Nekem kicsit kereskedelmi jellegűnek tűnik a számítás, de remélem a tapasztalatodat is megosztod velünk. A kollektoros részt összehasonlítva még akár jó is lehet, bár kicsit túloz a számítás, de a biomasszánál szerintem erősen fals számokat ad.
OSB-re nem ragad a zsákos ragasztó! (azaz ragad, de csak 1 évig) Kívül inkább betonip lap, vagy valamilyen más cementkötésű lap jöhet számításba. Esetleg az OSB-re szépen feldübelezni a szigetelést+PUR ragasztás, ha már OSB.
Csináld be gipszkartonnal jó sűrű bordázással A külső szigetelés ragasztása előtt impregnáld a kartont erre való alapozóval hogy az építési ragi jól ráragadjon. De külső gipszkarton réteg helyett lehet osb lap is arra tapad az építési ragi.
Egy felülvilágítós ajtót szeretnék kicserélni, egy sima fa ajtóra, így marad egy nagy lyuk felül. Mivel érdemes az ilyet "becsinálni"? Az ajtó a külső falsíkra kerül, a fal meg 30 cm vastag, így belül nem tartaná semmi. Nem szeretnék oda áthidalót bevésni, valami könnyű szerkezetes kellene, amit fel lehet ragasztani, illetve az ajtótokra fekszik, de nem nehéz, max egy kisebb zártszelvényt be tudok vésni a falba. Ytong jó lehet? Vagy töltsem ki egyszerűen EPS-sel? Az EPS-en nagyon átjön a hang, ha jól tudom. Esetleg csináljak neki egy fa szerkezetet, és fújjam ki habbal? Kivülre vasag szigetelés kerül, úgyhogy a szigetelőképessége nem nagyon számít ennek a résznek.
Ytong ragasztóval minden további nélkül. Nálunk legalább is hamarabb tört szét az ytong a ragasztás mellett amikor elbontottunk egy konyhapult alátámasztást.
Csöveztem én is így, épp ma is. Szerintem arra figyelj, hogy megfelelő átmérőjű csövet használj, nem baj, ha van benne tartalék, illetve belül sima falú legyen, a vezeték behúzását nagyon megkönnyíti.
Miért? Ezt nem kötekedésből kérdezem, hanem mert pont a pro és (ha vannak) kontra érvekre lennék kíváncsi.
> Van rádiós riasztó rendszer is. Erre írtam, hogy amennyire néztem, azok jóval húzosabb áron vannak. Egy nálam elképzelt renszer esetében az alkatrészek (és csak azok) kb. 2x a szorzószám. Persze tény, hogy a vezetékezés anyag és munkadíját is meg kell fizetni, ami szintén szép díj lehet (ennek még utána kell járnom).
> vagy úgy kell megcsinálni a csövezést hogy egy cső két vége dobozaljába kerüljön.
Ezt nem egészen értem! Továbbá itt is felvetődik a "miért" kérdés. Egyébként lehet, hogy egyre gondolunk, mert én eleve úgy képzeltem, hogy a csövezés kvázi dobozról dobozra menne: doboz (nagyobb méretű villanyszerelő kötö doboz) a lakott tér felöl lenne. Annak hátuljába/aljába két cső csatlakozna - bejövő és ki/továbbmenő.
sziasztok! Bonobit H-m van, bonobit S-re van szükségem(pár literről van szó). Bonobit-S és Bonobit-H csak az oldat sűrűségében különböznek? Ha igen, akkor működhet, hogy a meglévő Bonobit-H doboz nyitvahagyásával besűrűsödik a kellő mértékre nekem? Vagy csak a teteje kérgesedne be szerintetek? Naponta átkeverem akkor ez talán kivédhető. Nem tudom a benzin milyen gyorsan párolog, de pár hét alatt talán kimenne az öt literből az a másfél liter felesleges oldószer (főleg ha átöntöm nagyobb vödörbe). Szóval szerintetek be tudom sűríteni emberi idő alatt? Előre is kösz
Ha jót akarsz magadnak belül viszel mindent. Van rádiós riasztó rendszer is.
Javítás! vagy úgy kell megcsinálni a csövezést hogy egy cső két vége dobozaljába kerüljön.
Lehet földkábel lehet falon kint vésve 32-es csőben elvinni de ne legyen több könyök mint kettő ha lehet ha több kell legyen egy doboz vagy akár több, amit később is el lehet érni kívülről.
Házikó külső hőszigetelése tervezett valamikor a jövőre. Gondoltam mielőtt felkerül a szigetelés beépítek egy elektronikus riasztó rendszert és annak komplett vezetékezését a jelenlegi külső vakolatba (2x2 cm perlites, jól tart) raknám bele (csövezve). Utána szépen horonyvakolás; aztán mehetne a szigetelés (polisztirol táblák). A szobákba adott helyeken beállás, falon keresztül menő csődarabbal.
Belül nem szeretnék minden szétbarmolni (falon kívüli vezetékcsatornák nem igazán tetszenek), a rádiós rendszerek meg igen húzós áron vannak + valahogy nem bízok bennük annyira (persze lehet, hogy ez alapvető hiba a részemről).
Gondolkodom, hogy a ház egy, a betáplálási ponttal ellentétes oldalára még áramot is (220V, 50Hz) így jutttatnék el, hogy ne kelljena földbe lemenni (belül meg bontás nélkül sajnos nem lehet megúszni).
Működőképes elgondolások lehetnek ezek, vagy oltári nagy baromágok valamilyen/bármilyen szempontból?
Az út tükrét szedd ki egyben, kicsit szélesebben, mint a szegély vonala. A teherbíró talajig le kell menned. Arra tegyél fagyvédő réteget, homokos kavics, vagy zúzottkő, és azt jól tömörítsd lapvibróval. A tömörített ágyazatra tedd a szegélyt betongerendába, és hagyd egy kicsit kötni. utána töltsd fel a szegélyek között, és tömörítsd. Arra kb. 3 cm lehúzó 0-4 homok, vagy 2-5 zúzalék. Arra rá a térkő, szorosan egymás mellé. Aztán 0-1 kvarchomokkal átsöpröd az egészet. Ezután bevibrálod, majd még egyszer átsöpröd.
Arra figyelj, hogy ha vékony lapokat raksz le, akkor gumilapos vibróval üssed.
A V alakú mélypontba mindenképp rakj folyókát.
Autóforgalom alá nem célszerű vékony nagy lapokat rakni, inkább válassz valami kiselemes 6-8 cm vtg. térkövet.
Mivel nem találtam jobb fórumot, itt teszem fel a kérdést, hátha valaki tud válaszolni.
Adott a képen látható cserépfedés, amire/amibe Velux ablakot akarok tenni. Lehet, hogy csak számomra nem egyértelmű a Velux honlapján található információ, de nem tudok rajta kiigazodni... Kérdés, hogy melyik beépítő keret kell hozzá ?
Cserépléc távolság 31cm, 1db cserép vastagsága 16-17mm, az ablak pedig GZL típus.
Látom keveritek a kátrány és a bitument. Igaz min a kettő fekete, de egészen más anyagok.
Tehát a kátrány . abból is kétféle három féle van van a kőszén kátrány ill . a fakátrány, ill. volt a barnaszénkátrány.
Tehát a kőszénkátrányt a kohókoksz gyártásakor keletkező melléktermék, a barnaszénkátrány a gázgyártás mellékterméke, a fakátrány meg a mi a csrépkályhában keletkezik a rossz fűtéskor.
Aztán van a bitumen ez egyébként a kőolajlepárlás mellékterméke, maradéka.
És van még a szurok ez is fekete, de ezt meg bányásszák.
Más . a járda betonra ( a résekbe ) ezeket az anyagokat lehet ugyan öntögetni , de ettől a pince nedvesedése meg nem szünik.
Az csak a szakszerű vízszigeteléstől szünik meg.
Na oda használ(hat)nak bitument hidegen melegen , de kell oda más is. !!
A kátrány lenne a legjobb az bevált ilyen célra az elmúlt jó néhány évtizedben. Ha bármit akarsz kenni a résbe akkor fent áll a veszélye hogy elválik a beton széleitől ha nincs lealapozva. Építőanyagokra tapasztalatom szerint a neutrális szilikon a legjobb, ezt egyébként tetőkre találták ki cserepekhez, kéményszegélyekhez. De vigyázni kell mert a kézre is igen erősen tapad. Nem lehet lemorzsolni úgy száradás után mint az ecetsavas szilikont.
Nekem hagyományos 30NF téglából épül a házam. És örülök, hogy nem vettem drágábbat. Így is elég ronda látvány amikor a villanyszerelő, meg a gépészek nekiesnek a horonymaróval, vésővel, fúróval.
Véleményt szeretnék kérni. Porotherm csiszolt/ragasztott/ tégla, vagy hagyományos habarcsos. Mi szól mellette és mi ellene. A válaszokat előre is köszönöm!
Amit én csinálnák: - kb dupla mélyen leásnák mint maga a térkő - a szélén mélyebbre egy kicsivel mint a közepén és a garázs előtt - a garázsnál a kert felé egy kicsit beásnák legyező alakban - majd jó ledöngölném ügyelve arra, hogy a kialakított lejtések megmaradjanak - erre öntenék egy réteg közepes szemcsés kavics réteget amit szépen elegyengetnék majd egy kicsit zömíteném - erre raknám a térköveket egymástól kb 1 cm hézaggal - a hézagba finom szemcsés kavicsot zúzalékot raknák - a garázsnál készített két legyező alakba simán a nagyobb szemcsés kavicsot szórnám és a garázs előtti 5 cm-es hézagba is.
Szegélykövezést csak akkor csinálnák de simán beállítva egy vályúba, ha a növényeket nem szeretném hogy bemenjenek a résekbe és ezzel foglalkozni néha napján. Nem terheled annyira meg a térköveket hogy azok elmozduljanak. Igaz én 40x40 essekre gondoltam minimális méretben. Ha viszont ezeket a szép és variálható köveket szeretnéd lerakni (10*20 asak vagy egy kicsit nagyobbak) akkor az más tészta ott kell szegély sőt kell beton is és 2-3 cm nem vastagabb finom zúzalék.