Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2015.09.07 0 0 423022

Én ma favágásban segédkeztem mozdonnyal :-)

 

Előzmény: Rollende Landstrasse (423021)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2015.09.07 0 2 423021

Ugyan már... huszonöt éve a délegyházi bányában Szilivel teherautót húztuk ki a dagonyából. :-) Húsz méter drótkötél kellett hozzá, de kipattant a pocsolyából.

Előzmény: hmsoft (423019)
v_peti Creative Commons License 2015.09.07 0 0 423020

A T-vasra (nem tudom mi a neve) volt rárakva a vontatókötél (drót).

Előzmény: hmsoft (423019)
hmsoft Creative Commons License 2015.09.07 0 1 423019

Amit én írtam, az nem a pályán, hanem a pálya mellett volt! Közönséges MTZ lehetett.

 

Pálya melletti variációban az oldalrakodóról markolókanállal toszogatott teherkocsi az originál megoldás, teljes összhangban minden létező rakodási utasítással, munkavédelmi előírással, stb. stb... :)

hm

Előzmény: v_peti (423018)
v_peti Creative Commons License 2015.09.07 0 0 423018

Amit én írtam, az nem a pályán, hanem a pálya mellett volt! Közönséges MTZ lehetett.

Előzmény: hmsoft (423016)
hmsoft Creative Commons License 2015.09.07 0 1 423017

A négyszekciós Jermak (4ESz5k) és a KISS párosa:

hm

hmsoft Creative Commons License 2015.09.07 0 0 423016

Láttam ilyent nálunk is, amikor a cukorrépás (bazinagy orosz) kocsikat egy traktor vontatta Vépen, még annó 20 éve.

 

Jó-jó, csak ez nem traktor, hanem UAZ Patriot, ami mégiscsak könnyebb kategória. A kompozíció persze nem üzemszerű, csupán azt akarták vele hangsúlyozni, hogy van annyi erő a járgányban vasúti pályán haladva is, hogy képes maga után vonszolni egy komplett mérőkocsit. Üzemi körülmények között ilyet nem kell csinálnia, egyrészt mert a mérőkocsi sebességi lehetőségeit messze nem képes kihasználni, másrészt mert a TVEMA-féle UAZ Patriot önmagában rendelkezik egy egyszerűbb mérőkocsi képességeivel.

hm

Előzmény: v_peti (423014)
r1232 Creative Commons License 2015.09.07 0 0 423015

Illetve annyiban rosszul emlékeztem, hogy a Cirmoson a nyitáshoz egy rugózott forgókapcsoló van jobb-bal állással és a záráshoz külön nyomógomb.

Ja bár német vezérlővel nem jártam, de azon is látszik az ajtóvezérlés forgókapcsoló, ami szvsz nem lenne rajta, ha nem tudná a szelektivitást, mert van rajta külön DB kapcsoló is.

Előzmény: r1232 (423012)
v_peti Creative Commons License 2015.09.07 0 0 423014

Láttam ilyent nálunk is, amikor a cukorrépás (bazinagy orosz) kocsikat egy traktor vontatta Vépen, még annó 20 éve.

 

Régen Ölbőn egy iparvasúti tolatómozdony volt, most meg egy traktor huzkodja ki a kocsikat az iparvágányra, és onnan be az állomásra.

 

Előzmény: hmsoft (423008)
cs1014 Creative Commons License 2015.09.07 0 0 423013
Előzmény: cs1014 (423011)
r1232 Creative Commons License 2015.09.07 0 0 423012

Működik rajtuk az oldalszelektivitás, kipróbáltam. Te is kipróbáltad?

És a MÁV mód is oldal szelektív.

És ugye írtam, hogy hozzájuk átalakított Cirmosokon is külön jobb és bal oldali nyitás engedélyezés van.

Traxxon meg ott a forgókapcsoló és külön a DB féle is.

Szóval ne kötözködj! :-)

Előzmény: cs1014 (423010)
cs1014 Creative Commons License 2015.09.07 0 0 423011

www.rail.lu/img/podepotlux2002/P4276202.jpg

 

Én itt csak TB0 kapcsolót látok.

Előzmény: cs1014 (423010)
cs1014 Creative Commons License 2015.09.07 0 0 423010

A halbikon csak TB0 van. Hacsak a start nem építette be az ÖBB ajtóvezérlést, de az még viccnek is hihetetlen.

A tauruszon a forgókapcsoló az ÖBB ajtóvezérlésé. A 1216-oson a 4állású vezérli ugyan a TB0-s kocsikat, mert lespórolták a DB ajtóvezérlés külön kapcsolóját, de a "beide zu" állásán kívül bárhová forgatod, mindkét oldalt szabadra adja. A traxxról fogalmam sincs, de mindjárt keresek 145 és 146 vezetőállásfotókat.

A Br 111-esen, meg a társain hol a forgókapcsoló? Mert olyanokkal ingáztak ezek a göncök.

 

Eldiskurálhatunk erről a kérdésről még egy darabig, de ezeket mi naponta használjuk. Ennek megfelelően oktatják is, meg anyag is van róla. Majd kifényképezem, ha lesz kedvem. :)

Előzmény: r1232 (423009)
r1232 Creative Commons License 2015.09.07 0 0 423009

Nem? És az a forgó kapcsoló a Tauruson, meg a Traxxon az szerinted mire való? A Cirmoson is jobb meg bal oldali nyitó nyomógomb van. ÖBB és MÁV módban bizony oldalszelektív, DB módban nem.

Előzmény: cs1014 (423001)
hmsoft Creative Commons License 2015.09.07 0 0 423008

Van, ahol Peti átka már megfogant, és az autókkal is vasúti járműveket továbbítanak:

hm

hmsoft Creative Commons License 2015.09.07 0 0 423007

Önjelölt grafikusok és designerek mondják meg a tutit...

 

Nono, ha netalán ez

elterjed a járműveken - sőőőt, ha nekiállnak a pályának

akkor vissza fogod te még sírni a diszharmonikus sárga pacát, meg felemás formavilágot a vezérlőn! :)

 

hm

Előzmény: kristoof (422687)
nazareth Creative Commons License 2015.09.07 0 0 423006

A Tb0 kb. stimmel. Megállás előtt válnak nyithatóvá az ajtók. Főleg Győrben szoktak néha átmászkálni a szerelvényen, mindkét oldal nyitható. A vonatszemélyzet csukja az ajtókat, központi (mv. által kezdeményezett) csukást még nem tapasztaltam. Nagyritkán, ha nyitva marad egy ajtó, az indulás után magától csukódik.

Előzmény: cs1014 (423003)
nazareth Creative Commons License 2015.09.07 0 0 423005

A gép és a kocsik között össze volt rakva a "nyitó bowden"?

Mostantól kezdve figyelni fogom :) Még abban a rövid időszakban, ami hátravan az IC-sítésig...

Előzmény: 1047 005-2 (423004)
1047 005-2 Creative Commons License 2015.09.07 0 0 423004

"Fura,  rendszeresen mozgolódom az 1-esen a győri-szombathelyi gyorsokon, még az életben nem találkoztam a központi engedéllyel."

 

 

A gép és a kocsik között össze volt rakva a "nyitó bowden"?

Előzmény: nazareth (422997)
cs1014 Creative Commons License 2015.09.07 0 0 423003
Előzmény: cs1014 (423001)
cs1014 Creative Commons License 2015.09.07 0 0 423002

Na, aztán meg még egyet is kötözködtem. :)

Hogy érezd a törődést. :D 

Előzmény: r1232 (422993)
cs1014 Creative Commons License 2015.09.07 0 0 423001

Oldalszelektííííív?

TB0, az van.

Az nem oldalszelektív.

És ha az lenne, hogy adod ki a jobb/bal nyitásengedélyt? Én nem találtam ilyen kapcsolót.

Előzmény: r1232 (422995)
v_peti Creative Commons License 2015.09.07 0 0 423000

Kösz.

 

 

Előzmény: Törölt nick (422999)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.07 0 0 422999
Az utolsó két számjegy 01-05- között a megkülönböztetö.
Előzmény: v_peti (422998)
v_peti Creative Commons License 2015.09.07 0 0 422998

Kösz, így már értem Na de az említett GSM-R telefonszámok képzésénél ez hogyan van? Hívom a X-12345-Y vonatot. Itt melyik számjegy a megkülönböztető?

 

 

Előzmény: Törölt nick (422988)
nazareth Creative Commons License 2015.09.07 0 0 422997

Fura,  rendszeresen mozgolódom az 1-esen a győri-szombathelyi gyorsokon, még az életben nem találkoztam a központi engedéllyel. A jegyvizsgálók rendszeresen szokták zárni az ajtókat, de eddig mindig csak sebességfüggő ajtózárással találkoztam, illetve megállás után nyithatóak voltak mindkét oldalon... Bár ez utóbbi körülményről valóban nem tudom kijelenteni, hogy minden esetben :)

 

Szóval ma is tanultam valamit :)

Előzmény: r1232 (422995)
r1232 Creative Commons License 2015.09.07 0 0 422996

Na elővettem a leírást, úgy van, ahogy írtam. A járműről kezdeményezett vészhívásra a központ felépít egy körözvény hívást, így mindenki hallja, aki az adott rendelkezési szakaszon van. Ez arra a rendszerre igaz, amiről írtam.

Előzmény: Törölt nick (422969)
r1232 Creative Commons License 2015.09.07 0 0 422995

A Halbikon nincs ajtónyitás-engedélyezés, tehát felszállhattak volna ajtón is.

 

De van! Ha megfelelő mozdony van előtte és az UIC kábel össze van rakva, akkor bizony a mozdonyról adható ki, akár oldalszelektíven az ajtónyitás engedélyezése és működik a központi zárás is.

Előzmény: nazareth (422967)
r1232 Creative Commons License 2015.09.07 0 1 422994

Kb. 15 éve nem kellett beleolvasnom a leírásba, mert anélkül is tudom kezelni a rádiót. De ezt nem tudhattad, nem a te hibád. :-)

Előzmény: Törölt nick (422963)
r1232 Creative Commons License 2015.09.07 0 0 422993

Ne kötözködj wazze, ezzel mind tisztában vagyok. Csak nem volt kedvem ennyire kibontani a kérdést. :-)

Előzmény: cs1014 (422964)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!