Yoleeka oldalán böngészve a régi fotókat nekem az jött le, hogy az 50-es években már volt fehér csík, de az azt megelőző időszakban nem egyértelmű, mert vegyesek a képek.
Szerintem már ezer éve,nekem az egyik NIK-en megvolt a gyári hátsó sárvédő,azon fellelhetőek voltak fehér festék nyomok,és én azt eredetinek könyveltem el,tudniillik mifelénk vagy ezerszer kennek át egy bringát,vagy egyszer sem,a gyári festés lekopik,kifényesedik,és így végzi az ólpadon,vagy a MÉH-ben:(
Szombaton a közlekedési múzeumban jártam . Kiakadtam , amikor megláttam a Tünde robogót . Egy ezüst kalapácslakkosra emlékeztem . Most egy frissen mázolt (!) piros ( narancsos minőségü ) Tünde van kiállítva , áthúzott nyereggel (?) .Tudtok valamit erről ? Lehet , hogy ez egy másik , vagy az eredeti , igaz kopottas lett így elbarmolva , meggyalázva ? Ha ez így van ki lehetett aki erre engedélyt adott , hogy oly kevés számban megmaradt eredeti állapotú műszaki relikviáinkat így írtsák , pusztítsák .
Köszönöm az értékes infókat. A kerékpárról azért nem tudok képet tenni, mert jelenleg vidéken van, és mivel autóm nincsen, csak valamikor augusztusban kerül fel. A hatvanas évek második felében vásárolta a nagyapám, azóta van a család tulajdonában. A váz nem rozsdás, de a hátsó sárvédőt, és a csomagtartót hegeszteni kellett. Milyen festékkel fessem le? (Vagy inkább fújjam? ) Mondjuk a kormány se annyira nyomi, ha lecsiszolom és nikkelezem, profi lesz.
Nekem eddig a megkérdezés se jött be. A Bosnyákon láttam egy régi rozsdás Csepel Turát. A nyaktáblát akár a két kezemmel is lefeszíthettem volna róla, de én becsületesen megvártam,míg megjön a gazdája. Gondoltam, elkérem, vagy megveszem tőle. A kerékpár amúgy tényleg rossz állapotban volt, nem látszott rajta a törődés. A fószer persze nem adta, mert mint mondta, szereti a régi dolgokat.
Az egyik MÉH-ben említették, hogy menjek Devecserre és nézzek ott szét. Ők is ajánlották a Keresztúri utat, de oda már nem mentem ki. Hol is van az pontosan? Ha a tömeggel közlekedem, hogy jutok oda? Ti. nem kőbányai, hanem zuglói lakos vagyok.
Egyébként meg örülök, hogy vannak ilyen bogaras emberek, akik szeretik a veterán kerékpárokat. Közhely, de ezeknek az öreg dolgoknak nemcsak történelmük van, de tán még lelkük is.
Kincskereső, ha Kőbányán próbálkoztál, és esetleg arrafelé laksz valahol, akkor a Keresztúri úton a vastelepen is próbálkozhatsz, én ott már rákérdeztem a dologra, és be lehet menni, és aztán megvenni amit találtál - de szerintem azt sehol ne mondd hogy "guberálni" akarsz, mert guberálni lehet hogy tilos :-) Azon a vastelepen, ami a Sörgyárnál az Éles-saroknál van, tényleg nem nincs lehetőség arra hogy keresgéljen az ember.
Szerintem festés előtt egyáltalán nem kötelező a homokfújás - ha nem nagyon rozsdás a váz, akkor szerintem jobb és egyszerűbb ha a felső réteget lecsiszolod finom csiszolópapírral, és így az eredeti alapozást meghagyva alakítasz ki egy egyenletes felületet. Ha mégis homokfújatni akarsz, akkor Kőbányán a Maglódi úti piac környékén ismerek egy homokfúvót, jó emberek és értelmesek, oda bátran viheted a bringát.
A fényes felületeket krómoztatni elég drága, és nem is biztos hogy elég szép lesz - nikkeleztetni egyszerűbb és olcsóbb, de itt is az a lényeg hogy a felület, amit nikkeleznek, egyenletes és sima legyen, ha azt akarod hogy jól nézzen ki - ehhez viszont vagy neked kell csiszolgatni, vagy el kell vinned polírozóhoz, ami megintcsak nem olcsó. Tudok polírozóról a homokfúvók mellett ha oda akarod vinni. Szólj, írj, ha konkrétan érdekel valamelyik.
Veterán bringás találkozók vagy kiállítások... hát, ilyen közösségi dolgokban nem tűnik túl erősnek ez a társaság...
A Raleigh vázak számozásáról még annyit, hogy 1925-ig csak számozták a vázakat, egyszerűen növekvő sorrendben, aztán 1925-től a világháborús időszakig betűk is voltak a számok előtt vagy után, de a számsorozatok induló pontja nem egyértelmű. Aháború után 1947-től 1957-ig a betűk a számsorok után álltak, és a számsorok újraindultak minden új betű használatakor. 1955-ben viszont bevezettek egy új számozási rendszert, amiben két betű állt a számok mögött - ez az újabb rendszer két évig párhuzamosan futott a régebbi számozással.
Agamata, az agyon az a negyvenes azt jelenti hogy negyven küllővel van fűzve - a gyártási évet nem az oldalán, hanem a testen találod meg ha minden igaz. Ha jól látom és 643537 T a váz száma, akkor 1954-1955 környékéről származik a bringa - kíváncsi lennék hogy ezt alátámasztja-e az agy gyártási éve.
Szia!Vasárnap otthon lészel:)?Elugranék a bigyókért.A váz mivel rokkant,megoldható h levágjuk róla ami kell?Akkor vinném az ülést csővel,a gyerkőcüléseket,a középhajtást...volt még vmi?Írok mailt...
Az én szépségemnek????Na ami igaz az igaz nem vagyok egy rossz vágású manusz! :-)))) De gondolom a bicajra gondoltál. Ime 1-2 kép róla.Hogy a krómozott részekkel mi lesz nem tudom,mert nincs erre félretett pénzem.A csikozás már kész van,most,hogy le lett ragasztva,vagy szabadkézzel van huzva ki hogy tudja megoldani,nekem igy is tetszik,és ez a lényeg!!
Igy kép nélkül nehéz mondani valamit is róla,egy kép sokat segitene.A Turák készültek külömböző kormánnyal,táblával,sárvédővel,hajtókarral....stb.Ha elkezded a felujitást segitek szivesen benne,ha elakadsz valahol.Az alkatrészeket,inkább kissebb városok,falvak MÉH telepjein tudon beszerezni,vagy beülsz a kocsiba,és nézed ki mivel közlekedik,ha meglátod megállitod,és megveszed.Elmondani könnyű,de nekem sok bicajom lett igy.Vagy a kocsmák előt nézel szét!De vannak veterán börzék ott is szétnézhetsz.