Én kíváncsi leszek arra,hogy a csuklós Mercik helyére mely 280-asok fognak fordára kerülni,és hogy melyik-melyik helyére...Őszintén szólva,én az IIP-855 "helyettesére" leszek majd kíváncsi(azért,mert szinte majdnem mindig az visz haza Miskolcról...)
Dolgoztam E94-gyel télen, hazamentem a délutáni műszakra átöltözni melegebbe és végig vastag kabátban vezettem. A dupla üvegezés nagyon sokat fog. Dolgoztam sima üvegezésű EC12-vel majdnem egy éve a hidegben. Reggel 8-kor ott üvöltöttem az üzemvezetőmmel hogy én ezzel egy métert nem megyek tovább, mert nincs kedvem a rákövetkező napokat gyógyszerezve tölteni az ágyban. ( hajnaltól le nem állítottam a kályhát és állandóan ment a motor addig, de a vonalradiátorok nem sokat értek a hidegben. Amit furcsállok hogy a csilli villi neoplan Tourlinerbe is csak vonalradiátor van nomeg tud fűteni a klíma panel is, a legnagyobb hidegben is azt vettem észre 10 perc alatt 80fokon van a víz a radiátor tűz forró, de ezt így soványnak érzem reggel a hidegben. Érdekes mód a Lion's Regioban volt 4 kis ventillátor a radiátorokon amik bekapcsolva automatikusan lerántották a meleget a radiátorról, hogy ezt miért hagyták el a Coach kaliberű buszokból az érdekelne.
Ami verhetetlen fűtésű volt azok a MANok. csuklóst úgy ki tudtam fűteni, de elől is egyesen ment többnyire csak a befúvó és sokszor így is melegem volt. Hasonlóan jó a 200-asok fűtése volt elől. Igaz itt helyközin nincs rendes fülke, de hajnalban bekályháztam időben, -16 fokban is pöcc röff, és a fülkét bezárva kb 5-10 perc alatt meleg volt benne.
Köszönöm az észrevételt, de 10 évig dolgoztam E-94-el... Ott volt az EWZ-945 E-95, abban is probléma volt menet közben, míg a GZH-093 szintén E-95 a dupla üvegezése miatt már kellemes időt biztosított autópályán, magasabb sebesség mellett is.
"A Credo EC széria fűtési rendszerének az alapvető hibája, hogy radiátoros megoldású!"
Inkább az a hibája,hogy a cégek átbarkácsolják őket.Néhány év után át szokták alakítani a buszok gyári fűtését,vagyis 1-2 fűtőventillátorral akarják felfűteni a radiátorokat(ennek a miértjét még eddig senki sem tudta nekem elmagyarázni).Na ezek után szokott az utastérben hideg lenni...
Egyébként milyen lenne jó szerinted?Az Econellekben néhány fűtőtest van,azzal szintén nem lehet hidegebb időben befűteni a buszokat.Erre lehetne még pluszban jó a klíma,csak hát a legtöbb sofőr azt a norma miatt nem használja,mert akkor nincs üzemanyagpénz...
Aki pl. 20 éve került a céghez sofőrként, az azt tapasztalhatta, hogy szép rendben érkeznek a céghez az új, s a korábbiaknál jobb kocsik (EAG-ok, Classicok) - előbb-utóbb reménykedhetett abban, hogy a 266-osról átülhet majd egy komfortosabb, biztonságosabb kocsira.
Aztán elérkezett a 2000-es évtized közepe, amikortól az volt a sláger, hogy a Credo kis fogyasztású, munkások szállítására kiváló (ilyet te is sokszor megállapítottál) kocsi, aminek a legfőbb előnye, hogy kis fogyasztású és munkások szállítására kiváló és stb. és stb.
És akkor hirtelen azon kapták magukat ezek a sofőrök, hogy inkább ragaszkodnak a már akkor is 10 körüli éves EAG-okhoz meg Classicokhoz, s csak azok örültek az új kocsinak, akik alól végleg elrohadt a 266-os, meg 280-as. Ami mondjuk egybe is vágott a Credo kommunikációjával, akik bevallottan a laprugósokkal óhajtották kiállni a verseny próbáját.
És most, a 2010-es évtized végén még mindig ott tartunk, hogy számtalan zsákutcás "siker" után (Alfa, Credo, ARC) még mindig inkább egy 280-ast hoz ki a telepről a sofőr, mint ezeket az újabb vackokat.
Szóval ez nem teljesen a vizes búvár esete. Mert szerintem a mostani búvárok panaszát jogosnak tartjuk, ha azt vetik fel, hogy az űrkorszakban is az 1970-es évek technikájával szerelik fel őket merülés előtt.
Ezen egy módon tudnak javítani, ha a gyári fűtőtestek helyett nagyobbat illetve többet szerelnek be. Ezzel viszont az a gond, hogy nem mindenhol engedik ezt az átalakítást...
A Credo EC széria fűtési rendszerének az alapvető hibája, hogy radiátoros megoldású! Amely buszokban szimpla üvegezés van, ott a lehető legrosszabb megoldás a radiátor! Képtelenség ezzel a rendszerrel elfogadható hőmérsékletet csinálni menet közben az utastérben. Ugyan ez igaz az E-94, 95, 395 hasonló üvegezésű típusokra is.
Én úgy vettem észre hogy a borsodos építésű ARCoknál viszonylag van értelmes fűtés, mert alapból vagy utólag nem tudom de vastagabb vízcsövek futnak a buszban, nálunk is kellett így utólag barkácsolni a helyközikben. A helyis ARCokban ezt nem végezték el ott valóban meg lehet fagyni már ősszel is nem csak télen.
Az ARC, egész konstrukciójában sz@r. Egy olyan "busz", amely ekkora légtérrel bír és szimpla üvegek vannak benne, 3 ilyen kis méretű fűtőtesttel nem befűthető. Az pedig csak hab a tortán, hogy a hátsó ajtó mögötti részre, egyetlen fűtőtest sem jutott...
Érkezett egy KXH-604, az Barcikára elvileg, akkor az emlegetett E94-esből 3 db fog ha jól értelmeztem, és a KNL-24x rendszámú Volvokból volt 6 db Kecskeméten, tehát ha az lejönne mind, összesen jelentene 10 kocsit.
Úgyan úgy a háta közepére kívánja minden autóbuszvezető az összes Credo EC11-et, EC12-t, E95-öst, sárga kudARC-ot, mint a 280-asokat. Az igazsághoz az is hozzátartozik viszont, hogy inkább visznek el egy GXD-419-et vagy egy JLZ-529-et, mint LHT-926-ot. Senki nem mondta, hogy nem baj, hogy ezekben a buszokban nincs fűtés, igenis elég nagy probléma. Ezeket az ARC-okat meg Credokat már akkor a süllyesztőbe kellett volna vinni, amikor legyártották.
Azt lehet tudni, hogy pontosan hány Volvo érkezett/érkezik kecsóról? Mert most, ha jött 2-3 darab azzal aztán marhára kivagyunk segítve. Én igazából nem is azon vitatkoznék hogy most Ik,Volvo, Merci melyik kényelmesebb, de az hogy 1 nappal 2020 előtt talán a régió eggyik legforgalmasabb viszonylatára (Kb-Mc) egyetlen egy darab alacsonypadlós csuklós járművet nem sikerül kiadni, na az szégyen gyalázat..
Am ezt is úgy bírom, hogy alig 10 éves buszon nincs fűtés, az nem gond, de ha már 25 éves 5*-os buszról van szó, mint CCX-865 az nagy gond. Komoly gondok vannak itt kérem szépen. Az lenne a normális, hogy minden gépjárművet normálisan leheten üzemeltetni és akkor nem kéne ilyenről vitatkozni sem.
Nyáron nem tapasztaltam... Azt, hogy ezek a Citarok helyi kivitelű fapados ótvarok voltak kemény üléseivel, a volvók sokkal komfortosabbak voltak, na azért. Nincs fűtés CCX-865-ben, LGS-095-ben sem volt, azért nem sírt senki se, érdekes.
Annyira imádom ezt, amikor olyanok osztják az észt, hogy melyik busz szar, akik még életükben nem vezették. Természetesen megindokolni nem tudja miért, de szar. Mert neki nem tetszik mert Merci. Apa, nyomjál le 12 Barcika-Miskolcot CCX-865-tel, -10 fokban és majd megtudod mi a magyarok Istene. Meséld már el, miért nem érnek szart se a Mercik? Az hogy nincs nyitható ablak, nem magyarázat (megsúgom egyébként, hogy azért nincs rajtuk nyitható ablak, mert van benne klíma, ami kurva jól működik).