Keresés

Részletes keresés

yoleeka Creative Commons License 2008.07.04 0 0 8538

Szerintem már korábban is festettek fehér sárvédő véget.

Ez a kép valószívüleg a 40-es években készűlt. Bekarikáztam egy Csoda lánckereket a beazonosítás miatt.

Előzmény: Zsocab (8535)
Dave_ Creative Commons License 2008.07.04 0 0 8537
Előzmény: Dave_ (8536)
Dave_ Creative Commons License 2008.07.04 0 0 8536
Ez a kép tutira nem az ötvenes években készült. Az egyiken van, a másikon nincs.
Előzmény: Zsocab (8535)
Zsocab Creative Commons License 2008.07.03 0 0 8535
Yoleeka oldalán böngészve a régi fotókat nekem az jött le, hogy az 50-es években már volt fehér csík, de az azt megelőző időszakban nem egyértelmű, mert vegyesek a képek.
Előzmény: mzoller (8534)
mzoller Creative Commons License 2008.07.03 0 0 8534
Szerintem már ezer éve,nekem az egyik NIK-en megvolt a gyári hátsó sárvédő,azon fellelhetőek voltak fehér festék nyomok,és én azt eredetinek könyveltem el,tudniillik mifelénk vagy ezerszer kennek át egy bringát,vagy egyszer sem,a gyári festés lekopik,kifényesedik,és így végzi az ólpadon,vagy a MÉH-ben:(
Előzmény: Zsocab (8529)
MUM.21 Creative Commons License 2008.07.03 0 0 8533
Januárban vettem, azóta nem figyeltem . Tankot igen , ánckereket hátra nem adtak .
Előzmény: ImiP10 (8531)
kincskereso Creative Commons License 2008.07.03 0 0 8532

 

Kedves Madzagos!

 

A következő emilen megtalálsz:

 

ioannes@freemail.hu

Előzmény: madzagos (8528)
ImiP10 Creative Commons License 2008.07.03 0 0 8531

Kösz a segítséget! Inkább hagyom ezt. Sokba lenne időben is és pénzben is mire végzek vele...

Újat lehet még kapni azon a piacon? Adnak hozzá tankot és lánckereket is? 

Előzmény: MUM.21 (8527)
MUM.21 Creative Commons License 2008.07.03 0 0 8530

 

 

    Sziasztok Leletmentök !

     Szombaton a közlekedési múzeumban jártam . Kiakadtam , amikor megláttam a Tünde robogót . Egy ezüst kalapácslakkosra emlékeztem . Most egy frissen mázolt (!) piros ( narancsos minőségü ) Tünde van kiállítva , áthúzott nyereggel (?) .Tudtok valamit erről ? Lehet , hogy ez egy másik , vagy az eredeti , igaz kopottas lett így elbarmolva , meggyalázva ? Ha ez így van ki lehetett aki erre engedélyt adott , hogy oly kevés számban megmaradt eredeti állapotú műszaki relikviáinkat így írtsák , pusztítsák .

Mik történhetnek a múzeumban még ?

   

    Üdvözlettel MÜM.21

Zsocab Creative Commons License 2008.07.03 0 0 8529
Meg tudja mondani valaki, hogy mióta festik gyárilag a hátsó sárvédők végeit 20 cm hosszban fehérre? Érdekelne, hogy a NIK-en volt-e ilyen.
madzagos Creative Commons License 2008.07.03 0 0 8528

Szia Kincskereső !

 

Tura nyaktáblát keresel ? Küldj egy címet hová küldjem ? madzagos

Előzmény: kincskereso (8524)
MUM.21 Creative Commons License 2008.07.03 0 0 8527

 

      Szia !

 

 Felfogató bilincsek , gyújtás fedél , lánckerékfedél a kuplungkarral, kiemelővel , csavarok , gyújtás gyertyakábellel .

Én a Gyáli piacon vettem ukránoktól 2db. vadi újat , gyújtással , kezelési könyvel , tankal . Kipuffogó , gázkar nélkül darabját 12.500ft-ért .

 

  Üdvözlettel MÜM.21

Előzmény: ImiP10 (8526)
ImiP10 Creative Commons License 2008.07.03 0 0 8526

Valaki,aki járatos ebben, meg tudná mondani, hogy mi hiányozhat erről a blokkról.

Kösz!

 

http://www.vatera.hu/szovjet_kerekpar_segedmotor_i_78089291.html

agamata Creative Commons License 2008.07.03 0 0 8525

Szia !

 Köszönöm ! Én is az 50-es évekre saccolnám a korát . Az agyon nem találtam más számot !

 

  Üdvözlettel : Jani

Előzmény: Tiberio971 (8522)
kincskereso Creative Commons License 2008.07.03 0 0 8524

 

Sziasztok!

 

 Köszönöm az értékes infókat. A kerékpárról azért nem tudok képet tenni, mert jelenleg vidéken van, és mivel autóm nincsen, csak valamikor augusztusban kerül fel. A hatvanas évek második felében vásárolta a nagyapám, azóta van a család tulajdonában. A váz nem rozsdás, de a hátsó sárvédőt, és a csomagtartót hegeszteni kellett. Milyen festékkel fessem le? (Vagy inkább fújjam? ) Mondjuk a kormány se annyira nyomi, ha lecsiszolom és nikkelezem, profi lesz.

 Nekem eddig a megkérdezés se jött be. A Bosnyákon láttam egy régi rozsdás Csepel Turát. A nyaktáblát akár a két kezemmel is lefeszíthettem volna róla, de én becsületesen megvártam,míg megjön a gazdája. Gondoltam, elkérem, vagy megveszem tőle. A kerékpár amúgy tényleg rossz állapotban volt, nem látszott rajta a törődés. A fószer persze nem adta, mert mint mondta, szereti a régi dolgokat.

 Az egyik MÉH-ben említették, hogy menjek Devecserre és nézzek ott szét. Ők is ajánlották a Keresztúri utat, de oda már nem mentem ki. Hol is van az pontosan? Ha a tömeggel közlekedem, hogy jutok oda? Ti. nem kőbányai, hanem zuglói lakos vagyok.

 Egyébként meg örülök, hogy vannak ilyen bogaras emberek, akik szeretik a veterán kerékpárokat. Közhely, de ezeknek az öreg dolgoknak nemcsak történelmük van, de tán még lelkük is.

Tiberio971 Creative Commons License 2008.07.03 0 0 8523

Kincskereső, ha Kőbányán próbálkoztál, és esetleg arrafelé laksz valahol, akkor a Keresztúri úton a vastelepen is próbálkozhatsz, én ott már rákérdeztem a dologra, és be lehet menni, és aztán megvenni amit találtál - de szerintem azt sehol ne mondd hogy "guberálni" akarsz, mert guberálni lehet hogy tilos :-)
Azon a vastelepen, ami a Sörgyárnál az Éles-saroknál van, tényleg nem nincs lehetőség arra hogy keresgéljen az ember.

Szerintem festés előtt egyáltalán nem kötelező a homokfújás - ha nem nagyon rozsdás a váz, akkor szerintem jobb és egyszerűbb ha a felső réteget lecsiszolod finom csiszolópapírral, és így az eredeti alapozást meghagyva alakítasz ki egy egyenletes felületet.
Ha mégis homokfújatni akarsz, akkor Kőbányán a Maglódi úti piac környékén ismerek egy homokfúvót, jó emberek és értelmesek, oda bátran viheted a bringát.

A fényes felületeket krómoztatni elég drága, és nem is biztos hogy elég szép lesz - nikkeleztetni egyszerűbb és olcsóbb, de itt is az a lényeg hogy a felület, amit nikkeleznek, egyenletes és sima legyen, ha azt akarod hogy jól nézzen ki - ehhez viszont vagy neked kell csiszolgatni, vagy el kell vinned polírozóhoz, ami megintcsak nem olcsó. Tudok polírozóról a homokfúvók mellett ha oda akarod vinni.
Szólj, írj, ha konkrétan érdekel valamelyik.


Veterán bringás találkozók vagy kiállítások... hát, ilyen közösségi dolgokban nem tűnik túl erősnek ez a társaság...
Előzmény: kincskereso (8497)
Tiberio971 Creative Commons License 2008.07.03 0 0 8522

A Raleigh vázak számozásáról még annyit, hogy 1925-ig csak számozták a vázakat, egyszerűen növekvő sorrendben, aztán 1925-től a világháborús időszakig betűk is voltak a számok előtt vagy után, de a számsorozatok induló pontja nem egyértelmű. Aháború után 1947-től 1957-ig a betűk a számsorok után álltak, és a számsorok újraindultak minden új betű használatakor. 1955-ben viszont bevezettek egy új számozási rendszert, amiben két betű állt a számok mögött - ez az újabb rendszer két évig párhuzamosan futott a régebbi számozással.

Előzmény: Tiberio971 (8521)
Tiberio971 Creative Commons License 2008.07.03 0 0 8521

Agamata, az agyon az a negyvenes azt jelenti hogy negyven küllővel van fűzve - a gyártási évet nem az oldalán, hanem a testen találod meg ha minden igaz.
Ha jól látom és 643537 T a váz száma, akkor 1954-1955 környékéről származik a bringa - kíváncsi lennék hogy ezt alátámasztja-e az agy gyártási éve.

Előzmény: agamata (8511)
r4hu Creative Commons License 2008.07.03 0 0 8520
Két biciklikerék beszélget, szól az első:
- Te, vigyázz sündissssssz.....
- Kössssz.....

izibe' refresh vagyon...
Előzmény: jumba (8519)
jumba Creative Commons License 2008.07.03 0 0 8519

Na, most itt tartok:
Az utolsó képet r4hu szaki figyelmébe ajánlom:o)

A kereket a napokba kezdtem el és még az eredeti mintájú lánckerék is hiányzik, de nem bírtam ki h ne menjek vele

Előzmény: csep-el (8510)
cumpi44 Creative Commons License 2008.07.02 0 0 8518
SHB
Előzmény: cumpi44 (8517)
cumpi44 Creative Commons License 2008.07.02 0 0 8517
Üdvözlök mindenkit,talán most sikerül föltöltenem képeket a kis kedvencemről
Előzmény: cumpi44 (8512)
csep-el Creative Commons License 2008.07.02 0 0 8516
Helló! Minden megoldható!
Előzmény: csepel1951 (8515)
csepel1951 Creative Commons License 2008.07.02 0 0 8515
Szia!Vasárnap otthon lészel:)?Elugranék a bigyókért.A váz mivel rokkant,megoldható h levágjuk róla ami kell?Akkor vinném az ülést csővel,a gyerkőcüléseket,a középhajtást...volt még vmi?Írok mailt...
Előzmény: csep-el (8513)
r4hu Creative Commons License 2008.07.02 0 0 8514
csep-el Creative Commons License 2008.07.02 0 0 8513
OKéééé!Ment!!
Előzmény: cumpi44 (8512)
cumpi44 Creative Commons License 2008.07.01 0 0 8512
prroba
Előzmény: csep-el (8490)
agamata Creative Commons License 2008.07.01 0 0 8511

Köszönöm az infót !

Az agyon sok felirat van , számot csak egy 40-est találtam rajta a küllők között . 

 

 

Előzmény: Tiberio971 (8506)
csep-el Creative Commons License 2008.07.01 0 0 8510
Az én szépségemnek????Na ami igaz az igaz nem vagyok egy rossz vágású manusz! :-))))  De gondolom a bicajra gondoltál. Ime 1-2 kép róla.Hogy a krómozott részekkel mi lesz nem tudom,mert nincs erre félretett pénzem.A csikozás már kész van,most,hogy le lett ragasztva,vagy szabadkézzel van huzva ki hogy tudja megoldani,nekem igy is tetszik,és ez a lényeg!!
Előzmény: jumba (8498)
csep-el Creative Commons License 2008.07.01 0 0 8509

Helló kincskereső!

Igy kép nélkül nehéz mondani valamit is róla,egy kép sokat segitene.A Turák készültek külömböző kormánnyal,táblával,sárvédővel,hajtókarral....stb.Ha elkezded a felujitást segitek szivesen benne,ha elakadsz valahol.Az alkatrészeket,inkább kissebb városok,falvak MÉH telepjein tudon beszerezni,vagy beülsz a kocsiba,és nézed ki mivel közlekedik,ha meglátod megállitod,és megveszed.Elmondani könnyű,de nekem sok bicajom lett igy.Vagy a kocsmák előt nézel szét!De vannak veterán börzék ott is szétnézhetsz.

Előzmény: kincskereso (8497)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!