Még nem szűnt meg, majd december végével. Addig a helyben olvasásra (ha másra nem is) lesz lehetőség, utána viszont teljesen megszűnik, nem szerez be sem folyóiratokat, sem könyveket, a gyűjteményt pedig át akarja adni a MÁV valamelyik könyvtárnak. :(
Határozatlan ideig szünetelteti a vasúti forgalmat a Röszke-Horgos vonalon a MÁV. Az intézkedésre a biztonság miatt volt szükség, nemrég menekültek dobálták meg a szerelvényeket.
Ez olyan mint a 30-as vonal hogy a nyári menetrendre át kellett adni,és szeptembertöl újra indul a vonatpótlozás! Emlithetném a 16-os vonal villany vontatás indulását is az is egy érdekes dolog!
A kettő összefügg. Ha azt látod, hogy kétszer annyi ideig készült, mint kellett volna, és ennek ellenére nincs is kész, annak más a csengése, mintha átadták volna a határidő előtt egy hónappal, nagyjából ugyanilyen állapotban.
Nézzétek meg: Wien hbf-t, 5. éve épitik, de az első peron elkészülte után üzembevették ,elsőként személyvonatok részére. A világitás és néhany WC-n kivül még semmi más nem müködött, aztán fokozatosan lépett be minden. Az tény, h rendetlenség, szemétkupac stb-re nem emlékszem.
Gáz ugyanakkor a félkészen átadás is, és nem csak azért, mert azt jelenti, hogy a csúszás eddig másfél év, valójában ennél több, hogy mennyi, azt majd meglátjuk.
Gáz továbbá a kivitelezés minősége, amire szintén van utalás a cikkben.
Valóban létezik ütemezett átadás a világon, de az nem pont úgy néz ki, mint a félkészen átadás. Az előbbit úgy tervezik, az utóbbi meg úgy sikerült.
Az előbbiben bizonyos funkcionális egységek nem készülnek el, az utóbbiban meg gányolt megoldások vannak, mint a vécét tápláló slag.
Az egyetlen pozitívum, hogy aki megírja, azt nem viszi el az ÁVH.
Az tényleg nem normális, hogy előkészítetlenség, bénázás a jogi körülmények megteremtésében, stb. miatt csúszott az építés. Az meg normális, hogy amint lehetett, elindították a vonatközlekedést, úgy is, ha még nincs minden kész.
Az lehet, hogy az ilyen ügyetlenkedés akárhány éve folyik, de úgy látszik, hogy mostanában főleg a kötöttpályás beruházások körül.
A másfél év csúszás (a beruházás előkészÍtetlensége, az időigény és ütemezés teljes eltervezése) nagyon gáz. Erről szól egy fél mondat a cikkben.
A többi arról szól, hogy jaj, úgy megy a vonat, hogy nincs még kész az odavezető út meg a lift meg a mittoménmi.
Igen, ez teljesen normális. Hogy felveszik a forgalmat egy építés alatt álló, műszakilag még messze nem készre jelentett vonalon, olyan hamar, ahogy ez csak lehetséges. Ezt a világon számos helyen így csinálják, legalábbis ahol többet ér az, hogy az adott eszközt -ha körülményesen is- használni lehet, minthogy egy tökéletesen kész csilivili állapotban adják át.
Nem. Az lett volna jobb, ha időre befejezik. Készre. Ha kétszer annyi ideig csinálják, mint ahogy tervezték, és még ezután is csak hellyel-közzel van kész, azt hadd ne tekintsük már normálisnak.
A másik kórusról nem is beszélve: mérnemlettgyorsabb. Attól baromira nem lesz gyorsabb a vasút, hogy a 10-es úton közlekedő autósok immár aluljárón közlekedhetnek... Valaki összeszámolta, hogy a pénzből mennyi ment a vasútra és mennyi a közútra? Így lehetett közútfejlesztésre szerezni az EU-tól pénzt. És ahelyett, hogy örülnénk neki, már jelentgetjük fel egymást Brüsszelben. Ez sem változott sokat, csak az égtáj fordult 180°-ot...
Tény, hogy komoly csúszás van, elmaradások vannak; de az is tény, hogy rogyásig van a net ócsároló, elfogult cikkekkel.
Semmi új nincs a nap alatt, ez mindig így ment. 60 éve is, 30 éve is, 15 éve is, 7,5 éve is, hát miért menne most másképp?
Illetve annyi azért történt, hogy most szóvá teheted. Derék Katona Mátyás is 60 éve dicshimnuszokat zengedezett volna a szép új vasútról - amit csak azért nem tehetett meg, mert még pajzán gondolat sem volt.
Tudomásul kell venni, hogy ennek az országnak benne van a kultúrájában, hogy félkészen, meg hibákkal teli adja át a dolgokat. Egy ellenzéki oldalnak (portálnak) meg az a dolga, hogy ezeket még jobban felnagyítsa.
A kritikák jó része bizonyára jogos, de elegem van az azon való picsogásból, hogy átadták a vonalat a korlátozott forgalomnak még félkészen. Ez teljesen normális dolog. Jobb lett volna talán tovább sz.patni az utasokat a buszos pótlással?
A legnagyobb baja a vonalnak, hogy jelenlegi állapotában "csak" két nagyobbacska várost köt össze és az országok közti _fő csapásirány és tranzit_ nem erre megy. A vonal szerb és magyar része is csak egy-egy kis periférikus vonalacska az adott ország hálózatában, semmi több. Jó persze tudom, most jön az "igény lenne rá" rész, de akkor miért csak napi 3 pár (piaci alapon megélő) buszjárat közlekedik a két város között, ha a vasút indokolatlanul szar?
Hú de jó, hogy beleírtam az okoskodásomba, hogy tévedhetek, most elég hülyén érezném magam. A józan paraszt eszem azt diktálta, hogy nem jó bolygatni egy ilyen erőhatásoknak kitett betoncsík alatti földtömeget.
Egybéként ha jól értettem, nem akarnak külön vonalat építeni a Keletiből vagy a Nyugatiból, hanem csak egy leágazást Szemeretelep és Monor között, ahol járnának az egyébként is menetrendben lévő vonatok. Persze ezzel csak az a gond, hogy amelyik Vecsésen vagy Üllőn is megáll, az nem mehet erre, azaz az összes személy és zónázó. Tehát csak a gyorsvonatok és az IC-k járhatnának be a reptérre, ami viszont jó néhány perc többletet jelent, főleg ha a Szemeretelep és a reptér közötti ívek miatt sebességkorlátozás lesz.