Melyik környéken volt az a Krajcsovics cég? Egy ilyen táblám nekem is van, de csak a táblát adták el, a kerékpárt nem. Én szarvasi vagyok és a családnevem Krajcsovicz. Lehet, hogy ráhajtok arra a biciklire !!
én ilyen lakk-filctollal tervezem, több méretben és hegytípusban lehet kapni az "ÁPISZ"-ban, dekorboltokban, művészellátókban stb., előnye hogy nem kell mártogatni, amíg van benne anyag, egyenletes nyomásra, egyenletesen jön ki a cucc, csak biztos kéz kell hozzá, és előtte természetesen próbahúzás. aranyban-ezüstben biztos van, de jobb helyeken több színben is piros, kék stb. (de ugye nem a sima, vagy szeszes filctoll hanem amiben golyó van, ugyanúgy mint a spray kannákban, és az eleje ki-be jár, attól függően mennyire nyomod, annyira jön ki a festék. na)
Még nincs kész,a néhol befolyt részek feketével korigálva lesznek,nem fog látszódni,amugy meg ez az első csikozásom! Aranypor szintelen lakkba keverve.
Teszek,de még nincs kész!A család szerint K..... a jó lesz,én látom benne a hibákat,de azért jó!El merném vinni bárhová!A függőleges csőn is voltak arany keretek,ezt azért nem kérdeztem,mert ez nekem látszott.
Köszi szépen, de a problémám az, hogy a vázban nincs WM és a vázszám sem betűvel kezdődik. Az első villa is gyanús. It a környékünkön a Krajcsovics cég a KRENFI-ken kívül rakott össze Csodákat is de ahoz a vázakat a WM től vette.
Szerintem úgy van jól az ék, ahogy az alábbi ábrán látható. Személyes tapasztalat alapján is (nadrágszár). De nem akarok vitatkozni, mindenki úgy ékel ahogy neki tetszik:)
Köszi,jó ,hogy irtad,mert pont ma csikoztam le,és jól jött a méret!A hátsó villa és az első villa még a kérdéses,de az elsőt azt,nagyjából tudom,csak azt nem,hogy négyzet,vagy 3szögbe végződik a csik allja.
Nem mindegy! Amikor az adott hajtókar hátrafelé áll, az ék anyájának alulra kell esnie. (Így elérhető, hogy az esetlegesen szoruló csapágy befelé tolja az éket és ne kifelé.)
Valamelyik hozzászólásomban említettem, hogy levelezek az országos levéltárral, a kapott anyagból kigyűjtöttem a kerékpározásra vonatkozó levéltári címeket.
33e/3. Csepeli gyártmányú kerékpárok védjegye 1935
33mIII/8. Kiss Imre "Családi kerékpár" szabadalma: tervek, műszaki iratok, számítások 1947
33mIV/26. A Törley pezsgőgyár és a Dreher–Haggenmacher Első Magyar Részvényserfőzde budafoki raktárépületének igénybevétele kerékpárok tárolására 1948
696. Kerékpárgyártás: külföldi kerékpárgyárak tanulmányozása; behozatali vámok, állami kedvezmények engedélyezése; megállapodás az Austro–Daimler–Puch Werke céggel; kerékpár és motorkerékpár gyártási szabadalmak vásárlása; gyártási adatok; segédmotoros kerékpárok gyártása; katonai kerékpárok rendelése 1927–1944
731. Kerékpárok, motorkerékpárok, mezőgazdasági gépek és tűzhelyek szóvédjegyeinek lajstromozása 1929–1946
736. Az Agrarglobus Mezőgazdasági Gépkereskedelmi Rt. Kerékpáreladási megbízásai 1929–1933
742. Kerékpárok és alkatrészek szállítása a posta részére 1929
793. Beck Márton (Budapest) megbízása kerékpárok és varrógépek bizományi eladásával 1930–1934
800. Kerékpáralkatrészek ármegállapítása, árjegyzékek 1930–1931
802. Ausztria autó-, kerékpár- és motorkerékpár bevitele 1931
803. Kerékpáralkatrész-nagykereskedők kartellegyezménye 1931
817. Kerékpárok, motorkerékpárok és varrógépek garanciális javítása 1931–1939
822. Géber Miksa (Budapest) megbízása kerékpáralkatrész-rendelések felvételével 1931
823. Wolfner Gyula és Társa (Újpest): kerékpárnyereg-bőrkészítő gépek kölcsönzése 1931
855. Kerékpárláncok eladásának kontingentálása: megállapodás Márkus Lajos Láncgyárával 1932–1938
934. Munk Endre (Budapest) megbízása kerékpárok és alkatrészek eladásával 1935–1943
965. Gara Pál (Budapest) megbízása kerékpárok és kerékpáralkatrészek bizományi eladásával 1936– 1940
972. Schweitzer Henrik (Budapest): árengedmények biztosítása kerékpáralkatrészekre 1936–1937
973. Beck Márton (Budapest): duplacsöves kerékpárok és kerékpárvázak rendelése; kimutatások az évi költségeiről, vásárlásairól 1936–1937
978. Engedmények kerékpárkereskedőknek; Bíró Jenő kerékpárkereskedő tisztességtelen versenye 1937–1938
991. Hercz és dr. Bíró (Budapest) kerékpárgyártási üzemének megszüntetése és megbízása Weiss Manfréd gyártmányú kerékpárok és alkatrészek eladásával 1937–1940
1016. Radó Mór és Társa (Budapest) megbízása kerékpárok és alkatrészek bizományosi eladásával 1938–1940
1028. A Kerékpár- és Motorkerékpár Kereskedelmi Kft. megbízása kerékpárok és kerékpáralkatrészek eladásával 1939
1049. Nemes János (Nagyvárad) megbízása kerékpárok és segédmotoros kerékpárok forgalombahozásával 1940–1941
1059. Simon György (Érsekújvár) megbízása kerékpárok és kerékpáralkatrészek eladásával 1941
1060. özvegy dr. Ajkai Istvánné megbízása kerékpárok és kerékpáralkatrészek eladásával 1941–1942
1257. Kerékpáralkatrészek egységes forgalmának szabályozása: kerékpárkereskedők kartellegyezménye 1930–1931
1260. Kerékpáralkatrész nagykereskedők egyezménye: ülésjegyzőkönyv 1931
33/58. Kerékpárokra alkalmazható karabélytartó szabadalma: megállapodás, levelezés 1930–1932
33a/7. Sződy Ferenc kerékpár-nyeregfeszítőék szabadalma 1931–1933
33a/44. Kerékpárok és varrógépek elzálogosításának engedélyezése 1932
33c/36. Kerékpárlámpa-gyártási licencszerződés 1934
Elvileg mindegy. Gyakorlatilag nekem az jött be, hogyha a hajtókar előre néz, akkor van felül a feje, alul a csavar. Így nem kapja el a gatyaszáramat ;)
hali. a moffok töve is arany festékkel van kihúzva. legalábbis a homlokcsőnél.
az alsó és felsővázcsövön is arany csík van, mintegy felezi a vázcsöveket hosszában, az alsócsövön: 4.5cm-re a mufftól, a felsőcsövön: 4cm-re kezdődik a csík.
ezeknek a csíkoknak a végeit a csövek felsöszakaszán egy-egy csík köti össze, a jobboldali csík végét a csö baloldalán lévő csík végével.
...stb... de remélem a napokban segít valamelyik cimbi abban, hogy a többi részletet láthatóvá tegyem.
igen a sárvédő gömbölyített. a láncvédö a hajtókar fogaskerekének az ívét követi.
volna egy olyan kérdésem, hogy a hajtómű éket mindegy-é milyen irányból rakom bé?
Sziasztok! Még egyzer megprobálom feltölteni képeket, remélem hogy sikerült. Most a bicikli darabokban van, még szügségem van a második kerék és egy szép bör nyereg. Szerintem egy szép karbid lámpa is jó lenne (van egy tartó) de ez most nem fontos. Megnéztem, de nem találtam a WM betüt, a vason van csak a Johnson lógó, Johnson írás, és a szám D2777. Most kezdödik a kerék-keresés. Van még ötlettek, hol találhatok egyet? Christoph
Azt mondták ez katonai bicaj de mások azt, hogy "vonultatott". Ezért van a vágott sárvédő és a fegyvertartó. Lehet nem látszik a képen de piros fehér zománcos csoda tábla van rajta, most ugyan levettem, alatta sárga festés. A nyereg alatt a pumpatartónál is egy kb 8 cm-es sárga sáv van, mint a kék csodánál, csak ez sárga.