Én még az 1.4-es benzines Astra-ra egyszer felcipőkanalaztam 5 bicajt is a tetőre, de a kis motor miatt csak 100km/h-ig tudtam normálisan felgyorsulni.
A fogyasztást nem is néztem, de biztos volt vagy +2 liter, pedig 80-90-el mentem.
Az ősszel bejártam Nyugat-Európát, és sok bajom volt a tetőre szerelt biciklivel. Mivel a települések utálják a lakóautósokat, akik nem fizetnek mindenféle adókat, magassági sorompókkal akadályozzák a behajtásukat a parkolók többségébe, és ezek bizony a bringát is megfogják. A német, francia autósok ezért alapvetően hátul szállítják a kerékpárt.
Deestone gumin, ami defekgátló, mindig rajta van a Puncture Protection felirat? Attól tartok, hogy (majdnem) azonos típusszámú, de nem defektgátlósat sóztak rám. Gugli most ebben nem a barátom....
Tudok típusszámokat mondani, ha valaki esetleg tudna segíteni.
Tetőre rakható bicikliszállítóról pár részletet én is tudok mondani. A fogyasztást 110 km/h-nál kb. 15%-kal megdobta két bicikli. Oda-vissza néző biciklikből négyet is föl tudtam rakni, ezek közül csak a nehéz jószág imbolygott némiképp, annak is csak a kosártól nehéz első fertálya. A Thule adapter át tud fogni egy sor vázprofilt, és elég masszív lezárást is lehetővé tesz. Igaz, magasabb autókra csak segédsámlival lehet fölrakni a két belső kerékpárt. Egyébként a föl-lerakás avatott kéznek nem túl körülményes.
- messze a legolcsóbb mind közül a minőségi kategóriában;
- kis tárolási helyigénye van a vonóhorgossal szemben, akár a csomagtartóban is tárolható;
- ha nem a hevederes rögzítésűt veszed, az első beállítás után nagyon gyorsan fel lehet pattintani a kocsira (pl. Thule ClipOn).
Hátránya, hogy:
- sok autót alapfelszereltségben is már úgy felspojlereznek, hogy a hátsó ajtók tetején nincs hová beakasztani a műanyag elemek eltörésének veszélye nélkül;
- hivatalosan oldalirányba semmi nem nyúlhat túl a kocsi gyári szélességén: ez gyakorlatilag a külső visszapillantó tükrök külső szélét jelenti, de sok autó szélességénél egy bringa hosszabb, ezért célszerű kivenni a kerekeket, ha nem akarsz kukacoskodó rendőrökkel vitázni. Ekkor viszont két-három bringánál már 4-6 kereket kell az utastérben, csomagtartóban szállítani;
- rendszámot, lámpát semmi nem takarhatja el, ha máshogy nem megoldható, kiegészítő rendszámtábla-tartót és külső világítást kell hozzá venni.
Könnyebb, 11-12 kilós bringákból ha hármat felteszel, azért a csomagtartóajtó még kézi emeléssel nyitható, de ahhoz már ember kell, hogy megtartsa, míg a legbelső táskából előkerül a gyerek plüssállata.
Ezekből én is csak 3 bringásat láttam saját szemmel, működés közben. A Thulénak van olyan (Backpac 973), amire adapterrel a 4. kerékpár is feltehető, de ez már inkább az a forma, amit minibuszok, nagy egyterűek, lakóautók hátára szerelve lát az ember.
Na igen, én sámliról meg hokedliről teszem fel a tetőre a biciklit :-) Még egy szempont jutott eszembe: a tetőcsomagtartó tartókarja a vastagabb vázakat nem feltétlenül éri át, az ejtett geometriájú biciklin a háromszögből meg pont annyi helyet foglal a gyerekülés tartója, hogy nem fér be a hátulra szerelhető tartó két rúdja...
Nem lesz tőle instabil, mert átfúj rajta a szél. Egy 3-400 literes tetőboxot jobban érezni, mint két bringát. Viszont ha eleve magas az autód, akkor magas lesz, nekem 2,8m ha normál állapotban teszem fel, és nem engedem le az ülést, ezzel már fel lehet akadni itt-ott. Fogyasztás növekedés megint az alap autótól függ és a sebességtől. Összehasonlításképpen tudom mondani, hogy egy kétliteres dízel egyterűnek csak maga az üres tetőcsomagtartó autópályán 0,5-1 literrel dobja meg a fogyasztását. Egy tetőbox 140-el akár 2-2,5 litert is rátesz. Én tetőn kerékpárt max 80-90-el vittem 2.5 benzines autóval, azzal fél liter volt kb a difi. Személy szerint nem is mennék gyorsabban vele 100-110-nél pályán sem. Egyébként megbántam, hogy tetőset vettem, magasabb autóra felemelni sem könnyű.
Nekünk vonóhorgos van. Könnyű fel- és lepakolni a bringákat, mivel dönthető így a csomagtartó is pikk-pakk elérhető. Rendszámtartós, világítással. A fogyasztást alig növeli (nekünk fél literrel), alacsony helyre beállásnál sem kell figyelni (előfordult, valaki így zúzta le a kocsit, tetőn a bringákkal).
Hátránya, hogy kell hozzá vonóhorog, és nincs teszkós árkategória ha vásárolni kell.
"1) Nem lesz tőle instabil az autó, főleg nagy (oldal)szélben?"
Olyan nagyon nem tűnt fel.
"2) Nem növeli meg túlságosan a légellenállást, és ezáltal a fogyasztást?"
Attól függ, mit értesz "túlságosan" alatt :-) Ha 100 km-en 8 helyett 9 lesz a fogyasztás, akkor Siófokra lemenni meg vissza 700 forinttal lesz drágább.
"ezzel szemben mi a hátránya a hátsó ajtóra szerelhető szállítónak?"
Ha ott van bicikli, nehézkes kinyitni a hátsó ajtót. Meg a rendszámot is kitakarhatja.
"mennyi bringa fér el vajon max tetőn, ill. hátsó ajtón (utóbbiból olyanokat láttam eddig, ami max. hármat tud, ez mondjuk egy hátrány pont). "
Én tetőre sem tudtam háromnál többet felrakni (a kormányok összeértek), de lehet, hogy valaki ügyesebb.
Kerékpárszállítót keresek, és ahogy olvasom, itt a legtöbben a tetőcsomagtartós megoldást preferálják. Két aggályom van ezzel kapcsolatban:
1) Nem lesz tőle instabil az autó, főleg nagy (oldal)szélben?
2) Nem növeli meg túlságosan a légellenállást, és ezáltal a fogyasztást?
Illetve, további kérdés, hogy ezzel szemben mi a hátránya a hátsó ajtóra szerelhető szállítónak? Valamint, mennyi bringa fér el vajon max tetőn, ill. hátsó ajtón (utóbbiból olyanokat láttam eddig, ami max. hármat tud, ez mondjuk egy hátrány pont). Előre is köszönöm a segítséget!
Kaptam a retró montihoz egy fórumtárstól hozzávaló elsőváltó kart👍,meg pedálklipszet,hogy próbálkozzak😂! Vannak még rendes emberek👍! Az a kötött lábbal tekerés...nem is tudom,nagyon rá kellene állni fejbe....lehet nem erőltetem😎!Viszont beújjítottam egy bicajt😁! A retrót kicsinek itéltem meg,a fiam rá is tette a kezét🙂. Ez se mai gyerek,lassan lányba is öreg,de egész jó. RST gamma teló van rajt. A tulaj sokmit nem tudott róla,nem állítgatta. Mi célja van a 2 állítási lehetőségnek?
Szia! Fogalmam sincs. A 13-as számú főút nellett van Csém. A 13ason,a csémi bejáróval szemben van egy széles köves/földút,ami egészen Mocsáig megy. Ezen az úton,kb félúton van ez a tábla.Térképen a földút az szerepel egyébként.