Keresés

Részletes keresés

Charlie Fineman Creative Commons License 2021.11.29 -2 0 38500

Nineteen? Az mondjuk elég érzékeny lehet. :)

Jobb egy csöves erősítőnek, ha érzékenyebb dobozokkal kisebb hangerőn hajtod, mint fordítva? Vagy mindegy, bírja?

Előzmény: tibtiborkaba_new (38499)
tibtiborkaba_new Creative Commons License 2021.11.29 -3 0 38499

Ha nem akarsz költeni érzékeny hangfalra, és kell a 75 Watt, akkor nyilván.

 

Évek óta hajtok MC240-el Altec Lansing dobozokat, és eddig még sohasem volt kevés a 40 Watt...

Előzmény: Charlie Fineman (38498)
Charlie Fineman Creative Commons License 2021.11.29 -2 0 38498

Ha már erősítőkről beszélgettek, a McIntosh MC275 megéri az árát?

quad Creative Commons License 2021.11.29 -1 0 38497

Attól, hogy egy tranzisztoros erősítőbe beletesznek 2 db elektroncsövet, én még nem nevezném csövesnek, legfeljebb hibridnek. Ez lényegében egy "közönséges" tranzisztoros erősítő, amibe beleépítettek egy csöves jelkondicionálót. 

Amikor megjelent, sokan oda voltak érte, de nem tudom, hogy a hangja, vagy az újdonsága miatt. 

Azért az adatlapján lévő 2x105W leadott teljesítményt nem kel komolyan venni, mivel csak 185 W a teljesítményfelvétele.

Előzmény: Pirat76 (38495)
tibtiborkaba_new Creative Commons License 2021.11.29 -3 0 38496

Az nem csöves, hanem van benne cső. Amúgy mosfet végfok, sokat ígérő...

Előzmény: Pirat76 (38495)
Pirat76 Creative Commons License 2021.11.29 -1 0 38495

Köszönöm a választ.Még egy kérdés Luxman lv 107u csöves erősítő .Valami vélemény róla?Ez lenne a kiszemelt,de elég húzós az ára,és nem akarok lukra futni vele.

Előzmény: AudiJo (38494)
AudiJo Creative Commons License 2021.11.29 -1 0 38494

Én nem kísérleteznék ezzel - tönkre mehet a végfok!

Ha mindenképpen így akarod használni (bár sztem értelmetlen ha egy pár hangfal nem ad jó hangot, akkor két pár miért lenne jó?), akkor két külön végfokkal hajtsd!

Vagy inkább cseréld le a 4 hangfalat 2 jobb minőségűre és mindjárt nem lesz ilyen problémád!:)

AJ

Előzmény: Pirat76 (38493)
Pirat76 Creative Commons License 2021.11.29 -1 0 38493

Sziasztok.Kérdés.A szobában 4 hangfalat szeretnék elhelyezni.Nem házimozis erősítővél,hanem sztereoval hajtatnám őket,de az erősítő a+b csatornánál minimum 16 ohmot ír,akkor mi történik ha a hangfalak csak 8ohmosak?Köszi a válaszokat.

22lr Creative Commons License 2021.11.15 -1 0 38492

Kevered a kölcsönadást a másolással...

Előzmény: exhighand (38491)
exhighand Creative Commons License 2021.11.14 -3 1 38491

Nem jár, de speciel a zene magáncélú másolása nem jár következménnyel. Meg tudtommal könyvet kölcsönadni nem bűncselekmény, amig zenét kölcsönadni az.

Előzmény: Mono SE (38484)
Bertrand de Beaufourt Creative Commons License 2021.11.04 -3 0 38490

Jaértem.

Előzmény: manta-z (38489)
manta-z Creative Commons License 2021.11.04 -2 0 38489

Aki stúdió megveszi konvertálhat, de konkrétan a TIDAL saját maga konvertál. Ebből lett az a szaftos kis cikk ami bejárta a világot, hogy mennyire ócska az MQA. Hát amit a Tidal művelt vele az mondjuk tényleg az volt, de az nem maga az MQA formátum hibája volt.   

Előzmény: Bertrand de Beaufourt (38488)
Bertrand de Beaufourt Creative Commons License 2021.11.04 -4 0 38488

Ha jól értem, stúdiók nem konvertálnak, a streaming-szolgáltatók teszik.

Előzmény: manta-z (38487)
manta-z Creative Commons License 2021.11.04 -2 0 38487

Ez a másik fele amit te írsz, de ez csak akkor működik ha a streaming szolgáltatók beállnak ebbe. És a TIDAL beleállt az, hogy miért az egy másik történet. Ezután kezdtek el megjelenni az MQA képes készülékek. A Tidalnál az MQA indulásakor kb. 5 darab elérhető készülék volt  a kereskedelemben ami képes volt MQA dekoldolásra aztán persze gyorsan elkezdték felvenni a tempót. A trend mindenképpen az amit írsz és egyben arra is magyarázat, hogy miért nem más formátumban streamelik a 24 bites műsoranyagot. Az MQA-nál egyszer fizet a végfelhasználó, fizetnek a gyártók mikor az MQA-t inetgrálják a készülékeikbe (utánanéztem, hogy lehet licencelni és MQA képes készüléket gyártani) és fizetnek a stúdiósok is mikor a szoftvereket/jogokat megveszik az MQA kódolásra.  

Előzmény: Jolida (38481)
Jolida Creative Commons License 2021.11.03 -2 0 38486

Visszatérve egy kicsit az MQA-ra:

 

https://community.roonlabs.com/t/comparison-of-pcm-and-mqa/149787/17

 

március 10-nél:

"Companies House in Uk holds their published accounts for MQA Ltd

2016 loss: £8.58 million

2017 loss: £7.11 million

2018 loss: £4.6 million

2019 loss: £4.2 million

 

So that’s an accounts loss of £24.5 million

 

Turnover: 2016: £30k

Turnover 2017: £149k

Turnover 2018: £376k

Turnover 2019: £492k

 

So £1.05million turnover on the back of £24.5 million loss

 

The new accounts say that they have received funding approval for another £10 million – £5 million in January 2021 and £5 million in first half of 2022"

 

Loss: veszteség

Turnover: forgalom

 

No comment.

Jolida Creative Commons License 2021.11.03 -2 0 38485

Nem, a tényeket próbáltam körvonalazni.

 

Ebben a játszmában a produktum előállító voltak a legnagyobb vesztesek.

 

Egyébként gondolom Te se tartod teljesen korrektnek, hogy ezeknél a termékeknél a "kiadók" (szinte teljesen függetlenül a beruházásuktól -stúdió, marketing stb.- ) és a "jogvédők" (beruházás:0) nagyságrendekkel több pénzt kaszálnak, mint azok, akik azt előállították (actorok, gyártók, terjesztők) ... még 40-50 év után is!

 

Az általam említett törekvések ennek a fenntartására szolgálnak ... mellesleg nagy ívben le....ják a végfelhasználó igényeit ("ezt kapod, oszt' jól van!"), csak a profit számít.

 

"Normális" piaci körülmények közt ezek a "szolgáltatók" rövid időn belül csődbe mennének, de ez jól bejáratott monopolhelyzet volt, nem volt esély máshonnan megszerezni a terméket, vagy helyettesítőjét olcsóbban.

Aztán jött a technológiai fejlődés és a dinoszauruszok éhezni kezdtek. :-p

Előzmény: Mono SE (38484)
Mono SE Creative Commons License 2021.11.03 -7 0 38484

azért ezzel ugye nem azt akarod sugallni, hogy a zene - és minden egyéb szellemi termék is - alanyi jogon "jár" mindenkinek?;) 

Előzmény: Jolida (38481)
Bertrand de Beaufourt Creative Commons License 2021.11.03 -4 0 38483

Még futok egy kört ezekkel a raspis megoldásokkal a volumio simán kitolja hdmi-n emlékeim szerint. Megpróbálom összeszedni ezeket, simán beírom ide, nem leszek nagyon gyors, de meglesz még idén :)

Előzmény: manta-z (38479)
Bertrand de Beaufourt Creative Commons License 2021.11.03 -4 0 38482

Uhh, ez elég komoly volt, köszi. Így már sok minden világos, valszeg a nagyobb gyártók ezért ragadnak le az első foldnál (azaz 44.1 kHz 16 bit, CD minőség), mert az még upsample után is a legkevesebb artifacttal rendelkezik. A kérdés csak az, hogy a tényleges nagyobb felbontású anyag vs artifactok vs létező minőségi javulás megéri-e az alsó hangon 5-600 euró befektetést, ehhez meg kéne hallgatni valahogy :-)

 

Legdurvább a 20kHz fölötti tartomány letükrözése (ez csomó VST pluginnál is megjelenik, főleg amikor páros felharmonikusakat pakolnak a hanghoz, "szaturálnak"), de azért a tranziens-boost se semmi, és igazából az a kérdés, amit felvet, hogy miért nincs flac-streamelés, simán elbírná az interveb. Tidal és MQA egymás részvényesei?

 

Előzmény: tibtiborkaba_new (38478)
Jolida Creative Commons License 2021.11.03 -1 1 38481

Nem.

 

Azóta van "köztudatban", mióta a nagy jogtulajdonosok (az angolszász jogban a szellemi tulajdon adható-vehető, ezért aztán a "nagy nevek" igyekszenek minél több előadót "felvásárolni") rájöttek, hogy az MQA-ban rejlő DRM lehetőséget ad arra, hogy a nem fizikai hordozón levő anyagokat újra kontrollálják, azáltal, hogy "csak és kizárólag" streaming formában lesznek hozzáférhetők a jövőben és csak az engedélyükkel -no meg némi fizetés ellenében- lehet azt streamelni.

 

Az LP, majd a korai CD totális kontrollja után megzuhantak a nagy "kiadók", mikor a számítástechnika fejlődésével kicsúszott a kezükből a lemásolhatatlanság és nem fizikai formában kezdett terjedni a zene.

Persze próbálkoztak mindennel (SACD, DRM stb.), de már elkéstek.

 

Most jöhet egy új lehetőség, visszaszerezhetik a pénzcsap fölötti ellenőrzést.

Előzmény: manta-z (38480)
manta-z Creative Commons License 2021.11.03 -2 1 38480

"A -világviszonylatban- jelentéktelen részesedésű TIDAL miatt?"

Egytértek veled, viszont azóta van köztudatban az MQA és ugrottak rá a hifigyártók, mióta a TIDAL bevezette pedig már előtte jópár éve létezett a technológia. 

Előzmény: Jolida (38475)
manta-z Creative Commons License 2021.11.03 -2 1 38479

Szerintem Tidal tekintetében van értelme az MQA-val vacakolni, mert volt lehetőségem kipróbálni jó minőségű elektronikákon. A 16 bites tömörítetlen sztereótól jobban tud szólni a nagyobb felbontású MQA ha minden fold ki van bontva. Kb egyébként ugyanarra a következtetésre jutottam mint te, úgyhogy én is elkezdtem nézegetni a Raspberry-s Tidal Connectes dolgokat, mert az lehet talán a költséghatékony megoldás. Létezik egy ALLO márkájú streamer alap (Open Source Streamer) ami a raspberry pi Compute modulra épül (ilyenhez volt szerencsém) de audio szempontból elfogadható tápot meg környezetet építettek köré, bár ez is 250-300 euró körül van. Illetve ugyanennek a márkának van Raspi-re épül shieldje meg doboza olcsóbban valamivel, talán még az is használható.  

Viszont én úgy olvastam/értelmeztem, hogy S/P DIF-en nem fog kijönni az MQA dekódolt Master Quality maximum csak 1 fold-ig. Csak USB-n keresztül, tehát kell utána egy USB-n csatlakozó MQA képes DAC. Ez igaz a Rasberry Pi-re is meg szerintem erre az IFI ZEN streamerre is. Vagy ha van más infód ezzel kapcsolatban azt szívesen olvasnám. 

 

Azt már csak érdekességként leírnám, hogy CD lemezeknek akarnak adni mégegy lökést és kitalálták, hogy belekódolják a 16bit 44.1kHz-es MQA formátumot a CD lemezek adattartalmába ez kijön S/P DIF -en keresztül de konkrétan saját tapasztalatom szerint rosszabbul szól, mint a natív 16 bites adat. Hogy ezzel mit fognak/akarnak kezdeni vagy hogyan fogják ezt eladni? Ezt hátradőlve figyelem egy szatyor popcornnal a kezemben, hogy mire lesz elég a marketing gépezete.

 

Előzmény: Bertrand de Beaufourt (38476)
tibtiborkaba_new Creative Commons License 2021.11.03 -3 1 38478

Az a MASTER, amire ráírják...

 

Nézd meg a youtube-on Goldensound tesztjét. Keress rá, hogy "MQA Goldensound"...

Előzmény: Bertrand de Beaufourt (38477)
Bertrand de Beaufourt Creative Commons License 2021.11.03 -4 0 38477

Ja, hát több sebből vérzik, valszeg én is elengedem ... Bár a thread 2017-es, és aszongya nincs MASTER elég, hát, gyakorlatilag minden album MASTER, amire rákerestem eddig.

Előzmény: Jolida (38475)
Bertrand de Beaufourt Creative Commons License 2021.11.03 -4 0 38476

Első körben nekem nincs szükségem DAC-ra, rábíznám az erősítőre (van benne), olyan kéne, ami streameli Tidal Connecten keresztül (input: utp/wifi, output: digital optikai/hdmi) a Master minőséget.

az IFI-ből a Zen Streamer tud ilyet, 150 kHUF, Bluesound 210 kHUF, és csak felfele megy. Ráadásul, ahogy mondod, amelyikben van DAC, asse muzsikál túl jól, a Denon DAC-ja simán veri, verheti, utánanéztem csipszeteknek, nincs lényeges különbség (persze, a DAC nem csak csip). Én nem értek nagyon az digitális elektronikához audiofil kontextusban, de kizárt dolog bazz, hogy ez ennyibe kerüljön, ez meg van pakolva hülyeségadóval. Ráadásul úgy, hogy az IFI Zen Streamer konkrétan egy Raspi volumioval és egy 100 dolláros DAC-al - ebből nekem a DAC nem is kell, négyes Pi 60 dollár, volumio 30 dollár kb. Fut rajta a Tidal Connect natív.

 

Tidal nyilván nem jobb, mint a vinil vagy akár a sima cédé is, de hallhatóan sokkal, de sokkal jobb már a HIFI is, mint a spotify, gondoltam, kipróbálom, de nincs 200k-m ilyenekre.

 

Még van egy lehetőség, legújabb Chromecast már talán tudja, de nem biztos, elég szűkszavú a veboldal.

 

Előzmény: manta-z (38473)
Jolida Creative Commons License 2021.11.02 -2 1 38475

Miért támogatna egy kimutathatóan veszteséges formátumot, ami sokak szerint még -függetlenül a lejátszó árszínvonalától- "fosch" is?

A benne elrejtett DRM miatt?

A -világviszonylatban- jelentéktelen részesedésű TIDAL miatt?

Bob Stuart két szép szeméért?

 

https://audiophilestyle.com/forums/topic/30381-mqa-is-vaporware/

Előzmény: Mono SE (38474)
Mono SE Creative Commons License 2021.11.02 -7 1 38474

Azért azon el lehet gondolkodni, hogy a Naim miért nem támogatja egyáltalán az MQA-t. Meg azon a véleményen is, hogy 150-200 ezer alatt mindegy milyen kötyün hallgatod a tidalt... Meg azon is, hogy egy másfélillás unitin még mindig a bakeltjáccó szól a legjobban az analógbemeneten, pedig csak éppen kicsivel jobb a belépőszintnél a forrás>> http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=158790735&t=9103442

Előzmény: Bertrand de Beaufourt (38472)
manta-z Creative Commons License 2021.11.02 -2 1 38473

A gond szerintem az, ami 200 alatt van az hiába MQA képes egy összességében fosch minőségű valami. Szerintem nagyon túl vannak hájpolva meg árazva az MQA képes eszközök,

főleg, hogy egy natív 24 bites felvétel lemossa a fenébe az MQA-t, de értelek én is szeretem a Tidal kényelmét és én is azt használom. 

Kisebb költségvetésből szerintem jobban jársz egy jó minőségű sima 16-24bites DAC-al. Volt szerencsém SMSL M500-hoz ez MQA képes 150 körül van. Jobban szólt a Human Audio DRA kitje a 16 bitjével. 

A Pro-ject kicsi MQA képes streamere és hozzá tartozó DAC-ja az kiábrándító volt a Bluesoundtól se dobtam el az agyamat. 

Olcsóban amúgy IFI Zen DAC de nem emlékszem, nem biztos, hogy az az összes foldot kibontja. Az 50 pénz körül van. 

 

Előzmény: Bertrand de Beaufourt (38472)
Bertrand de Beaufourt Creative Commons License 2021.11.02 -4 0 38472

Fogalmam sincs, hol kérdezzem meg, tehát megteszem itt: szerintetek milyen eszközzel tudom a Tidalt MQA minőségben streamelni? Ja, és ne 200e forintról induljon, mert akkor megdühödök és leprogramozom Raspberry Pi-re. 

btamas70 Creative Commons License 2021.10.30 -20 0 38471

Pedig tudod jól, hogy engem mennyire szeretnek a bakterek..;)

Előzmény: Mono SE (38457)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!