Keresés

Részletes keresés

advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.05.10 -1 0 349015

Az olajválságot követően egy csomót csináltak is. Majd szépen, lassan leállítgatták-kifuttatták őket - mert kb: kétszer annyiba került mind a legyártásuk, mind az üzemeltetésük, mint egy sima busznak, és soha a büdös életben nem térültek meg...

 

Nem igazán értitek az egészet... A fosszilis energetikai háttér olcsó, elérhető mindenkinek, felskálázható. Ha nem találunk olyan megoldást, ami MINDEGYIK említett paraméterével versenyképes - akkor tényleg valódi civilizációs krízisnek nézünk elébe.

Az édeskevés, hogy "elméletileg megoldható" - elméletileg a szénből is lehet benzint gyártani, tudtak már a németek a II. világháború idején is, de a gyakorlatban azért ez úgy nézett ki, hogy a civilek már 43 után leginkább gyalogszerrel tudtak közlekedni a dicső Reichben, és 44 után fokozatosan leállt végül a Wehrmacht és a Luftwaffe is, mert sem mennyiségileg, sem gazdaságilag nem volt ez az alternatíva felskálázható...

 

Szép dolog a villanyautó is, de jelenleg úgy néz ki a dolog, hogy egy szalonban 10 milliós bruttó árú hagyományos autó árának valójában a fele mindenféle adó-járulék-közvetítői díj és mifene, keres rajta még szépen a gyártó is, valójában a gyártása került 3-4 millióba... Legfeljebb 5-be... Egy ugyanilyen árú villanyautóban meg van 1-2 millió támogatás-mifene, adók elengedve, és még így is bukik rajta a gyártó egy milliót...

A valóságban alsó hangon is 2-3-szor annyiba kerül még mindig az EV, mint egy vele egyenrangú hagyományos kocsi, és nem is tűnik felskálázhatónak. És ezek a történetek elmondhatók még egy sereg más dologról is.

 

Olyan alternatívákat kell keresni például az energetikában, amelyek mind gazdaságilag, mind mennyiségileg-műszakilag valósak. Nem olyanokat, amelyek "elméletileg lehetségesek" - értsd: pár dúsgazdag embernek mint játékszer megfelelnek...

Előzmény: szilvatövis (349014)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.10 0 0 349014

Világ legegyszerűbb dolga lenne hibrid trolibuszokat készíteni, a vonalak 5-10 %-ának bedrótozásával.

Előzmény: Rangun (349003)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.05.10 -1 0 349013

Én meg is teszem amit meg tudok tenni - és aminek látom értelmét.

Előzmény: Rangun (349011)
Rangun Creative Commons License 2019.05.10 0 0 349012

Ja, és tegyél napelemet a házadra, és fűtsél hőszivattyúval.

Előzmény: Rangun (349011)
Rangun Creative Commons License 2019.05.10 0 0 349011

Ha nem tetszi, ami van, akkor tedd meg azt, amit te megtehetsz, ne egyél húst, pl. járjál kerékpárral, vagy elektromos autóval, vagy tömegközlekedéssel. Én soha nem jövök azzal,hogy mit miért nem lehet.

Előzmény: advocatusdiaboli (349009)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.10 0 0 349010

Adott helyzetben azt érdemes végiggondolni, hogy a világ miért ért / nem ért veled egyet bizonyos kérdésekben. Bármilyen ötlet

(terv, megoldás stb.) pont annyit ér, amennyi megvalósul belőle. Ezt példázzák az atomerőművek, a népesedéspolitika, vagy az

energiaszektor reformja adott országban.

Előzmény: advocatusdiaboli (349009)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.05.10 -1 0 349009

De, tudok többféle megoldást is felmutatni (no jó, ötletet - kész, "végleges" megoldása magának a világnak sincs még) - csak én úgy látom, hogy ezekre pont ti jöttök azonnal a "mit miért nem lehet" reakciókkal.

Előzmény: Rangun (349003)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.05.10 -1 0 349008

Nincs valós próbaüzem. Ne keverd össze a kísérleti és próbaüzemet.

Előzmény: Rangun (349004)
Rangun Creative Commons License 2019.05.10 0 0 349007

Persze, 12 forintos áramárnál, de ha 18-ért adják, akkor 40 év alatt behozza az árát.

Előzmény: szilvatövis (349005)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.10 -1 0 349006

Gondolom ezért is jársz sokkal előbbre a megvalósításban, mint mi többiek, akik csak linkelgetni tudunk...

 

....ja, várj nem is? :Đ

Előzmény: advocatusdiaboli (348999)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.10 0 0 349005

Ha kiszámolod, hogy Olkiluoto többletköltsége és az évtizedes késésből adódó többlet financiális terhek mennyivel növelik az eredeti költségkalkulációt, akkor kiderül, hogy még a teljesen extrém 90 év sem elég, hogy behozza a ráfizetést.

Előzmény: ,m,1710 (348945)
Rangun Creative Commons License 2019.05.10 0 0 349004

A próbaüzem már van, szóval jó ,hogy nem fogadtál.

Előzmény: advocatusdiaboli (349001)
Rangun Creative Commons License 2019.05.10 -1 0 349003

A troli kötöttpályás, a hibrid kamion meg nem az, az atom meg valóban a legolcsóbb volt.Kritizálni nagyon tudsz, de semmi megoldást nem tudsz felmutatni, csak, hogy mi miért nem jó, ne is csináljunk semmit sem, az a biztos.

Előzmény: advocatusdiaboli (349001)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.10 0 0 349002

De jó hír nekünk! :-)

Sokszor elmondtam, hogy a Tesla a kutyát sem érdekli, az elektromobilitás az első és egyetlen tényező. Ha a VW húzza az igát, neki drukkolunk... különben is neki, hiszen Teslát akkor sem vennék, ha átlagautó árban lesz....

Előzmény: Taurus Obscurus (348950)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.05.10 -1 1 349001

Ja, ugyanezek a németek már kiszámolták azt is, hogy az atom lesz a legolcsóbb, aztán meg leállítják az erőműveiket... Hagyjuk...

 

Nem propaganda-anyagokat kell linkelgetni, hanem ténylegesen megvalósult megoldásokat. A valóság az, hogy trolibusz még a németeknél is kevés van. Sőt, még a vasúthálózatuk sem teljesen villamosított nekik sem.

Ehhez képest az autópályák villamosítása finoman fogalmazva is műszaki-biztonsági-gazdasági agyrém és lázálom.

Bátran köthetünk fogadást tetszőleges összegről, hogy nem lesz ilyen, annyira nem, hogy még náluk sem, és még próbaüzemként sem. Ötven év múlva sem. Sosem.

 

Elvileg megvalósítható - a gyakorlatban meg nem. Mint a Wankel-motor, elvileg szinte mindenben előnyösebb, a gyakorlatban szinte mindenben hátrányosabb...

Előzmény: Rangun (348998)
_Berci Creative Commons License 2019.05.10 -4 0 349000

 

Nehany napja ajanlottad ezt a videot. Csaxolok, hogy zarolva van/lett.

 

https://www.youtube.com/watch?v=0ypaUH57MO4&

 

Előzmény: Auralianus (348759)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.05.10 -1 1 348999

Nem kértél forrást, tervet, koncepciót kértél.

Amúgy meg én a saját terveimet szoktam elmesélni-kidolgozni-megvalósítani - nem másokéit. Másoktól idézgetni nem kunszt (a többség mást sem tud). Találj ki inkább te is valamit önállóan... ;-)))

Előzmény: Auralianus (348997)
Rangun Creative Commons License 2019.05.10 -1 0 348998

Eszednél vagy, dehogy drága, a németek 1000km-re 1 milliárd eurót számolnak, még a nyúlfarnyi 4-es metrónktól is kevesebb, és át lehet alakítani vele a teherszállítást.

 

.https://www.origo.hu/tudomany/20190507-hibrid-teherautok-a-nemet-utakon.html

Előzmény: advocatusdiaboli (348987)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.10 -1 0 348997

Bocsánat, de kobab konkrétan hozott erre forrást (tőled is annyit kértem, hogy tegyél mögé forrást, tervet, politikai programot > nem tettél)

Előzmény: advocatusdiaboli (348996)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.05.10 -1 1 348996

Ugyanezeket a konkrétumokat írtam le én is korábban már sokszor (bátran keresd vissza..).

De ha én írom, akkor neked ez nem konkrétum, csak ha más írja.. ;-)))

Előzmény: Auralianus (348993)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.05.10 -1 0 348995

Nem, a prioritást én hajtogatom.

 

És nem igaz, hogy ne lenne ötletem - több is - bizonyos problémák megoldására, legfeljebb belátom, hogy egyedül ezt nem lehet megcsinálni, fogadókészség pedig nincs...

Előzmény: Auralianus (348990)
kobab Creative Commons License 2019.05.10 0 0 348994

Amúgy ez igazán jó cikk volt, azzal hogy meglehetősen EV párti volt. 

Na megyek dolgozni, ahogy Padisah írta legutóbb. 

 

Előzmény: kobab (348952)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.10 0 0 348993

Igen, ez már pl konkrétum, erre lehetne alapozni, már csak lobbierő kéne mögé, gazdasági számítások, tőke + politikai akarat.

Előzmény: kobab (348991)
kobab Creative Commons License 2019.05.10 0 1 348992
Előzmény: kobab (348991)
kobab Creative Commons License 2019.05.10 0 1 348991

Írtam már korábban: próbáljunk meg akkor például hidrogén alapú gazdaságot-energetikát-ipart kiépíteni. 

Teljesen friss javaslat: 

https://energypost.eu/50-hydrogen-for-europe-a-manifesto/

Már sokszor írtam az ammóniáról, de ha nem így akár más formában (P2X) el lehet hozni pl. akár Ausztráliából is a megújuló energiát. Olcsó megújuló kellene, ez lenne minden alfája.

 

A szélkerék-napelem egyébként például sokkal fontosabb, mint az EV, mégis ez utóbbi kap több figyelmet.

Teljes agyrém, az EV kellene hogy legyen a gomb az olcsó megújuló (solar valszeg) áram kabáton. 

Előzmény: advocatusdiaboli (348973)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.10 -1 0 348990

Tehát én hajtogatom két-három hozzászólásonként, hogy prioritás?

 

Még egyszer sem bírtad megindokolni, hogy miért ne lehetne mindent párhuzamosan (megjegyzem most sem ment)

Arról meg igazán nem én tehetek, hogyha az általad fontosnak tartott dolgokra neked nincs megoldásod

Előzmény: advocatusdiaboli (348989)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.05.10 0 1 348989

"Tehát az egyetlen konkrétumod az, hogy mi NE legyen o.O "

 

Szerintem ezt pont te adod elő.. ;-)))

 

De már sokszor leírtam: semmi bajom önmagában az EV irányvonallal. A bajom ott van, hogy nem csak a topic, de általában világtendenciaként a döntéshozói körök is messze valós jelentőségét meghaladó súllyal pörögnek ezek a témakörön - más meg elsikkad.

Ennyi. Leírtam ezerszer, de erre te csak pufogsz. Jönnek a csodálatos ötletek az akkus kamionokról, meg a felsővezetékekkel telerakott autópályákról is - miközben a világ cementipara többet emittál ezeknél - és miközben a világ egészén, de még tört részén sem lenne pénz megvalósítani ezeket az irtózatosan drága, és hasonlóan drágán üzemeltethető technológiákat.

 

Az EV-kből is tömegeknek lesz majd elege, amikor 6-8 éves koruk körül (most kezdenek a legkorábbiak ilyen korba érni - viszont ezek zöme még garanciában akkucserés volt...) elkezd fogyni a kapacitás az akkukból, és majd szembesülnek azzal, hogy az 50-60%-os kapacitás az még nem alap a garanciális cserére (mérve-tesztelve úgyis 70% lesz az, csak a gyakorlatban nem), és majd azzal kell szembesülni, hogy egy hideg téli napon a Leaf meg az i3 100km-t sem képes elvergődni egy töltéssel, már a városon átmenni és visszajönni nem lehet vele biztonságosan... 

 

De mondom: várjuk ki a végét. Valójában neked sem terved, sem ötleted sincs, azon kívül, hogy másszunk vissza a fára (én legalább felvázoltam többet is, kétségtelenül mindegyik felvet megvalósíthatósági dilemmákat - de ha lenne egy nyilvánvaló, egyszerű, könnyen meg is valósítható alternatívánk, akkor már régóta dolgoznánk is rajta).

Előzmény: Auralianus (348988)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.10 -1 0 348988

Tehát az egyetlen konkrétumod az, hogy mi NE legyen o.O

Ez a prioritásokra alapozott terved első lépése, hogy mit NE csináljunk/ hagyjunk abba... aztán jön egy rakás nem megvalósítható pont.


Az EV fejlesztés terén azért nekem nagyon úgy tűnik, hogy konkrét eredményeket mutattak fel, többen is. Sőt... mintha kb az egész
iparág 
konkrét tervek mentén,hozzárendelt forrásokkal, időtervek mentén dolgozna rajta. 


Azért ugye nem fogsz nagyon megharagudni, hogyha másfél-két év múlva milliószámra fognak majd az utakon futkosni az EV-k? Nagyon 

remélem az sem okoz majd nagy törést az életedben, hogyha időközben tovább zöldül az energiaszektor és a sok EV hatására már majd

TÉNYLEG a hajók és a repülőgépek fognak több CO2-t a légkörbe nyomni... 

Előzmény: advocatusdiaboli (348977)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.05.10 0 1 348987

Rövid távú. Megnézted te már a betápok távolságait? Ja: és ISZONYAT DRÁGA. Sokkal drágább, mint a "hagyományos" busz (az infrastruktúrát is figyelembe véve). Szerinted miért van olyan kevés trolivonal - még a jóval gazdagabb nyugati városokban is, és miért nincs sehol a külvárosokban, hosszabb szárnyvonalakon?

 

Neked az sokszor nehezen megy, hogy megértsd: ami elméletileg lehetséges, az a gyakorlatban nem mindig célszerű, alkalmazható....

Előzmény: Rangun (348985)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.05.10 0 0 348986

Hinni abban hiszel, amiben akarsz.

 

De én máshogy látom.

Előzmény: Rangun (348984)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!