A FAP a dizel motor tartozéka, hogy minél tisztább legyen és teljesítse az euro 5-ös normát. A koromrészecskéket szűri ki a kipufogó gázokból. Sokféle megoldás létezik gyártók szerint. Sajnos mint minden ez sem tökéletes és hibája sok kellemetlenséget és sűrű pénztárcába nyulkálást eredményez. Kíváncsi leszek melyik rendszer kerül a gép alá.
Szerintem ez akkor jön ki, ha beindul a török és az orosz gyár is. Az egyik kereskedő szerint további problémát okoz, ha elkezdik a gyártást a kecskeméti Mercedes gyárban is. Az 1.5 DCI motorokat ugyan is a Renault szállítja. Ki hallott arról, hogy a tesztautókban még nincsen FAP?
Tegnap kb. 13:00-kor láttam egy barna metál Dustert a Jászberényi út közelében (egészen pontosan az Ezüstfa úton, a BM Heros telephelyen). Sajnos sietnem kellett, így nem tudtam megállni és a tulajjal váltani pár szót...
Jó , ha beszélgetünk mindenről az autóval kapcsolatban, legalább mindenki oda figyel, és nem hagyja magát átk.....ni. Az én esetemben már mindegy mert leelőlgeztem, és aláírtam a szerződést. Az enyém is 110 LE, és annyiban tér el a tiédtől, hogy nem bőrüléses, és nincs benne Esp.
Szia,Tittirittipapa !Biztos hogy jó típust írtál ?Én az exeption 4x4 dci erősebbik típust rendeltem ami alapárban 4530000. +Esp +metálfény+vonóhorog 4720000.,ehhez a Tiéd számomra drágának tűnik!! Vigyázni kell a kereskedőkkel mert átk...ják az embert, ha látják,hogy nagyon akar valamit!!
" Az Automobile Dacia a Duster napi termelési számát az év végéig 260-ról 460-ra tervezi növelni. Az idei éves termelési célkitűzés 300 ezer autó."
460*365 az nem 300ezer, hanem 167900. Az össz Dacia termelésre érthették ezt a számot? Így is szép. A magyar gyártású Suzuki (swift, SX4, Splash) kb egy ártkategória vagy talán kicsit olcsóbb, és szerintem korszerűbb is, mégis kevesebb fogy belőle Európa szerte. Ennek tekintetében a 300ezer Dacia nem tudom hogy mennyire reális.
Jó a kilátás belőle, az A oszlop nem takar. Jelenleg Németországba, Ausztriába, és Franciaországba szállítanak. Magyarországra keveset kötöttek le a kereskedők, vagy nem is adtak a Románok. Jelenleg márciusra, vagy áprilisra vesznek fel előjegyzést.
Én ma lefoglalóztam egy bemutató Duster Arctic 1,5DCI 110 LE 4x4-est. Ásvány kék színben, amig a képen láttam, addig idegenkedtem tőle, de a valóságban jól áll neki. Extra tartozékai: 4x15W rádió Cd+MP3, Look csomag, bőr kormány, metálfény. Augusztus végén vehetem át. Mobillal fényképeztem remélem sikerül felrakni a képeket.
Remélem a felsorolt hibákra reagált a gyártó, és talán az újabb 1.5 dCi-k már kiforrottabbak lesznek. Amíg garanciális az autó, addig nincs is komolyabb pénzügyi probléma.
A dízeleknél amúgy is sok mindenre kell figyelni, pár példa:
- szakszerű bejáratás
- hideg motornál kímélő használat
- megálláskor, leállítás előtt járatás a turbó visszahűtéséhez
- jó minőségű üzemanyag (mi esetünkben pl. ausztriai tankolás)
- előírás szerinti olajcsere és szerviz.
- kerülendő a túl alacsony és a túl magas fordulat
Abban is biztos vagyok, hogy a tulajok közül sokan nem tartják be ezeket a szabályokat, aztán előjön mindenféle hiba...
Szia ,tittiritti papa! Székesfehérváron rendeltem a Dustert de már egy hónapja .Akkor én voltam a 2.aki kipróbálhatta , az én megrendelésem volt a 7.Előtte nap hozták meg az autót a kereskedésbe és mivel én már előtte is érdeklődtem , felhívtak ,hogy megnézhetem ,kipróbálhatom.Ott rögtön meg is rendeltem ,de voltak olyanok is akik látatlanban fizették be a az előleget.
Én ugyan így félek a dízeltől. Jó-jó, hogy kevsebbet eszik meg nyomatékosabb. Azonban, ha megáll benne valami a váltószám minimum 50e vagy 100e Ft. Tegnap kiváncsiságból beleolvastam pár renault fórumba. Volt minden. Elkopott vezérműtengely, szűrőhiba miatt befecskendezés felújítás olyan 300e ért, befecskendező szelep csere, turbóhibák, olajfogyás, rejtélyes teljesítmény csökkenés, kéttömegű lendkerék és akkor még ott van a FAP is. És ma már a dizelt sem könnyebb eladni, mert annyira függ a élettartama az előző tulaj hozzáállásától, hogy könnyen bele lehet futni egy félmilliós javításba. A benzinesnél mindössze a gyújtótrafókat említették, meg valamilyen jeladót a motorban. Szóval összességében nem biztos, hogy olcsóbb a dízel.
Gondolom a Clio után jó tapasztalaid vannak a dCi motorral... (én is dCi 110-et szeretnék majd, de egy kicsit félek a modern dízelektől).
egy Tuareg vagy x5 jobban néz ki ,de azok alaptípusban is 10 milliótól indulnak.
A szépség relatív, nekem pl. nem jönnek be a "hormonzavaros" autók :) Egy terepjáró legyen terepjárós, ezért pl. a Lanf Cruiser, Pajero, Pathfinder sokkal jöbban bejön az X5/X6/M-Class/Touareg stb. stílusú autóknál. A Duster is az egyszerű formáival fogott meg, na és az izmos sárvédőivel :)
Én megrendeltem a Dustert, 300e Ft előleggel árgaranciát vállaltak.Kipróbáltam a 4x4 1.5 dci-t a 110 lovast és tetszett.Sokáig egy Clióm volt hasonló motorral és a fogyasztása 4.5-5.0 liter volt ,pedig nálam az autó munka eszköz éves szinten akár 60000 km is össze jön.Szerintem hihetőek az adatok róla. Az exeption kivitel is megállt 5 misi alatt,tény hogy egy Tuareg vagy x5 jobban néz ki ,de azok alaptípusban is 10 milliótól indulnak. Ja és 10-12 liter alatt nemigen érik be ,igaz 2.5 tonna a súlyuk.Az enyém október végére itt lesz ,már nagyon várom!!
Igen, ez egyértelműen marketingszöveg, kiváncsi leszek majd a többi népítelétre is.
Az olajtócsát inkább a pilóta számlájára írnám :) Vagy lehet, hogy benzint töltöttek bele először, és azt eresztették le :)
A fogyasztásra nem tudok mit mondani. Jómagam egy alapból 1520 kg-os turbódízel autóval 5,6 liter körül járkálok (90% országút, 10% lakott terület, ~110 km/h). Egy Szhely-BP-Szhely úton 5,4-5,5-re is le szokom hozni az átlagot. Télen 5,9-6 liter. Ezeket nem dicsekvésből írom, nem vagyok csodasofőr, egy ügyesebb ember lehet, hogy kevesebbel is eljárkálna.
Ennyi erővel a Duster 6,4 literes fogyasztása sem lehetetlen.