Van vezérelt áramod - ez a lényeg. Igaz ez a villanybojlerhez van. De van ezentartalék kapacitás.
Párhuzamosan kötöd a bojlerrel és van napi annyi energiád amennyit a hálózat bír.
itt valaki 7 kWh-t számolt.
Az bizony kevés.
Egy 45 m2 nagyjából jól védett t.házi lakásra kell olyan 7 000 kW fűtési energia/szezon, az napi min. 35 kWh, de sajnos ez nem egyenletes.
Hát a hideg napokon fáztok - vagy a napali árammal pótoljátok.
Arra a bojlerre , ill. mellé max egy 2 kw teljesítmény köthető (különben leéghet a hálózat). 8 órá - néha kevesebbet kapsz, így csak 16 kWh energiát nyerhetsz.
persze jobb mint a semmi. Kb. 150 napon megfelel - 60 napon fáztok.
Na jó, ez azért így nem igaz, mert a napi 8 órába, amnenyit garantáltan van szabályozott áram, akár 2 felfűtési ciklus is beleférhet (4,2 órát ad meg a gyártó a 120 literesre), tehát elég lesz 5 db is.
A víz fajhője 4,18 J/g*K, hétköznapibban 4,18 kJ/kg*oC. A 100 liter vized, ha mind a 60 "foknyit" kinyered belőle (miért ne nyernéd, előbb-utóbb úgyis minden hővé alakul :-) ) tehát 4,18*100*60 = 25 MJ energiát ad le. Szép, nagy szám, de mennyi is ez hétköznapi nyelven?
1 Joule = 1 Ws = 1/3600 Wh = 2,78 *10-4 kWh, tehát a 100 liter, 80 fokos vized tárolt energiája kb. 7 kWh. Erre azért én meleg, családi fészket még nem alapoznék, hacsak nincsenek eszkimó ősök a családi vérvonalban. :-)
Ha a radiatort attennenk az ablak ala, gondolom emiatt hozza kellene nyulni a csovekhez. Ezen a kepen nem ugyanaz, de egy hasonlo radiator lathato. Meg lehet oldani az atrakast, ha, amint emlited: áthegeszteni a csöveket ma már nem nagyon szokták szeretni a szakik?
Vagy ha mar felujitas, akkor erdemes kicserelni a radiatorokat es a csoveket is?
(Tudom, hogy az ilyen kerdeseket nemigen lehet altalanossagban megvalaszolni, mert minden a konkreetumokon mulik, de azert hadd kerdezzem... :-)
Valószínűleg egy egyedi problémában szeretném hozzáértő és objektív „segítségüket” kérni:
Az elejéről kezdem, a könnyebb érthetőség kedvéért. 46m2-es, belvárosi lakásomban (belmagasság.:4,2m) teljes felújítást kezdtünk el az idén. A felújítás érinti, érintette a teljes víz-, gáz- és fűtésrendszert is. A kivitelezés elkezdésénél leszereltettem a gázórát (nagy hiba volt!!!) is. Második hónapja próbáljuk átadatni az új gázrendszert (természetesen gázterv alapján) és az osztott rendszerű füstgáz elvezetést is. Teljesen „üzemképesen” várja a beüzemelést 3db radiátor (ez erre a télre értendő, hiszen jövő télen már elkészül a falfűtés-hűtés rendszer is), a hozzá vásárolt kondenzációs kazán, osztó-gyűjtő thermo-elektromos motorokkal, körönkénti vezérlés, stb. Ha jól gondolom, ezzel még „el leszünk” egy darabig, de a hideg már megérkezett… Egy „átmeneti” fűtésen gondolkodom. Hallottam egy „suffni-tuning” megoldásról, ami a villanybojleres fűtés. Vezérelt árammal működtetném a 100literes bojlert, egy szoba termosztát vezérelné a keringető-szivattyút. Ha megtörténik a gázra átállás, akkor sem szeretném kiiktatni a bojlert, hiszen egy fűtési, de főleg hűtési puffernek megfelelő lenne.
Természetesen nem áldását kérem elképzeléseim megvalósításához, csak valami „sántítós érzésem” van ezzel az egésszel kapcsolatban. Ön (Önök) szerint ez egy életképes elképzelés a részemről, ha igen, milyen buktatókra kell figyelnem és ha halott ötlet, miért?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: H Zs
Ui.: az épületgépész-tervezőmet(?) illetve a kivitelezőmet nem szívesen kérdezném meg erről, mert annyi konstruktív hozzáállás szorult beléjük, mint… J hát ezt a munkát nem velük fejezzük be…
fűtéscsövekhez szerintem se nyúljatok, mert az boríthatja a fűtési rendszert. (áthegeszteni a csöveket ma már nem nagyon szokták szeretni a szakik, inkább rézcsővet forrasztanak. Az meg - ugyan nem tudom, hogy milyen a rendszer nálatok: zárt vagy nyílt - boríthatja a fűtési rendszert.) Pl.: Mi visszaálltunk félig a vegyestüzelésre, amihez nyitott rendszer kell (tehát pl. vastagabb csövek). Szóval szerintem is inkább takarjátok el, ha elfér még így is a mosdó...
1970-es evekben epult haz belso felujitasaval kapcsolatban merult fel, hogy jo volna a kepen lathato furdoszobaban ket mosdot kialakitani a jobboldali falon ott, ahol most a futotest es az emeletre meno futescsovek vannak. A futotestet pedig a szemkozti falra, az ablak ala rakni, a csoveket a jobboldali falon a hatso sarokba vinni.
Realis-e egy ilyen atalakitas koltseg-, ill. munkaigenye, ha a haz beton gerenda fodemes?
Ha a fürdőkádat (hagyományos akril téglalap alakú kád (Cersanit Virgo)) a sarokba építem be akkor teljesen körbe kell építeni Ytonggal, vagy csak a két külső oldalát? Félek, ha a nincs mindenhol alátámasztva, csak nekitolva a válaszfalnak akkor lehajlik amikor rátámaszkodom a peremére.
grohe termosztatos kadtolto es zuhanyozo. ezeket hasznalom.
a konyhaban valami kinai ize van, nem rossz, lehetne jobb, de ott ez a kerdes nem kritikus.
nekem a zuhany a kritikus, es ott a termosztatos verhetetlen. ha lehuzzak a wc-t, kicsit leesik a hideg nyomasa, annyi tortenik hogy kevesbe jon a zuhany, mert elveszi hozza a meleget is azonnal, hogy a homerseklet ne valtozzon semmit.
plusz egy ilyen egesz lapos, hozzasimul a falhoz, nem vesz el helyet a zuhanykabinbol. plusz nem karos, a kar sem vesz el helyet, es a konyokoddel meg a testeddel nem lokod meg forgolodas kozben.