Keresés

Részletes keresés

Bárdos Imre Creative Commons License 2015.08.28 0 0 422617

Még nem szűnt meg, majd december végével. Addig a helyben olvasásra (ha másra nem is) lesz lehetőség, utána viszont teljesen megszűnik, nem szerez be sem folyóiratokat, sem könyveket, a gyűjteményt pedig át akarja adni a MÁV valamelyik könyvtárnak. :(

Előzmény: ET3 maglev (422613)
_Nyuszi Creative Commons License 2015.08.28 0 0 422616

Viszont megkapod 1600 forintért ezt is:

http://www.mavcsoport.hu/mav-szk/archivum

Előzmény: ET3 maglev (422613)
martinaxe7 Creative Commons License 2015.08.28 0 0 422615

Határozatlan ideig szünetelteti a vasúti forgalmat a Röszke-Horgos vonalon a MÁV. Az intézkedésre a biztonság miatt volt szükség, nemrég menekültek dobálták meg a szerelvényeket.

Törölt nick Creative Commons License 2015.08.28 0 0 422614

Caput mortuum

Előzmény: ET3 maglev (422613)
ET3 maglev Creative Commons License 2015.08.28 0 0 422613

Hétfőn elköltözött a máv könyvtár a Könyves Kálmi körútról, és egyben meg is szűnt!

Azóta a Levéltárban vannak. (Nyugati p.u., "Sárga ház")

Már most nem lehet kölcsönözni, tagságit  váltani, vagy hosszabbítani.

Levéltári tagsági lehetséges 1600 Ft-ért. Ennyiért lehet helyben olvasni.

Internet nincs. Helyben használat sincs CD-kre, CD-ROM-okra. (Minden drive letiltva!)

Ez a lap tehát úgy szar, ahogy van: http://www.mavcsoport.hu/mav-szk/tevekenyseg/dokumentacios-kozpont-es-konyvtar

 

Mindenkinek kellemes nyarat!

nazareth Creative Commons License 2015.08.28 0 0 422612

Ez olyan mint a 30-as vonal hogy a nyári menetrendre át kellett adni,és szeptembertöl újra indul a vonatpótlozás!

 

Te hogyan oldottad volna meg? Vonatpótlózod a nyaralótömegeket, hogy szeptembertől mehessen a vonat?

Előzmény: haha 1970 (422611)
haha 1970 Creative Commons License 2015.08.28 0 0 422611

Ez olyan mint a 30-as vonal hogy a nyári menetrendre át kellett adni,és szeptembertöl újra indul a vonatpótlozás! Emlithetném a 16-os vonal villany vontatás indulását is az is egy érdekes dolog!

Előzmény: manhattani (422607)
attus germanicus Creative Commons License 2015.08.28 0 0 422610

A kettő összefügg. Ha azt látod, hogy kétszer annyi ideig készült, mint kellett volna, és ennek ellenére nincs is kész, annak más a csengése, mintha átadták volna a határidő előtt egy hónappal, nagyjából ugyanilyen állapotban.

Előzmény: vrobee (422604)
gjovar Creative Commons License 2015.08.28 0 1 422609

Nézzétek meg:  Wien hbf-t, 5. éve  épitik,   de az első  peron elkészülte  után  üzembevették  ,elsőként személyvonatok részére.  A világitás és  néhany WC-n kivül  még semmi  más nem müködött,  aztán fokozatosan lépett  be  minden. Az  tény, h  rendetlenség, szemétkupac stb-re nem emlékszem.

paul2 Creative Commons License 2015.08.28 0 1 422608

A másfél év csúszás valóban gáz.

Gáz ugyanakkor a félkészen átadás is, és nem csak azért, mert azt jelenti, hogy a csúszás eddig másfél év, valójában ennél több, hogy mennyi, azt majd meglátjuk.

Gáz továbbá a kivitelezés minősége, amire szintén van utalás a cikkben.

Valóban létezik ütemezett átadás a világon, de az nem pont úgy néz ki, mint a félkészen átadás. Az előbbit úgy tervezik, az utóbbi meg úgy sikerült.

Az előbbiben bizonyos funkcionális egységek nem készülnek el, az utóbbiban meg gányolt megoldások vannak, mint a vécét tápláló slag.

 

Az egyetlen pozitívum, hogy aki megírja, azt nem viszi el az ÁVH.

Előzmény: vrobee (422604)
manhattani Creative Commons License 2015.08.28 0 0 422607

Szerintem másról beszéltek.

Az tényleg nem normális, hogy előkészítetlenség, bénázás a jogi körülmények megteremtésében, stb. miatt csúszott az építés. Az meg normális, hogy amint lehetett, elindították a vonatközlekedést, úgy is, ha még nincs minden kész.

 

Az lehet, hogy az ilyen ügyetlenkedés akárhány éve folyik, de úgy látszik, hogy mostanában főleg a kötöttpályás beruházások körül.

nememlexemki Creative Commons License 2015.08.28 0 0 422606

dehogy normális, csak ezt vmiért nem vagy képes megérteni...

 

 

Előzmény: vrobee (422604)
nememlexemki Creative Commons License 2015.08.28 0 0 422605

részben ide is aktuális

 

Meghalt Fejes Endre író

A Rozsdatemető és a Jó estét nyár, jó estét szerelem szerzője 92 éves volt. Tovább »

forrás: Index.hu

vrobee Creative Commons License 2015.08.27 -2 2 422604

A másfél év csúszás (a beruházás előkészÍtetlensége, az időigény és ütemezés teljes eltervezése) nagyon gáz. Erről szól egy fél mondat a cikkben.

 

A többi arról szól, hogy jaj, úgy megy a vonat, hogy nincs még kész az odavezető út meg a lift meg a mittoménmi.

Igen, ez teljesen normális. Hogy felveszik a forgalmat egy építés alatt álló, műszakilag még messze nem készre jelentett vonalon, olyan hamar, ahogy ez csak lehetséges. Ezt a világon számos helyen így csinálják, legalábbis ahol többet ér az, hogy az adott eszközt -ha körülményesen is- használni lehet, minthogy egy tökéletesen kész csilivili állapotban adják át.

Előzmény: attus germanicus (422602)
nazareth Creative Commons License 2015.08.27 0 0 422603

Persze, hogy az lett volna jó... ha - mint alkotasu is írta - 60 év után hirtelen tökéletest tudtunk volna alkotni.

 

Mondjuk az is igaz, hogy némi javulás joggal várható el... (Bár ha a 4-es metró irányából nézzük, talán az is megvolt...)

Előzmény: attus germanicus (422602)
attus germanicus Creative Commons License 2015.08.27 0 2 422602

Nem. Az lett volna jobb, ha időre befejezik. Készre. Ha kétszer annyi ideig csinálják, mint ahogy tervezték, és még ezután is csak hellyel-közzel van kész, azt hadd ne tekintsük már normálisnak.

Előzmény: vrobee (422599)
nazareth Creative Commons License 2015.08.27 0 2 422601

A másik kórusról nem is beszélve: mérnemlettgyorsabb. Attól baromira nem lesz gyorsabb a vasút, hogy a 10-es úton közlekedő autósok immár aluljárón közlekedhetnek... Valaki összeszámolta, hogy a pénzből mennyi ment a vasútra és mennyi a közútra? Így lehetett közútfejlesztésre szerezni az EU-tól pénzt. És ahelyett, hogy örülnénk neki, már jelentgetjük fel egymást Brüsszelben. Ez sem változott sokat, csak az égtáj fordult 180°-ot...

 

Tény, hogy komoly csúszás van, elmaradások vannak; de az is tény, hogy rogyásig van a net ócsároló, elfogult cikkekkel.

Előzmény: vrobee (422599)
alkotasu Creative Commons License 2015.08.27 0 0 422600

Semmi új nincs a nap alatt, ez mindig így ment. 60 éve is, 30 éve is, 15 éve is, 7,5 éve is, hát miért menne most másképp?

Illetve annyi azért történt, hogy most szóvá teheted. Derék Katona Mátyás is 60 éve dicshimnuszokat zengedezett volna a szép új vasútról - amit csak azért nem tehetett meg, mert még pajzán gondolat sem volt.

 

Tudomásul kell venni, hogy ennek az országnak benne van a kultúrájában, hogy félkészen, meg hibákkal teli adja át a dolgokat. Egy ellenzéki oldalnak (portálnak) meg az a dolga, hogy ezeket még jobban felnagyítsa.

Előzmény: kristoof (422598)
vrobee Creative Commons License 2015.08.27 -2 2 422599

A kritikák jó része bizonyára jogos, de elegem van az azon való picsogásból, hogy átadták a vonalat a korlátozott forgalomnak még félkészen. Ez teljesen normális dolog. Jobb lett volna talán tovább sz.patni az utasokat a buszos pótlással?

Előzmény: kristoof (422598)
kristoof Creative Commons License 2015.08.27 0 0 422598
paca664 Creative Commons License 2015.08.27 0 0 422597

Miközben a szerb vonatok hétfőtől újra járnak.

Előzmény: gyoparOHs (422595)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.27 0 0 422596

Ha nagyon akarná, biztos lemondhatná, de szvsz túl sok értelme nem lenne.

Előzmény: gyoparOHs (422595)
gyoparOHs Creative Commons License 2015.08.27 0 0 422595

 

Nem lennék meglepve ha esetleg az elkövetkező napokban Magyarország is lemondaná a határátmenetet...

Előzmény: Törölt nick (422565)
Dreamy Creative Commons License 2015.08.27 0 0 422594

Mi követhettek el a vecsésiek?

Előzmény: paca664 (422593)
paca664 Creative Commons License 2015.08.27 0 0 422593

A Z50 sem Vecsésen, sem Üllőn nem áll meg.

Előzmény: Dreamy (422589)
1047 005-2 Creative Commons License 2015.08.27 0 0 422592

"Bármelyik, '90-es évek előtti határunk durvább volt, mint a jelenlegi schengeni, mégsem állt meg az élet."

 

 

Az emlegetett viszonylatban meg évtizedekig nem járt személyszállító vonat és nem is hiányzott az átlagutasoknak (már akkor sem).

Előzmény: felucca_02 (422586)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.27 0 0 422591

Ebből nem következik semmi...

A legnagyobb baja a vonalnak, hogy jelenlegi állapotában "csak" két nagyobbacska várost köt össze és az országok közti _fő csapásirány és tranzit_ nem erre megy. A vonal szerb és magyar része is csak egy-egy kis periférikus vonalacska az adott ország hálózatában, semmi több. Jó persze tudom, most jön az "igény lenne rá" rész, de akkor miért csak napi 3 pár (piaci alapon megélő) buszjárat közlekedik a két város között, ha a vasút indokolatlanul szar?

Előzmény: felucca_02 (422586)
Vilibáttya Creative Commons License 2015.08.27 0 0 422590

Hú de jó, hogy beleírtam az okoskodásomba, hogy tévedhetek, most elég hülyén érezném magam. A józan paraszt eszem azt diktálta, hogy nem jó bolygatni egy ilyen erőhatásoknak kitett betoncsík alatti földtömeget.

Előzmény: rezignált (422583)
Dreamy Creative Commons License 2015.08.27 0 0 422589

Egybéként ha jól értettem, nem akarnak külön vonalat építeni a Keletiből vagy a Nyugatiból, hanem csak egy leágazást Szemeretelep és Monor között, ahol járnának az egyébként is menetrendben lévő vonatok. Persze ezzel csak az a gond, hogy amelyik Vecsésen vagy Üllőn is megáll, az nem mehet erre, azaz az összes személy és zónázó. Tehát csak a gyorsvonatok és az IC-k járhatnának be a reptérre, ami viszont jó néhány perc többletet jelent, főleg ha a Szemeretelep és a reptér közötti ívek miatt sebességkorlátozás lesz.

Előzmény: Törölt nick (422577)
Dreamy Creative Commons License 2015.08.27 0 0 422588

És utána merre?

Előzmény: Törölt nick (422577)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!