...és ha a hátsó agy nem dobfékes hanem dinamós, akkor egy Dynohub, valszeg AG modell... De találgatás helyett inkább megvárom hogy megírd hogy micsoda :-)
A hátsó agy dobfékesnek tűnik, KB modelljelzés van rajta? A Sturmey Archer dobfékes agyai a KB és KBC modellek voltak, illetve a tandemekre készülő KT és KTC jelűek (amiket később talán az AB jelű modell váltott fel).
Ha a vázszámot meg tudod nézni a bringán, akkor az agy jelzése mellett ez alapján lehet a legjobban behatárolni hogy mikor készült a gép. Ha megvan a szám, írd meg.
Ezen kívül az azonosításhoz elvileg hasznos lehet még ha megnézed hogy van-e a pedálon Raleigh Nottingham felirat, bár azt hiszem az csak a hatvanas évek elejétől változott. A nyereg Brooks B-66?
Szép ez a Raleigh! Szerintem az ötvenes évek elejéről származik, legalábbis nagyon hasonlít egy 1954-es Superbe Roadster bringára. A Raleigh bringákon Sturmey-Archer agyváltók voltak, és látszik a váltókaron is A Sturmey-Archer felirat. Nézd meg a hátsó agyon a feliratokat. Találsz rajta egy Sturmey Archer feliratot, alatta a modell nevét, mondjuk ASC, és alatta egy kétjegyű számot, ami a gyártás éve. (Alatta még lehet hogy rá van írva az agyra hogy hány sebességes, mint pld Three Speed.) A csengő Lucas típusú, King Of The Road felirattal?
1. szériás Túra: kék díszítések a vázon, a többin csak csíkozás és Túra felirat
, de ha képet tennél fel róla, sokat segítene, a teljes restaurálás a homokfúvás esetleg újrakrómozás(általában drága). elég sok munka szokott lenni ezekkel, de nem akarlak elriasztani, mert mi itt jópáran imádjuk ezeket csinálni:o)
A te szépségednek hála, engem is elkapott a Túra láz:o) Ma kezdtem bele a matricás felújításába amit szeretnék dokumentálni: először szétszedtem(éljen a csavarlazító) a hátsó kereke gumifalcos(Emergé) a festés már kész, a vázat hnap csíkozom, az első sárvédő kész, a hátsón még szárad a fecskefarok. A hátsó sárvédő Mátra volt, a többi alkatrész stimmel, az utolsó előtti képen láthatóak a régi csavarok is, ha kész a váz, lemásolhatod a csíkokat amik neked hiányoztak, mert ezen látszottak, tehát 100%-ig az eredeti szerint csinálom
"Családi örökségem" egy 60-as évekbeli Csepel Tura. Szeretném teljesen rendbe hozni (vagy hozatni). Ezzel kapcsolatban a következő kérdéseim lennének:
1. Sokan dicsekednek MÉH-es szerzeményekkel. Én Kőbányán próbálkoztam, de eddig két helyről is elküldtek, mert tilos guberálni. (Pedig még fizettem is volna...) Rossz helyen voltam, vagy valamit rosszul csináltam? Hol lehet a régi alkatrészeknek - gondolok itt a prizmára, dinamóra, lámpára, nyaktáblára stb - utánajárni?
2. A kerékpárra ráférne egy festés. Úgy tudom, előbb mindenképpen homokfújni kellene, és aztán festeni. Hol csináltassam mindezt, ha pesti vagyok? És körülbelül mennyibe kerül?
3. A fényes felületek néhol rozsdásak. Hol lehet ezeket rendbe hozni? És kb. mennyiből?
4. Mindenképpen hű szeretnék maradni az eredeti elemekhez, ha tudok. Letöltöttem néhány fotót is, de úgy tűnt nekem, a Tura legalább kétféle dizájnnal készült. Már nem emlékszem, volt-e rajta Tura festés a vázon. Hogyan deríthetem ki, hogy milyen volt a kerékpár eredetileg?
5.Vannak-e veterán kerékpáros kiállítások, vagy találkozók, ahol kicserélheti az ember a tapasztalatait másokkal, vagy rácsodálkozhat mások bringáira, esetleg még vásárolhat is ezt-azt? A Vaterán vannak néha jó dolgok, de szerintem néha irreálisan magasra emelkednek az árak. Vagy bolhapiacra is érdemes kimenni?
Helló Dombóvár környékén lakom. Van képem is csak túl jó minőségű és ezért nem tudtam fölrakni.Majd megpróbálok másikat csinálni. Nem biztos még ,hogy eladó, ezért várok inkább ajánlatokat és ha tetszik az ajánlat akkor eladó.Egyenlöre a régi motorok jobban tetszenek de változó korban vagyok és egyre jobban tetszenek a bicajok is.további szép napot C4
Ez ugyan nem petróleumlámpa, de itt egy pár kép egy karbidlámpámról, ami teljesen hibátlan és szerintem egész egyszerűen gyönyörű :-) Angol gyártmány, Lucas Calcia Major a típusa.
Povi, tűzhelytisztítót én nem használnék krómozott felületre. Ahogy eseres írta, próbáld a Brigéciolt, az nekem is bevált - de a lényeg tényleg az, hogy ne várj azonnali és gyors hatást, hanem áztasd sokáig. A régi rákövesedett zsír és por nehezen lazul fel, és tényleg csak a hosszú áztatás segít. Króm tisztítására én óvatosan használtam puha sárgaréz drótkefét, és egyáltalán nem károsította a krómot, nem karcolta, és nem mattult be. Próbáld ki magad valahol. Barkácsboltban egyébként erős műanyag keféket is tudsz venni.
Szép ez a Johnson bicikli, de szinte teljesen biztos hogy nem angol gép: az angol gépeken patkófékszerű rudazatos fékek voltak - egyszer raktam is fel képeket egy gépről amin látszanak ezek a fékek, 5108. számú bejegyzés.
sziasztok van egy SHB-m .Ha valaki tudna közelebbi adatokat, év járat,stb,szivesen fogadnám az infókat. Esetleg megfelelő ajánlat esetén eladnám . köszönettel C4
Tanácsot kérek a szakiktól! :-) Hideg zsíroldót (tűzhelypucolót) szabad-e használni krómozott felületre? (Konkrétan egy hátsó agyról van szó). Ha nem, mivel lehet leszedni a több évtizedes rákövesedett zsírt+port? Petróleummal próbálkoztam, de szinte semmi. Kefét nem merek használni, félek, hogy megkarcolja, és bemattul a krómozás. Vagy esetleg több hétig kéne áztatni a petróban a cuccot?
Már montad egyszer,de ha gyüjti ugy sem ad el belőle,a karbit lámpát is montad,hogy van neki. Azt tuttad,hogy eger a leghosszabb város a földön???Honnan kezdődik,és hol van vége? Toldi??????+ A SAPKA!
Letöltöttem Csep-el sárga Csodájának a képeit, az enyémen is próbálom feltérképezni ami megmaradt. A váz és a villa még csak csak, de a sárvédőn nem maradt semmi. A felnik sem eredetiek tehát ez sincs meg. Próbálom a Csep-el sárga csodáját megfejteni mert a vázszámuk között csak kétszáz ennyi-mennyi eltérés van.
A három lámpa közül a bal oldali magyar (Lámpagyár), a másik kettő német gyártású. A középsőn, a felfüggesztés felé eső oldalon, tükrös lemezt szereltek az üveg mögé, hogy a lámpa ne vakítsa el a biciklist! Egyébként a szokásos petróleumlámpa (ez esetben viharlámpa) megoldásaik vannak.
Kevésbé ismert, hogy a klasszikus petróleumlámpákat gyártották biciklire szerlhető változatban is. Természetesen a kisebb típusok jöhetnek szóba. Felteszek néhány képet ezekről is.