Én az akksit szereltem ki és vezetékekkel rákötöttem a walbrora.Aztán a polaritások váltogatásával és egy hosszú csavarhúzó segítségével megkocogtattam és egy idő után elindult
Emlékszem mennyit szenvedtem vele h nekem is a bordón elinduljon fél évvel ezelőtt.A helyén sikerült beindítani ,igaz nehezen adta magát.Azóta szépen kijárattam a benzint a rendszerből,töltöttem bele frisset és azóta pöccröff
Láttam itt miközben vissza olvastam abeszélgetéseket, hogy lehetett még kapni 130 as fekete vastag fehér csíykos üléseket, újat? Mit lehet erről tudni? Még beszerezhető?
Nincs valakinek elfekvőben 130 as, (nem kör nalakú) fordulatszámmérős óracsoport? Enyém hibátlan, de hol mér a fordulatszám mérője hol nem. ?Most egy kör alakú van bent fél éve, az hibátlan.
Érdekelne még rácsos fejtámla a hátsó kalaptartóra rögzítésésvel együt, 2db.
Keresek még továbbá belső műszerfal műanyag laopt, amire Skoda 130GL volt fehére ráírva. (műszerfalápoló egy menetben letörölte) :-(
Ha esetleg volna valakinek javaslata, szívesen venném. Előre is köszi.
Szerintem az 5 fokozatú 120 as skodákkal kifujt a Merkur Import. Emlékszel a régi 350 es piros gyöngyházmetál Java-kra? Ojasmi volt a Skoda is, csak kicsit élénkebb :-)
Az autó története nagyon régen kezdődött. Igen, új kora óta nálunk van. Nagyjából 520 000Km -t tettünk meg vele, de én úgy fogom fel, hogy ennyi kalandot. Egyébként örülök, hogy tetszik, köszönöm. Rengeteg képem, van főleg a komolyabb felújításról. Ami az elmúlt 25 évben a célom volt, megőrizni az eredetiségét, amennyire csak lehetséges. A különbség az én kocsim és azon kocsik között amik most kerülnek elő 20 000Km rel, hogy én végig jártam Európát, túléltem több balesetet, és kint voltam vele szó szerint a csatamezőn, míg azok az autók, egy garázsba porosodtak. Az én autómnak története van, ahogy a tieteknek is. Ezért vagyunk itt. Vehetnek az emberek új kocsit, de önmagában nem a kocsi a lényeg, hanem a kaland amit vele, vagy benne élsz át. :-) Ehhez viszont idő kell. Tehát azok, aki 3 havonta cserélgetik a verdát, vagy szétbarmolják, sokat veszítenek. Állítottam egy ideig az autóm, de többet ártott neki, mint ha használnám, így most ismét használom, de nem 100% os kihasználtsággal. :-)
A 130-as sztori. Az anyámék 1984-ben a Győri Merkur nál befizettek egy fehér Skoda 120L re. Azt mondták, hogy 92.000.- Ft körüli összeget. Állítólag akkoriban 73.000.- Ft körül ment a Skoda 105S új ára. A dolog úgy működött, hogy befizetted a kocsit, és kaptál egy sorszámot. Az újságba pedig mindíg megjelent, hogy mikor hány autót adott ki a gyár, és hol áll a sorszám. Volt, hogy hónapokig nem ment előre semmit. 2 év várakozás után, mivel még semmi nem történt, és az akkor használatos Trabant 601-esünk a végét járta, így a szülők, rákényszerültek, hogy egy használt 4 éves, 1982-ben gyártott Skoda 105S autót vegyenek 98.000.- Ft ér. (mivel sokat kellett várni az új autókra, a használtaknak sokszor magasabb volt az áruk.) Ez az autó nagyobb volt mint a Trabant, és jóval kevesebbet fogyasztott mint a Ladák illetve 4 ütemű motorja volt a Wartburgal szemben. Ami a Skoda ellen szólt, hogy akkoriban rengeteg különösebb ok nélkül kiégett, de ennek ellenére azt választották. így került az első Skoda a családba, ami hófehér volt. Mivel akkor tájt a Merkúr nem nyomott széles palettát a Skodából hanem a 105 és a 120 asokat, mi itthon nem is nagyon tudtuk, hogy van más típus is. Ami a színválasztékot illeti, nem volt az sem túl fantázia dús. Fehér, okker, piros, bordó, zöld, meg talán még pár. Mivel az akkori Skodák festéke nem volt fénytartó, igaz hogy a piros volt a legszebb újonan, de már 2-3 évesen lemattultak, így a döntés a fehérre maradt ami nyáron hűvösebb volt és viszonylag tartósabb. Kétségtelenül újszerű volt a 105 ösünk, amit 18000Km el vettek garázsból, főként a króm lökhárítók mutattak jól rajta. Azt tervezték, ha megérkezik az új, a régit eladják. 1987-ben kaptak egy levelet, hogy a gyár beszűnteti a megrendelt model gyártását, a befizetett pénzből (amire kamatot nem fizettek) válasszunk Trabantot, Ladát, vagy Suzuki Marutit. Ezt nem fogaduk el, és a pénzt visszakaptuk. Egy régi ismerős javasolta később, hogy próbáljunk meg Nyugatnémetországba venni Skoda 120L et mert ő akkor hozott be egy zöldet, és így került a Németországi cím hozzánk. Asszem Wien-Linz-Passau-Furth Im Wald-Pilzen útvonalon, bár erre nem emélkszem. Persze kijutni sem volt egyszerű és vásárolni sem. Meghívó levél kellett, és a pénzt mi nem utalhattuk át. Svédországba élő rokonunknak fizetünk, és ő utalta át a németeknek a pénzt, vagy is a 120L nek az árát. Telefaxon lebeszélte a rokon, hogy mire megyünk mire jön meg a vízumunk, stb. Emlékszem este 21:30 kor indultunk a 105 S -el. Ritkán álltunk meg, még is reggel 07:00 körül (pirkadat utánnem nemsokkal) értünk oda. Az autópálya a város felett ment így ráláttunk a telepre amiről még nem tudtuk hogy az. életemben azóta sem láttam annyi kocsit (zömmel Skodát egy helyen) mint az. Bejelentkeztünk, és ott ért is az első meglepetés. A rokon mindent megbeszélt, csak azt nem, hogy nekünk fehér kocsi kell. Azt mondták van mindenféle színű 120-as de fehér az nincs. Kérdezték, mennyivel tudunk többet ráfizetni hogy másik modelt keressenek, de mivel a pénz Svédországból lett utalva mi meg a határon 50 Dollárt vihettünk ki, így nem tudtunk ráfizetni. Mivel a szülők ragaszkodtak a fehérhez, és több száz kilóméterről mentünk, az értékesítő aki nagyon rendes volt, felajánlotta, hogy van egy Skoda 130 GL típusú kocsijuk, ami nem négy hanem 5 fokozatú, 1300ccm, de mivel 1 éve náluk áll és az ülést a nap kifakította, oda adja a 120 as árban. Az Fehér autó megfelel e? Néztünk rá bambán, hogy mit akar ez eladni nekünk? 130-as Skodát? És bizony azt. Persze elfogadtuk, hiszen olyan extrákkal volt az autó tele, amiről korábban nem is hallottunk. Így került hozzánk a Skoda 130 GL, 5.500.- Márkáért, amit tulajdonképen a fehér színhez való ragaszkodás miatt vásárolhattunk meg. :-) A telepen persze körülnézhettünk, és olyat láttunk ami akkor hihetetlen volt. A Metál szín minden árnyalatában 50 féle színben több féle műszerfallal, üléskárpittal, fejtámlákal, alufelnikkel látam ott az új skodákat, viaszozva állni. Egy gyöngyházmetál pirosat készítettek elő átadásra, amin ezüst alufelni volt, na az le volt már mosva nem volt rajta viasz. Eszméletlen durva volt. Az óta is olyat keresek. :-) Hiába. A következő történet arról szól majd, hogy nem engedtek be minket 18 órán keresztül az országba mert a vámosok adatbáziásva nem szerepelt a 130 GL sokda. Rapid az igen és minden más de ez nem. :-)
Kb.300 ezer forinttal számolj. Mondjuk kár vitatkozni,hogy ez az összeg sok vagy kevés,mivel 135-öst évek óta nem árultak a használtautón. Most bukkant fel egy,bár az ismerős lehet pár embernek.
Biztos, hogy 1987.Mi 1988 nyarán vettük, és azt tudom, hogy normál áron sokkal drágább majdnem kétszer annyi volt mint a 120L (amiért eredetileg indultunk), de mi megkaptuk a 120L nek az árán vagy is 5.500.- Nyugatnémet Márkáért, azért mert azt mondták, mivel közel egy éve állt az autó náluk a telepen és az anyós ülés ülőlapját egy 10cm es helyen kifakította a nap. Mivel mi ragaszkodtunk a fehér autóhoz, ők meg semmiből sem tudtak nekünk fehéret adni (a szivárvány minden színéből) csak ebből vagy az akkor újnak számító Favoritból. Egyébként Favoritot már 5.000.- ért adtak volna, de hozzátették, hogy még nagyon sok garanciális probléma van, mert nagyon új model. Ez hosszú és érdekes história. :-)
Na erre kíváncsi lennék, hogyan.Nem volna a regadó rengeteg, és hogyan felelne meg a környezetvédelni szabványnak?Mennyibe lenne akkor szerinted ez a Rapid, ami 300 euróért van hírdetve?
Német telepes fotó most nem ugrik be, de angol és csehszlovák már szerepelt itt a fórumon korábban, érdemes visszaolvasnod, szinte minden témát kitárgyaltunk már a 7 év alatt.;o)
Itt az injektoros farosokról minden infót megtalálsz.
Lehet, a lényeget nem írtam. :-) Számítok a segítségetekre. A másik meg, viccet félretéve, 1982 óta Skodázok, jelenleg 4 Skoda fut szűk családi körben, de volt hogy 7db is volt.
Tudom, hogy nehéz, és köszönöm, hogy figyelmeztetsz erre.
De ha most nem fogok hozzá, később már talán nem lehet.
Ezért is kérdeztem, hiánytalan e attól függetlenül, hogy szét van az egyik szedve?
egyébként maga a motor blokk, az a 130 as é, vagy a favorité?
De azt már előre elmondom h egy ilyen Bendix injektoros autót nem egyszerű akár 95%os állapotúra is összehozni.Alkatrész nincs hozzá 1995/96 óta lényegében.Van benne jópár egyedi megoldás.Nem biztos hogy jó ötlet így 2013 környékén ilyenbe fektetni.
valaki új hüvelygarnitúrát hirdetett 75 ös méretben. Azt mondja 130 as volt, bár már eladta. viszont sima a dugattyú teteje, vagy is max favorit vagy felicia 1.3 lehetett. Az enyém kúpos tetejű.
Kétségtelen hogy rengeteg pénz és még annál is több idő egy ilyen autót toppon tartani, folyton vitatkozni mindenkivel, fényezővel stb, mert eleve úgy áll a munkához, "hogy ez csak egy Skoda" de az árat meg akarja kérni.
Ugyan akkor, még néhány éve amiből dunát lehetett rekeszteni, ma már keresni kell. Igaz, 130-as skoda sosem volt tömegcikk. Ritka mint a fehér holló.
Ezek a járművek, egy letűnt korszak utólsó szemtanúi. Ha zsákot húznék valaki fejére, akkor is pontosan tudná, hogy egy Skodába vagy egy Ladába ült e be.
De ma? Különbséget tidnálé tenni, egy Octavia vagy egy Jetta között?
Nincs véletlenül valakinek valamilyen régi fotója arról a "Nyugatnémetországi" Skoda telepről ahová a gyárból szállították az új farosokat? ÉN 1987 ben jártam ott, de ha 1500 kocsi nem parkolt eladásra várva, akkor egy sem.
Ja és eszembe jutott h a lambdamonitoromat is be lehet kötni a gyári rendszerhez ,így vezetés közben is bármikor ellenőrizhető ez az elvetemült technika.
Egy 2 perces videót majd készítek hogy lehessen látni h valóban úgy működik ahogy azt a Bendix kitalálta.
Csak még nem tudom,hogy hova kellene vagy lehetne feltolni,hogy minden típustárs láthassa amit még sosem láthattunk.Azt hogy kommunikál az eredeti ecu a szondával.
Azt sem tudom hogy megérem a tavaszt vagy nem.Annyira messze van.És most az elkészült 100%-os rendszert sem tudom,h mikor fogom tudni tesztelni hosszabb távon.A lényeg h van megoldás 2 féle biztosan.Persze most ez az új a tuti.Ákos is lerakta a verdát,így nincs tesztpilóta.
Jelentem közel 10 év GLi használat után ma este beszerelésre került egy eredeti ECU és egy spéci TiO2 lambdaszonda.És most már a gyári dokumentáció szerint működik a befecskendező rendszer 100%-osan a DFA bordó autómban.Ez azt jelenti hogy a lambdaszonda jelfeszültség 0V-12V-0V !!! között változik folyamatosan.
Nem. Mindegyik Skoda tűzfalán van adattábla. A csomagtartó jobb oldalán külön tábla jelzi azt,ha az autó Kvasinyban készült. Mindegyik Rapidon alumínium tábla jelzi oldalt, hogy a kocsi gyártásának évében milyen modelleket gyártottak.
A lányod kocsijáról még anno kértem képet,majd nézd meg,annak is van a tűzfalán adattábla. Közvetlenül az alvázszám alatt van.
Háát..nekem inkább síknak tűnika a Garde, a 105 domború kicsit. Meg a 105-nél a gunikéder egy kicsit mélyebben ül. Garde meg sík ott is. De lehet ez a kéder miatt van csak.
Volt nekem egy cimboram, akinek Dojcslandbol importalt Rapid 135G-je volt. Ez volt az eredeti, nemet tipusmegjelolese az autonak es ez volt az adattablan is. Erdekessegkent: az auto injektoroskent kerult az orszagba '96-ban, de utolagos Bosch injektor kerult ra, talan Polo, vagy Corsa. Ezt hivatalosan lehetett anno a nemeteknel es a jobb kornyezetvedelmi besorolas miatt kevesebb volt ra az ado. Ja, a gep eredeti Gunsch volt, csak a spojlerszett nagyobb resze "lekpott" rola, mire idert. Itthon aztan kerult bele egy 1,4-es tuningolt Opel motor... Kesobb a gazdaja kiment az Irmscherhez dolgozni. Azt hittem a Rapid kozben elpusztult, de par hete ratalalt a gazdja a feszbukon es tudatta, visszavitte a Rapidot dojcsba, amikor kiment es a ujjaepittette eredeti Gunsch-ra, rendszama is van, csak most sarga es nem piros, mint eredetileg volt. Valami dijat is kapott egy tuningtalakozon.
Egyszer P44 mesélte egy bontós tivornyázás alkalmával,- és prezentálta is nekem egy keskenyfutóson - hogy a keskeny és szélesfutós (szedán) A oszlopán is van eltérés a kasztnin.
A keskenyfutósé homorú, míg a szélesfutósé már kissé domború. Ezt a ténymegállapítást akkor a Garde-Rapid vonulatra is kivetítettük elméletben. Mivel ott nem állt rendelkezésre hiénázandó Garde, továbbá a legutóbbi találkozón sem rontottam rá - A oszlopokat vizslatva - a Garde-tulajokra, így az elméletet alátámasztani hivatott bizonyítékaim elég szegényesek maradtak.
Ha a Gardesok két szaloncukor felaggatása közt lecsekkolják az A oszlopot, és az valóban homorú, akkor lehet, hogy kiderül az igazság.
Ha esetleg a hátsó sárvédőíved gyárilag vastag - tehát nem volt ívcsere - akkor pedig 100%, hogy Rapidként gördült ki a gyár kapuján. Az első sárvédőd biztos nem gyári, mert oldalsó villogó csak 84 augusztustól került gyártásba.
Persze azt sem ártana megtudni, hogy az A oszlop változtatása kizárólag a keskeny-széles kasztniváltáshoz köthető -e időben, mert még hónapokig gyárthatták homorú A oszloppal a kasztnikat a váltás után.
Mar korabban is javasolni akartam az olaszivattyu "tuningolasat", hiszen az alapbol sem egy tulsagosan hatekony szerkezet a Skodaban. Az extra hengersor miatt pedig lenne igeny egy hatasosabb szivattyura.
tehát neked sincs bebújtatva a kéder és az üveg közé, ugye? mekkora a távolság a rács és a kéder között, tehát amit Autopeti is írt, mekkora az a rész, amit más módszerrel (fólia?) kell sötétíteni?
így van, ragasztó nélkül van fehér szinben. Nem az ablakkéder alá szorítják be, hanem az üvegre ragasztják, a kéder és a rács közt maradó részt "feketíteni" kell a leirás alapján.
Szerintem magától nem tud kiesni, max kifeszegeti, aki ingyen akar ilyet... Szerintem én nem is ragasztgatnám, hogy később kivehetó legyen. A színt nem is néztem, de most hogy mondod, valóban fehéret ír ami érdekes, mert a Coupét fehetének írja, elképzelhető, hogy kérhető feketében is...
Köny, neked milyen színben érkezett, és van ragasztva?
nekem egy mindenképp kell, Rapidra. ha jól értem a cseh oldalt amit linkeltél (barátom a google fordító), akkor ragasztó nélkül jön, és fehér? esetleg Autopeti tudna pontosítani :)
Szerintem én mindenképpen beszerzek egyet, lefgeljebb OT után kerül fel... Sokkal korhűbb akár 110R-en, akár Rapidon van, mint a fóliázás. Majd rákérdezek, de szerintem OT minősítésen sem lehet kizáró ok, mert létezett ilyen már viszonylag korán, a nyolcvanas évek közepén biztosan. Életemben az elsőként látott Coupé egy fekete gépezet vol, amin volt ilyen... '86 szeptemberében jártunk.
Légellenállás? Viccelsz!? Szerintem kevesebbet ront a légellenáláson, mint a két külső tükör. Meg aztán egy hobbiautónál szerintem nem téma az a pár deci 100 kilóméterenként...
Az esztétika? Ezen lehet vitatkozni, mondjuk szerintem Nándi kocsiján se olyan gáz, egy Rapidra meg még illik is.
Nekem praktikussági okból van rá szükségem. A gyerekek megfőnek a Coupéban hátul, ha nincs valami árnyékolás. A Rapid ilyen szempontból még gázabb, mert a Coupéban a pillangóablakok segítségével legalább valamennyire lehet szellőztetni a hátsó traktust...
Szóval én azt hiszem írok Marty-nak, hogy tud-e segíteni a beszerzésben. Ha valakinek még kellene, akkor írjon mélt nekem.
Horror ár a csomagtérfedélért? Múltkor 15 ezer volt a klubbazárban egy bontott. Ha valaki ennyiért hoz nekem egy új gyári csomagtérfedelet, már fizetem is... Ha hibátlan 1001-es színű fehéret hoz valaki, azért akár a 15 ezret is megadnám...
1992 januári a kocsim, az OT-ra egyelőre nem is gondolok, meg is kell azt érni...
De ettől függetlenül nálam a fóliázás szóba sem jöhet, valahogy nekem "legagyisítja" az autót egy fólia. Ellenben a nelásskirács szerintem kifejezetten jól áll a Rapidnak.
Így van. Ez a nelásskirács meg 72 euró posta és minden egyéb költség nélkül.
A kocsi cw tényezője is romlik,az esztétikáról is lehetne vitatkozni.
OT-n belekötnének mondjuk Köny Rapidjánál,ha vinné 2024-ben (a szabályoknak eleget téve) körbefóliázva? (Tudtommal 1993-as forgalombahelyezésű.) Itthon már 1990-ben vonatkozott az autófóliázásra rendelet, ami -igaz módosításokkal- ma is aktuális.
Na rájöttem hogy működik az 5-0-5Voltos Jeep Autolite TiO2 szonda.
A C jel szálon az Ecu alapból tol 5voltot.Tehát szegény ûzemben a C jel szál végtelen,így szegény keveréknél passzol az 5 volt.Amikor dús a keverék akkor a C jel szál elér mondjuk 40 ohmot a B - hoz képest és az alapból a szálon lévő 5 voltot lehúzza 0volt körülire.
Na ezért van az, hogy a 4.0 Jeep 1987-1990 közötti,nem pótolható csak az eredeti szondával.
Autolite nagyot alkotott anno,még jó hogy a Jeepből készült nagyon sok,így akad bele szonda.
Nekem ugyanez a problémám,korábban nem rémlett,hogy ennyire gyengén törölne. Bezsíroztam, csatlakozót kipucoltam, érintkezőket megcsiszoltam,de nem lett jobb.
nekem volt már ilyen problémám. két dolog is tud gyorsítani rajta: az egyik, hogy az ablaktörlőmotor elektromos csatlakozóit meg kell tisztítani, hogy megfelelő legyen a kontakt. a másik, hogy az ablaktörlő-lapátokat mozgató rudazatok tengelyeit meg kell olajozni/zsírozni (én ebben a sorrendben csináltam). kis kupak alatt laknak, egy egyik jól hozzáférhető, a másik nagyon nem; ott úgy kell csinálni, hogy nem látod amit csinálsz, csak kitapintani tudod a karosszériában lévő merevítés miatt
Valakinek volt már olyan problémája, hogy az ablakörlő nagyon lassan - erőtlenül működik? Amióta megvettem az autót ilyen, de valamit csinálnom kéne már neki.
A hiba előfordult már nálam is , csak kifelejtettem a sorból , lehet azért mert eddig csak traktor motoroknál láttam, ahol bevett szokás,
hogy fagyálló nélkül használják ezért rendszeresen leengedik a vizet komoly korróziót okozva a rendszerben.
(szerencsére kifogyóban van ez a traktoros típus)
A kis lyukon valószínüleg víz is kerül a motorba csak elpárolog mivel kevés , az olaj akkor jut a vízbe mikor leáll a járgány a hűlő rendszerben vákum keletkezik és beszívja a dugóban összegyűlt olajat .
A hengerfejben elrejtett fagydugó okozota a meglepit. Azon volt egy tűhegy nagyságú lyuk, ott kúszott be az olaj. Érdekes, hogy a vizet nem nyomta be a himbasorhoz, nyoma sincs neki. Fagydugó csere óta megszűnt a jelenség. Ha már lent volt a szelepdekni, egy gyors szelephézag ellenőrzés, de mind rendben volt. A Favin is kirohadt egy fagydugó anno a szívócsonk oldalán a termosztát ház felöl. Diszkréten a váltóra pisilt:)
A fekete Rapid-ot elfogadnám. Azoka szép felnik, az a sok minden szanaszét. El nem tudom képzelni, hogy valakinek ez mind kacat. Remélem jó helyre kerülnek az autók!
Teny, a Rapidok ara jocskan kuszik felfele. De ez akkor is tobb, mint nevetseges. Nemetorszagba nem erdemes veteran autot venni, mert tularazott mind. Csak akkor, ha a kivant darab mashol nem szerezheto be. Europanak mas orszagaiban neznek korul inkabb, de meg Amerikabol is szivesebben importalnak es honositanak.
Az alku utani arra kivancsi lennek az arara.
A masik pedig az, hogy az 1500 euros Rapid es a hirdetesben levo 5000 euros nuansznyi kulonbsegek vannak, amiket otthon siman helyrehozol, csak ra kell forditani par delutant. Arra nem is gondolok, a kereskedo mennyit akar kaszalni rajta.
Robi, ne érts félre, nem akarok faragni, csak szeretném, ha indulna a RiC. Én is az eredetiségre törekszem, amennyire a Skoda üzletpolitikája engedi a veteránost érvényesülni...
Hihetetlen,de ezt is megértük. 5000Eurót kérnek egy alap 136-osért. Az egyedüli dolog,ami rendkívül ronda rajta,hogy le van taknyolva a küszöb,hátsó ívek pereme és a hátsó külső nyúlvány alvázvédővel. Amúgy szép,nem tudok belekötni.Az enyém mikor fog így kinézni?!
Sziasztok, érdekel valakit egy bézs Rapid ülésgarnitúra hátsó fejtámlával együtt ami szintén bézs színű?
Én olyas valakit keresek aki elcserélné velem ezeket fekete (lila) színűre szintén hátsó fejtámlásra. Még pesten van minden, talán még megvannak a bézs kárpitok is.
Az állapotukról annyit, hogy mindenük megvan, mindenük működik, nincsen kiszakadva, de egy alapos tisztítás kell rájuk.
Eladó egy új Sachs kupplungszerkezet és egy gyári új SEDR karburátor elektromágneses-szelep Skoda 105-120-130-135-136 sedan-hoz és Rapidhoz (a kupplung Favorithoz és Feliciához is jó).
Ilyen pöcök nekem is kellene 4 db, mert jelenleg - mivel nem tudtam máshogy rögzíteni a szellőzőket - a ragasztásos megoldással vannak fenn a 105-ösön. Lehetséges, hogy eladsz nekem 4 db ilyen pöcköt?
Akinek fontos,hogy minden csavar úgy álljon a helyén,ahogy a gyárban,az nem ismer kompromisszumokat,csak egy nagyon szűk tartományon belül. Ilyen ez a betegség :D
Ti, miket észre tudtok venni! Nekem soha fel sem tünt volna. Nem rég volt egy másik Skoda, azon is észrevettetek hasonló turpisságot. Olyanok vagytok mint a CSI-helyszinelők. :)
Garde hátsó oldalkárpitok, belső ipur lécek, nem kifúrt motorháztető, belső tükör, napellenzők és egyéb apróságok szintén eladóak, BP-re el tudom hozni őket két héten belül.
Nem mintha számítana,de a képen látható Rubena gyártmányú volt,tehát nem valami szar,hanem a kb 3500ft-os,amit itthon is lehet kapni. Szégyen. Már a csehek sem a régiek. Vagy ezért csak a mindenféle adalékanyaggal ellátott benzin a felelős?!
Elvileg a 120 SE és LSE az economy kivitel volt a keskenyfutósok között, 3,9-es végáttételű négyes váltóval. Szélefutósként nem tudtam, hogy létezett, mert economynak ott az ötösváltó, de lehet, hogy ötösváltós L felszereltségű modell lehetett, vagy gyárilag is 3,9-s olajos ötösváltóval szerelt modell...
en kb egy eve vettem ilyet a szugloi boltban egy marek egyeb patenttal es bolhaval egyutt. hivd fel oket, van-e nekik, ha van, akkor tudok segiteni postazasban. (skodabolt.hu)
volt ilyen szín gyárilag, Rapidokra is, nem csak szedánokra - de nem 1989-ben. szerintem is valószínű, hogy egy korábbi 130-as, amibe Favorit blokkot tettek.
Alapból ott bukott meg a dolog,hogy bézs beltér van benne,közben meg fekete a padlókárpit és ezüst (lehet fehér utángyártott) a díszcsík a műszerfalon. A csatos légszűrő sincs meg,lehet sima 130-as volt,csak kapott egy Rapid 136 motort,amihez nem volt meg a karbi meg a légszűrőház. De csDaninak jó lenne,ő úgyis átfújná.
180e+hazatrélerezés. Hozzád mondjuk lehet, hogy közelebb van, hozzánk majdnem 400km, az nem kevés.
Első futó: vasárban is rádrohad
Fék: 10e
Hátsó futómű kompletten 30-35e
Váltó 20-25e (ha jó!)
Meteorok: 40e
Ablakok nem tudom mennyit érnek, de így hirtelen 100e-nél többet nem hiszem, hogy ki tudsz belőle árulni, és kerül 200-250ezerbe, mire hazaér. Annyiért meg drága az ülésgarnitúra ;o)
Nekem a hátsó fejtámla kellene, meg az ülések meg az üres 135-ös blokk.
Vegyük meg többen, 180ezerért megéri elbontani, ott vannak még a futók, a fékek, az ablakok, a váltó, a műszerfal, a Meteor felnik stb., még ha a kaszni kuka is.
Talán a nőgyógyász mozdulat benne van a kezemben, párszor cseréltem már égőt Renault Megane fényszóróban, ahhoz képest a Walbro leszedése gyerekjáték lehet.:o)
Szerintem hétvégén kibontom onnan és meglátjuk mi lesz a következő lépés. Ha minden kötél szakad, veszek bele egy új valamit, persze a Walbrot felújíttatom veled.:o)
persze belefaragni bele lehet sokmindent,de a végén nem sok köze lesz az eredetiséghez.
kipufogót is lehet egész mást rákendácsoltatni,de azért egy 105-136 dobból egész pofásat lehet rá csináltatni.
sajna nem egyszerű néha ezt a technikát fenntartani úgy ,hogy azért eredeti legyen legalább 85%-ban..Jelenleg az ebay.com-on van egy-egy új cucc még,de látni,hogy ott is elfogytak a gyári cuccok már.
Eddig még sajna nem, baromi eldugott helyen van ez az AC, szinte semmit nem látok belőle, csak találomra kocogtattam kicsit, de ettől nem indult el, úgy érzem ehhez te kellenél.
Akkor lesz szívás, ha tényleg teljesen elromlott, mert lövésem sincs, hogy mit lehetne helyette befaragni.
nem sikerült elinditani az elektromos Walbro üzemanyag pumpát?
pont nemrég néztem,hogy minimum 3200 üzemórát tudnia kellene,ez mondjuk sacc/kb 150000km-nek felel meg,de többet is tudnak ezek,ha használva vannak és jó cucc kerül bele
Nekem a kék gépemen ilyen angol aftermarketes rács van "Autoplas" gyártmány és az angol Skoparts árulta extraként a kocsikhoz. Pár éve az eBayen vettem újonnan.
Már rég publikáltam a Rapidommal kapcsolatba, ezt most pótolnám. A cserélt elemek le lettek fújva színre, világítás helyre pofozva, törött búrák kicserélve. Tegnap egy kissé felgyújtottam volna, hatalmas szerecsém volt... Az akkumlátor kikerült a gáztartály miatt a motortérbe. Amivel nincs gond, csak nem fordítottak kellő figyelmet a pozitiv kábel elvezetésére. Ugyanis hozzáért a kipufogóhoz, ami leégette a szigetelést a kábelről. Eredménye, hogy leállt. Kábelt leszigeteltem, egy csövet ráhúztam (a kocsi csomagtartójában volt, jó vastag falú cső) kötegelővel rögzítettem, most várja hogy a gáz kikerüljön belőle. Szerencsére mindketten jólvagyunk.:D Ezt a kis kis kalandot leszámítva, semmi nagyobb gond nincs vele. (eddig :)) Nade egy pár kép róla mert úgy az igazi:D
Az első két kép még nagyon friss, a garázsban pihen, és nézi fél szemmel mi történik az udvaron :D Utolsó képen rücsizés után, sajnos kapott a lökkös is, de mivel karcos meg megette az idő, kap jobb állapotút...
Van csehszlovák verzió is szúrófénnyel,de nekem nem tetszett vele a kocsi. a középrész hozzá volt szegecselve két oldalt a gyári egyrészes maszkhoz. A szúrófények búráiba bele volt ütve,hogy Made in Czechoslovakia.
Hátsó oldalkárpitok, két hátsó és egy jobb első ipur-léc az ablakok peremére, komplett első hűtőrács lámpakeretekkel együtt, valamint egy kifúrt műszerfaldíszléc szép felirattal.
Bocs, mostanában csak kutyafuttában vagy "cirógatós telefonról" :-) fórumozok...
Ez már vagy 3 éve volt. Nem tudom, milyen gyártmány volt a felni, igazából a mintázata szúrt szemet. Az viszont biztos, hogy 4x98-as volt a lyukosztása és 5x13-as volt, az ET-jét nem láttam benne. A gumis azt mondta, hogy Fiat felni, de ez nem mérvadó...
Amúgy topictárs is volt megnézni: Lévai Péter, talán ő többet tud mondani róla.
Miért, téli 155/70-es gumival éppen ideális... :-)
Amúgy szerintem ez biztosan nem Skoda felni. A MEFRO egy német felnimárha. Nagyon sokféle felnit gyártanak főleg haszonjárműveknek. Simán lehet ez is valami targonca, vagy furgonfelni, ott nem számít kuriózumnak a 130-as osztókör sem (igaz inkább 5 vagy 6 csavarral).
Az a furcsa ebben a felniben, hogy a beütött szám alapján (4JX13H7) csak 4 col széles, ami keskenyebb mint a gyári. (Ami szintén nem mondható túl szélesnek.)
Ez mellett 13 colos, ami csak a 105-120-as sorozattal jött, azzal sem azonnal.
Ha ezt gyárilag szerelték valamire, akkor az milyen méretű gumit kapott? Milyen dísztárcsával?
Nincsenek rajta a felnin azok a "fülek" ahova a krómos dísztárcsa felpattan. A 110R műanyag dísztárcsával nekem kicsit elképzelhetetlen...
Szóval furcsa... Minenestre atom különleges, de autóra nem tenném fel. A falra dísznek meg drága a 40 eur....
Ugyanarról az autóról készültek a képek. 2010 decemberében tették fel a bazosra 500 Eurós áron,akkor még én is számításba vettem vételi opcióként. Ezután 2011 júniusában tűnt fel újra, 280 ezer Ft-os áron hirdették a használtautón,minimális változtatásokkal,immáron Szlovákia másik térségében hirdetve...
A lökös meg túlságosan lóg,feljebb kellett volna tolni. Mindezt nem irigykedésként,hanem tanácsként írom.
Nem biztos, az MA kezdetű rendszám lehetett az eredeti (még címer nélkül), utána átkerült az érsekújvári járásba és NZ-t kapott. Ott nem értem miért kapott EB és EC sorozatot is, talán az első elveszett. De ezt a tulaj jobban tudja.
Udv Urak! A Favorit es a 120-as ill Rapid osztokore, ET szama megegyezik-e vagy sem? Pl. apollo felnit fel tudnek rakni favoritra? (nem akarok, csak a pelda kedveert.)
Lenne egy kérdésem. A már hamarabb bemutatott Rapidomban cserélni kell a kuplungtárcsát, meg a kinyomócsapágyat. Kérdésem az lenne hogy egyeznek-e az említett alkatrészek a 120-aséval?
Szívesen. ilyen részletek nekem fel se tűntek. a GLS óracsoport fordulatszámmérőjébe is az 1984 előttiekben sárga csík van a 1984 utániakban meg zöld. Eger találkozót még meglátom. De jólenne.:)
Hát én is cseréltem , Rapid váltóban szétment a difi és egy ötsebességes 120 GLS-ből javítottam , de nem voltam figyelmes és maradt a Rapid km kihajtás csalt is az óra rendesen fölfele :)
Kerek régi fajta műszerek között amikkel én találkoztam nincs különbség a Rapid és a 120-as között csak a váltóban a kihajtás más.
No persze a lehetőségek száma végtelen :D :D bármit változtathattak a Skodánál is .
Azért vagyok biztos, hogy más az órában lévő áttétel is mert egy 130-asból származó órát betéve egy 120-asba, csalt az óra (km számláló), kicseréltem az órában a fogaskerék-csigakerék tengelyt és pontosan mért.
Milyen váltóáttétel más?Szerintem a 130-135-136 váltók ugyanazok kívűl belül 1987 közepétől. Csak a hőfokmérő rész más,doksi is jelzi.Egyébként a 4.22 és 3.9es váltókban a kmóra kihajtásnál van különbség egyikben 14, másikban 15 fogas cucc van.
Bano! Még anno töltöttél fel képet egy felniről,amit egy gumis műhelyben fotóztál. A képen látható 10 küllős,míg a fotón lévő Favoriton a felni csak 8 küllős. Szerintem ez elkerülte a figyelmedet. Azért lenne nekem fontos kideríteni,hogy az a 10 küllős milyen felni,mivel tudok egy szettet a neten és komolyan gondolkodom a vételen.
Ezért kérdem,hogy alaposan megnézted mi van ráírva a felnire,vagy csak a bordó Favi képre hagyatkoztál?
köszi az infót a rendszámról, a Rapidlistát frissítettem vele. :)
műszeregységek közti különbség:
segítséget is kérnék, keresek jobb oldali külső tükröt kompletten, vagy csak tükörlapot. gyárit (az se baj, ha új. :) olyat, amit '87 után tettek az autókra, ilyet ni (csak a másik oldalra valót):
Köszi szépen a felajánlást. Én is bányásztam mindkettőt. Igaz, másfél év különbséggel, de magvan. Ezek a hátsó lámpák is bontottak. 2 sör volt a vételár. Sárfogóból van az az igazi skoda (így...) feliratos sehogysem feltehető, keresztbeálló sz...r. vegyesipari ktsz által gyártott cucc. Na az sem kerül rá erre:)
Azért írtam,hogyha kell,szóljál,hozok a bontóból,10-ből 1db általában szép foncsorú és a búrája se törött.
Basszus,mindig elfelejtem,hogy ez nem Rapid. A Rapid tervezői ugyanis voltak olyan okosak,hogy nem fúrkálták a hátfalat,hanem a lökhárító vasra hegesztettek két fület és erre lehet egy közdarab segítségével felfogatni a ködlámpát. A két szélen jobban is mutatnak mint beljebb (szerintem).
Sárfogó gumikat már másfél éve vadászok,de még nem volt olyan,amiből ne szakadt volna ki a fém felfogatás.
Gyári újért meg nem fogok adni 5000ft-ot (bazárban szokott lenni néha).
Megvannak a gyáros ködlámpák is, de az már kuriózum, ebből a Wesem tipusból akad még. A hátfal alsó része van kifúrva gyárilag. (Vagyis meglátásom szerint gyárilag, mert a garázs hátuljára felszerelt hátfalon is ott van, meg a korábbi autón is rajta volt mindkét oldalon.) A szárnynak..hogy is mondjam.. "van jelentősége" :) Ugyanis 8 éve Egerben vettem meg Petitől ezt a szárnyat, akkor azt találtam mondani, hogy egyszer az autó is meg lesz majd hozzá:) És meg is lett, vissza is raktam rá. Amúgy 2 perc alatt levehető. A sárfogók is becsomagolva pihennek, lesznek még szűkebb napok is:)
A ködlámpák inkább "vakujjámegmertnemlátsz" alapon vannak rajta, ugyanis ködös időben nem szándékozom kivinni. Errefelé viszont nagy divat a 32es úton, hogy éjszaka jönnek mögöttem (-mögötted) reflektorral vadul... Akkor egy féklámpa villantás, meg ezek felkapcsolása röviden -hozza a hatást. (((H1 alapúak, relézve:) )))
Ó-vodás Robi, Skoda mester még anno leírta,hogy a hőfokmérő skálázásának végén a 135 és 136 típusoknál egy vörös csík jelzi a már nem optimális tartományt. 1987-től szereltek be téglatest műszercsoportot ha jól tudom.
Szép a kocsid!De: az a hátsó szpojler nagyon kell rá? :D
A ködlámpákat is kicserélném a gyárira. Az a baj,hogy nem ott van felfogatva,ahol a gyári,lehet,hogy ki van fúrva a lökösvas és úgy van belefogatva... A sárfogó gumikat is kicserélném gyárira. Úgy nagyon patent lenne!
Köszönöm, jó látni hogy örültök.:) Az autó 1988-as, 130-as. Tudomásom szerint évjáratfüggő volt a műszercsoport. 1988-tól ilyenek kerültek az összes Rapidba. Rendszám ETE-363, de megvan a gyári "szervizkönyve" amiben ha jól látom az eredeti csehszlovák rendszáma KNB-79-19 volt. Ugyanis onnan került be. (feltételezem az akkori-első-tulaj ide költözött magyarországra.) Szín marad ez a szín. Terveim szerint el szeretnék menni majd jövőre a nemzetközi találkozóra. Sokba van már eddig is, de imádni való.:D
Nagyon szépen köszönöm a jókívánságokat. Akkor még néhány kép:Így gyorsan összeszedve hogy mi történt eddig. Utolsó előtti kép a gáztartály, ami jön ki belőle. Ha a képek nagyra sikerültek elnézést, vissza kell még a fórumozásba rázódom.:)
Már régóta követem a fórumot, de idén augusztus végén eljutottam oda hogy birtokolhatok egy Rapidot. Sokak számára már ismert hisz nagyon sokáig fent volt a használtautón. akinek nem ugrana be itt 1 kép:Mióta nálam van fékek felújítva, kiksztnizva, a színrefújás a héten történik. Az autót eredeti közeli állapotába akarom hozni. Képek hamarosan, tervezek 1 videót ami a képekkel bemutatja a felújítás menetét.Ez a kép már itthol készült, 1-2 apróság kicserélése után.
barmi is tortent a 3000 fordulat nem alapjarat, hanem vagy a szivato, vagy valamelyik torok forendszerenek az eredmenye. szerintem szedd szet a karbit, pucold el, nezd meg hogy rendesen zarnak-e a pillangoszelepek, nem kopott-e a tuszelep, aztan probald ujra.
Nemrég sikerült annyira összerakni a 130-as Rapid-om motorját, hogy beindítsam. Az a furcsa hogy nagyon magas az alapjárat 3-3500 fordulat.
A karburátorhoz nem nyultam. Csonkal együtt lett levéve és visszarakva, amikor a hengerfejtömítést cseréltem. A karburátor bowdenjei jól álnak. Gyújtás elméletileg ugyan ott van ahol eddig volt, kb 2-3° fhp előtt.
Lehet eddig falsot szívott és azért futott másképp a motor? Gyertyákat is cseréltem, mert a hűtővíz kikezdte a régi gyertyáit.
Nem tudom most én csináltam valamit rosszul, vagy így megtáltosodott a paripa egy kis restaurálástól.
Le kellene valahogy ellenőrizni h a walbro pumpa elindul e.A mi autóinkon ez hallható ahogy elfordítod gyújtásra a kulcsot,ilyenkor 1mpig megy.A tiéden ezt nem biztos h hallani,mert a kattogóa ac elnyomhatja a walbro halk búgását.
El tudna véletlenül valaki hozni egy vákuumdob-takaróműanyagot Debrecenből Bullcsepel kollégától Pestre? Már végigszondáztam az ismeretségi kör nem Skodás részét, hiába. A postát törésveszély miatt nem próbálnám meg... Köszönöm. Címem a drisa210 kukac yahoo pont com.
Profiltisztítást hajtanék végre a Skoda-gyűjteményemben. A piros GLi-replikának és a kék GLi-nek mennie kell.
Tehát két autóm van eladó.
- egy hibátlan, 35e km-t futott, mindig garázsban tartott, gyári fényezésű, ABSZOLÚT ROZSDAMENTES 120L-ből épített 135GLi replika - esőt, havat sosem látott! Az autó egyben van, megegyezés kérdése hogy üresen a váz kerül a vevőhöz, vagy szárazváltó+szárazfutó+komplett beltér benne marad-e. Motort nem tudok adni. Üresen 100e, felszerelve megegyezés kérdése. Főleg azoknak javasolnám, akiknek piros autója van, de esetleg nagyon összetört, vagy nagyon elrohadt, ezért komolyabb lakatolást igényelne.
- egy eléggé elrohadt 135 GLi karosszéria. Teljesen üresen (csak a csupasz váz), se váltó, se futómű, se semmi. 20e. Az autó kék.
Minden megoldható, papírral együtt (átírás!) vagy anélkül is.
A két autóból építhető egy teljesen gyári GLi is, kis karosszériamunkával. Külön-külön is eladóak, de csak alkatrész belőlük nem.
A mélcímem publikus.
(Pusi, a HZX-építéshez nem kell a piros kasztni? :)
Nekem most Favorit a jarkalos auto, '87-es, tehat elso darabok egyike, megis azt vettem eszre, hogy a Pierburg karburatorral megbizhatobb, uzembiztosabb, egyenletesebb a motor jarasa, meg sosem kellett hozzanyulni, ellenben a jikovval. Nem tudom szamit-e, hogy ez bacsiauto volt, valos 75000 km-el, mikor vettem.
Amit tudok, az egyik haverom Opel Calibraja, amit nem hasznalt vagy 4 evig, csak allt az udvaron. Elso tulaj o, de nem akarta eladni, csak tul sok masik veteran projekt fut neki. Fel akarta tamasztani, mert gyari allapotban van, es Calibrak kozt is ritkasag, 4x4-es turbos, es minden foldi joval fel van szerelve, ami csak elerheto volt akkor Calibrakhoz. Most csinalja es mar kozel fel eve vert izzad, hogy ujra eredeti fenyeben csillogjon, pedig hibatlan volt, mikor le lett rakva. Ezek alapjan irtam azt, amit.
Nekem is van 1 '84es yamaham, nincs hasznalatban, mert kulfoldon vagyok, de nem adom el (cel az OT), mert sok emlek kot hozza. Nem volt beinditva 5 eve, de nem mernem beinditani, mert felek, hogy karosodna a motor. Hibatlan allapotban lett leteve, nem futott, de teto alatt van, szellozik rendesen, de multkor mikor raneztem, azt hittem elsirom magam.
A nem hasznalat csak art a jarmuveknek, tobbet, mint a kimeletes hasznalat. Ez az en tapasztalatom.
Az en Rapidom jarkalos auto volt, iden januar ota pihen, varja a felujitast, vagyis, hogy idom legyen ra. Szabad eg alatt van, mert haver telken igy jutott neki hely. A muszerfalat, uleseket, belsot letakartam, hogy a nap ne szivja ki.
igen kenyelmesebb es ez jol jone mert taviranyitorol inditani is tudnam... de ha szerintetek nem megy jobban vagy legalabb enyire akkro nem is varialok vele... en megvetem egy egesz favimotrot hogy legyen pot alaktreszem az eges nem volt 10e huf szerintem meg erte....
amugy a lyukak nagyobbak ? vagy ugyan az mint a jikov nal ?