Keresés

Részletes keresés

sörösgigant Creative Commons License 2015.09.04 0 1 422843

Sínfék nélkül is. A sínfék csak vészfékezésre való. Üzemi fékezésre nem. Nem is használjuk. 

Tisztán villamosfékkel is eléggé kellemetlen lassulásokat tud produkálni. Az utazási komfortot is figyelembe véve, jó rövid fékutakat lehet velük produkálni....

Előzmény: Törölt nick (422842)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.04 0 0 422842

Tud, főleg ha a mágneses sínfék is működésbe lép, csak akkor már röpülnek a csomagok, meg az utasok :) Amikor legutóbb vészfékezett a Flirt amin ültem (illetve már leszálláshoz készülődtem és álltam), úgy is elestem, hogy két kézzel kapaszkodtam.

Előzmény: r1232 (422839)
attus germanicus Creative Commons License 2015.09.04 0 1 422841

Ez így most annyira nem vicces (Bicske):

jwkllr Creative Commons License 2015.09.04 0 0 422840

A Flirt korlát nélkül mennyit tud?

Előzmény: Törölt nick (422833)
r1232 Creative Commons License 2015.09.04 0 0 422839

Flirt max. gyorsulás és lassulás 1.3 m/s2

 

Ennél többet tud, főleg lassulásban.

Előzmény: bárány (422832)
r1232 Creative Commons License 2015.09.04 0 0 422838

a Desiró ma ugyanazt tudja ezen a pályán, amit egy Flirt fog tudni)

 

Ez nagyon nem így van. A Dezső még annyit sem tud, mint egy Szili, 6 kocsival.

A viszonylag sík 30a-n, a Flirtre írt menetrendet esélye sincs tartani.

Na most ad hozzá a 2-es vonalviszonyait.

Előzmény: felucca_02 (422827)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.04 0 0 422837
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.04 0 0 422836

A desirónál ezzel a tényezővel szerintem nem kell tartani. 

Előzmény: vrobee (422834)
attus germanicus Creative Commons License 2015.09.04 0 0 422835

vrobee Creative Commons License 2015.09.04 0 0 422834

Inkább ez a lényeg, mert utasforgalomban 1m/s2-nél nagyobb gyorsulás azért nem annyira kellemes...

Előzmény: Törölt nick (422833)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.04 0 0 422833

Meg azt is érdemes hozzátenni, hogy a Flirt 0-47km/h-ig 1,2m/s-t tud, a Desiro azt az 1,1m/s-t csak indításnál tudja, az állandó gyorsulása 0,6m/s 0-50km/h-ig, utána még kevesebb...

Előzmény: bárány (422832)
bárány Creative Commons License 2015.09.04 0 0 422832

Desiro max. gyorsulás 1.1 m/s2, lassulás 0.9 m/s2

Flirt max. gyorsulás és lassulás 1.3 m/s2

 

Sok megállónál eléggé kijön a különbség.

Előzmény: felucca_02 (422827)
benbe Creative Commons License 2015.09.04 0 0 422831

Van vagy tíz perc még a menetrendben. Nincsenek zónázók. A több megállóval még kevesebbet tölt maximális sebességgel a Desiró, tehát fokozottan kijön a rosszabb gyorsulása. Összesen nincs 60 km a fölújított szakasz, aminek jelentős részén csak 60-ról 80-ra történt emelés, ami nem sok. A lényeg a kétvágányúsítás, amivel megszűnik a zavarérzékenység és majd ha szerelvény is lesz hozzá, a zónázó rendszer is megvalósulhat.

Előzmény: felucca_02 (422830)
felucca_02 Creative Commons License 2015.09.04 0 0 422830

Köszönöm, mindenkinek!

vrobee Creative Commons License 2015.09.04 0 0 422829

Ahogy én messziről látom, a megállók száma és az ívsugarak. Előbbi nőtt, utóbbiban némi korrekció volt, de sajnos a települések és dombok közt kanyargó vicinális nem épp TGV-nek való.

A felújítás előtt az egomi vonal nagyon feszített menetrenddel, alacsony zavarfeloldó-képességgel működött a csúcsban óránként két vonattal, és rendszeresen borult is a menetrend. Most elsősorban a kapacitás nőtt, tehát egyfelől a megbízhatóság remélhetőleg jóval magasabb lesz, másfelől a gyorsított vonatok, zónázás bevezetése hozna tényleges időnyereséget.

Előzmény: felucca_02 (422827)
attus germanicus Creative Commons License 2015.09.04 0 0 422828

>Desiró ma ugyanazt tudja ezen a pályán, amit egy Flirt fog tudni

Azért a kettőnek a gyorsulása közel sem azonos, és azt hiszem, a lassulása sem. Ez pedig egy sűrűn megálló vonatnál súlyos perceket jelent.

Előzmény: felucca_02 (422827)
felucca_02 Creative Commons License 2015.09.04 -1 0 422827

Köszönöm!

 

Egy unalmas kérdés:

 

Miért nem lett gyorsabb az egomi vonal felújítás után? Konkrétan, melyek azok a műszaki paraméterek, amik most nem teszik lehetővé a nagyobb sebességet? (Merthogy a villamosítással való takarózás nyilván az egybites utazóknak szól, a Desiró ma ugyanazt tudja ezen a pályán, amit egy Flirt fog tudni)

 

Ezt is köszönöm, előre is!:)

paca664 Creative Commons License 2015.09.04 0 0 422826

Jelen állás szerint igen.

Előzmény: felucca_02 (422824)
attus germanicus Creative Commons License 2015.09.04 0 0 422825

Komolyan gondoljátok, hogy ma meg tudja mondani bárki ebben az országban, hogy mi lesz holnap? Aki most, 10 órakor azt mondja, hogy tudja, mi lesz délben, az hazudik.

felucca_02 Creative Commons License 2015.09.04 0 0 422824

Egy ismerősöm meg holnap reggel menne Berlinbe a Hungáriával. Nyugodtan elmehet a személlyel Szobig, biztosan ott fogja találni az induló EC-t?

schlumberger Creative Commons License 2015.09.04 0 0 422823

Én meg holnap délelőtt mennék Győrből Budaőrsre. Fel merjek ülni a vonatra, vagy bicske hadműveleti területnél nem megy tovább a vonat, menjek inkább gyalog?

kihúzóvágány Creative Commons License 2015.09.03 0 0 422822

Ezt nem nekem kell megmagyarázni, hanem a MÁV-START és kapcsolódó részei illetékeseinek.

Úgy látszik, ők Veled szemben még komolyan is veszik, hogy nincs Budapestről vonat (mármint Budapestről induló vagy Budapesten nem fejpályaudaron megálló átlós vonat).

Előzmény: radio100jozsi (422820)
haha 1970 Creative Commons License 2015.09.03 0 0 422821

Azèrt a Dacia elég elméleti megoldásnak tünik! :)

Előzmény: radio100jozsi (422820)
radio100jozsi Creative Commons License 2015.09.03 0 0 422820

Akkor azt mivel magyarázod, hogy a vasúti utazás Nyugat-Európa felé tájékoztató egy szót sem említ, hogy balga magyar utasok, van ám Kelenföldről naponta 3 pár közvetlen bécsi vonat, nem kell nektek ahogy tudjátok megoldani az utazásotokat a határig, ha mér a drága jegyeket megvettétek. 

Előzmény: kihúzóvágány (422819)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.09.03 0 0 422819

Áthalad: megáll, utast cserél, és megy tovább!

Előzmény: radio100jozsi (422817)
radio100jozsi Creative Commons License 2015.09.03 -1 1 422817

Akkor Kelenföld, meg Köki nem Budapest része szerinted? Hű, ez érdekes, ja meg a vonat egy állomásról ha megmozdul egy célállomásra, akkor ez nem indul, hanem mi? Érkezik ? :-)

Előzmény: kihúzóvágány (422816)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.09.03 0 0 422816

De igaz! Budapestről nem indul.

Akinek meg nincs annyi helyismerete, mint Neked, hogyan találja meg a Budapesten áthaladó vonatokat?

Előzmény: radio100jozsi (422815)
radio100jozsi Creative Commons License 2015.09.03 0 0 422815

http://www.mavcsoport.hu/havaria/budapestrol-nem-indulnak-kozvetlen-vonatok-nyugat-europaba

 

Ez nem igaz, mert a két átlós EC (Hortobágy, Avala) is végig közlekedik, és a Dácia is közlekedik, csak ez kikerüli a Keletit. Az sem igaz, hogy az RJ-k Hegyeshalomig járnak, mert ma este a Zürichi csak Bécsig ment, ahol 1 óra dekkolás után a Dáciával jöhetnek haza a népek Pestre, nagy felháborodás közepette.

haha 1970 Creative Commons License 2015.09.03 0 0 422814

Végül is reális esélye meg volt,mert szerintem vagy Záhonyi sebes vagy Szegedi IC lehetett! Nyáron milyen jó lett volna ha valaki ez alapján akart volna utazni Balatonra (Keszthelyre vagy Tapolcára)mert olyan kocsi nem volt! :)

Előzmény: manhattani (422812)
haha 1970 Creative Commons License 2015.09.03 0 0 422813

Reggel is ezt mondták meg hogy valamilyen nosztalgia vonat ez.Az nem lényeg hogy a mozdony elött bak volt!

Előzmény: Törölt nick (422811)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!