tekerem, akkor beleakad a fényszóró az indexbe... :D Gondolom párszor újra lett már építve az eleje a 22 év alatt...
Cserén én is agyalok, de a referencia szintem akkor is alacsonyan marad, jobban fogom látni azt ami közel van hozzám.. Talán találok valami szerelőt aki hajlandó feljebb allitani..
Először is azt lenne jó megtudni elég egy sima Osram D1S 15 ezerert vagy Osram NightBreaker vagy CoolBlueD1S 30 ezerert... Lehet annyi eltérés mintt a halogen kategóriában? Két izzó esetében 30 ezer a felár..
Látatlanban mondom, hogy el kellene gondolkozni a cseréjén. 4 év alatt élettartamuk végén, vagy azon túl vannak. Ezt az is igazolja, hogy kékesen világítanak.
Nekem is ugyan ez a gondom, műszer szerint jól van beállítva, de alig látok vele, mikor hátra beülnek ketten, akkor lesz jó kb. Apu autója is műszerrel lett beállítva, másfélszer olyan messzire világít. Csak én nem tudnám lejjebb tekerni, ha beülünk öten, úgyhogy fél évig még marad így.
Az égők most lesznek 4 évesek és 200 ezer km van bennük.. A fénye nagyon kékes, főleg az egyik.. elég jól látok vele.
Nagyobb gondom az vele, kb. 1 hónapja volt egy kisebb balesetem, ahol mindkét lámpámat cserélték. Égők épek maradtak, csak a plexi törött össze. Be is állították, le is ellenőriztettem azóta és pontosan olyan magasan világít, ahogy a műszer szerint kell. Ez egy dolog, a másik meg az hogy nem látok vele azóta! A lámpa természetesen gyári lett beépítve.
Baleset előtt feljebb volt állítva a referencia szint, és nem zavart előtte soha egy szembejövő autóst sem. Reflektort nem is használtam nagyon.
Az nem fog kiégni, a szó hagyományos értelmében, nincsen benne izzószál. Azonban a 3000 üzemóra után lassan-lassan gyengül a fénye, egész odáig, hogy már nem látsz vele. Sajnos a szemed alkalmazkodik a fogyó fényhez, így nem nagyon fogod észrevenni, csak akkor, ha a szó szoros értelmében már nem látsz vele.
Ha nem akarsz gyárit venni aranyáron, akkor Tufaa kollégát javasolom az úgy HID cső beszerzése tárgyában.
Én annó Tőle vettem D2S 4300K csöveket, amikor legyengül a kocsimban lévő gyári.
Cseréld meg a két izzót. Valószínűleg nem egyforma sárgák. Nekem összesen négy sárga H4-esem van (2 Tungsragold, 2 Obisárga), mind a négynek más az árnyalata.
Sima halogén vs. H1 lesz ;) Nekem a tompított D1S Xenon, távolsági pedig H1. Ha kiég a xenon, azt is Osram-ra cserélném, Night Breaker xenon, vagy Cool Blue xenon.. de ez már égőnként 20-22 ezer.. erről tapasztalat valkinek? Drága kísérletezés lenne, addig nem cserélem míg a gyáruműködik..
Sziasztok! Osram Night Breakert H7-et cseréltem le Night Breaker Unlimited H7-re. Akit érdekel, hogy érdemes váltani vagy sem döntse el maga a teszt alapján. Érdemes elgondolkodni, mi különbséget hozott volna egy alap H7-el összehasonlítva.
Ha érdekel még valakit, most fogom kicserélni az Octavia 2 faceflit H1 égőmet, és Octavia 1 H4 égőmet arról is készíthetek ilyet.
hali.
következő a helyzet. Autó egy Honda crv 2001, h4 lámpákkal.
jobb lámpa Depo utángyártott, bal polírozott gyári.
mind a két lámpában alpin obisárga világít.
tegnap arra lettem figyelmes, hogy a bal sárga, jobb pedig közel fehér fénnyel világít. no erre tud vki magyarázatot adni xd
hozzátenném, hogy korabban ignisben sárga színben ragyogott egy ilyen páros, cimbi sx-ében meg fehéres. ugyanakkor ignisben is megkapta a bő 14 voltot.
vélemény?
Én sokat mentem vizes aszfalton az NBU-val, teljesen jó. Ha vizes az út, akkor mindegy, hogy milyen izzód van, nem sokat látsz belőle, inkább a felfestéseket és a padkát látod. Egyedül a köd, ahol kicsit hátrányban van, de igazán durva köd egy évben egyszer ha van. Majd havon lesz brutális a színe miatt. :D
Osram Night Breaker Unlimited H4 nagyon jó, voltam vidéken; este, szürkületben is vezettem, nagyon jól látszanak az útmenti táblák, nem is kell távfény, alapból nagyon jó a tompított. Nekem csak kellemes tapasztalatom van eddig, az biztos, hogy ennél nagyobb, erősebb fényű halogén izzót én még nem láttam. :)
Elvileg a mostani új sorozattal már nem lehet, de egy esetről halottunk már. Hamarosan lesz erre a problémára egy új terméke az Osramnak. Én már láttam (képen).
Egyébként ma jártam a homasitaban, mert a gyerekülések alatti protektort vitték a kocsival együtt és most nem tudok Németországból hozatni jóárasítva Recarot, így alternatív megoldást kerestem.
Ha már ott voltam nézelődtem kicsit és találtam olyan LED-es izzót w5w ami 1w-os hivatalosan és gyakorlatilag a foglalat végénél síkban volt a LED. Azt hiszem ez volt az:
A féklámpáknak és a hátsó helyzetjelző (oldal-) lámpáknak piros, a mellső helyzetjelző (oldal-) lámpáknak színtelen (fehér), az irányjelző lámpáknak borostyánsárga fényt kell kibocsátaniuk. A kibocsátott fény színének a gyártó által meghatározott kategóriájú izzólámpák alkalmazása mellett mérve, az I. Rész 1. kiegészítésében előírt trikromatikus koordináták határain belül kell lennie, ha az izzólámpát a IV. Részben meghatározott próbafeszültségén működtetik. A nem cserélhető izzóval felszerelt lámpáknál a kolorimetriai jellemzőket a lámpákban lévő fényforrásokkal, 6,75 V, 13,5 V vagy 28,0 V feszültségnél kell igazolni"
"
A lámpák színének meghatározása
HÁROMSZÍN-KOORDINÁTÁK
Piros:
Határ sárga feléy ≤ 0,335
Határ bíbor feléz ≤ 0,008
Fehér:
Határ kék feléx ≥ 0,310
Határ sárga feléx ≤ 0,500
Határ zöld feléy ≤ 0,150 + 0,640x
Határ zöld feléy ≤ 0,440
Határ bíbor feléy ≥ 0,050 + 0,750x
Határ piros feléy ≥ 0,382
Sárga:
Határ piros feléy ≥ 0,138 + 0,580x
Határ zöld feléy ≤ 1,29x − 0,100
Határ fehér feléy ≥ − x + 0,940 y ≥ 0,440
Határ a spektrálérték feléy ≤ − x + 0,992
Borostyánsárga:
Határ sárga feléy ≤ 0,429
Határ piros feléy ≥ 0,398
Határ fehér feléz ≤ 0,007
A fenti határértékek ellenőrzésére 2 856 K színhőmérsékletű fényforrást használnak (a Nemzetközi Világítástechnikai Bizottság (CIE) szerinti Standard A érték)."
Na ez a sárga engem is érdekel. Habár nem lehet tudni, hogy kadmiumsárgának elmegy-e. Viszont véleményem szerint e képen látható nem 10 W-os, legalábbis az én 10W-os T10-em feje henger alakú, a tetején lapított félgömb kialakítással. Ez meg a sima ovál-húzott fejű sima 3-5W-osra hajaz. De ez csak egy észrevétel. Gyanús nekem az ára is.... Túl olcsó a minőségi darabhoz képest....
Én a Báró úrnál vettem, itt a topicon ajánlotta. Ha a Báróker kft.-re rákeresel a pontos cím is meglesz. Zuglóban van a bolt a Csömöri úton (nem a mátyásfölsi Csömöri út!!!) a Bosnyák tér után kifele a bal oldalon.
Lehet, hogy nem Osram, de 10 W-os, és szép fehér fénye van.
A helyzetjelzo feher, vagy kadmiumsarga lehet. Ezert szabalytalan itthon az amcsi autok csokkentett fenyu indexe, mint helyzetjelzo, mert az borostyansarga.
Amúgy keresnék vmi erősebb helyzetjelzőt, ezért is nézegettem ezeket a creed ledes dolgokat, mert nem gyengék. Ha már az egyik helyzetjelzőm gyengélkedik :)
Lehet félreérthető voltam, a miénk is hagyományos 21W-os izzóval ellátott, de gyári DLR, tehát van külön helyzetjelző, ködlámpa és bi-xenon amima tompított és a távolsági. Ebben az esetben viszont (a szabványt, a hagyományos izzóra tervezett lámpatestet és a jogi szöveget értem) nem látom az okát miért lenne probléma kipróbálni olyan LED-es "izzót" amit úgy terveztek, hogy a fény kibocsátása hasonlítson a hagyományos izzóéra és fényerőben nem tér el (jelentősen).
Engem sem idegesítene, ha gyári lenne a DRL-em és abba tenném a LEDet, de egy utólagos izzósba (alapból belekötöttek már) és még LEDet belerakni, tuti megbüntettek volna. Így hogy minden szabályos nem nagyon tudnak, ezért fontos, hogy legyen izzósban izzó. De ha nincs, az sem nagy baj, akkor marad a sima osram izzó ami most is benne van.
Az a baj, hogy pont azt nem írja, hogy hány lumenes és milyen a színhőmrséklete. Amit találtam hasonló halogént, az 2900K -> sárga.
Végül én is long life Osramot vettem amíg nem találok más megoldást, bár én kevésbé idegeskedek egy DLR-nél, hogy LED-es izzó van benne hagyományos helyett ha a láthatóság nem rosszabb.
Köszi! Megnézem majd, hogy van e Mo.-n ilyen. Láttam sok kínai kék izzót, de olyanokat nem szeretnék. Kár, hogy nincs az OSRAMnak egy Cool Blue szériája ilyen típusból.
Sziasztok! Jelenleg izzós DRL-em van (21w), a kérdésem, hogy van e olyan izzó aminek a fejelése BA15s és higed fehér színe van? Nem LEDes, mert az szabálytalan. Jelenleg sima izzó van benne és inkább sárgás fénye van. Köszi!
Csak ma, hazafelé az MO-n láttam több, ledes DRL-t égni tompítottal együtt (köztük gyárit), gyári, izzós DRL-t égni, hátsó helyzetjelzővel együtt, utólagos xenont FFben, és DEben, utóbbitól majd kifolyt a szemem, taxit, utólagos DRLel, és vele együtt égő ledes helyzetjelzővel, valamint egy ifjú hölgyet, bekapcsolva felejtett távolságival.
És ez csak a mai nap (a román/bolgár kamionosok ezervattos, égbevilágító lámpáit, a hatezer kelvines, hipergagyi, kizárólag szórt fényt produkáló izzókkal szerelt, soha be nem állított fényszórókkal közlekedő románokat, szerbeket már meg sem említem).
Ezek után aligha hiszem, hogy a rendőrség, a kifejezetten erre utazó akciói kivételével foglalkozna az autók világításával, pláne azzal, hogy van e jel benne, vagy nincs.
Egyetlen egy buktató lehet benne: a ködlámpába nincsen a DRL kötelezően feltütetendő engedélyezési kódja.
Egyébként járható az út. Ezért az utólagos DRL felszerelés csak abban az esetben szabályos, ha új, a DRL szabványt tartalmazó jelölés van a lámpatesten.
Extrem es meredek kerdes jon! Adott az Astra G! Terv: vasarolok olyan H3-as foglalatu Cree ledes fenyforrast, amit elozoleg a kollega mutatott, ezt be a kodlampaba, raakasztunk egy DRL elektronikat es menetfenykent funkcional a tovabbiakban. Gyujtasra vilagit, tompitottra lekapcsol. A kodlampa gombja meg tovabbra is a hatso kodzaro fenyt mukodteti.
Ez mekkora szexualis faktor a rend orei szemeben vajon?
Sokhelyütt olvasok rosszakat róluk. Nekem is van egy, VW II-be való Depo lámpatestem, tesztelni vettem, fillérekért. Nem teljesen pocsék, de majdnem. Rengeteg a szórt fény, zárt helyen nézve, még a plafonra is jut, alig van sötét/világos határvonal, összességében egy az asszimetrikus vetítésformára csak távolról emlékeztető pacát vetít. Természetesen az izzót burkoló kupak is ki van belőle spórolva.
Többnyire minden autóhoz lehet találni bontott, jó állapotú gyári lámpatestet, még beszerelés előtt könnyebb felpolírozni - én biztos inkább ezt venném.
Az első Civicemet az USA-ból hoztam, bár H4-es izzókkal volt szerelve, nem volt valami hű de fasza a tompított. Érdekes, h kisebb volt a foncsora mint az európainak. Aztán, h egyszerűsítsem az életem a vizygákon, vettem bele Depo lámpákat, akkor kezdték forgalmazni őket. 96-97-et írunk. Megmondom őszíntém, hibátlanik voltak. Jól világítottak, szép volt a vetítési képük. Namost lehet, hogy idővel elkurvultak, de akkor még jók voltak...
Hazafele jövet bementem a megaparkba, de láttam van kint egy szélvédőjavító, aki políroz is, gondoltam megkérdem.
Megcsinálta a lámpát, s kérdeztem, hogy uv lakk nem kell rá? Azt mondja ő nem lakkoz, viszont uv védős polírpasztát használt többször is, azt láttam is. Elmondása szerint a lakk nem olyan jó, mert lepattogzik arról nem is beszélve, hogy csak újra csiszolással jön le. Ez eljátszható egy lámpánál 2, talán három alkalommal, de elfogy a lámpa :D
Azt mondja, ha polírpaszta van, akkor evvel nincs annyira gond, esetleg ha gondolom 1-2 évente polírozzuk fel, de ekkor már nem csiszol, csak a leglágyabb koronggal megy neki pasztával, az nem koptat csak betömi az esetleges hiányokat.
Mivel nem volt jó állapotban már a lámpa, így egy tesztet megér, most olyan, mint ha új lenne :) Meglátjuk milyen lesz.
Jobb oldalsó lámpát viszont lehet cserélni kéne, mert tiszta üveggel kevesebbet világított, mint a mattult gyári fényszóró. Milyen márkát javasoltok? Most Depo márkájú van benne és foltosan világít.
Kis érdekesség, hogy betettem az obisárgát és közel sem sárga a hondában, pedig ignisben szép mélysárga volt. No erre mit mondtok? Persze sárgás, de nem az az igazi mély :D
Mielőtt bármit mondanátok, ignisben 14.3-14-4 volton üzemelt az izzó.
De ebayen találtam olyat amire kb 1500-at írnak, de az azért durva, mert nem, hogy kevesebb, mint 21W-os, hanem 30W-os ha jól emlékszem. Azt meg nyilván nem raknám be egy 21W-ra méretezett vezeték végére.
Természetesen játszom a gondolattal egyelőre. Alaposan meg fogom nézni az én ködlámpámat, a korábban belinkelt képen én nem láttam izzóra utaló jelet.
Xenon, na ja, nekem is volt korábban gyári xenonos autóm, annál nagyobb királyság nincsen, mellette a refi és a ködlámpa fénye elbújhatott.
A vetítési képpel kapcsolatban a YT-n sok xenonos ködlámpa demó van feltéve - talán egy Golf 5-ös, is, aminek halogén a ködlámpája -, az ott bemutatott vetítési kép korrektnek tűnik, szép sávos.
Nézd, egy 21 wattos izzó olyan 400-450 Lm környékén van, tehát ha egy ilyet akarsz kiváltani ezzel a ledes izével, akkor még sikerülhet is. természetesen a fényt jobban szét fogja szórni, hiszen sikkal nagyobb felületről jön a fény.
Azért én a 900 lm-es DRL-ben nem hiszek. Az már túl erős. Ott inkább csak valami marketing fogás áll mögötte.
Tegnap este megrendeltem a korábban linkelt fehér fényű osram helyzetjelzőt, köszönöm, bevált. Nyilván a xenon mellett még mindig sárgább, de a sima izzóhoz képest tényleg fehér.
Ha már ott voltam akkor vettem egy pár long life 21W-os izzót a DLR-be, mivel még mindig nem tudom eldönteni mi legyen.
Ezek 500 lumenesek (480 a sima) és látszólag elég jó szórt fénye van. Igazság szerint nem gondolom, hogy 1000 lumen környékére vagy fölé kéne menni, az már lehet vakítaná a szembe jövőket.
Tudja valaki mi a szabályos? Én találtam külföldön 900 lumenes ledes DLR-t is.
Az előírás az csak a dőlt betűkkel szedett első mondat.
A többi csak magyarázat, és példa. Tehát ha halogén izzóra van tervezve a lámpa, akkor csak halogén izzó rakható bele.
Az én ködlámpámon H11 felirat van.
Az igazad megvallva, kb. 8 éve, mióta xenon-os autóim vannak nem is nagyon használtam a ködlámpát. Maximum parkoláskor, arra hogy jobban lássam a járdaszegélyt.
Az éles sötét-világos határ miatt csak lefelé világít, nem húz elém ködfalat, mint a szabadtükrös autók.
Ha egy ködlámpába xenont raknál szerintem csak elrontanád a vetítési képet és sokkal több lenne a szembejövők számára zavaró fény, és ködben nem is látnál jobban vele.
A foncsoron lévő vékony filmréteg, nem ragasztó gőz, hanem kosz. Mindjárt linkelem egy régebbi hozzászólásomat, ahol jól látszik a retkes és a kisuvickolt fonycsor közötti különbség.
Ezután jött a külső polír, ami még javított egy kicsit, de a belső volt a legnagyobb probléma!
Ez szép és jó, de ezek a jelölések nem vonatkoznak a ködlámpára. A rövidítések az egytestes tompított és távolságira (H4), illetve az egytestes kétfészkes tompított és távolsági (H7+H1,H3, vagy akármi) lámpákra vonatkoznak.
Amennyiben a ködlámpába is ez a jel van, akkor igaz, de amikor utoljára a kezemben volt én ilyen jelölést nem láttam rajta.
Nekem ilyen van, talán olvasható a felirat is:
Ez persze nem jelenti azt, hogy lehet beletenni, csak annyit, hogy ezen nincsen a halogén megkötésre utaló jel.
találtam egy nekem újdonságnak tűnő dolgot. Azt hittem gépjármű belterében világithatok akár piros vagy kék lámpával is, de nem:
" 53. § Belső világításra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
(1) A vezetőfülke, illetőleg az utastér megvilágítására szolgáló belső világítással minden zárt vezetőfülkéjű, illetőleg zárt utasterű gépjárművet, mezőgazdasági vontatót és lassú járművet fel kell szerelni.
(2) A belső világítás csak színtelen (fehér) vagy kadmiumsárga fényt bocsáthat ki. "
Na igen, a Suzukihoz én is vettem gyári ködlámpa szettet, a Kadettel az a baj, hogy az egész autó nem ér annyit, mint amit itt felsoroltál. :D Ráadásul állítómotorokat is cserélni kéne, de nem a fényszóró a legnagyobb baja. :D
A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990 (IV. 12.) KöHÉM rendelet (MR) előírása tartalmazza:
37. § (4) A világító és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni.
Az előírásból következően a HCR, HC, HR, stb. jelzésű fényszórókban csak halogén izzók (H1, H3, H4, H7, stb.) használhatók, mivel e fényszórók csak a típusra előírt izzókkal képesek maradéktalanul teljesíteni a megvilágításra vonatkozó követelményeket."
Ha a ködfényszórókra vonatkozó jogszabály(ok) is ugyanolyan nyakatekertek, és agyonbonyolítottak, mint bármelyik másik kis hazánkban - akkor tuti hogy van, amibe belekössön egy rendőr/vizsgabiztos, ha bele akar kötni.
Sebtiben átvizsgálva, a 6/1990. KÖHÉM (atyaisten) rendelet vonatkozó passzusát, nem találtam erre vonatkozóan semmit, de ne aggódj, ők kikeresik ha kell. ;)
Tekintve, hogy elsején széttrancsírozták a verda jobb elejét, és eltörött a fényszóró is, most ki lesz cserélve mindkettő, és lesz benne ködlámpa is - H4 MU+120, H11 NBP felállásban. A két H11 NBP volt 7e, a ködlámpaszett 25e, a baloldali fényszóró, amit ugye nem áll a biztosító, cca. 50e (ez fájni fog), plusz a ködlámpa beszerelés munkadíja.
Ennyit áldoz egy elmebeteg a világítás oltárán, ha már így alakult.
A másodikkal is, legalábbis az első részével, valóban értenie kell a szakinak a lakk felviteléhez, nem is vitás, de ezért fizetsz.
Üdv a világításfanok között! Én elvetemültebb is vagyok a saját heppemmel, kozgab cartárssal egyetemben: menthetetlen sárgafan is vagyok. Nagyon töröm az agyamat egy ívkisüléses ködlámpa irányában olyan 3200K környékén.
Még nem néztem utána, de mintha korábbról az rémlene, hogy a ködlámpában nem tilos a xenon....
A Kadett jobboldali fényszórója is ilyen, mintha párás lenne, de lekapcsolt világításnál nem is látszik szinte. Viszont pl. egy fehér autó mögött egyértelműen gyengébben világít.
A Hella azt írja itten, hogy ez egy szilikon alapú bevonat, amit a durva polírozás leszed. Erre én azt mondom, hogy egyrészt nincs kizárva, hogy megfelelő gondossággal ez a bevonat megmenthető, másrészt viszont ha ez az ára, hogy újabb, akár csak egy évig rendben legyen a lámpatest, akkor is ezt kell tenni - lévén más megoldás, a lámpacserén kívül nem igen van.
Persze le lehet lakkozni, láttam videókat is erről azóta - továbbra sem hiszek benne, hogy ez csak megközelítőleg van olyan tartós, mint a gyári bevonat, arról nem is beszélve, hogy nagyon nehéz egyenletesen felvinni, félő hogy megfolyik, és az sem kizárt, hogy csökkenti a fényerőt. Nejem autójában a gyári lámpatestek ránézésre hibátlanok, ám alaposabban nézve látszik, hogy valószínűleg valami ragasztóanyag elgőzölgött odabenn, és foltokban rárakodótt egy rétegben a búrára, belülről. Ilyen magamfajta, világításb@zinak ez sajnos jól látható fényerőcsökkenést jelent.
De ami azt illeti, elismerem, tévedtem: van bevonat a lámpabúrákon.
Nos, lehet mosolyogni, a tények makacs dolgok. Van egy bevonat a plexilámpatesten, ha tetszik, ha nem. Ez az UV védelem (is). Ezt kell pótolni a polírozást követően. Szerintem.
Annyi az egymásnak ellentmondó vélemény, hogy fogtam magam és kipróbáltam.
Volt itt egy törött lámpatest. Fogtam és elkezdtem csiszolni finom papírral. Bár a plexinek túl durva lenne, mert jól összekarcoltam a búrát, de az egyértelmüen megállapítható, hogy van a külsején valamilyen réteg.
Ahogy haladtam az összekarcolással, úgy ment az a réteg is elöre. Az is egyértelmü volt, hogy a réteg alatt sokkal puhább a lámpabúra.
Nem. Egy 55w-os fényszóróizzó esetében, a felhasznált energia mindössze 8-10 százaléka hasznosul fényként, a fennmaradó, több mint 90 százalék hővé alakul. Egy 35w-os ívfénycső esetében, a felhasznált energia cca. fele alakul hővé, cca. 15 százaléka UV sugárzássá, a fennmaradó cca. 35 százalék pedig hasznos fénnyé.
A gyári Xenon lámpatestek foncsora védett az UV ellen, normál esetben (gyári, megbontatlan kialakítású lámpatest, és a belevaló ívfénycső használata esetén) sem az a kevés hő, sem az UV nem okozhat gondot, emiatt kár aggódni.
Ha egy halogén fényszóróban lepattogzik a foncsor bevonata, akkor könnyen lehet, hogy korábban valaki utólagos xenont tett bele, és az UV tönkretette.
"A műanyag (polikarbonát) lámpabúra hátránya, hogy idővel a napsütés és egyéb hatások miatt a lakkréteg felpattogzik, besárgul, majd megszűnik a fényáteresztő képessége a külső felületen. Technológiánknak köszönhetően eltávolítjuk a lakkréteget és víztisztára polírozzuk, ezért garantálhatóan soha többet nem fog besárgulni. Sajnos néhány vállalkozás valótlanul állítja hogy szükséges egy UV védő bevonatot alkalmazni, de bizonyítani nem tudja állítását, csak próbál az ügyfelekre erőltetni egy költséges, de felesleges eljárást. "
Egyet kell értsek. Annyiban nincs igaza a fickónak, hogy nincs semmiféle lakkréteg gyárilag, ami felpattogzik, vagy megsárgul. A polikarbonát, tehát maga az anyag felületét kezdi ki az időjárás, a fizikai sérülések, és az UV. Ezt a sérült réteget kell róla lecsiszolni, és a friss felületet felpolírozni. Persze nem fog örökké tartani (tehát abban sincs a fickónak igaza, hogy soha többet nem fog besárgulni), ahogy az új búra sem, de később újból fel lehet polírozni, and so on.
Így van, sokkal kevesebb hőt termel. Elöző autók is projektoros volt, benne egy H1-es halogénnel, leolvasztotte a jeget a búráról, a mostani xenonos meg sem mozdítja még a párát sem.
Fele akkora teljesítménye van, mint az izzónak és a háromszor akkora hatásfok miatt sokkal kevesebbet fordít hőtermelésre.
Múlt héten mértem a spektrumát egy 150 wattos nagynyomású fémhalogénnek, volt vagy 13-14000 lumenes, fölé raktam a kezem és kb olyan meleg volt, mint egy normál H4...
Nos, a xenon 35, vagy 55W-os, vélelmezem, hogy a Tiédben gyári van, jellemzően 35W-os. Én mindenképpen DRL-t tetetnék bele. A 35W-is termel hőt. Az ívlámpa is "izzik", hiába nincsen effektív izzószál, hanem elektróda közötti ívkisülés szolgáltatja a fényt. Vagyis termel hőt, csak kevesebbet, legalábbis tudtommal. Hasonló elven működik az elektromos hegesztés is.
Nem teljesen a fórum témájába vág, de tudom, hogy itt több hozzáértő ember is megfordul, ezért kérdezek tőletek:
Jelenleg egy Xedos 6-osom van, amelynek anno nagyon gyenge volt a világítása. Akkor kerestem meg először ezt a fórumot, mert az hittem, hogy egy emelt fényerejű izzóval megoldom a dolgot. Azóta újrafoncsoroztattam a tompítottat, mert a projektoros kivitel miatt nem bírta a nagy hőt, és helyenként teljesen lejött a foncsor. Azért, hogy a foncsorozást ne kelljen gyakran csinálni, utólagos DRL-t raktam a kocsira. Néhány éve mind a DRL-lel, mind a világításom fényerejével meg vagyok elégedve.
Most újra hasonló gondban vagyok, pontosabban csak meg szeretném a gondot előzni.
Nem akarom újra végigcsinálni az újrafoncsorozás maceráját.
Tehát a kérdése: Xenonnál is keletkezik akkora hő a projektoros kivitelű lámpatestekben, hogy idővel károsodik a foncsor, és ezáltal romlik a világítás hatékonysága? Csak úgy nem akarok felszerelni DRL-t, mert így gyárilag azért jobban tetszik az eleje.
Kell bizony, mert pont az UV védelmet szeded le róla a polírozással. Ha nem pótolod, akkor a napsütés gyorsabban megeszi. Vannak olyan polírozók (nem megélhetőségi szakik), akik befújják UV lakkal a polírt követően, így tovább tart.
A polikarbonát búra öregszik. A só, a felvert kosz, kavics, és az UV miatt bemattul, megsárgul. A csiszolással, ezt az elöregedett réteget el lehet távolítani, és a sima, ám matt alsóbb réteget fel lehet polírozni. Persze nem marad fényes örökké, ahogy a vadonatúj búra sem. Én semmiféle védőrétegben nem hiszek. Ha volna ilyen, akkor az új búra is védve volna.
Az alsó izzót, ne szidjátok, nagyon jó! :) És ez komoly, homasitában lehet kapni, nekem H7-es volt, mondjuk sokáig, nem bírta, kb 4-5 hónap, de eddig a legerősebb halogén izzó, amivel talákoztam. A Ring féle, +100%-os izzónál is (ami kb. úgy néz ki, mint a GE megalight) jóval erősebb, szép fehér színe van, de nem ilyen xenon utánzat fényű. :) Nem tudom, miben lehet a trükkje, talán, hogy nem 55 Wattos.
Sajnos, H7-ben most nem kapni, pedig 1500 Ft-ot nagyon megér, még ha fél évente cserélni is kell.
sajnos igen, de inkább kopás is van benne, mint ha nekiálltak volna, de csak a bal búra felső részén.
30 az új lámpa, Ennyit nem szeretnék rá áldozni :)
Az Alfának teljesen be van mattulva a búrája. Elöregedett fényszórót hasonlítani a két vadonatújhoz, finoman szólva sem fair. Amúgy ez alapján is a Xenon a legerősebb.
Na ennek már van fénye. Igaz kicsit hideg, olyan 6-7000 K körüli, de nagyobb a fényárama mint egy 5 wattos izzóé. Ment bele az ajtóvilágításba, ott elfér :)
Sajnos ezek alapján nem lehet összehasonlítani az erősségüket, annyira különbözik a kamerák beállítása. Elég ha a műszerfal feketéjét nézed, az elsőnél annyira sötét hogy semmi részlet nem látszik.
Itt egy összehasonlítás azonos beállítással, halogén, xenon, LED: