Keresés

Részletes keresés

trikó Creative Commons License 2009.02.28 0 0 375
Az különösen okos meglátás, hogy en bloc kereskedelmi gépekre nem alkalmas a gumipárnás jégtelenítés.
Gyakorlatilag szinte az egész kommuter kategória használja a légcsavarosokon:

Fokker
Dornier
ATR
SAAB
korábbi DASH-ok
Shorts ...stb
Előzmény: toratoratora (373)
trikó Creative Commons License 2009.02.28 0 0 374
lehet, hogy egy NTSB zárójelentést okosabb lett volna megvárni.... :)
Előzmény: toratoratora (373)
toratoratora Creative Commons License 2009.02.27 0 0 373
Előzmény: toratoratora (372)
toratoratora Creative Commons License 2009.02.27 0 0 372

A dögkeselyűk megkezdték működésüket.

Az első kártéritési igények be lettek adva a biróságra,mindkettő,a Continental és a Bombardier ellen.

Continental:nem megfelelően kiképzett pilóták.

Bombardier:nem elégséges jégtelenitő rendszer.

Pontos összeg még nincs,de többszázmillió dollár lesz,az biztos.

B767fan Creative Commons License 2009.02.26 0 0 371
jav.: makettet
Előzmény: B767fan (370)
B767fan Creative Commons License 2009.02.26 0 0 370

 

Sziasztok!

 

A flybe Q400-asáról már legalább a harmadik modellgyártó készít maketett. Kétségtelen, hogy lényegesen többet üzemeltet, mint a Malév a maga - egyelőre - egy darab Q400-asával, de mi kell(ene) ahhoz, hogy pl. HA-LQA is megjelenjen mondjuk Wooster (Herpa) által gyártott formában? Ehhez a Malév megrendelése is kellene?   

trikó Creative Commons License 2009.02.25 0 0 369
Nem is vetettem össze. Kizárólag a varióképesség számít felszálló konfigban 1 meghibbant hajtóművel. Ha lenne ilyen felvétel, öregebb vasat is be lehetne mutatni. DC9 pl..... A DC10-es is, pedig annak össztolóerőben csak 33% felesleget kell tudnia, szemben a kéthajtóművesek 50%-os feleslegével.
Előzmény: Törölt nick (368)
trikó Creative Commons License 2009.02.25 0 0 367
Nézőpont kérdése, hogy egy pohár félig teli, vagy félig üres.
Mindenesetre az első szólás, amire emlékszem, mikor Ferihegyen megjelentek a nyugati vasak tömegesen: - Ez sem tudja, hogy ki van fizetve az egész pálya....

És ez pontosan arról szólt, hogy elemeléskor volt teljesítményfelesleg, és a pályából is volt bőven. Emellett az emelkedés jóval fürgébben történt, mint ahogyan azt megszoktuk Ivánék vasain. A kulcsszó a kellő tartalék.
Hogy visszatérjek a kérdésedre: erre kellett a vadnyugati madarakon annyival több "ló"....

Hajdan pl az Il-86 úgy kapta meg a légialkalmasságit, hogy korlátozva volt az utasszám, míg meg nem születtek az erősebb hajtóművek. De a gépnek határidőre repülni köllött....
Aztán azokkal az újabb kályhacsövekkel sem ment ám, mint a lift.... Van erről pár videó a neten szintén...

Mamár nincsenek kérdések. Vagy nyugati hajtóművekkel repülnek az egészen új orosz típusok, vagy liszenszben, netán közös fejlesztésben előállított erősebb, gazdaságosabb félnyugati származékokkal.
Előzmény: Törölt nick (366)
trikó Creative Commons License 2009.02.25 0 0 365
Na... Tudunk mi ebben-abban teljesen egyetérteni :))) Természetesen berepüléskor nyomtuk egy hajtóművel odafenn a teszteket, de sosem jutott volna eszünkbe még V2 nél sem hajtóműleállítást kérni.... (a keptén meg is pofozott volna....).

Ez mondjuk már rotálás végén kapta be a legyet, de valahogy bíztatóbban néz ki mindenképp: 757 birdstrike
Előzmény: shawasdy (362)
trikó Creative Commons License 2009.02.25 0 0 364
Természetesen minden orosz gép is be tud, csak pályahossz kérdése......................
Ez is jól meg lehetett persze terhelve azzal a 19 főeftárssal :))


Tartok tőle, hogy ez a leírás több ponton "nem korrekt". Egyrészt nem a navigátor dönt (utasít) a gép elvételéről vagy rotációról, legfeljebb sebességeket mondhat be, másrészt az irányító sem adhat utasítást az RTO-ra V1 felett, illetve az nem hajtható végre. Vagyis ha megteszi, akkor sem hajthatja végre a keptén V1 után, főként nem a levegőből (!!!!).... Ugyanakkor érdemes a videót összevetni a leírással: a gép nem produkált emelkedést, a keptén vissza kellett vegyen az emelkedéshez amúgy szükséges állásszögből, mert a gép nyilván nem gyorsult tovább. Ha teljesen sík és üres lett volna a pálya mögötti placc, lett volna esély vízszintesen gyorsítani a pálya UTÁN, pár méteren. Akadályokkal viszont nem biztos (és ezek nem tízméteres akadályok...).

Namost a kéthajtóművesekre normálisan nem úgy adnak ki légialkalmasságit, hogy egy hajtóművel Rózsafűzér elimádkozása után hajlandó emelkedni a kiszáradt sóstómeder végigfutása után.

Előzmény: Törölt nick (360)
tri-tonus Creative Commons License 2009.02.25 0 0 363
Felszállás közben vélelmezni lehet a hajtány meghibásodását ha csökken az olaj-és üzemanyagnyomás, a fordulatszám, a gázhő le- vagy felmegy, illetve komolyabb hajtómű rezgés lép fel. Ha madárkákat láttak, akkor gondolhatták, hogy az okozta a galibát egy jó kis pompázs formájában. A toronyból láthatták a lángot-füstöt, de azt már pontosan nem, hogy a fúvócsőből jött vagy maga a hajtány gyulladt ki. Tudni kellene, mit mutatott a tűzjelző rendszerük.

Trikónak abban van igaza, hogy a 34-es egy hajtóművel még működőképes szerkezet volt, mivel ugyan felszállón csak 5 percig volt engedélyezve, de névlegesen korlátozás nélkül. Tehát V2 után mindenképpen folytatni kellett volna (ha a torony nem riogatja őket a tűzzel talán meg is teszik). Egy feltétele van, megmaradjon a biztonságos minimális sebi (260-280 km/ó). Persze 40 fok árnyékban nyilván más a kása Mása, de 760 hgm 15 fok működött.

Mivel a bringa a kapitulált hajtány felé akar dőlni, ellene kell dolgozni lábbal és csűrővel, 5 méteren futó be, 120 méteren vízszintes sebi és még egy kis óvatos magasság gyűjtés, utána 15 fokos első forduló a működő hajtány irányába és leszállás, de ez történhet egy másik reptéren is, nem kötelező visszafordulni (ha csak megállt, de pl. nincs tűz vagy egyéb durvaság és gyűlik a magasság is).

Ha emelkedés közben durranik (ikes ige), Tupoljevék büszkesége elvileg 4-5000 méterig is fel tud kapaszkodni egy motorral névlegesen, míg útvonalon fokozatosan lesüllyed erre a szintre, de itt simán tud tovább közlekedni. Bejövetel, leszállás nagyjából ua mint kettővel, eltekintve az aerodinamikai kiegyenlítés trükkjeitől. Bejövetelkor 70 méter felett átstartolni is lehet egy motorral, a trükk ua - vízszintes gyorsítás, futó be, fékszárny szakaszosan be, névleges teljesítménnyel közlekedés. A 34-es sajátossága, hogy itt a navigátor ordítja folyamatosan a sebességet, vészhelyzetben pedig a másodpilóta csak azt teheti, amit a cpt mond, egyébként neki coki.

Meg kell jegyezni, hogy ha Ivánék mégis mexakították, ehhez képest már szabályosan cselekedtek, pl. a földön látható akadályt valóban a fék egyirányú taposásával szabad kerülni – már ha sikerül. Másrészt ezek szerint mindenki megúszta a kalandot, bár Maszorin admirális miután leporolta az egyenruháját, biztosan elégedetten állapította meg, hogy a hajó mennyivel fejlettebb technika :-)))

 

Előzmény: Törölt nick (360)
shawasdy Creative Commons License 2009.02.25 0 0 362

Sajnos a Tu-34-esek soha sem tudták produkálni a diagramokbol számolt emelkedési rátát csak a szerencsének köszönhetö hogy kihegyezett helyzetbe

nem fordult elö hajtomü hiba.

Előzmény: trikó (359)
trikó Creative Commons License 2009.02.25 0 0 359
Tu-134 egy hajtóművel El kellett volna tudni emelkedni....
Előzmény: trikó (358)
trikó Creative Commons License 2009.02.25 0 0 358
Hmmm...

1 nem ruszkifób
2 nem szerelő
3 épp most volt róla szó a szomszéd topikban, hogy az oroszt sosem zavarta, hogy valamit nem lehet megcsinálni a rendelkezésre álló háttérrel. Ebből sok zseniális, de piszokul nem hatékony, gazdaságtalan megoldás született, és egy csomó olyan is, amit ma sem lehetne engedélyeztetni a nyugati világban, akkor sem ha pl. Európa gyártaná.......
Előzmény: Törölt nick (357)
trikó Creative Commons License 2009.02.24 0 0 356
Nagyon egyszerű. Az FAA, EASA és egyéb kultúrcégek nem adnak ki úgy kéthajtóművesre légialkalmasságit, ha egy hajtómű lepukkanása esetén az nem tud felszállni V1-nél, telepakolva...

Az orosz meg olykor de.
Előzmény: Törölt nick (355)
shinrai Creative Commons License 2009.02.24 0 0 354
+ "nem" a "lehet" elé... :-))
Előzmény: shinrai (353)
shinrai Creative Commons License 2009.02.24 0 0 353

esetleg JAK-242...? 

Különben, az IL-114-es ráadásul nem is néz ki rosszul..., és a futóinak a strapabíróságára meg, végképp lehet egy rossz szó... ;-)

 

Előzmény: Törölt nick (352)
trikó Creative Commons License 2009.02.24 0 0 351
Meg az L410-esek, Jak-42-esek. Akkor lenne aztán igazi hisztéria :P

Leckének, emlékezetfrissítőnek nem volna rossz.... :))
Előzmény: Törölt nick (350)
üveggolyó Creative Commons License 2009.02.23 0 0 349
Legutóbb még úgy nyilatkoztak, hogy a turboprop programot folytatják, long haul (legalábbis szélestörzsű...) pedig nem lesz.
Előzmény: B767fan (348)
B767fan Creative Commons License 2009.02.23 0 0 348
Lehetséges, hogy az Abramovics-Leonov-féle Q400-as turboprop-programot nem kívánja folytatni az Aeroflot, sőt mitőbb a meglévő egyetlen Q400-as is el-, vagy visszaadásra kerülne?
Előzmény: shawasdy (347)
shawasdy Creative Commons License 2009.02.23 0 0 347

Szia!

Sokan biznak abban hogy ez az egy sem lesz sokáig Malév szinekben.

Előzmény: B767fan (346)
B767fan Creative Commons License 2009.02.23 0 0 346

Szia!

Ezt úgy érted, bár ne lenne a Malévnak ilyen gépe?

Előzmény: shawasdy (345)
shawasdy Creative Commons License 2009.02.23 0 0 345
Szép a kép csak a festés és a lajstrom lenne más.
Előzmény: B767fan (344)
B767fan Creative Commons License 2009.02.23 0 0 344

Malév Dash8-Q400

 

Üdv. Mindenkinek!

 

Egy újabb kép HA-LQA-ról.

trikó Creative Commons License 2009.02.21 0 0 343
Abszolút megértem az aggályaidat, és bizonyos mértékben osztom is.

Valójában azonban a kínaiaknál a következő zajlik:

Horror pénzeket nyomnak egyetem+iparvárosokba (pl. Thianchin) Nyugatról, de Japánból is. Tanulnak mint a bolond, és nagyon olcsón dolgoznak. Később a szürkeállományuk bekerül a honi gazdaságba, vagy épp kimennek külföldre.
Veszettül képesek tanulni és dolgozni is.

Ezt a humán "alapanyagot" használja fel az eltunyult "fejlett világ".

Mindegy, ez nagyon off, de én nagyon közelről láttam, és irigylem őket miatta. A kínai ipar fejlődése minőségileg is megdöbbentő, amellett hogy a világ gagyitermésével is főként ők büszkélkedhetnek.

A minőség viszont odáig "fajult", hogy gyakorlag a nyugati világ összes vezető gyártója rendelkezik komoly érdekeltséggel odakint. Így fordulhat elő, hogy a piszkosul európainak hitt autódban kínai gyártású BOSCH elektromos cuccok dolgoznak.
És nem kérdezi senki, hogy szeretnéd-e....
Előzmény: toratoratora (341)
panavia Creative Commons License 2009.02.21 0 0 342
OFF

ZIL-es nem jó?


Szimferopoli reptéren ma is üzemel (állítólag Ukrajnában már csak ott)

ON
Előzmény: FAV 20 (332)
toratoratora Creative Commons License 2009.02.21 0 0 341

Nem egészen.Itt kemény politika is közre játszik.

Hogy lenne olcsóbb pl. a törzs,amit ott lent a francban csinálnak (azelőtt a DeHavilland csinálta)majd hajóval Vancouverbe szállitják (azelőtt ruszkik szállitották An 225-el) majd onnét 5000 km-t vonatoztatják?A mexikói "olcsó" dolgokkal már befaragtak rendesen.Ha van egy német Mercid,beletennél kinai alternátort?

Előzmény: trikó (340)
trikó Creative Commons License 2009.02.21 0 0 340
Az a szomorú helyzet, hogy a más jónak ítélt termékek nagy része is kínai. És lehet, hogy ha Te vagy én ülnénk a döntéshozó székben, és tudnánk spórolni a gyártás kiadásával Ázsia felé, alighanem megtennénk.
Előzmény: toratoratora (339)
toratoratora Creative Commons License 2009.02.21 0 0 339

Én meg 18 évet nyomtam le náluk,mielőtt lapátra (korai nyugdijba) tettek,mert a legtöbb részleget vagy Mexikóba,vagy Kinába vitték.Tudnék mesélni dolgokat.

A futót a Dowty csinálta,tudomásom szerint azt is Kinának passzolták el.

Előzmény: trikó (338)
trikó Creative Commons License 2009.02.21 0 0 338
Mondjuk, hogy eléggé tisztában vagyok a DASH múltjával. Kb. onnantól, hogy a Malévnek először feldobták a DHC típusait. Emlékeim szerint a "Malév"ben valahol említettem is a cég múltját, mikor arról volt szó, hogy Q400 francia mérnökök tákolmánya. Ez egyszerűen nem igaz.

Épp az a lényeg, hogy komoly Boeing érdekeltség volt benne. Ha valaki most érdekelt lehetne a Bombardier fojtogatásában, az valóban az amerikai, és nem a francia halljakendek. Nem azért tesznek x vagy y típusú futót a Q400 alá, mert ki akarják nyírni a céget.
De ha ezt kontrollálhatóan levezeted, természetesen meghajlok az érvek előtt...
Előzmény: toratoratora (337)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!