Egyszer szállj fel rá, és nézd meg. Afülkeajtó nyilván egyszerűen leszedhető, azzal nincs gond. A paravánfal pedig megfelelő helyeken el van vágva, és hevederekkel-csavarokkal van rögzítve, így egy része egyszerűen, pár csavar kiszedése után eltávolítható. A hajtúkapaszkodó az 1-es ajtónál se a szokványos módon van rögzítve, annak a csonkjára szerelhető rá az oktatói szék. Továbbá van még néhány furat a tükörszár alatt, oda lehet felcsavarozni az oktatói tükröket.
Az átalakítás a műszakosok szerint kb. 20 perc. A dolog úgy működik, hogy amikor véget ér egy tanfolyam, és jönnke az újak, akkor az egyiket (többnyire a 26-27et) átalakítják, amikor végeztek a fejenként 20-30 óra vezetéssel, akkor meg visszalakítják.
Átalakitható a 4026-4027 es kocsi.Azthiszem a Kátrákra az a hivatalos tanulókocsi bár nem esküdnék meg rá.De igy van egyszerűen kilehet venni a paravánfalat.Direkt ugy van megépitve hogy utasforgalomba is ki tudják adni.
A 4026-4027 akkor oktatókocsi, ha kell, különben rendes szolgálatot lát el, persze UV-szék nélkül, zárt fülkével. De nem csak ebből a szerelvény "alakítható" oktatóvá, a 4114-4115 is szerepelt már így.
tegnap és ma is láttam a Bartókon tanulózni a 4026-ost. kivolt szedve belölle az utastér és a fülke közötti fal,é s volt egy UV szék a fülke mögött. ez hogyvan? kell egy oktató kocsi, és akkor gyorsan átépitenek egyett, vagy van külön tanulokocsi?
Persze a váltónál várakozó villamosnak nem jutott volna eszébe lenyomni helyzetjelzőre a lámpát, hogy a vele pontosan szembejövő villamos vezetője lásson is valamit a váltóból.
Akkoriban, mikor ez a Kelemen-Bgy egyvágűnyozás volt, akkor ebből azért nem volt probléma, mert a Bgy-KLu-Bgy táv a visszafogás technológiai idejével 10 perc volt, ha nagyon igyekeztél. Mivel a nagyon igyekezést senkitől nem lehet elvárni, ezért általában csak több volt, tehát a felfelé menő már rég a váltónál várt, mire Te visszaértél. A 41-esen úgy működött a dolog, hogy résen voltunk, mikor jön a szembejövő.
Szabály nincs. Pontosabban farkastörvények vannak. Párszor már megszívtam, hogy az 56ost beengedtem, pedig már rég indulásom lett volna. Ezzel buktam egy lámpát. A következőt meg azzal, hogy a drága 56os a Moszkva bejáratot bukta el, pedig az nagyon lazán elérhető. Még csak a Moszkva téren voltam, és már 3 perc késés. A Bartók Béla úti káoszban aztán sikerült összeszedni még 3*1,5percet. Az összesen 7,5. A Csókánál perontól-peronig van 6 perc a kotta szerint, a technológiai idő kb 4 perc. A 118ason nagyon észnél kell lenni, ha két kör után nem akarsz 15 perces hátrányban lenni magadhoz képest.
Ez a jelzőbotos valóban olyan hajmeresztő, mint amilyennek elképzelem? Teszem azt rég visszaértél Kelementől Gyöngyéhez, és szépen be kell várd, míg a kövi megérkezik?
Nincs egy olyan szabály, hogy (1)18-asék be kell engedjék az 56-ost, ha épp jön (ilyen átszállási bizé)?
A Hűvösvölgyi ötlet támogattatik, a 61-es összekötéssel (kb?) egyidőben tervezik / tervezték / fogják tervezni (nem tudom most hanyadán áll).
Úgy is lenne forgalmi vágányon helytelen, a problémán sokat nem gyógyítana, csak csöppet egyszerűbb lenne a dolog annyiból, hogy rögtön a megállóba éll be. De a helytelen kb ugyankkora távon így is fennállna.
Ott egyértelmű volt a helyzet, mert biztosítva volt az egyvágányú közlekedés a jelzőbottal. Nagyon ne folyunk bele. Én amikor hallottam a sztorit a 3-as egyvágányozásáról meg a kifogásokról. Hajszálaim száma jelentősen csökkent, önkezűség által:-) Én egyébként nem támogatom azt a verziót, amit írtál, túl sűrűn vannak ott 56osok, elég agresszívnak kell lenni már így is, ha meg akarsz próbálni időben elindulni, és még a mögötted jövő 56ost sem akarod feltartani. Még a szembejövőt is figyelni, az asszem gázos lenne. A leghelyesebb a végállomás Hűvösvölgybe helyezése lenne... Sok problémától mentesülnénk.
2005. november 22-én már biztos bent volt, 2005. október 7-én még biztos kint. Az ilyen jellegű változások általában elsejékhez köthetők, ezért gyanítom, hogy 2005. november 1.
Egyébként mikor került át a kocsiszínbe a visszafogás? Mert 2005 nyarán még emlékeim szerint kint volt, azután döbbentem rá vmikor kb. egy éve, hogy bemennek a 118-assal.
Korábban aegy 3-as vágányzár alkalmával sem engedtek, egy kb ekkora távon az egyvágányozást, pedig ott csak egy hosszú kihúzós fordításról lett volna szó. Mint ahogy Te is fokozatosan jöttél egyre lejjebb a problémával (mármint fizikálisan a térben a kocsiszíntől Budagyöngyéig) inkább tovább kellene görgetni a kérdést, vagyis mi lenne, ha a János kórházi hurokban fordulnának vissza?
Egyébként a kapun kívül fordítás ment akkor amikor beindult a 118as. Mivel lejtőben volt a visszafogás, ezért kellett oda egy második ember, aki esetlegesen elguruló szerelvényt megállítja, míg a jv átsétál (ezzel a dologgal bővebben ne foglalkozzunk, mert belátjuk, hogy teljesen felesleges pazarolni rá a karaktereket). Mivel ennek a második embernek nem volt lehetősége nagyon pisi-kaki-cigi-pihire, meg rohangálnia kellett volna át a Budakeszi úton, ezért került be a visszafogás a kocsiszínbe, célszerűen már vízszintes vágányra, az emberünk feladata pedig a szükséges váltók állítása volt.
Korántsem hülyeség, ezt már rég meg kellett volna lépni. Kicsit szerencsétlen, hogy gyökös a váltó, és kicsit messze is van, de ha valóban el tudna indulni rögtön a beérkező tuja után, akkor nem baj. Az csak akkor van, ha pepecsel, vagy más okból nem sikerül. Így nem úsznák meg a bizbert. Az egyébként ide fölösleges pénzkidobás volna csak, inkább rá kéne gyúrni a 8-as projectre, amiről sajnos azóta sem hallottam... :oS
De már az is fölösleges menetidő és távolság, hogy el kell mennie a kocsiszínig. Sokkal egyszerűbben visszafoghatna, ha az 56-os felszállóhely meletti járdasziget túloldalán áll meg, majd közvetlen a Hüvi felé közlekedő villamos elhaladása után helytelen vágányon megindul, és a visszafogón áttér a másik vágányra. Magyarul: lenne 2.5 perce, hogy elérjen a megállótól a váltóig. Ez bőven elég, és nem zavarja az 56-os villamos vonalát. A visszafogót rugóssá kell alakítani, ha nem az, és akkor váltóállítással se kell bíbelődni.
A 118-asok fordulási idejét (BGY le - BGY fel menetidő) mennyivel csökkentené, ha nem menne be a kocsiszín hátuljába, hanem csak átmegy az úton, és a kapunál visszafog? Azt még nem figyeltem meg, hogy mennyi idő alatt sétálnak ott át a villamos másik végébe, de gondolom ott várakozás nélküli fordulás van.