Sínfék nélkül is. A sínfék csak vészfékezésre való. Üzemi fékezésre nem. Nem is használjuk.
Tisztán villamosfékkel is eléggé kellemetlen lassulásokat tud produkálni. Az utazási komfortot is figyelembe véve, jó rövid fékutakat lehet velük produkálni....
Tud, főleg ha a mágneses sínfék is működésbe lép, csak akkor már röpülnek a csomagok, meg az utasok :) Amikor legutóbb vészfékezett a Flirt amin ültem (illetve már leszálláshoz készülődtem és álltam), úgy is elestem, hogy két kézzel kapaszkodtam.
Meg azt is érdemes hozzátenni, hogy a Flirt 0-47km/h-ig 1,2m/s-t tud, a Desiro azt az 1,1m/s-t csak indításnál tudja, az állandó gyorsulása 0,6m/s 0-50km/h-ig, utána még kevesebb...
Van vagy tíz perc még a menetrendben. Nincsenek zónázók. A több megállóval még kevesebbet tölt maximális sebességgel a Desiró, tehát fokozottan kijön a rosszabb gyorsulása. Összesen nincs 60 km a fölújított szakasz, aminek jelentős részén csak 60-ról 80-ra történt emelés, ami nem sok. A lényeg a kétvágányúsítás, amivel megszűnik a zavarérzékenység és majd ha szerelvény is lesz hozzá, a zónázó rendszer is megvalósulhat.
Ahogy én messziről látom, a megállók száma és az ívsugarak. Előbbi nőtt, utóbbiban némi korrekció volt, de sajnos a települések és dombok közt kanyargó vicinális nem épp TGV-nek való.
A felújítás előtt az egomi vonal nagyon feszített menetrenddel, alacsony zavarfeloldó-képességgel működött a csúcsban óránként két vonattal, és rendszeresen borult is a menetrend. Most elsősorban a kapacitás nőtt, tehát egyfelől a megbízhatóság remélhetőleg jóval magasabb lesz, másfelől a gyorsított vonatok, zónázás bevezetése hozna tényleges időnyereséget.
Miért nem lett gyorsabb az egomi vonal felújítás után? Konkrétan, melyek azok a műszaki paraméterek, amik most nem teszik lehetővé a nagyobb sebességet? (Merthogy a villamosítással való takarózás nyilván az egybites utazóknak szól, a Desiró ma ugyanazt tudja ezen a pályán, amit egy Flirt fog tudni)
Komolyan gondoljátok, hogy ma meg tudja mondani bárki ebben az országban, hogy mi lesz holnap? Aki most, 10 órakor azt mondja, hogy tudja, mi lesz délben, az hazudik.
Én meg holnap délelőtt mennék Győrből Budaőrsre. Fel merjek ülni a vonatra, vagy bicske hadműveleti területnél nem megy tovább a vonat, menjek inkább gyalog?
Ezt nem nekem kell megmagyarázni, hanem a MÁV-START és kapcsolódó részei illetékeseinek.
Úgy látszik, ők Veled szemben még komolyan is veszik, hogy nincs Budapestről vonat (mármint Budapestről induló vagy Budapesten nem fejpályaudaron megálló átlós vonat).
Akkor azt mivel magyarázod, hogy a vasúti utazás Nyugat-Európa felé tájékoztató egy szót sem említ, hogy balga magyar utasok, van ám Kelenföldről naponta 3 pár közvetlen bécsi vonat, nem kell nektek ahogy tudjátok megoldani az utazásotokat a határig, ha mér a drága jegyeket megvettétek.
Akkor Kelenföld, meg Köki nem Budapest része szerinted? Hű, ez érdekes, ja meg a vonat egy állomásról ha megmozdul egy célállomásra, akkor ez nem indul, hanem mi? Érkezik ? :-)
Ez nem igaz, mert a két átlós EC (Hortobágy, Avala) is végig közlekedik, és a Dácia is közlekedik, csak ez kikerüli a Keletit. Az sem igaz, hogy az RJ-k Hegyeshalomig járnak, mert ma este a Zürichi csak Bécsig ment, ahol 1 óra dekkolás után a Dáciával jöhetnek haza a népek Pestre, nagy felháborodás közepette.
Végül is reális esélye meg volt,mert szerintem vagy Záhonyi sebes vagy Szegedi IC lehetett! Nyáron milyen jó lett volna ha valaki ez alapján akart volna utazni Balatonra (Keszthelyre vagy Tapolcára)mert olyan kocsi nem volt! :)