Valamelyik hozzászólásomban említettem, hogy levelezek az országos levéltárral, a kapott anyagból kigyűjtöttem a kerékpározásra vonatkozó levéltári címeket.
33e/3. Csepeli gyártmányú kerékpárok védjegye 1935
33mIII/8. Kiss Imre "Családi kerékpár" szabadalma: tervek, műszaki iratok, számítások 1947
33mIV/26. A Törley pezsgőgyár és a DreherHaggenmacher Első Magyar Részvényserfőzde budafoki raktárépületének igénybevétele kerékpárok tárolására 1948
696. Kerékpárgyártás: külföldi kerékpárgyárak tanulmányozása; behozatali vámok, állami kedvezmények engedélyezése; megállapodás az AustroDaimlerPuch Werke céggel; kerékpár és motorkerékpár gyártási szabadalmak vásárlása; gyártási adatok; segédmotoros kerékpárok gyártása; katonai kerékpárok rendelése 19271944
731. Kerékpárok, motorkerékpárok, mezőgazdasági gépek és tűzhelyek szóvédjegyeinek lajstromozása 19291946
736. Az Agrarglobus Mezőgazdasági Gépkereskedelmi Rt. Kerékpáreladási megbízásai 19291933
742. Kerékpárok és alkatrészek szállítása a posta részére 1929
793. Beck Márton (Budapest) megbízása kerékpárok és varrógépek bizományi eladásával 19301934
800. Kerékpáralkatrészek ármegállapítása, árjegyzékek 19301931
802. Ausztria autó-, kerékpár- és motorkerékpár bevitele 1931
803. Kerékpáralkatrész-nagykereskedők kartellegyezménye 1931
817. Kerékpárok, motorkerékpárok és varrógépek garanciális javítása 19311939
822. Géber Miksa (Budapest) megbízása kerékpáralkatrész-rendelések felvételével 1931
823. Wolfner Gyula és Társa (Újpest): kerékpárnyereg-bőrkészítő gépek kölcsönzése 1931
855. Kerékpárláncok eladásának kontingentálása: megállapodás Márkus Lajos Láncgyárával 19321938
934. Munk Endre (Budapest) megbízása kerékpárok és alkatrészek eladásával 19351943
965. Gara Pál (Budapest) megbízása kerékpárok és kerékpáralkatrészek bizományi eladásával 1936 1940
972. Schweitzer Henrik (Budapest): árengedmények biztosítása kerékpáralkatrészekre 19361937
973. Beck Márton (Budapest): duplacsöves kerékpárok és kerékpárvázak rendelése; kimutatások az évi költségeiről, vásárlásairól 19361937
978. Engedmények kerékpárkereskedőknek; Bíró Jenő kerékpárkereskedő tisztességtelen versenye 19371938
991. Hercz és dr. Bíró (Budapest) kerékpárgyártási üzemének megszüntetése és megbízása Weiss Manfréd gyártmányú kerékpárok és alkatrészek eladásával 19371940
1016. Radó Mór és Társa (Budapest) megbízása kerékpárok és alkatrészek bizományosi eladásával 19381940
1028. A Kerékpár- és Motorkerékpár Kereskedelmi Kft. megbízása kerékpárok és kerékpáralkatrészek eladásával 1939
1049. Nemes János (Nagyvárad) megbízása kerékpárok és segédmotoros kerékpárok forgalombahozásával 19401941
1059. Simon György (Érsekújvár) megbízása kerékpárok és kerékpáralkatrészek eladásával 1941
1060. özvegy dr. Ajkai Istvánné megbízása kerékpárok és kerékpáralkatrészek eladásával 19411942
1257. Kerékpáralkatrészek egységes forgalmának szabályozása: kerékpárkereskedők kartellegyezménye 19301931
1260. Kerékpáralkatrész nagykereskedők egyezménye: ülésjegyzőkönyv 1931
33/58. Kerékpárokra alkalmazható karabélytartó szabadalma: megállapodás, levelezés 19301932
33a/7. Sződy Ferenc kerékpár-nyeregfeszítőék szabadalma 19311933
33a/44. Kerékpárok és varrógépek elzálogosításának engedélyezése 1932
33c/36. Kerékpárlámpa-gyártási licencszerződés 1934
Elvileg mindegy. Gyakorlatilag nekem az jött be, hogyha a hajtókar előre néz, akkor van felül a feje, alul a csavar. Így nem kapja el a gatyaszáramat ;)
hali. a moffok töve is arany festékkel van kihúzva. legalábbis a homlokcsőnél.
az alsó és felsővázcsövön is arany csík van, mintegy felezi a vázcsöveket hosszában, az alsócsövön: 4.5cm-re a mufftól, a felsőcsövön: 4cm-re kezdődik a csík.
ezeknek a csíkoknak a végeit a csövek felsöszakaszán egy-egy csík köti össze, a jobboldali csík végét a csö baloldalán lévő csík végével.
...stb... de remélem a napokban segít valamelyik cimbi abban, hogy a többi részletet láthatóvá tegyem.
igen a sárvédő gömbölyített. a láncvédö a hajtókar fogaskerekének az ívét követi.
volna egy olyan kérdésem, hogy a hajtómű éket mindegy-é milyen irányból rakom bé?
Sziasztok! Még egyzer megprobálom feltölteni képeket, remélem hogy sikerült. Most a bicikli darabokban van, még szügségem van a második kerék és egy szép bör nyereg. Szerintem egy szép karbid lámpa is jó lenne (van egy tartó) de ez most nem fontos. Megnéztem, de nem találtam a WM betüt, a vason van csak a Johnson lógó, Johnson írás, és a szám D2777. Most kezdödik a kerék-keresés. Van még ötlettek, hol találhatok egyet? Christoph
Azt mondták ez katonai bicaj de mások azt, hogy "vonultatott". Ezért van a vágott sárvédő és a fegyvertartó. Lehet nem látszik a képen de piros fehér zománcos csoda tábla van rajta, most ugyan levettem, alatta sárga festés. A nyereg alatt a pumpatartónál is egy kb 8 cm-es sárga sáv van, mint a kék csodánál, csak ez sárga.
Minden csikkal kapcsolatos hozzászólást szivesen fogadok képpel,vagy kép nélkül is!Ha bármi kérdésed van kérdezz,ha tudunk válaszolunk!Milyen a sárvédő a tiéden?Még a gömbölyitett,vagy már a laposabb?Tábla az alu,vagy réz?A láncvédő,gömbölyű,vagy szögletes?
Ezért is volt talán a WM beütés, sok szerencsét és kitartást a gyűjtőmunkához, nekem idáig volt szerencsém 2 gyári dolgozóval beszélgetni, tehát vmit én is tudok:o)
Elfelejtettem mondani, hogy levelezek az Országos Levéltárral, WM- vonalom. Már át is küldtek nekem egy több száz címből álló anyagot, de nem volt időm még teljesen átnézni. Találtam 1935 ből Kerékpár licenszeket. Illetve több szabadalmat amit WM-ék nyújtottak be. A célom felkutatni azt az 500 kerékpár típust amit gyártottak, ha ez megvan akkor felállítani egy gyártási listát:)) Nem kevés időmbe fog kerülni, mivel sok ezer mikrofilmen tárolják azt az anyagmennyiséget amit nekem megadtak. sajnos le van korlátozva, hogy egy nap mennyi mikrofilmet lehet átnézni. Illetve budapesten 3 helyen tárolják a dokumentumokat. Remélem pár hónap múlva többet tudok majd:)))
Jumbának igaza van! Szerintem sem magyar kerékpár! Tudjuk, hogy a 30-as évek elején nem saját alakatrészekből rakott össze WM kerékpárokat, hanem a licenszel együtt sok alkatrészt is megvett. Amit szerintem még a 40-es években is felhasználtak. Innen ez a sok átfedés. Pl: Ballonos zománctáblás csepel torpedó aggyal...stb. Nézzétek meg a katalógusokat szinte mindegyikben ugyanazok az alkatrészek vannak, mindegy ,hogy 30-as vagy 50-es években nézelődünk. A kerékpár vázak nagyon sok esetben megegyeznek felépítésre, csak talán az a különbség, hogy az egyiken ilyen villasapka van a másikon olyan. A régi WM-os női kerékpárok szinte teljesen megegyeznek a nevüket leszámítva.
Mindezek ellenére nagyon szép darab, sok sikert a felújításhoz!!!!!
Huh, nagyon gyors vagytok! Köszönöm, most már tudok valamit a bicikliröl. Akkor ez egy Magyar bicikli, elöször gondoltam hogy ez valami Angol, a név "Johnson" miatt. Remélem hogy találni fogom egy szép régi keréket, és már müködik a bringa. Fogom feltöltöni még képeket, amikor kéz lesz. Köszi szépen! Christoph
Na, ez igaz. Akkor a 25 tényleg korai. Pedig úgy tudtam, hogy azt jelöli, mert nekem van egy ilyen, csak 41-gyel, meg 52-vel is. Bár azon már nincs malac, csak Granat. Akkor a gyártása még nem bizonyos.
A nol cikkben ez olvasható: "Az első csepeli bicikliket 1929-ben állította elő a Weiss Manfréd, miután 1928-ban 25 ezer schillingért megvásárolta a grazi Steyr-Daimler-Puch-művektől a licencet."
Szakértö még mindig nem vagyok, de inkább 30-as évek vége, '40-es évek. De mindenképp '45 elött.
A lánckerékig el se kell menni. Nézd meg a villafejsapkát... Ismét előkerült hát egy két háború közötti magyar műhelykerékpár, mely Weiss Manfréd alapokra építkezett. Őrült ritkság, és még milyen állapotban!
Kitus, szerintem biztosra vehető az 1925-ös gyártási év, a Granat agyakon a szám azt jelölte. A kerékpár annyira egyben van, hogy kizártnak tartom a cserét. Olyan, mintha az elmúlt 80 évet szobában töltötte volna! Első kereket majdnem bármelyik roncstelepen tudsz hozzá találni, a gumifalcos felniket kilószámra dobálják ki. Gratulálok a szerzeményhez!