Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.11.24 0 0 40384
Előzmény: Törölt nick (40383)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.24 0 0 40383

A régi szép időkben, az E85 üzemanyag aktív használata során gyűjtöttem be egy aktuális oldalról, a diagnosztikai mérésekhez.

Előzmény: sur5al (40378)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.24 0 0 40382

Lassan kellene már egy videót összedobnom...

A töltőajtó zár ahogy, ezért egyértelműen látszik alacsony huzatnál a visszafüstölés, ez a legelső kritériuma az üzemnek.

A füstgázkapu alapesetben nyitott, a füsthőfok 120C meghaladása után zárt, ekkor maximális a kazán áramlási ellenállása. Alacsony huzattal, vagy túl nagy légfelesleggel ilyenkor visszafüstöl.

Előzmény: nagykunsági (40376)
t.zsolti Creative Commons License 2012.11.24 0 0 40381

azért ez lett mert 3000- volt az ára, valahol meg van a papírja is , de nincs semmi érdekes rajta .

a négyvezetékes annyiban külömbözik, hogy gyárilag kihozták csatlakozóra a testet, meg persze az ára  több.

nem tudom mit takar a " széles sáv " vagy van feszültség akkor akár 50mv is mérhető meg 800 is, csak ehez legyen meg a szonda hőfoka.

akkor ez feltehetően  széles sávú mert nem ugál .

Előzmény: kandallókazános (40373)
42tibcsi Creative Commons License 2012.11.24 0 0 40380

Beavatkozásra a Lighnonál adott a lehetőség, viszont megfelelő műszerezettség (CO-mérő, stb) nélkül csak a sötétben tapogatnánk. Én is úgy gondolom kicsit marketinges fogás a lambdás kazánok. De még gk-nál is vitatható a hasznosságuk.  Nálam már 2 éve szabira ment az egyik lambda, a kompjuter kijelezte, vizsga elött egy ismerösöm  mű terhelést iktatott be helyette, a kompjuter már nem jelzi a hibát, a CO változatlan és a fogyasztás is ua. a teljesitmény is maradt (próba padon lemérve) a vizsgán sem kifogásolták. Pedig itt az elektronika is adott. Ha valakit érdekel itt részletes adatokat kaphat róluk: http://www.bosch-motorsport.de/content/language1/html/2886.htm

Előzmény: Törölt nick (40369)
trakisbandi Creative Commons License 2012.11.24 0 0 40379

Hali !

 

Nem, csak az volt a probléma hogy a tűztér hátulja tartalmazott egy víztáskát amiről mindíg lepusztult a betonozás és volt egy terelő ami 12 mm-es szénacél lap volt ezt cseréltem samott ra.

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=122513553&t=9147701

 

Az alsó képen az ajtón levő szekunderlevegő előmelegítőt kell takarni kerámiapaplannal, mert 500 fok körul is volt a levegő hőfoka. Ezen a hőfokon nem tudtam rendes keveredést elérni.

Tehát hiába adtam a szekunderlevegőt oxigéntartalom is volt mégis füstölt kormosodott a kazán belsőrésze.

Előzmény: sur5al (40377)
sur5al Creative Commons License 2012.11.24 0 0 40378

Ez honnan van?

Előzmény: Törölt nick (40344)
sur5al Creative Commons License 2012.11.24 0 0 40377

Te jó ég, mit tettél? Meghosszabbítottad az égőteret?

 

"csak nagyon meleg a szekunderlevegő. Takarni kell az előmelegítőt"

 

Ez mit jelent? Az a jó, ha meleg, nem?

 

Előzmény: trakisbandi (40365)
nagykunsági Creative Commons License 2012.11.24 0 0 40376

A kazánod huzatigénye 22 Pa.

 

Hogyan tudod beállítani a házi huzatszabályzódat 22 Pa-ra mikor nem tudod mennyi a kémény huzata?

Honnan tudod, hogy 22 Pa felett nyit ki??

 

Ez a visszafüstölés ez nekem nem mond semmit.

 

Én az enyémen be tudok állítani 10 Pa-t is, akkor sem füstöl vissza a kazán.

 

Ha jól tudom tavaly Blue csinált brikett tesztet, 20 Pa huzattal, meg 10 Pa huzattal. Neki sem füstölt vissza.

 

Én nem vitatom, hogy meg lehet csinálni házilag, csak akkor kellene hozzá egy műszer, ami mérné, hány Pa a huzat és hol nyit?

Előzmény: Törölt nick (40372)
trakisbandi Creative Commons License 2012.11.24 0 0 40375

Hali !

 

Most egy háromvezetékes szondát használok, beállítástól függően eltudom vinni a szonda feszültségét a -5mV tól egészen 900 mVolt ig.

 Tehát a szonda szerintem rendesen működik, csak a kazánhoz kellenek a beavatkozóelemek, amik szabályozzák a primer és szekunder levegő mennyiségét.

Aztán jöhet az elektronika, ami vagy okos vagy nem, az okos a mikrovezérlős, PLC-s de én maradok az analógnál mert azt még átlátom .

 

 

Előzmény: F-40 (40366)
nemkezd Creative Commons License 2012.11.24 0 0 40374
kandallókazános Creative Commons License 2012.11.24 0 0 40373

Köszi a választ!

Ez a Global szonda csak az ára miatt jött képbe, vagy van valami dokumentációd is róla? (jelleggörbe legalább)

Ahogy F40 is írja, csak a 4 vezetékes, szélessávú szonda jöhet számításba.

Ujj és planár szondáknak lambda=1-nél ugrik a jelfeszültsége, igy csak ezt az értéket érzékelik megfelelően. Légfelesleg esetén csak a szélessávú szonda jele megbízható.

Előzmény: t.zsolti (40323)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.24 0 0 40372

A belső anyákat cseréltem, most 3 van fent, a középső 10-es, kétoldalt 6-os szorítja. A kazán maximális huzatigényekor sem füstölhet vissza, vagyis tapasztalati úton is be lehet állítani. A műszer drága.

A kazán huzatigénye gyártó szerint 22 Pa.

 

Előzmény: zoger (40371)
zoger Creative Commons License 2012.11.24 0 0 40371

Hogy állítottad be a súlyokat rajta? Műszerrel mérted a huzatot?

Előzmény: Törölt nick (40370)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.24 0 0 40370

Nem szívesen építeném be, mert ez műanyag.

Némi barkácsolással házilag is megoldható fémből.

Előzmény: zoger (40368)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.24 0 0 40369

Jól látod a kazán felépítésbeli hiányosságait, ezért is van valamilyen hatásfoka, amivel együtt kell élni. Az a + amit barkáccsal hozzáteszünk, olcsóbb jó kivitel esetén a gyári full megvételénél, ezért csináljuk.

Amúgy nem olyan bonyolult dolgok ezek, csak macerás az összeszedegetésük. A faelgázosítóban alkalmazott alsó égetés nálad is szabályozhatóbbá tenné a teljesítményt, a levegő adagolást, de gondolom ezzel tisztában vagy. Láttam az OPOP H424-hez is létezik hőfokemelő kerámia lap, még annak lehet utánna nézek, a hőcsere utáni részteljesítményes 50-60 C füstgázhőfok indokolja. Lambda szabályozással nem igazán tudnék mit kezdeni így utólag átgondolva beavatkozó híányában.

Előzmény: trakisbandi (40365)
zoger Creative Commons License 2012.11.24 0 0 40368

Szerintetek ez hogy szuperálna mint barometrikus huzatszabályzó?: http://www.paranelkul.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=garden_flypage.tpl&product_id=388&category_id=35&option=com_virtuemart&Itemid=2

 

Egyszerűen beépíteném a kemény tisztítónyílásba (füstcső bemenet alatt van fél méterrel) meg persze megpróbálnám valami ellensúllyal beállítani. Talán jobb lenne mint a tisztítóajtó nyitogatás.

Vezo228 Creative Commons License 2012.11.24 0 0 40367

A huzatszabályozó jól van beállítva?

Ha van elgé huzatoda kéményben és a brikett sem ég, akkor ott nem tudom, hogy mi méás lehet a baj?

Előzmény: KEEP (40356)
F-40 Creative Commons License 2012.11.24 0 0 40366

Üdv!

 

Mint  irtam 0-1V-os szabályzó testfüggetlen szondára van szükséged, monitor szonda számodra nem használható.

Ez a a tip. szonda az autoknál már közel 10 éve nem használatos. Függetlenül ettől,  NINCS  eltérés a kazán és az autó szondálya között (marketing). Az elv, a felépítés, a mérhető feszültség azonos.

Neked 1.4 - 1.5 lambda értéket kel állítani, ez 0,11V - 0,25V feszültség körül  van.

Autosbolt: univerzális 0-1V, 4 vezetékes szonda, (NGK).

Lambda elektronika nélkül nem tudod megvalosítani a folyamatos lassú szabályozást.

Előzmény: trakisbandi (40365)
trakisbandi Creative Commons License 2012.11.24 0 0 40365

Hali !


Igazából tapasztalati értékekre gondoltam, a szonda amivel kisérletezünk az ugye autóba

való, mert elérhetőbb mint a spéci faelgázba való.

A benzin levegő keveréket egyszerűbb keverni mint a forró gázokat,meg ott sokkal

kissebb a töltet és a ciklusidő is. A technológia is kiforrottab, mert a porlasztót

"1893.szabadalmaztatták  Csonka és Bánki ".

Visszatérve a vegyeskazánra, az itt szerzett tapasztalatok eléggé hiányosak, van aki nem

bízík benne van aki nem érti ..............stb.
Szerintem a kazánok kialakítása sem erre az üzemmódra való, a jó hatásfokhoz magas

tűztér hőmérséklet kell viszont jó nagy hőcserélő az alacsony füsthőmérséklethez.
Ezek a paraméterek nem kedveznek az alacsony árnak. Tehát a gyártók nem tudnak

olcsón jót produkálni.

Az én rendszerem több változáson esett keresztül nem minden változtatás sikerült úgy

ahogy terveztem. Voltak nagyobb átalakítások is a kazánon csak azért,hogy jobb legyen

a gázok keveredése. Ezt nem minden felhasználó vállalná be csak azért mert hátha jobb lesz!.

Ez a kép november 11. én készült.

Mosst sokkal jobb a keveredés, csak nagyon meleg a szekunderlevegő.

Takarni kell az előmelegítőt.

Előzmény: Törölt nick (40344)
strangerpapa Creative Commons License 2012.11.24 0 0 40364

Hi

 

Probald ugy, hogy a visszaterot nezed, es ha az megvan 40-50 °C folyamatos,  ugy csukd be az also ajtot egy kis levegovel. Belefog telni egy kis idobe.  Azert ne forrald fel  a vizet, a 60-70 fokos eloremenonek eleg kell lenni, ha jol van meretezve a rendszer. 

 

En ugy csinaltam, hogy a csotermosztatot begyujtaskor levettem 50°C  igy  hamarabb elindult a melegviz es nem fort fel, nekem 2x megkellet forgassa mire folyamatos meleg visszaterom volt. 

 

Udv 

 

 

Előzmény: KEEP (40360)
trakisbandi Creative Commons License 2012.11.24 0 0 40363

Hali !

 

Ez még békebeli 160 fokos hőmérő.

Előzmény: Törölt nick (40341)
t.zsolti Creative Commons License 2012.11.24 0 0 40362

pedig többet várnék a lambda vezérléstől, mert nem mindíg ugyanannyi levegő kell a jó égéshez.

a nem lambdásnál elég nehéz beállítani a jó égést a fent említettek miatt

Előzmény: F-40 (40359)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2012.11.24 0 0 40361

Köszi. Játszani kell és ezért csak occccóóó.

Előzmény: F-40 (40359)
KEEP Creative Commons License 2012.11.24 0 0 40360

Köszönöm.

Van huzat, ha pl begyújtok és a felső ajtót becsukom, akkor hallhatóan beleángol az egész, szépen húzza ki.

A kazán hőmérője elromlott, a cső hőmérsékletét szoktam ellenőrizni egy ilyen "ráirányítós" hőmérővel, ami tizedfokonként mér.

Lesz itt még játék, de addig akarom kitalálni, amíg nem jön valami cidri idő.

Előzmény: csiba00 (40357)
F-40 Creative Commons License 2012.11.24 0 0 40359

Üdv!

 

0-1V-os test független szonda, 2 fehér a füttés, szürke test, fekete a jel vezeték. 1 vezetékessel nem fog működni.

Én már régen probáltam, nem hozza azt az eredményt amit vártam. Állítom, hogy a lambdás kazánok nem fogyasztanak kevesebbet ( marketing), csak környezetvédelem szempontjából van jelentősége (EU előirás).

Atmos, Vigas stb. 1,4 - 1,5 lambdán működnek, de a vezérlőn nem ezt látod. ( pici - pici csúsztatás).

Hatásfok növekedést nem  érsz el vele, játéknak jó!

Előzmény: Blue_Sky_007 (40347)
csiba00 Creative Commons License 2012.11.24 0 0 40358

Ja, és az én rendszerem is régi lemezkazán (Mezőgép, kb 30 éves), gravitációsan működik, de van egy keringető benne vész esetére, ami jó, mert ha jobban megpakolom, gravitációsan nem tudja elvezetni a meleget és könnyen felforr a rendszer.

 

 

Előzmény: csiba00 (40357)
csiba00 Creative Commons License 2012.11.24 0 0 40357

Sok szerencsét a tanuláshoz! :)

 

Van rendeseh huzata a rendszerednek, hogy még a brikett is elaludt? Ha a kazán hőcserélős részénél pl meggyújtasz egy újságlapot, akkor azt kirántja a kéményen keresztül?

 

Szerintem addig semmiképpen ne csükkentsed az alsó nyílást, amíg az egész rendszerben át nem melegszik "normálisan" a víz. Ez messze nem egyenlő azzal az idővel, mikor már lobog a tűz.

 

Én ha behyújtok, akkor kb 20-30 percig teljesen kitárt alsó ajtóval megy a kazán és szekunder levegőt egyáltalán nem kap. Utána már megfordult a rendszerben a víz, kb 60 fokos az előremenő. Ekkor állítom be a nyílásokat. Primer levegőként kap kb egy 4-5 cm2-es felületen, míg szekundert kb 1-2 cm2-en. Így 80-90 között dolgozik a rendszer egy 15 perc múlva.

Előzmény: KEEP (40356)
KEEP Creative Commons License 2012.11.24 0 0 40356

Köszönöm az eddigi tanácsokat, sok hasznos dolgot olvasok itt.

Az elég nedves fa mellé próbaképp vettem némi fabrikettet a brikettpont.hu-tól. Ez életem első ilyen szezonja fűtés szempontból, tudom, hogy nagyon kezdő vagyok, de azért kérdezek a szakértőktől :)

Ha fával tüzelek, akkor az alsó kazánajtó szinte folyamatosan nyitva van, mivel különben nagyon visszaesik a hőmérséklet és a radiátorok a 30-40 fokot is alig érik el, a fa meg ott marad üszkösen. Tehát csak sok levegővel tudok tüzelni.

Tegnap kipróbáltam a brikettet, az ajánlott felső begyújtási móddal, de nem akart meggyulladni. Aztán alulról, akkor már jobb volt, de aztán az is elaludt. Ma úgy próbáltam, hogy gyújtóssal begyújtottam, amikor már szépen égett, akkor raktam rá pár régi száraz parkettát, amikor az is begyulladt, akkor pedig rádobtam két brikettet, vártam kb 15-20 percet és amikor láthatólag égett már, akkor becsuktam az alsó ajtót is és csak kevés levegőt engedtem be a huzatszabályzón. Elvileg ilyesmit írt a brikett csomagolásán is.

Namost ez sem jött össze. Amikor elfolytottam, szépen lassan elkedett csökkenni a hőmérséklet, nemhogy emelkedett volna. Gyakorlatilag ha nyitva tartom az ajtót, akkor gyorsan elég, ha pedig elzárom, akkor nem izzik rendesen, csak egy fekte üszkös valami marad, nagyon enyhe izzással. A kazában érezhetően nincs túl nagy forróság sem.

Mit csinálok vajon rosszul?

Régi lemezkazán, gravitációs fűtés, nincs sszivattyú. Ezzel kell most megoldani valahogy :)

sur5al Creative Commons License 2012.11.24 0 0 40355

Ja, én egy aprítékégetőt kérnék tőle:D

 

Meg egy apríték készítőt (chipper).:DD Mingyá kérek is ajánlatot:D

Előzmény: nagykunsági (40354)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!