Ugyan már... huszonöt éve a délegyházi bányában Szilivel teherautót húztuk ki a dagonyából. :-) Húsz méter drótkötél kellett hozzá, de kipattant a pocsolyából.
Amit én írtam, az nem a pályán, hanem a pálya mellett volt! Közönséges MTZ lehetett.
Pálya melletti variációban az oldalrakodóról markolókanállal toszogatott teherkocsi az originál megoldás, teljes összhangban minden létező rakodási utasítással, munkavédelmi előírással, stb. stb... :)
Láttam ilyent nálunk is, amikor a cukorrépás (bazinagy orosz) kocsikat egy traktor vontatta Vépen, még annó 20 éve.
Jó-jó, csak ez nem traktor, hanem UAZ Patriot, ami mégiscsak könnyebb kategória. A kompozíció persze nem üzemszerű, csupán azt akarták vele hangsúlyozni, hogy van annyi erő a járgányban vasúti pályán haladva is, hogy képes maga után vonszolni egy komplett mérőkocsit. Üzemi körülmények között ilyet nem kell csinálnia, egyrészt mert a mérőkocsi sebességi lehetőségeit messze nem képes kihasználni, másrészt mert a TVEMA-féle UAZ Patriot önmagában rendelkezik egy egyszerűbb mérőkocsi képességeivel.
Illetve annyiban rosszul emlékeztem, hogy a Cirmoson a nyitáshoz egy rugózott forgókapcsoló van jobb-bal állással és a záráshoz külön nyomógomb.
Ja bár német vezérlővel nem jártam, de azon is látszik az ajtóvezérlés forgókapcsoló, ami szvsz nem lenne rajta, ha nem tudná a szelektivitást, mert van rajta külön DB kapcsoló is.
A halbikon csak TB0 van. Hacsak a start nem építette be az ÖBB ajtóvezérlést, de az még viccnek is hihetetlen.
A tauruszon a forgókapcsoló az ÖBB ajtóvezérlésé. A 1216-oson a 4állású vezérli ugyan a TB0-s kocsikat, mert lespórolták a DB ajtóvezérlés külön kapcsolóját, de a "beide zu" állásán kívül bárhová forgatod, mindkét oldalt szabadra adja. A traxxról fogalmam sincs, de mindjárt keresek 145 és 146 vezetőállásfotókat.
A Br 111-esen, meg a társain hol a forgókapcsoló? Mert olyanokkal ingáztak ezek a göncök.
Eldiskurálhatunk erről a kérdésről még egy darabig, de ezeket mi naponta használjuk. Ennek megfelelően oktatják is, meg anyag is van róla. Majd kifényképezem, ha lesz kedvem. :)
Nem? És az a forgó kapcsoló a Tauruson, meg a Traxxon az szerinted mire való? A Cirmoson is jobb meg bal oldali nyitó nyomógomb van. ÖBB és MÁV módban bizony oldalszelektív, DB módban nem.
A Tb0 kb. stimmel. Megállás előtt válnak nyithatóvá az ajtók. Főleg Győrben szoktak néha átmászkálni a szerelvényen, mindkét oldal nyitható. A vonatszemélyzet csukja az ajtókat, központi (mv. által kezdeményezett) csukást még nem tapasztaltam. Nagyritkán, ha nyitva marad egy ajtó, az indulás után magától csukódik.
Fura, rendszeresen mozgolódom az 1-esen a győri-szombathelyi gyorsokon, még az életben nem találkoztam a központi engedéllyel. A jegyvizsgálók rendszeresen szokták zárni az ajtókat, de eddig mindig csak sebességfüggő ajtózárással találkoztam, illetve megállás után nyithatóak voltak mindkét oldalon... Bár ez utóbbi körülményről valóban nem tudom kijelenteni, hogy minden esetben :)
Na elővettem a leírást, úgy van, ahogy írtam. A járműről kezdeményezett vészhívásra a központ felépít egy körözvény hívást, így mindenki hallja, aki az adott rendelkezési szakaszon van. Ez arra a rendszerre igaz, amiről írtam.
A Halbikon nincs ajtónyitás-engedélyezés, tehát felszállhattak volna ajtón is.
De van! Ha megfelelő mozdony van előtte és az UIC kábel össze van rakva, akkor bizony a mozdonyról adható ki, akár oldalszelektíven az ajtónyitás engedélyezése és működik a központi zárás is.