Szeretném megkérdezni a nálam sokkal inkább hozzáértő fórumozókat, hogy mondjanak véleményt arról, hogy van-e remény gyakorlati síkon is produkálni azt, amit elképzeltem hirtelen:
Megnéztem a vicc kedvéért a Clio árlistáját. A fed. comp. ha éppen nem széria, akkor 10000 forint. A kérdés: lehet ilyen eszközt utólag is applikálni kedvenc autóinkba? (ld. hőmérő projekt :)
Előre is köszönöm a karaktereket és az ötleteket :)
Meg kell nézni, hogy mekkora a CHF, az EUR és a HUF alapú kölcsönök THM-je. Ha van mondjuk 10% különbözet a CHF javára, akkor mittudomén, tíz százalékos árfolyammozgás kell ahhoz, hogy eltűnjön ez az előny. Az meg sok, vagyis nem megy az olyan könnyen.
(Most kb. írtam valami számokat hasracsapásos alapon. Pontosabb számításokat kellene végezni, de nincs hozzá türelmem.)
Azt tudom, hogy CHF alapú kölcsönünk havi részlete az elmúlt három évben 27000 és 30000 forint között mozgott, ami nem vészes.
A HUF árfolyamát ma alapvetően (~70%-ban) a jegybanki alapkamat határozza meg. A magas alapkamat nagyon nem jó a költségvetésnek, az erős forint pedig az exportőtöknek. Aki hosszabb futamidejű devizahitelben gondolkodik, ezért se most vegye fel...
a forint árfolyama a leértékelés után, egy éve folyamatosan erősödik: nem befolyásolta Megyó bukása, a növekvő államháztartási hiány. Az € ill. a svájci frank alapkamat emelése a nagyobb rizikó!
Vagy a konstrukciót írom, vagy azt, hogy hol rendeltem... A többit max mailban.
Szóval, a kocsi akciós ára 2,5M. Beszámították a suzukinkat annyiért, amit én gondoltam kapni érte (nem elsőkörben, de 5 perc meggyőzés után belementek az általam kér árba). A fennmaradó összeget kifizetem, nem veszek fel hitelt. + a kocsi üzembehelyezés gratis.
(Zárójelben: nagyon vigyázzatok a mostani deviza hitelfelvételeknél. A Forint baromi erős, ráadásul a svájci nemzeti bank alapkamatot emelt. Minden egyes forint gyengülés árfolyamveszteségként meg fog jelenni a havi törlersztőrészletben!!!!!! Én nemigen ajánlom devizahitel felvételét 255 HUF/EURO árfolyam alatt.)
Az lehet hogy leírta én pedig tanultam mivel a becsületes szakmám autószerelő. Amúgy nem megy tönkre benne semmi de a dci-vel nyugodtan lehet kocogni 5.-ben ötvennel csak ha intenziven akarsz gyorsítani akkor kell vissza 1 fokozat. És ha sebesség tartásra törekszel bizony lehet vele spórólni.
Bocs a heves reakcióért, kissé antiszociálissá váltam a mai nap után... Felvettem a dolgot a szép hosszú tennivaló lista végére, igyekszem minél hamarabb megoldani.
5 órán keresztül folyamatosan politikai filozófiát hallgatni és utána elolvasni a Logan tesztet és kibuktam teljesen... Nem akarok Karotta lelkébe gázolni, de komoly bajok lehetnek, ha a Logan számára szebb, mint a Thalia... Megyek inkább a barátok közé, elzokogom nekik bánatom, bár őket amúgy sem érdekli :)))
Kombi verzió jó lenne, nekem is megfordult a fejemben. Csak rontaná más modellek eladását. Pedig jó lenne, mert alapvetően dízel és mellette leginkább kombifüggő vagyok :))
Ühüm... Egyszer valamelyik fórumban leírta valaki, mi minden megy tönkre a motorban, ha alacsony fordulatszámon erőlteted, elég meggyőző volt. Ráadásul semmi értelme, meglepő módon ezzel még spórolni sem tudsz, nyugodtan ellenőrizheted a pillanatnyi fogyasztást a számítógéppel.
Egyedül V_tibor barátunk keresgélt jó helyen. Tessék megnézni a nyomatékgörbéket. Lehet hogy megy 5.-ben ötvenet de a 8 szelepest lepadlózód nem igazán fog gyorsulni talán még meg is torpan. A 16 szelepes kigyorsul de az se igazán szedi a lábát. De tulajdonképpen ezt csak azért irtam mert kedves passziva kolléga aggódót hogy ezt szeretné csinálni. Azt javasolnám a kedves aggódó család apukának hogy tartsa meg a mostani nyomatékban gazdag autóját vagy ha venni akar egy autót akkor menjen el próbálja ki. Elméleti síkon nem lehet autót tesztelni. De mondok még valamit . Nekem megy 5.ben 40-et is csak akkor már jelentkezik v_tibor által leírt rezonancia és nem nagyon akarja kapkodni a lábát ha odalépek. Nem is nagyon szoktam ilyet csinálni csak azért az ember kipróbálja hol a gépének a nyomaték küszöbje. Jó autóvásárlást.