Keresés

Részletes keresés

yoleeka Creative Commons License 2008.06.25 0 0 8418

Valamelyik hozzászólásomban említettem, hogy levelezek az országos levéltárral, a kapott anyagból kigyűjtöttem a kerékpározásra vonatkozó levéltári címeket.

 

33e/3.     Csepeli gyártmányú kerékpárok védjegye     1935

 

33mIII/8.                Kiss Imre "Családi kerékpár" szabadalma: tervek, műszaki iratok, számítások        1947

 

33mIV/26.              A Törley pezsgőgyár és a Dreher–Haggenmacher Első Magyar Részvényserfőzde budafoki    raktárépületének igénybevétele kerékpárok tárolására               1948

 

696.         Kerékpárgyártás: külföldi kerékpárgyárak tanulmányozása; behozatali vámok, állami kedvezmények engedélyezése; megállapodás az Austro–Daimler–Puch Werke céggel; kerékpár és motorkerékpár gyártási szabadalmak vásárlása; gyártási adatok; segédmotoros kerékpárok gyártása; katonai kerékpárok rendelése         1927–1944

 

731.         Kerékpárok, motorkerékpárok, mezőgazdasági gépek és tűzhelyek szóvédjegyeinek lajstromozása 1929–1946

 

736.         Az Agrarglobus Mezőgazdasági Gépkereskedelmi Rt. Kerékpáreladási megbízásai             1929–1933

 

742.         Kerékpárok és alkatrészek szállítása a posta részére    1929

 

793.         Beck Márton (Budapest) megbízása kerékpárok és varrógépek bizományi eladásával         1930–1934

 

800.         Kerékpáralkatrészek ármegállapítása, árjegyzékek        1930–1931

 

802.         Ausztria autó-, kerékpár- és motorkerékpár bevitele    1931

 

803.         Kerékpáralkatrész-nagykereskedők kartellegyezménye              1931

 

817.         Kerékpárok, motorkerékpárok és varrógépek garanciális javítása             1931–1939

 

822.         Géber Miksa (Budapest) megbízása kerékpáralkatrész-rendelések felvételével      1931

 

823.         Wolfner Gyula és Társa (Újpest): kerékpárnyereg-bőrkészítő gépek kölcsönzése                1931

 

855.         Kerékpárláncok eladásának kontingentálása: megállapodás Márkus Lajos Láncgyárával  1932–1938

 

934.         Munk Endre (Budapest) megbízása kerékpárok és alkatrészek eladásával              1935–1943

 

965.         Gara Pál (Budapest) megbízása kerékpárok és kerékpáralkatrészek bizományi eladásával   1936–       1940

 

972.         Schweitzer Henrik (Budapest): árengedmények biztosítása kerékpáralkatrészekre                1936–1937

 

973.         Beck Márton (Budapest): duplacsöves kerékpárok és kerékpárvázak rendelése; kimutatások az évi költségeiről, vásárlásairól 1936–1937

 

978.         Engedmények kerékpárkereskedőknek; Bíró Jenő kerékpárkereskedő tisztességtelen versenye       1937–1938

 

991.         Hercz és dr. Bíró (Budapest) kerékpárgyártási üzemének megszüntetése és megbízása Weiss Manfréd gyártmányú kerékpárok és alkatrészek eladásával        1937–1940

 

1016.       Radó Mór és Társa (Budapest) megbízása kerékpárok és alkatrészek bizományosi eladásával          1938–1940

 

1028.       A Kerékpár- és Motorkerékpár Kereskedelmi Kft. megbízása kerékpárok és kerékpáralkatrészek eladásával  1939

 

1049.       Nemes János (Nagyvárad) megbízása kerékpárok és segédmotoros kerékpárok forgalombahozásával           1940–1941

 

1059.       Simon György (Érsekújvár) megbízása kerékpárok és kerékpáralkatrészek eladásával         1941

 

1060.       özvegy dr. Ajkai Istvánné megbízása kerékpárok és kerékpáralkatrészek eladásával           1941–1942

 

1257.       Kerékpáralkatrészek egységes forgalmának szabályozása: kerékpárkereskedők kartellegyezménye 1930–1931

 

1260.       Kerékpáralkatrész nagykereskedők egyezménye: ülésjegyzőkönyv         1931

 

33/58.     Kerékpárokra alkalmazható karabélytartó szabadalma: megállapodás, levelezés    1930–1932

 

33a/7.     Sződy Ferenc kerékpár-nyeregfeszítőék szabadalma   1931–1933

 

33a/44.   Kerékpárok és varrógépek elzálogosításának engedélyezése    1932

 

33c/36.   Kerékpárlámpa-gyártási licencszerződés        1934

 

tatumadar Creative Commons License 2008.06.25 0 0 8417
Elvileg mindegy. Gyakorlatilag nekem az jött be, hogyha a hajtókar előre néz, akkor van felül a feje, alul a csavar. Így nem kapja el a gatyaszáramat ;)
Előzmény: *BOTOND* (8414)
jumba Creative Commons License 2008.06.25 0 0 8416
Szerintem egy egyszerű 28-as Csepel kerék is megteszi, csak a keresztmetszetre figyelj
Előzmény: Kitus (8413)
jumba Creative Commons License 2008.06.25 0 0 8415
Igen, mindegy, csak arra figyelj h ha mondjuk balról felül van az anya, akkor jobbról alul legyen.
Előzmény: *BOTOND* (8414)
*BOTOND* Creative Commons License 2008.06.25 0 0 8414
hali.
a moffok töve is arany festékkel van kihúzva. legalábbis a homlokcsőnél.

az alsó és felsővázcsövön is arany csík van, mintegy felezi a vázcsöveket hosszában,
az alsócsövön: 4.5cm-re a mufftól, a felsőcsövön: 4cm-re kezdődik a csík.

ezeknek a csíkoknak a végeit a csövek felsöszakaszán egy-egy csík köti össze,
a jobboldali csík végét a csö baloldalán lévő csík végével.

...stb... de remélem a napokban segít valamelyik cimbi abban, hogy a többi
részletet láthatóvá tegyem.

igen a sárvédő gömbölyített.
a láncvédö a hajtókar fogaskerekének az ívét követi.

volna egy olyan kérdésem, hogy a hajtómű éket mindegy-é milyen irányból
rakom bé?
Előzmény: csep-el (8407)
Kitus Creative Commons License 2008.06.25 0 0 8413
Sziasztok! Még egyzer megprobálom feltölteni képeket, remélem hogy sikerült.
Most a bicikli darabokban van, még szügségem van a második kerék és egy szép bör nyereg. Szerintem egy szép karbid lámpa is jó lenne (van egy tartó) de ez most nem fontos.
Megnéztem, de nem találtam a WM betüt, a vason van csak a Johnson lógó, Johnson írás, és a szám D2777.
Most kezdödik a kerék-keresés. Van még ötlettek, hol találhatok egyet?
Christoph

bicikliírás
Zsocab Creative Commons License 2008.06.24 0 0 8412
A 26-os drótperemes kerekek nem eredetiek, 28-as gumifalcos felni való rá. Ezen kívül még hiányzik a láncvédő róla.
Előzmény: madzagos (8410)
jumba Creative Commons License 2008.06.24 0 0 8411
Igen, ez szerintem is egy Csoda amit bevonultattak, akkoriba sokszor volt ilyen.
Előzmény: madzagos (8410)
madzagos Creative Commons License 2008.06.24 0 0 8410

Köszi !  Íme a kép.

Azt mondták ez katonai bicaj de mások azt, hogy "vonultatott". Ezért van a vágott sárvédő és a fegyvertartó. Lehet nem látszik a képen de piros fehér zománcos csoda tábla van rajta, most ugyan levettem, alatta sárga festés. A nyereg alatt a pumpatartónál is egy kb 8 cm-es sárga sáv van, mint a kék csodánál, csak ez sárga. 

Előzmény: csep-el (8408)
ImiP10 Creative Commons License 2008.06.24 0 0 8409

Az első villaszárad hosszát le tudnád mérni? (a rugó alól számítva)

Az én villám mintha rövidebb lenne...

Előzmény: victoriabicaj (8352)
csep-el Creative Commons License 2008.06.24 0 0 8408

Helló!

Az agy az 37-es,a lánckerék csoda,az első sárvédő a katonai kerókon volt  visszavágva.a Villasapka az csepeles,de jó lenne egy egész kép a bicajról!

Előzmény: madzagos (8405)
csep-el Creative Commons License 2008.06.24 0 0 8407

Helló!

 Minden csikkal kapcsolatos hozzászólást szivesen fogadok képpel,vagy kép nélkül is!Ha bármi kérdésed van kérdezz,ha tudunk válaszolunk!Milyen a sárvédő a tiéden?Még a gömbölyitett,vagy már a laposabb?Tábla az alu,vagy réz?A láncvédő,gömbölyű,vagy szögletes?

Előzmény: *BOTOND* (8403)
madzagos Creative Commons License 2008.06.24 0 0 8406
Ilyen volt a fegyvertartó. Ez az alsó rész, a felső elveszett, leszerelték (beleakadt a kaska) :-)
Előzmény: madzagos (8405)
madzagos Creative Commons License 2008.06.24 0 0 8405

Mindenkit üdvözlök az oldalon !

 

Néha szoktalak Benneteket olvasni, sok érdekességgel találkozom.

Most azért kopogtatom a klaviatúrát, hátha tudtok segíteni.

Vettem egy bicót, ami valószínűleg "összerakott" Na de miből?

Kérlek benneteket, ha valami bevillan a képek láttán osszátok meg velem.

A bicón volt egy fegyvertartó egyik  (alsó) része. Hozzáértő szerint kard tartó.

Előre is köszönöm ! madzagos

SaTi52 Creative Commons License 2008.06.24 0 0 8404

Csatlakozom a véleményedhez!

Még a rajzok is ugyanazok, több évtized távlatából!

Tehát az alkatrész árjegyzékek alapján nincsenek forradalmi változások a kerékpárok részleteiben, csomópontjaiban!

Előzmény: yoleeka (8399)
*BOTOND* Creative Commons License 2008.06.24 0 0 8403

hali.

nekem van egy csepel túra "kék" kerékpárom.

sajnos nagyon kevés maradt meg a festésből(néhány csík), de ha a kis segítség is jó, akkor valahogy megoldjuk.

 

sajnos képet nem tudok felrakni egyenlőre de hamarosan megoldom.

 

ha pesti vagy még össze is beszélhetük egy találkozót ahova elvinném a kerékpárt.

ez azért is lenne jó mert -nem titkolom- nekem is volna egy-két kérdésem a bicóval kapcsolatosan. olyan amit könnyebb mutatni mint leírni.

pl. a hátsó agy záróanyája is egy számomra nehezen leírható kérdést vet fel.

Előzmény: csep-el (8383)
jumba Creative Commons License 2008.06.24 0 0 8402
Ezért is volt talán a WM beütés, sok szerencsét és kitartást a gyűjtőmunkához, nekem idáig volt szerencsém 2 gyári dolgozóval beszélgetni, tehát vmit én is tudok:o)
Előzmény: yoleeka (8400)
yoleeka Creative Commons License 2008.06.24 0 0 8401
Elfelejtettem mondani, hogy levelezek az Országos Levéltárral, WM- vonalom.
Már át is küldtek nekem egy több száz címből álló anyagot, de nem volt időm még teljesen átnézni. Találtam 1935 ből Kerékpár licenszeket. Illetve több szabadalmat amit WM-ék nyújtottak be. A célom felkutatni azt az 500 kerékpár típust amit gyártottak, ha ez megvan akkor felállítani egy gyártási listát:)) Nem kevés időmbe fog kerülni, mivel sok ezer mikrofilmen tárolják azt az anyagmennyiséget amit nekem megadtak. sajnos le van korlátozva, hogy egy nap mennyi mikrofilmet lehet átnézni. Illetve budapesten 3 helyen tárolják a dokumentumokat. Remélem pár hónap múlva többet tudok majd:)))
yoleeka Creative Commons License 2008.06.24 0 0 8400
Mi vettük át az alkatrészeket, és nem ők tőlünk.
yoleeka Creative Commons License 2008.06.24 0 0 8399

Jumbának igaza van! Szerintem sem magyar kerékpár! Tudjuk, hogy a 30-as évek elején nem saját alakatrészekből rakott össze WM kerékpárokat, hanem  a licenszel együtt sok alkatrészt is megvett. Amit szerintem még a 40-es években is felhasználtak. Innen ez a sok átfedés. Pl: Ballonos zománctáblás csepel torpedó aggyal...stb. Nézzétek meg a katalógusokat szinte mindegyikben ugyanazok az alkatrészek vannak, mindegy ,hogy 30-as vagy 50-es években nézelődünk. A kerékpár vázak nagyon sok esetben megegyeznek felépítésre, csak talán az a különbség, hogy az egyiken ilyen villasapka van a másikon olyan. A régi WM-os női kerékpárok szinte teljesen megegyeznek a nevüket leszámítva.

 

Mindezek ellenére nagyon szép darab, sok sikert a felújításhoz!!!!!

 

 

Előzmény: jumba (8394)
yoleeka Creative Commons License 2008.06.24 0 0 8398

Üdv Mindenkinek!

 

A hadikerékpárok rovat új információkkal bűvült!
http://www.csepelkerekparok.gportal.hu/gindex.php?pg=27055922&gid=2379125

 

tatumadar Creative Commons License 2008.06.24 0 0 8397
E-e-e. Igényesebb kisszériások rézzel kiforrasztották, korábban volt erről valami itt a fórumon.
Előzmény: mzoller (8395)
tatumadar Creative Commons License 2008.06.24 0 0 8396
The Best? Hiszen tele van a magyar kerékpárgyártás angol nevekkel! Én a magyarra szavazok, nekem a muffok és a villafej sok, hogy angol legyen.
Előzmény: jumba (8394)
mzoller Creative Commons License 2008.06.24 0 0 8395
A váznyakcsővön levő WM beütést kellene megtalálni,akkor szerintem tuti magyar.
jumba Creative Commons License 2008.06.24 0 0 8394
Nos, szerintem ez úgy angol ahogy van! Arra nem gondolt senki h pl erről másolták a Turánt vagy fordítva.
Előzmény: tatumadar (8390)
Kitus Creative Commons License 2008.06.24 0 0 8393
Huh, nagyon gyors vagytok! Köszönöm, most már tudok valamit a bicikliröl. Akkor ez egy Magyar bicikli, elöször gondoltam hogy ez valami Angol, a név "Johnson" miatt. Remélem hogy találni fogom egy szép régi keréket, és már müködik a bringa.
Fogom feltöltöni még képeket, amikor kéz lesz.
Köszi szépen!
Christoph
Előzmény: tatumadar (8392)
tatumadar Creative Commons License 2008.06.23 0 0 8392
Na, ez igaz. Akkor a 25 tényleg korai. Pedig úgy tudtam, hogy azt jelöli, mert nekem van egy ilyen, csak 41-gyel, meg 52-vel is. Bár azon már nincs malac, csak Granat. Akkor a gyártása még nem bizonyos.
Előzmény: Dave_ (8391)
Dave_ Creative Commons License 2008.06.23 0 0 8391
Egyetértek, fantasztikus darab!

Viszont kicsit korai a '25-ös gyártási év, nem?

A nol cikkben ez olvasható:
"Az első csepeli bicikliket 1929-ben állította elő a Weiss Manfréd, miután 1928-ban 25 ezer schillingért megvásárolta a grazi Steyr-Daimler-Puch-művektől a licencet."

Szakértö még mindig nem vagyok, de inkább 30-as évek vége, '40-es évek. De mindenképp '45 elött.

Előzmény: tatumadar (8390)
tatumadar Creative Commons License 2008.06.23 0 0 8390
A lánckerékig el se kell menni. Nézd meg a villafejsapkát... Ismét előkerült hát egy két háború közötti magyar műhelykerékpár, mely Weiss Manfréd alapokra építkezett. Őrült ritkság, és még milyen állapotban!

Kitus, szerintem biztosra vehető az 1925-ös gyártási év, a Granat agyakon a szám azt jelölte. A kerékpár annyira egyben van, hogy kizártnak tartom a cserét. Olyan, mintha az elmúlt 80 évet szobában töltötte volna! Első kereket majdnem bármelyik roncstelepen tudsz hozzá találni, a gumifalcos felniket kilószámra dobálják ki. Gratulálok a szerzeményhez!
Előzmény: Dave_ (8387)
Dave_ Creative Commons License 2008.06.23 0 0 8389
A lánckerék benne van a háború elötti WM (Weiss Mannfréd) alkatrész katalógban, 48 fogas "Tiroli" néven.

Előzmény: Kitus (8384)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!