Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Az E valamikor koranyárra futott ki 1990-ben. Utána JF-től jött a J-sorozat JL-ig, amit már az új rendszer váltott fel. Az Y sorozatot fehér táblán, YA-tól kezdék újra kiadni az állami teherautók F-sorozatának kifutásakor, illetve pótkocsikra és utánfutókra YN-től az X-sorozat után. Az YJ, mint személygépkocsi-rendszám rémlik, de pontos időt nem tudnék rá. Valószínű 90 nyár eleje.
A K-t 82-ben már nem nagyon kellett felszabadítani, addigra jórészt kihalt. Én utoljára tán a hetvenes évek végén láttam K-s motorkerékpárt. Az E-sek vlószínűleg az akkor futó M-be lettek átsorolva.
Megjegyzés Nézelődőnek: A B-sorozat nem állami tulajdonú, közületi személygépkocsi volt (társadalmi szervezetek, tanácsok, MGTSZ-ek stb.), ennek volt párja teherautóban az S (bár abból adtak ki magántehergépkocsira is).
BA 82 22 Opel Record P1 , BA 82 18 GAZ 69 , BA 70 69 Autóklub segélyautó Steyr Puch .
Bérautó : XX 01 48 Plymouth .
Motorok : EC 31 32 Douglas 350 ( 1927 ) , ET 29 85 , EU 88 19 Pannonia, LE 52 59 , LF 93 23 Tatran , LE 01 26 Simson . ( Nem is tudtam , hogy létezett L -es redszám ! )
E után volt még valami? Talán J vagy Y részleges kiadása?
Másik kérdésem: tudja-e valaki, hogy a K és E mező felszabadításakor a még meglévő motorokat mibe számozták át? (Ha átszámozták egyáltalán.) Jómagam csak a buszt tudom részletesen: a GA-GB-GC-GD-GE-GF-GH mezők kiürítésekor az ezekben még meglévő buszokat BU-BV-BZ mezőbe számozták át 1982-ben, majd a továbbiak BX, BY, és legvégül BT számokat kaptak.
88-ban vettük a Merkurnál a Trabinkat az EE-volt majd egy Ladát hoztunk be németországból 89-ben az az ED-t kapta"
Vigyázz, az két külön sorozat. A magán szgk-kra kiadott D-sorozat kifutása után (88) először az ikerbetűk jöttek meglehetősen egyedi logika szerint és nem teljeskörűen (talán II, UU, ZZ, PP, TT, GG, KK, DD, EE, FF, JJ, LL, MM, NN, VV sorrendben) '89 márciusi barna Skodám NN-67-05 rsz-ot kapott. Ezután jött '89 második felétől az E, az utolsó teljes sorozat. ('90 március EF-49-01, anyám fehér Daciája)
Igen elképzelhető. Az okmányiroda számítógépes rendszerében egy autó kötődik a rendszámhoz. A Központi Okmányiroda kartonos rendszerében viszont elvileg előkereshető a hozzá tartozó motorkerékpár kartonja.
A kormánnyakba bele van ütve 4 szám aminek ha jól tudom lehet valami köze a rendszámhoz. Betük nincsenek. Az alvázszám szerint 59-ben készült a motor. Ha jól fejtettem meg. Hogy lehetne megtudni mi volt a rendszáma?
AM 1967 . ( sajnos most vettem csak észre , hogy a teljesnek vélt sorozatom hiányos .... Az 1. és 4. szám nincs meg . Ha valakinek van dupla , úgy átvenném , cserélném . Cserealapnak ' 57 - től ' 61- ig vannak példányaim .)
Magánautók :
CP 76 57 , CP 12 23 Trabant 601 , CM 83 28 , CN 09 69 Wartburg 312 , CH 30 69 Wartburg 311 , CP 66 53 Wartburg 353 . CA 71 71 Skoda 445 , CN 37 77 Skoda MB 1000 , CB 05 29 Skoda Octavia , CF 55 77 Moszkvics 407 , CN 68 67 Citroen ID , CP 22 33 Fiat 850 , CM 35 57 Opel Record A , CN 11 55 Steyr Puch , CO 43 11 Renault .
Állami , vállalati :
AB 69 09 Moszkvics 407 , BA 65 58 , AD 49 68 Moszkvics 408 , AB 39 92 Volga , AC 69 94 Nysa mikrobusz ( kiégett ) , AC 24 50 GAZ 69 , AD 26 04 GAZ .
Teherautó : SA 64 65 Framo , YB 92 75 ( fekete alapon fehér számok ) GAZ 51 .
Bérautó : XX 01 41 Plymouth .
Itt sajnos nincs rendszám , de a tény és a név is érdekes :( ' 67 julius )
Ebben az a legszebb, hogy akkor az egy helyzet volt, amit megéltél. Eszedbe sem jutott, hogy egyszer majd emlékezni fogsz rá és az másoknak érdekes lehet.
FT 00-28 IFA hűtődobozos ,asszem kék,Győri Húsipar, a Keresztapám járt vele a hetvenes évek második felében ! Az évjáratot nem tudom , de szerintem újonnan kapta !
A CO 00-96 ugyanilyen MB 1000-es (embecska) pedig Győrben volt egy ismerősömnél ! Nem biztos, hogy Ő volt az első tulaj, de én már 3-4 éves korom óta emlékszem rá, tehát '72 - 73 óta !
CM 73 09 , CM 66 36 , CL 40 35 , CG 82 48 , CL 72 72 , CG 94 56 , CM 24 06 , CM 18 12 Trabant 601 .
CF 45 59 , CM 34 60 Skoda Octavia .
CM 48 95 , CM 81 46 Moszkvics 408 . CF 24 57 , CE 67 34 Moszkvics 407 . CA 53 64 Moszkvics .
CM 88 95 Wartburg 312 , CG 71 98 Wartburg 311 .
CN 80 31 , CM 43 94 Simca 1000.
CA 37 89 Tatraplan .(felborult , kiégett . )
CN 42 29 Opel B Rekord .
CE 54 66 Ford Taunus M17 : Albert Flórián autója volt , eladó a használtautó telepen .
Teherautók : FC 74 51 Zil hókotró , YA 76 07 Garant , FA 17 00 Framo , YB 47 61 Csepel , SA 06 23 GAZ 51 , FC 49 29 Warszawa pickup .
Állami , vállalati : BA 65 58 Moszkvics 408 , AC 34 01 , AC 53 03 , AC 57 81 Warszawa , AC 99 61 Land Rover ( ! ) , AB 98 24 az Állami Biztositó Nysa mikróbusza .
Motorok : EC 86 72 , ER 07 24 Pannonia , EA 61 28 Zündapp 250 , KO 44 72 Danuvia .
Ja és még egy dolog, amit már régóta meg akarok tudni, ha már I-s rendszámokról beszélünk.
Soha nem láttam IJ kombinációt. Volt ilyen egyáltalán?
(Egy nem hivatalos biztos: mivel már 10 éves koromban sem voltam kevésbé zakkantabb a rendszámok terén mint most, nagyanyám biciklijére papírból csináltam rendszámot. IJ-30-78):) De valódi IJ-t akkor sem láttam egyet sem.
Nagyapám Pannónia motorjának rendszáma: EM-16-91. 1970-es évek végén lopták el.
Később még egy Pannóniával volt kapcsolatom: EN-17-41. Ez a gép keresztapám apósáé volt Debrecenben, már akkor pusztult. Csak egyszer láttam (1988-1989) Nem tudom mi lett a sorsa.
1989 végén aztán sokévi várakozást követően a Merkur kiutalta a kombi négyütemi Wartburgunkat. Ez volt az EI-46-34. Pár hónappal később aztán jöttek az új rendszámok.
Egyébként a K-sokkal is hasonló a helyzet. Emlékszem az egyik általános iskolai osztálytársamék autójának KB-61-61 volt a rendszáma. Azt hiszem kocka Lada volt a gép.
Időközben egy lepukkant lemezvillás Csepel 125-ös került hozzánk, rendszám nélkül Mindez 1990-ben volt. Évek múlva került csak elő véletlen a forgalmija, és a rendszáma: KB-61-41!Csak 20-al ment mellé:)
A nem rendezett vámállapot az rendezett volt, úgy hívták, hogy vámelőjegyzésben kezelt. Egy talán 1947-ben aláírt nemzetközi megállapodás alapján az aláíró országokban - így Magyarországon is - minden olyan gépjárművet, amely az ország területére lépett vámelőjegyzésbe vettek. Ez nem igazán tudatosult az emberekben, mivel semmilyen adminisztrációval nem járt. Abban az esetben viszont, ha a gépjármű tartózkodása a 3 hónapot meghaladta, akkor már nyilvántartásba vették és ilyenkor kapott belföldi rendszámot, de el lehetett kerülni a belföldesítéssel járó vámfizetést. Természetesen, mikor a belföldi használat célja megszűnt, ismételten ki kellett vinni az országból. Gondolom a Steyr-Puchot is, meg a Coopert is valami ilyen konstrukcióban hozták be. Akkor még az IR-t használták ilyen célra, később azt hiszem a szimpla Z-t. Arra emlékszem, mikor a Hungarocamion nagy tételben vitte Németországból a Mercedes teherautókat lábon Irakba, azoknak magyar Z-s rendszámuk volt.
Úgy vélem, hogy az IR rendszámok első alkalmazása (valamilyen nem rendezett vám-állapot) csak csekély részt vehetett igénybe a számsorból. Aztán, amikor az I betűs rendszámokon volt a sor, akkor kiadták magángépkocsikra a maradékot az IR-ből.
Egyébként régebben a szóló nagymotorkerékpárokon volt E betűvel kezdődő rendszám. Egyre konkréten emlékszem: EJ 43-44 Pannónia kb 1963.
Azután jóval később az egész E sorozatot kiadták magán-személygépkocsikra. Kb. 1988-90 környékén. Konkrétan emlékszem az EI 13-33 Wartburgra.
Nem volt még ilyen. Ezzel együtt megjegyezném, hogy az a kombináció, amit kétszer adtak ki, vagy alakjában vagy színében mindig különbözött. Pl. a K-s sorozat (kismotor) négyzetes volt, majd személyautón hosszú.
Az IR 01 01 - et már a ' 63 AM - ben is megtaláltam , de rosszul lehetett látni , azért nem írtam be . A Mini , amire te gondolsz szerintem , az pedig már a ' 64 - es AM ben is benne van :
Már rég meg akartam kérdezni , a táblázatodban van már olyan konkrét rendszám , ami két ( régi és újabb ) járműhöz tartozott ?
Te fogalmaztad meg pontosabban, amit írni szerettem volna, hogy a lámpa csak a jéghegy csúcsa, aki ilyet elkövet, az minden bizonnyal egyéb gazemberségre is képes, lehetnek még ebben az autóban meglepik :-)
Igen, ez működhetett jó kapcsolatokkal meg csúszópénzekkel Pesten. Én meg Nagykanizsán félórákat vártam egy tárcsahangra, ha Pestre akartam telefonálni.
Ez így nem igaz, a hatvanas években is volt hozzá alkatrész, meg később is. Meg kellett találni a forrást, ami nem feltétlenül hazai volt. Tudok ebből az időből osztrák alkatrész számlát mutatni. A hetvenes években sem javult az itthoni készlet, legfeljebb a Ráday utcai Autókernél bővült némileg a kínálat. Apám gyakran megfordult ott, ami meg nem volt azt behozatta kintről, vagy a Hullay Jenő úti bontóból vadászott. Az tény, hogy olcsóbb volt megtákolni a vasat valami épp beépíthető szoci alkatrészből, de aki akart az be tudta szerezni a gyárit is. Mi is alakítottunk át fékrendszert mert valami olcsó munkahenger majdnem jó volt, és raktunk össze akkoriban BMW motort nagypolszki csapszegekkel mert épp tizedéből megvolt mint a BMW és méretre stimmelt. Szóval tákolások akkoriban is voltak, és külső átalakítás is, hiszen kevesen akartak kintről alkatrészt hozatni. Építettünk be Volga első lámpákat és első indexeket 1958-as Opel Rekordba, egyszerűen csak az ára miatt, a negyedébe se került mint a Bosch. De hozattunk kintről NSU 1200C-hez tömítésgarnitúrát, mert azt nem lehetett pótolni semmivel, itthon meg ma sem tudja senki a megfelelő minőségben legyártani. Úgyhogy senki ne mondja, hogy itthon nem lehetett nyugati autóhoz alkatrészt szerezni, csak drága volt.
Ez nekem új, de így kell lennie, mert ezt a rendszámot már 1965-ben kiadták. Van ilyen rendszámmal egy Mini Cooper is ebből az évből. A többi I-s pedig csak 1971-ben jött. Hm, mindig tanul az ember.
Lényegesen kevesebb volt az autó, nyugati meg pláne nem volt. Sőt, akkor még a vonat jó alternatívája volt az autónak! Ilyen ponton lehetett vagy 5 az országban, én egyre sem emlékszem az ismeretségi körömben. Donorra nem vadászott senki, egyszerűen nem volt meg annak a kultúrája, hogy régi autót gyűjtsünk. Az összes autószerelő (maszek is) elhajtott, ha meglátott egy ilyen romot. Otthon meg nem volt megfelelő szerszámozottság (hegesztőtrafó, flex, de még villanyfúrógép se nagyon), amivel neki lehetett állni. Az alkatrészcserét még csak-csak megoldotta az ember (cseréltem én Trabant hengert árokszélen), de mai értelemben nem beszélhettünk restaurálásról.
Biztosan így van, ha már ennyien állítjátok, én ehhez nem vagyok elég idős, csupán szemet szúrt a dolog. Mondjuk ha Kami logikája mentén indulunk el, akkor igényesség kérdése is volt ez a dolog, hiszen gombokért hozzájuthatott az öreg vasakhoz akinek affinitása volt irántuk, donort nem lehetett nehéz találni, innen kiindulva a Barkas fényszórót még aláírom mint könnyen hozzáférhető alkatrészt, de a Typ3 szerintem nem sokkal lehetett gyakoribb a W120-nál. Még egyszer leszögezem, személyes tapasztalatom nincs, pusztán logikailag próbáltam visszafejteni, ja és vitát sem szeretnék gerjeszteni :-)
3 évente, mikor kijutottál nyugatra (ha kijutottál), a 70 dollárodat arra kellett volna költeni :) Emberek, ilyen autókat a hetvenes-nyolcvanas években egy Pannónia áráért (annak sem volt ára) lehetett volna venni. Nem kellett senkinek. Öreg volt, rozsdás volt, sokat fogyasztott és nem volt hozzá alkatrész. Vagyis ilyen autóhoz eléggé elvetemültnek kellett lenni, kellett egy adag kreativitás, meg egy jó rokon pl. Németországban, aki mindezt tolerálta és minden nyáron 2-3 hétig a nyakadon élt. Mindezért kaptál egy autót, ami néha ment, de többnyire állt és a presztízse tendált a nullához. A hetvenes évek közepén a Nagykőrösi úton ott álltak 10000 forintért a Csajkák, hát... nem tolongtak értük. Szintén a hetvenes évek végén kínált nekem egy kollegám egy 603-as Tatrát 30000-ért. Mondtam neki, Gyuribá, benzinkutat adjon hozzá, akkor viszem.
Szerinted honnan vett volna hozzá??? Örült hogy egyáltalán szerzett valamit, ami passzolt oda... ahhoz képest tök jól megcsinálták... Kb egy nagy lóf...szt lehetett akkoriban alkatrész gyanánt kapni, nem hogy bárhonnan is szerezni ötvenes évekbeli merci hátsólámpát...
Hááát , lehet hogy egyedül maradok az álláspontommal , de szerintem sok , az elmúlt 30 - 40 - 50 évben elkövetett buherálásnak köszönhetöen maradt talpon nem egy ( nálunk ) ritka autó vagy akár motor . Mikor még a szoci járművekhez is alig volt gyári alkatrész , akkor egy mondjuk angol vagy ráadásul amerikai kocsihoz nem sok minden lehetett . Ma már persze könnyen botránkozunk meg ezen , de akkor az eredetiség volt a legutolsó szempont , guruljon bármi áron és kész ...
Nem tudom , nem tudom .... Mindkét rendszám ( és még ezek mellett egy jó pár ) az igy közlekedtek ti című rovatból van , ami nem az olvasói , inkább az újság szerkesztői által látott közlekedési esetek leírásából áll . Ők meg - gondolom - meg tudták különböztetni a két típust . ( Vagy nem .. )
CH 59 25 , CH 95 02 , CH 72 75 , CH 77 81 FIAT 1500 . ( Ez utóbbi Kesjár János vadiúj versenykocsija volt ... ) Az AM szerint ' 63 - ban ezt a tipust várakozás nélkül 110 e ft - ért bárki megvehette ....
CI 19 83 FIAT 600 , CE 99 48 Citroen DS19 , CF 97 53 DAF 600 , CH 36 13 NSU Prinz , CB 82 15 Skoda Felicia , CF 43 01 Skoda Octavia , CF 72 85 BMW , CE 58 79 Citroen , CA 23 61 BMW ( 1930 ) , CH 38 68 Zastava , CA 50 26 Skoda 1102 , CI 43 00 Zastava , CA 59 10 Skoda , CB 47 17 BMW 700 ,CB 53 76 Skoda Octavia .
Állami , vállalati :
AC 52 55 , AB 16 27 Warszawa , AB 40 88 kék Volga , BA 11 29 Skoda Colonial , AC 36 32 zöld Pobjeda , BA 18 23 Skoda , BA 52 65 Moszkvics , AB 42 97 Jaguar MK !! ( Ez utóbbit a Cordatic rallyn kapták lencse végre szerintem a parkolóban . Nem tudom , hogy ez ugyanaz a kocsi volt , de az após is emlitette , hogy volt a Gumigyárnak Jaguárja , amit hozzájuk , a porlasztósokhoz hordtak , de az már a hetvenes években volt .. )
Tehergépkocsik :
YA 16 72 , FB 17 83 , YB 19 27 , SA 34 83 , FA 12 93 , FB 60 80 , YB 46 04 Csepel , UA 02 82 Csepel mühelykocsi , VC 32 25 Csepel nyergesvontató , FC 18 42 GAZ 51 , FA 95 75 Rába , FA 40 49 Ifa .
Motorok : KB 77 33 Danuvia , EI 45 76 Tünde , EC 17 19 NSU 250 , EL 50 70 Pannonia , NA 00 47 oldalkocsis BSA 500 ( 1927 ) , NA 79 19 Velorex :)
Két taxi : JA 04 39 Volga , JA 06 72 Moszkvics .
Végül GA 70 32 a MÁVAÚT nyitott panoráma busza , de erről szerintem jambooo többet tud mesélni ...
Ha már FIAT 130 - hát nini, mit találtam a napokban:
Na de ez nem akármilyen autó és nem akárki áll mellette a bal oldalon. (és a kocsi mögött??????????????!!!!!!)
Ez Ferjáncz Arttila privát kocsija volt, frissen örökölve egy megyei elsőtitkártól (később dugattyú leszakad, motor belvilága pépéé varázsolódik)
Az ifjú legény pedig Walter Röhrl, minden idők egyik legzseniálisabb rali vrsenyzője és barátnője majd felsége: Monika...
Amikor meglátták Ferjáncz autóját, szó szerint leesett az álluk és Röhrl csak annyit tudott motyogni, hogy "nodehát ilyennel legfeljebb csak a pápa furtikázik".........
És 2t Warti kombikkal, s 1200-es Lada-val az első magán taxisok jatt leadása után kapták tőlünk a reptéri fuvarokat. Volt is rendesen balhé a fötaxisokkal.
Igen valószínű a 80 évek végére begyorsultak a rendszámkiadások. Hasonló eset a családban is. KT-75-76 Dácia szintén Dáciára DZ-16-62 1988 márciusában. Illetve még az év 1988 végén Lada Samara YJ-27-54 is volt, így a dupla rendszámok mellett volt még egy kis Y -os széria is, illetve az YA, YB, YC, YD, YE teherautó rendszámok, de YJ már személyautó.
Ezen újra kiadott YA-YE sorozat fehér alapon fekete betű.
Ha már úgy is szó volt táblázatokról, abból is volt néhány a könyvben:
Motorkami, és egy olyan táblázat nem tudnál csinálni, amelyben a rendszámok betűkombinációi sorrendben és évszám szerint szerepelnek, hogy mikor melyiket adták ki? Még nem nagyon láttam ilyet az interneten...
Csak hogy visszatérjünk a témához. Ezeket a képeket a Közúti közlekedés kézikönyve c. műből másoltam. (némelyik nem a legjobb minőségű sajnos :-( Unimogok garmadája: FH-70-00
Alaposabban körbe kellene járni, mert azért már nemcsak Magyarország vagyunk, hanem Európa is. A törvény betűjét annyira nem ismerem, de szelleméből az jön le, ha valami Európában forgalomba helyezhető, az itt is.
Valhol zátonyra futottatok. Több ilyen hivatalos átalakításról is tudok (Fiat Tipo, Porsche). Van egy elektromos autó topik ott vannak akik tudják a mikéntet.
Egy gyári 3-as golf. 18 darab 6 voltos akku viszi a kocsit. Nem engedték üzembehelyezni,mert Magyarorszáon nem forgalmaztak ilyen autót. Nesze környezetvédlem! Nincs jövedéki adó,és ezért nem lehet.
Akkor ime: http://www.freeweb.hu/magyarrendszamok/
Hirdetessétek az igét.
Kami, ha lesz pici időd megtanítalak pár apróságra, s onnan kezdve menedzselheted a dolgokat. Persze segítek, meg van pár ötletem, meg akkor várjuk itt is a javaslatokat.
Utólagos engedelmetekkel regisztráltam a freeweben egy magyarrendszamok felhasználót, sec-perc alatt lekonvertáltam egy táblázatot, kicsit kitisztogattam, felpakoltam.
- Az Excel táblákat is fel tudjuk tölteni. - Táblázatokat tudunk feltölteni - A táblázatokban fotókat is mellékelhetünk a rendszámokhoz.
JA 02 99 szürke Pobjeda , JA 08 11 zöld Moszkvics , JA 03 87 Pobjeda , JA 02 00 szürkés zöld Warszawa , JA 06 51 bordó drapp Moszkvics , JA 04 60 zöld Warszawa , JA 14 20 Moszkvics .
Állami , vállalati személygépkocsik :
AB 40 29 Volga , AB 57 98 Skoda Colonial . AB 04 95 Mercedes , AC 32 78 Pobjeda , AB 24 13 Skoda , AB 36 31 Volga , BA 15 74 Chevrolet , AB 04 07 Pobjeda , AB 40 74 Volga , AB 77 44 Volga .
Teherautók :
SA 13 88 Csepel , YA 78 71 Csepel D350 , UA 08 36 Tatra tartálykocsi , FA 72 58 IFA FRAMO , FB 24 20 Csepel , FB 33 67 Garant , YB 08 84 Csepel , FA 72 26 Csepel , YA 00 66 Csepel , FA 94 34 Csepel .
Az 1952, 1953, 1959, 1960, 1965 évfolyamokat biztos kimazsoláztuk.
Nem baj, ha valami duplán jön. A táblázatomba igyekszem sorba bevinni és van egy makróm, amit lefuttatva előjön, ami kétszer került bele. Így elkerülöm az ismétlést.
Kaptam egy tejesláda régi Autó-Motort.Gondolom már sokan tettek be ezekből is rendszámokat.Érdemes vele foglalkozni??Nem nézem át az összes hozzászólást,hogy szerepelt-e már.Mi van ha már szerepelt és beteszem? ugye semmi?
Továbbra sem tudjuk, miért nincs rajta díszléc, de ha a fényezés gyári, akkor valóban 407-es és neked lesz igazad. Azóta megnéztem a filmben is, sajnos csak szemből látszik.
A 402-n nem volt oldalt díszléc. A 407-es kétféle hűtőmaszkkal készült és oldalt díszléc volt rajta. Az első változatnak ugyanolyan hűtőrácsa volt, mint a 402-nek, majd a későbbi változat hűtőmaszkja lett olyan, mint amit bemutattál. További eltérés volt a két 407-es változat között a 3, illetve 4 fokozatú sebességváltó. A 3 fokozatú váltó karja egyenes volt, a 4 fokozatúé pedig enyhe s alakban hajlított.
Nem hiszek mindent 407-nek csak tudom, hogy melyik az. Nem internetről, hanem személyes élményből.
Nem tudom, látszik-e, de amit én tettem fel, az szemből van fotózva. Amit te szúrtál be, az meg hátulról. Így nem könnyű összehasonlítani őket. EZ a 407-es. Ha valaki esetleg még mindig 407-est hisz, ajánlom figyelmébe: www.moszkvicsklub.fpn.hu Típusok menüpont
No arra várhatsz, amíg e-mail-en szóba állnak veled... :-))) Mondom, Hatósági Igazolást kell kérned az autóról. Díjköteles szolgáltatás és indokolnod kell, mire kell. Pl. régesrég vetted az autót de papírok elvesztek az előző tulajnál. Most lett kész, szeretnéd forgalomba helyezni. Kutya kötelessége kiállítani az okmányirodának, nem tagadhatják meg. Azt hiszem valami 3-4000 ezer forint között van, de nem akarok hülyeséget írni. Nincs meg azonnal, de akkor sem hajthatnak el, hogy ők ilyet nem adnak.
azért kérdem mert tavaj probáltam a piros spartakkal jutni valamire de 2 x is leráztak . itt kanizsán meg minimum 1 hét mire következö idöpontot adnak. hivatalbol nem kérik le az adatot , a kekkh meg nem válaszol az imailjaimra vakon meg felmeni pestre hülyeség. ezért áll a pirosom majd valami lessz .
Még egy dolog eszembe jutott, azt a járművet amivel három évig semmi sem történt a nyilvántartás szerint, fiktív kivonják a forgalomból. Mert ugye az nem képzelhető el a mai világban, hogy három évig se tulajdonosváltás, se műszaki vizsga, se bünti. De ezek simán visszahelyezhetők egy műszakival.
Csak egyszer kell bemenni, regisztrálni. Utána szabad a vásár bizonyos havi kötött mennyiséggel. Sokat ezekből nem fogsz megtudni. Ha pontosat akarsz akkor kiadja az okmányiroda de fizetős. Hatósági Bizonyítvány a neve.
Az én nyilvántartásomban szerepel, mert voltál kedves megadni. Az "állami"-hoz viszont nem férek hozzá. A legnagyobb hülyeségnek tartom, ahhoz, hogy áttudjak menni az "ügyfélkapun", személyesen be kellene "fáradnom" az okmányirodába. Hát nem... Tapasztalatom szerint, az szerepel a számítógépes okmányirodai nyilvántartásban, amivel valami történt a gépre vitel óta. De rendszám alapján a kartonos nyilvántartásban kereshető, csak az adatokat nem (mind) fogják az orrodra kötni a személyiségi adatok védelme érdekében. Én pl. az ügyintéző jóvoltából kezembe vehettem a motorom kartonját, de lemásolni annak tartalmát már nem engedte. Sem géppel, sem kézzel.
Megjegyezném, több osztrák ill. német járműokmány van a birtokomban, amiből a jármű összes adata, összes előző tulajdonosa megtudható. Csak példának itt megnézheted egy Steyr-FIAT 600 teljes ausztriai élettörténetét.
A várban álló busz képét néhai Lenkey Márton készítette. Az Erzsébet téren álló Ik 30-as képét egy régi újságból vágtam ki, a többit az interneten halásztam.
Kösz az infókat és GF523-at honlapomon is szeretném illusztrációként hasznosítani (a táblát kivágva a képből), ha nincs ellene kifogásod. (esetleg ezt az 839 F- -t is)
Néhány netes kép, hátha még nem (mind) volt :-) CF 59-57 Opel rekord P2, CB 38-64 Wartburg limousine, MA 16-52 Robur, AC 46-59, AB 48-84 Warszava, CF 42-47 Wartburg de luxe
Az első kép 1940. februárban készült a budavári Mátyás-templom mellett.
Bár nem tartozik szorosan a rendszám témához, megjegyzem még, hogy a rendszám fölött levő háromszög a négykerékfékre utal. Akkoriban még gyakori volt a csak a hátsó tengelyre ható üzemi fék. Így figyelmezettek arra, hogy ez a jármű az átlagosnál hatásosabban tud lassulni. A háromszög alkalmazását szabály írta elő, ellentétben a később divatossá vált "Vigyáz, légfék!" feliratokkal.
Az első: 1933-46 köztinek az a változata, ahol a 2. betű helyén vonás van - ilyet eddig még csak első rendszámon láttam.
A másodikon annyi vehető ki, hogy a két betű a jobb oldalon van, mint az 1949-58 köztieken általában, a harmadik erősen retusált, rendszámilag nem mérvadó.
A negyedik a normál 1933-as (megvan mind a 2 betű).
Az ötödik a nagy talány: 523 számformája fusizottnak látszik, fölötte a GF középen! Ilyen képeket keresek, mert így emlékszem rá gyerekkoromból, viszont eddig minden képen itt a topikban a jobbratolt 2 betűt láttam. (Talán 1-2 durván fusizott rendszámot kivéve - abban az időben gyakori volt, hogy a megsérült helyett házilag készítettek újat.)
És akkor már csak az 1948-48 közti hiányzik, hátfalilag.
PD 14-17 : Polski fiat 126/650 ,Zöld, Forgalomba helyezve: 1978.07.15 Átrendszámozva : 1990.10.31 : AGH-040 Már valószínüleg nem él, de 1992-ben még megvolt
FG 71-31 : Ifa W50 (billenős), Földalatti Vasút Vállalat tulajdona 1973-ig, utána BKV, Még 1973-ban forgalomból kivonva, majd ismét forgalomban, 1975-ben új alvázszám, 1977-ben pedig új rendszám : FP 60-38
IN 38-09 : Skoda S100, fehér Forgalomba helyezve : 1972.03.02 ,1990-ben még élt
DC 32-38 : Polski Fiat 126/650 , Narancs majd 1994-től piros 1998-tól krémfehér Forgalomba helyezve: 1986.10.15 Új rendszám : 1993.08.04 --> DSS-482 2000-ben még élt
AS 48-39: Wartbrug 353 Tourist , fehér Forgalomba helyezve : 1986.12.18 Új rendszám : 1992.11.16 : CKP-997 Ismét új rendszám : 1994.11.24 : EWL-653 Forgalomból végleg kivonva: 2001.04.28
Leírom külön, amelyiken itt nem látni egyértelműen a rendszámot vagy autót: Renault R19 AZ-30-79 AZ-91-19 Renault 5 Lada 21011 E-04-60 Lada 2103 UT-15-17
Szerintem az IFA W50L előtt csak Garantot meg Roburt importáltunk az NDK-ból. Viszont bármilyen gyártmányú ez a teherautó, úgy nézem Csepel fülke van rajt. A Molotov teherautók fülkéjét is szokták Csepelre cserélni, persze ezzel nem arra gondolok, hogy Molotov volna, inkább arra akarok utalni, hogy más típusnál is lehetett ilyen.
Igen, a csotrogányt az ismertem, de a D300-ra nem emlékez(het)tem. Közben utánaolvastam, gyártottak 750 db-ot, valószínű mind a honvédségnek, de mire én katona lettem (1975) ilyenek már nem voltak. A cégemnél meg volt mindenféle terepjáró, de Csepelt a csekély teherbírása miatt nem használtunk. Bodega volt üzemenként 1-2, meg platós 1-1.
Ez egy izgalmas rendszám. A "G" és utána a (betűszélességnyi) vonás az 1933-45 közötti 2betű+3számos rendszer táblájára vall, a képen a 4 számjegyet 3 helyére zsúfolták be. (Talán 1-es rendszámot akartak, és 001 már volt, ezért 0001-et csináltak?) A tábla határozottan különbözik az 1946-48 közti 1betű+4számos rendszer táblájától, mert ott nem volt kötőjel, a betű és a szám közt bőségesen volt hely (és a számok közt is - hosszabb volt a tábla).
Köszönöm az észrevételeidet. Bár valóban nem magyar de régi, talán nem haragszanak a tisztelt olvasók, ha kicsit elkalandozunk. Ártani biztos nem árt.
1. Én úgy tudtam, hogy a 4. generációs osztrák rendszámot tervezte az általam nagyra becsült művész, te pedig azt mondod, az ötödiket. Így kénytelen voltam utánanézni. Ha jól értem, amit ezen az oldalon írnak, akkor egyikünknek sincs igaza, ugyanis Hundertwassernak az 5. generációhoz volt grafikai tervezete, de nem az valósult meg.
2. Én legtöbbször utánfutón látok, de mivel a mai napig érvényes, bármin előfordulhat.
3. Ha a vízigótokon az NDK-t érted, akkor egy kép:
Házunkban lakott egy ember akihez rendszeresen jártak az N.SZ.K.-ból. Csodáltuk a kocsit,persze ,hogy tudom a mai napig a rendszámát. 1973 környéke a dátum.
Ebben az időszakban az NDK-ban 3 betű három szám volt, az NSZK-ban ugyanaz a rendszer mint ma, csupán országjelzés nélkül és más stílusú betűkkel. Ennél mélyebben nem akarok belemenni, nagyon tág a téma. Használd a google képkeresőjét. Kulcsszavak: KFZ Kennzeichen Deutschland, KFZ Kennzeichen Österreich, KFZ Kennzeichen DDR.
Attól függ, melyik időszakról beszélünk. Az országjelzés az uniós rendszámok alkalmazása előtt nem szerepelt magán a rendszámon. Sok honlap foglalkozik a rendszámokkal, ha leírod, melyik időszakra gondolsz, szívesen segítek. Az osztrák rendszám pl. fekete alapon fehér karaktereket tartalmazott és érdekessége, hogy Hundertwasser tervezte a grafikáját. Különben a mai napig érvényes, bár már csak utánfutókon lehet találkozni vele. A DDR országjelzést kb. a hetvenes évek óta alkalmazzák, előtte az NDK is a D betűt használta.
Évtizedekkel ezelőtt olvastam ,de a rendszám memóriám köztudottan jó.
Véletlenül nem egy '82- körüli National Geographic-ből van ez?
Volt benne egy többoldalas cikk Magyarországról.
A címlapon premier planban egy ugyanilyen színű és szintén TD-s, egy nő által vezetett Trabi fordul a Margit-híd ívjében Buda irányába, egy ICS-vel paralell.
Röhögtek is Anyámék, hogy a gyönyörű bp-i panoráma helyett pont ez lett a "Coverpage" , és jót röhögnek majd rajtunk US-szerte... :))))
DO-92-56 Dacia 1310 Break fehér (magán)taxi TT-90-17 BMW piros DY-88-84 Volga 24 fehér (magán)taxi - City GS-84-46 koda 105 fehér (magán)taxi GB-96-13 Lada 2104 fehér (magán)taxi DS-71-46 koda 105 fehér (magán)taxi
PI-94-34 Citroën piros ID-57-51 Trabant 601 kék ID-52-82 koda 105 fehér UH-54-77 Lada 1200 fehér KJ-09-45 Polski Fiat 126 fehér ID-81-52 Trabant 601 kék KD-70-85 Trabant 601 fehér AJ-61-03 Lada 1200s bézs (villantó) UH-39-49 Lada 1200 kombi fehér UM-62-46 Lada 1200 kék
AR-04-63 Trabant 601 sárga(angyal) GJ-92-61 Dacia 1310 kék ZN-43-75 Lada 1500 sárga DF-94-03 Lada 2104 piros KH-78-66 Polski Fiat 126 sárga TT-02-61 Dacai 1310 fehér
Ez itt a reklám helye: Az előbb írt rendszámok mind a NAVA filmarchívum 'autó' címszavára legördülő 1988-as hírekből vannak. (még januárban díjmentesen elérhető)
Próba-37-87 Yugo 55 Korall MA-94-57 Mercedes-Benz mentő SP-03-44 zöld IFA L55 ID-12-60 koda 120 szürke K?-43-92 Trabant 601 fehér KA-74-58 Polski Fiat 126 sárga GU-00-25 Opel Kadett bordó GC-90-75 ezüst Ford Escort DS-92-90(?) kék Renault 4 GR? B?-75-01 Trabant 601 sárga BX-55-76 Ikarus 256 DV-52-68 koda 120 zöldeskék TJ-37-99 koda 105 fehér
PE-07-35 kék Lada 1500 TC-16-53 fehér Trabant 601 TT-35-57 BMW fehér GK-17-41 fehér Lada 1500s PL-98-33 fekete Lada 1500 GC-97-01 fehér Mercedes GU-95-74 Honda szürke
TG-90-55 Trabant 601 fehér DP-23-29 koda 120 világoskék (magán)taxi GH-44-64 Trabant 601 fehér GN-49-61 Lada 1200s piros (magán)taxi DB-39-56 Wartburg 353 sárga KP-71-39 Lada 1200s fehér GF-21-33 Wartburg 353 sárga TC-24-64 Trabant 601 fehér GF-77-47(?) Wartburg 353 fehér TU-79-28(29?) Dacia 1300 piros
Honlapomat frissítettem: a rendszámok méreteiről/számtípusairól szóló részbe további képeket töltöttem fel. (Néhány régi rendszámtábla képét is.) mihal.extra.hu
Az ötajtós előbb jött. Mint említettem, '89-ben őszén hoztam be néhányat Bécsből. Akkor még nem volt itthon. Úgy elvitték a piacon, mint a cukrot. Következő évben jöttek be az első példányok a Merkúron keresztül, mert az elsőnek behozottat (amit pont az utolsó megtartása miatt akartam eladni, már nehezebben adtam el.
A 4 ajtós valóban ehhez képest néhány évvel kjésőbb jött.
szia adom a két rendszámomat a gyülyteményedhez mind a 2 ö skoda 440 1958 as az egyik ca18 44 ez kilimáni auto volt a másik ca 84 21 ez meg szegedi auto volt
Jah... az a grafitmetál dolog nagy csoda volt. Nagyanyám 1990 májusában vette át Csepelen a Merkurnál az 1300-as Samaráját (ER-84-48) , amelyben akkortájt ritkaság, de két extra is volt, a metálfény, és az automata övek hátul, ezekért valamit kellett is fizetni pluszban. :) Aztán 1994-ben DHT-534 lett, s '95-ben visszakerült szülőhazájába. :)
A négyajtós és lépcsős hátú szamarák a kilencvenes évek második felében kerülhettek nagyobb számban az országba, mert én még nem is olyan rég is rácsodálkoztam egy-egy ilyenre.
5. (nem számolom bele, azokat a Szamarákat, amiket nem tartottam meg, csak behoztam eladni, összesen 5-öt hoztam, kettőt tartottam meg használatra, az elsőt az előbbiek miatt, meg ezt az utolsót, ezt szintén a viszonylagos különlegessége miatt)
Lada Szamara 1300. ' 90. EV 94 91. Ezt a rendszámot már a Hungária körúton a BRFK-n kaptam. 5 ajtós volt ez is. Ekkor már volt itthon is 5 ajtós, de ez grafitmetál volt és sötétített üvegü. Szóval azért -ha nem is annyira, mint az előző egy évvel korábban) azért ez is érdekesség volt akkoriban.
Bécsben, orosz-zsidó átutazó emigránsoktól vettem. Így tudták kimenekíteni és nyugati valutává váltani rubeljeiket. Orosz belpiacos volt. Szputnyik (cirill) felirattal hátul. A Lada felirat is cirill volt értelemszerűen. 5 ajtós, 5 sebességes. Ebben a kettőben különbözött a merkúrosoktól. Itthon akkor még csak 3 ajtóst árultak. Komolyan mondom, csodájára jártak az emberek az utcán az 5 ajtó miatt. A Gvadányi utcában vámoltam a Hungári Bizt. épületében. Jobban megbámulták, mnt a frissen behozott "átlagos" Asconákat, Jettákat.
Hoztam akkor vele egy másik ugyanilyet, az a EH 86 21-et kapta. Úgy foglalózták le a kőbányai autópiacon, hogy nem is volt ott a kocsi. A vizsgáztatás és rendszámkiadás természetesen a Mozaikban u.-ban történt.
Ja, a Wartburggal taxiztam. Amennyi tévét és hazavittem 87 év végén a Skála Metro elől :)) Akkor volt várható (jött is) EGY nagy áremelés, mindenki tévét vett. Kikaptak a sorból a droszton, mert a Ladákba nem fért be a doboz, hozzám meg igen, igaz nyitva maradt a csomagtartó teteje. Limuzin volt egyébként.
Lada 1200 VAZ 2101 fehér 78 nyár, talán augusztusi. Én 82 juniusban-ben vettem, 3 év 10 hónaposan. Fejes Endre író nevén volt, de az unokahúga (azt hiszem, hölgy az biztos) használta. PE 70 60.
Valóban igénytelen műa. kamu táblák voltak. Láttam párat, mikor ott dolgoztam. Az én fehér 1200-es ladám is volt civil rendőrautó, rajta valami műa. kamu rendszám.
Skoda 120L ' 88 PP 39 78 Skoda Octavia Super ' 62 december 14 CH 06 79 ( Ma már OT - s ) Trabant 601 ' 79 május PN 47 98
Amit korábban írtam neked a Feliciákkal kapcsolatban , a CE 65 , CE 66 sorozatnál , hogy ezt ' 61 november elsejéig adták ki , nos ezt modositani kell , mert konkrét info van arra , hogy a CE 66 25 november 3 - án került forgalomba . Amik még biztosan Feliciák voltak ebből a sorozatból : CE 66 11 , CE 66 13 , CE 66 86 .
GS-re tippelek, ha Pesten került forgalomba a paripád. A GO még az év legelején kifutott,a GP és a GR meg érzésem szerint inkább vidéken ment. Oszt' lehet, hogy tévedek mert a Merkuros táblákat nem ismerem annyira mint a "Hungária körútas" -akat. Ott április-májusban GS-GU ment az tutti mert ilyet konkrétan ismertem.
KX-től-GL-ig Gyulán a szervízben dolgoztam,és alvázvédőztem az új kocsikat,én töltöttem ki a garanci papírokat. Innen az információ, de ettől még eltérhet más megyékben.
Igen, már a forgatókönyvírók beleírták a színészek autóit a filmbe, így nem csak a jelentős gázsit kapták meg, hanem az autót is tőlük bérelte a filmgyár. Néhány ilyen filmen bejött a "beruházás" :)
Na még egy érdekes járgány 1962-es Autó-Motorból (21. szám), Nem történt volna meg, ha... c. rovatból
Kaiser K100, CE-30-04, mivel össze van törve, kerestem róla képet a neten. Eredetileg 1947-es kocsi. Ez viszont elég új rendszámnak hat 1962-ben, ezért gondolom akkor adták el magánembernek. (A baleset másik résztvevője egy Skoda, CF-26-80.)
Ma volt egy CSODÁLATOS összeállítás a filmmúzeumon..-Korszerű szervízberendezésekről.(1966) Elnéztem a korabeli AURAS cuccokat,szerintem az akkor a csúcstechnikát súrolták. A mai off mol kutakon a mosó meg sem közelíti a filmben bemutatottat...Azért 3 rendszámot innen is sikerült leírni:CM 30-27 Skoda 1000 MB, CI 01-90 Fiat 500, CM 40-12 Moszkvics 408-->Életemben nem láttam még ennyire gyönyörű állaptú 408-ast (persze vadonat új volt)..ez még a kétlámpás típus volt első szériás bordó.(Itt az oroszok még osztrák festéket használtak..
A CU 38-90 Moszkvics 408, CZ 44-10 Talán 1000MB Skoda.A többi a feledés homályába merült sajnos+ volt pár darab amit úgy hoztak ismerősök.A nagyon rozsdásat egy haverom hozta fel a Tiszából..(gondolom nem véletlen került oda :)))))
Ma volt egy kis időm ezért dúrtam egy pár autó-motor-os rendszámot is:RA-104 (Pobjeda) ,RB-592 (?) ,RB-589 (?), GJ-580 (fekete alap:mávaut Ikarus-30), AB 71-53 (Moszkvics 407), CA 44-04 (traction avant), Ca 75-75 (Skoda-445 Spartak), CA 55-45 Wart.-CA 55-44 Wart. de,hogy 311 vagy 312 nem tudom. JA 19-49 (Warsava Taxi), CB 14-19 (Moszkvics 402), CA 02-67(Skoda Colonial (talán)), AB 51-83 (Pobjeda), CA 13-06 (Skoda Spartak), GA 02-61 (fekete alapon) Mávaut Ikarusz), CA 58-62 (Vw-bogár), KB-39-75 (Danuvia), CA 12-25 (opel), CA 57-05 (Fiat Topolino).. Egyszer utána néztem a CA 00-01 rendszámnak,információim szerint egy Renault furgonon volt. Tud erről valaki részletesebben?
Az első képen látható off-tejes reklámszatyor is legalább 20-22 éves..(ebben kapartam elő egyik gyerekkori mániám ékes bizonyítékát..) Így utólag már sajnálom,hogy a "i" ,"u" "z" rendszámokat nem kértem/vettem meg az értetlenkedő bontósoktól.. :)))))
Autó Motor, 1952 YT431: ZiSz tehergépkocsi BB 128: Pobjeda DD 934: Skoda JA 256: Renault Juvaquatre taxi FA 339: Moszkvics fakarosszériás kombi Próbakocsi 47: ZIM (1952. április 15) CH 399: Pobjeda EE 518: Mercedes-Benz 170V CB 723: Pobjeda JA 122: Skoda taxi KJ 894: Csepel motor DV 479: Csepel motorkerékpár GB 129: Zisz 120 autóbusz CC 473: Skoda FM 214: Csepel D350 FB 922: Rába Speciel teherautó AM 239: Pobjeda FB 856: Aero Minor kisteherautó CB 132: Skoda SD 235: Tempo kisteherautó DD 175: BMW szgk FF 503: Tatra szgk KK 600: Csepel motorkerékpár DB 667: Csepel motorkerékpár FD 820: Saurer teherauó KK 160: Csepel motorkerékpár CH 422: Fiat Bailla BB 625: Pobjeda BB 642: Skoda FB 844: Saurer teherautó CA 408: BMW szgk MM 713: Pobjeda DM 247: Csepel 125 BB 214: Vauxhall AM 270: Opel Kadett AA 835: Skoda HM 218: Tatraplan JA 203: Renault Juvaquatre taxi BB 608: BMW szgk BB 301: Tatraplan BB 431: Chevrolet szgk SD483: Austro-Fiat tehergk PS 165: Posta Skoda kisteherautója JA 825: Skoda taxi BB 593: Skoda Colonial gk AC 327: Skoda gk SD 517: Opel Blitz teherautó SD 148: 7tonnás Skoda tgk AA 827: Skoda szgk ID 501: Csepel 125 motorkerékpár CC 589: Skoda szgk FB 700: Praga tehergk FF 273: BMW szgk MA 850: EMW mentőautó (1952 november) AB 916: Mercedes-Benz szgk AS 111: Pobjeda AO 568: Mercedes-Benz szgk CB 885: BMW szgk
Autó Motor, 1953 CC 721: Opel Olympia IB 393: JAZ tehergépkocsi GM 81, GM 931, GM 444: Csepel D350 AL 885: Vauxhall CH 490: Pobjeda EU 616: CZ motorkerékpár LA 204: Pobjeda taxi (Vidéki Taxi Egyesülés) CA 644: Fiat Topolino CB 207: Fiat Balilla CD 317: Valami ősrégi Citroen AK 225: Skoda 1101 CH 845: Pobjeda JA 128: Skoda 1101 CF 241: EMW BB 409: BMW 327 (szerintem inkább EMW)
Autó Motor, 1954 HA 835: Pobjeda. alvázszáma: 0014084, motorszáma: 2015221. 200,000 km-t ért el Orosz Sándor gkvezető. 1952-ben 100,000-nél tartott. 1949-ben kapta. CL 453: Moszkvics 401, Dr Bogyai László, novai körorvos MA 838: Fiat 1100 mentőautó, Varga Zoltán és Szabó László gkvezetők JA 910: Első Warszawa M20 taxi Bp-n (1954 november) YT 333: Csepel 350 teherautó
Nem tartom magam szakértőnek a különböző Wartburg-variációkban, úgyhogy nem, nem írtam volna oda.
Az alábbiak közül biztos, hogy pár már volt, de hátha akad azért újdonság CB 92-74: Skoda Octavia CE 01-88: Skoda Felicia CB 27-45: Skoda Octavia CE 24-12: Skoda Felicia CB 19-99 (kicsit homályos a kép, de remélem jól olvastam le): Skoda 1100, 1948 CB 04-11: Skoda Felicia CA 89-51: 447 Octavia CA 21-52: Skoda, 1952
Ez jó cikk , csak az újságíró egy évet tévedett , ez ' 81 - es autó volt . Biztos , mert az én első autóm is ugyanilyen volt , színre is , TN 05 85 ' 81 május , már leírtam egyszer ide ...
Az évszámot köszönöm :) (a fotó hátán nem volt semmi.) A BY 49-19-ről van infóm, az CLU-989 lett. 1992-ig Jászkunos volt, utána átkerült a Panoráma Tourist-hoz, ahol a mai napig is fut. Eleje classic pofás lett, hátul maradt a régi.
És még valami. Találtam egy biztos pontot is az Autó-Motorban, nem tudom volt-e már?
" A CO-00-10. rendszám nemcsak egy új betűsorozat első kocsijai közül való, hanem egyben azt is jelzi, hogy a százezredik magánautó került nálunk forgalomba. Október 8-án adták át a Merkur csepeli telepén Waller István mezőgazdasági gépszerelőnek a jubiláns kocsit."
Egy másik érdekes téma szerintem a Wartburg 313/1 Sport Magyarországon. Mégpedig azért, mert összesen is csak 469 darab készült belőle 1957-1960 között. Eddig csak 3 darabot tudtam összekaparni: 1. Bárdy György CR 831 (forrás: net) 2. Kazal László CR 699 (forrás: Autó-Motor 1960/1, 25.oldal) 3. bizonyos doktor De Sorgó Miklós CA-06-34 (az Autó-Motor több számában is szerepel '59-'60-ban, ahol a rendszámot nem lehet tisztán látni, de végül az 1960/22-es 16. oldalán a cikk leírja pontosan. Az autóklub különböző versenyein vett részt.)
Sajnos az '58-as évfolyam nincs meg nekem, így abban nem tudtam keresgélni. Ez a járgány az ötvenes évek egyik legszebb európai autója szerintem.
AB-22-88 Tatra Dinamic AB-96-15 Tatra 603 AE-38-52 Tatra 2-603 CA-37-89 Tatra 600 CC 368 Tatra 57 CE-54-57 Tatra 600 CI-18-42 Tatra 600 FC-16-41 Tatra 111 FE-47-24 Tatra 141 FG-98-63 Tatra PA-141 Tatra 600 UA-16-15 Tatra UA-16-34 Tatra UG-73-84 Tatra 2-603 VM-18-58 Tatra 813 VN-93-81 Tatra 141
Azt sajnos nem ! :-(((, de értem a poént ! :-)))))) De ha összefutok az ÉDÁSZ-os (Bocs EON-os ) darus ismerősömmel, tőle megkérdezem, már 30 éve ott van és csak TATRA-val dolgozott ! A lég hűtsön mindenkit !
GC 66-05 -től GC 66-19-ig ezek voltak az első 260-as (akkoriban panorámásnak hívtuk őket ) IKARUSOK Győrben. Még szürkék voltak hasonlóan az addigi 620 és 66-osokhoz !1974-75 körül kerültek ide az akkori 19-es Volánhoz ( ma Kisalföld ) Az első átrendszámozásig tudtam az összes helyijáraton Győrben futó busz rendszámát ! Ha megláttam a sofőrt civilben mondtam hozzá a rendszámot ! Sokat elfelejtettem, de itt van néhány ! Ezek 260-asok, sajnos 280-ban nem voltam ilyen jó : GC 66-05 - GC 66-19 GC 80-71 GC 80-72 --> BV 67-80 GC 80-73 GC 81-23 GC 81-24 GF 02-41 GF 02-42 A környezetemből néhány rendszám , ezekre azóta is emlékszem : UC 31-50 Zsiguli fehér CZ 98-72 Wartburg 353 szürke UG- 57-98 LADA 1200 fehér UH 98-89 SKODA 110 R Coupe bordó TU 36-04 DACIA 1310 piros TC 53-12 Skoda 105 S 1979, CSAU barna ( ez volt a miénk ) CO 00-96 Skoda 1000MB fehér FT 00-28 IFA hűtődobozos ,asszem kék,Győri Húsipar
Majd még összeszedem a gondolataim ! Tetszik az oldal, minden TISZTELETEM Kamié !
Tök jó, köszi! Egy másik Mustangot láttam a filmmúzeumon egy ilyen közlekedési filmben. A rendszám persze ott sem látszik, menet közben mutatják. Amúgy világos színű cabrio volt. (idegesít, hogy nem tudok rendszámot írni)
Én már rendszerváltó gyerek vagyok, nincsenek érdekes autós emlékeim sajnos. Egyedül egy Zsigára emlékszem, aminek hiányzott a lökhárítója és az nekem feltűnt kb4 évesen. És azt mondtam rá, hogy bunkó. :-)
"Egy piros első szériás Ford Mustang convertible!!! Arról nem tudsz valamit? A rendszáma nem látszott, de a mérete alapján az is magyar lehetett."
Amerikai autós emlékeim közül a ZL-06-21-frsz. (1977.03.) ,'71-73-as Buick Riviera-t és az UV-05-45-ös, (1975.05.) újabb és csúnyábbik fajta Mustangot a négyszáz valahányas hsz.-ben már taglaltam.
Ezeket akkor meg azért hagytam ki mert csak rendszám töredékek vagy nem emlékszem pontosan:
Ami nagyon zorkó volt ,de nagyon kicsi voltam és már csak a betükre emlkékszem:
Egy UT-s (1975 eleje.) piros Corvette!!
Volt még egy szintén rondábbik,már szögletes kasztnijú, kicsi pontszerű hátsólámpás, fekete, valószínüleg állami leadott Impala is, ID-s (1970) táblával.
PX-00-97(?) (1980 eleje) Pontiac Trans Am. Fekete.
Ennek meg az az érdekessége, hogy '81 nyarától a hátulja kivételével porig égve ácsorgott egy ócska ponyvával félig letakarva hosszú esztendőkön egy közeli kis hegyi utcában. Eleinte több sarokról lehetett érezni a szagát!
Később észleltem még egy Corvette-t, akkor pár napos KE-99-?? (1982.10.) táblával, bordómetál színben.
Új vagy nagyon újszerű volt!!! Egy-két hétig járt a pár utcával arrébb lévő fogorvoshoz. Kisebb embergyűrű vette mindig körül.
Lehet szarrá törték, mert többet a büdös életben nem láttam. Nem csak én, más sem...
Később egy csibész haverom importált egy facsaró új, fehér Camaro-t,'89 nyár végén. EC-s táblát kapott.
Sziasztok! Két rendszámmal szeretnék hozzájárulni a gyűjteményhez. Az egyik az előző kocsim,egy 1977-es Lada 2101-es rendszáma volt:ZO 74-99 Ez pedig az új szerzeményemé,egy 1982-es M-24-es Volgáé:TX 32-24