Szia ! A KRENFI cég ma is működik, csak már nyomdagépekkel foklalkozik. A kerékpár gyártással és forgalmazással foglalkozó Krajcsovics Endrének Békéscsabán volt a műhelye és a boltja. Külön krómozó, csiszoló,festőműhelyek, kerékpár és motorkerékpár szervize stb.... Aztán jött az államosítás.... Sajnos én sem tudtam semmit erről a bicajról míg a MÉH telepre pont akkor hoztak egy ilyet amikor kint voltam. Még a gumik is megvoltak rajta. Az öreg bácsi (volt vagy hetven) könnyes szemmel mondta hogy ez volt élete első saját bicaja, és a Krajcsovics bácsinál vették (ez volt a nyom). Ekkor kezdtem utánna érdeklődni. A nyaktáblát levettem, és kértem a fiúkat, hogy másnapig ne bántsák a bicajt. Ez hiba volt mert úgy ledarálták mint a pinty. Azóta sikerült beszélnem az unokával, onnan vannak az infóim. Sajnos olyan képet amin ilyen gép van még nem sikerült szereznem, de gyüjtőknél tudom, hogy van egy két példány.
mindegyik festékket többször, legaláb kétszer kell fújni, betartva a száradási időt, minnél (minél?...) több vékony rétegben, annál (anál?...) jobb, persze szereti az ember az azonnali eredményt, de ez, ebben az esetben nem működik, legbrutálisabbb biciklifestő-élményem volt mikor telibefújtam a vázat ACRYL festékkel aztán egy hónap után sem száradt meg, legpozitívabb meg az volt, mikor elsőre nem is fedett, csak rá-"ködöltem", aztán óránként még párszor. ugye
Ha flakonos aerosolosra gondolsz, attól az Isten mentsen meg! Rendkívül roszak a tapasztalataim vele. A Neolux nekem saját magát marta fel a második réteg felvitelekor, a Maestro meg véhonyan fed és nagyon sérülékeny. Most ott tartok, hogy a feketére fényezett NIK vázamat kénytelen vagyok átszórni Supralux Astralin-nal, mert minden kis behatásra karcolódik a Maestro. Én 3990-ért vettem egy kompakt, elektromos festékszórót, természetesen kínait. Ezzel kísérlezetem, jónak tűnik, csak megfelelően fel kel hígítai a szórni kívánt festéket és el kell találni a teljesítményt. A supralux viszont bevált, mert vastagon és egyenletesen fed, valamint eléggé ellenáll a karcolódásnak is
Melyik környéken volt az a Krajcsovics cég? Egy ilyen táblám nekem is van, de csak a táblát adták el, a kerékpárt nem. Én szarvasi vagyok és a családnevem Krajcsovicz. Lehet, hogy ráhajtok arra a biciklire !!
én ilyen lakk-filctollal tervezem, több méretben és hegytípusban lehet kapni az "ÁPISZ"-ban, dekorboltokban, művészellátókban stb., előnye hogy nem kell mártogatni, amíg van benne anyag, egyenletes nyomásra, egyenletesen jön ki a cucc, csak biztos kéz kell hozzá, és előtte természetesen próbahúzás. aranyban-ezüstben biztos van, de jobb helyeken több színben is piros, kék stb. (de ugye nem a sima, vagy szeszes filctoll hanem amiben golyó van, ugyanúgy mint a spray kannákban, és az eleje ki-be jár, attól függően mennyire nyomod, annyira jön ki a festék. na)
Még nincs kész,a néhol befolyt részek feketével korigálva lesznek,nem fog látszódni,amugy meg ez az első csikozásom! Aranypor szintelen lakkba keverve.
Teszek,de még nincs kész!A család szerint K..... a jó lesz,én látom benne a hibákat,de azért jó!El merném vinni bárhová!A függőleges csőn is voltak arany keretek,ezt azért nem kérdeztem,mert ez nekem látszott.
Köszi szépen, de a problémám az, hogy a vázban nincs WM és a vázszám sem betűvel kezdődik. Az első villa is gyanús. It a környékünkön a Krajcsovics cég a KRENFI-ken kívül rakott össze Csodákat is de ahoz a vázakat a WM től vette.
Szerintem úgy van jól az ék, ahogy az alábbi ábrán látható. Személyes tapasztalat alapján is (nadrágszár). De nem akarok vitatkozni, mindenki úgy ékel ahogy neki tetszik:)
Köszi,jó ,hogy irtad,mert pont ma csikoztam le,és jól jött a méret!A hátsó villa és az első villa még a kérdéses,de az elsőt azt,nagyjából tudom,csak azt nem,hogy négyzet,vagy 3szögbe végződik a csik allja.
Nem mindegy! Amikor az adott hajtókar hátrafelé áll, az ék anyájának alulra kell esnie. (Így elérhető, hogy az esetlegesen szoruló csapágy befelé tolja az éket és ne kifelé.)