Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
A lenti két linkedben levőnél,csak szemmértékkel figyeld,a feszmérő 55,60mm,ugye érzékeled a reduktor tömböt,ami mögötte van.........jóval kiseb.
Ez az utóbbj már nagy membrános. Ha egyébként van működő reduktorod,én csak gumitölcséres átfolyásmérőt vennék. Hogy ezek az újgyártású csöves reduktorok spórolnak e,nem tudom.
Én a kb 40mm átmérőjű membránjuk miatt egyiket sem használnám......
A 60mm körüli membránok a jó döntés.
Én gumikúpos átfolyásmérőt értékelem. A pisztolyok végén levő mennyiség a lényeg,és a reduktoron mért érték pontatlan,mivel a kábelek áteresztőképessége nem azonos.........
Elbirja. Én a 4m- eshez is teflon huzalvezetőt használok,tök buli. Ha teflon huzalvezetőt fém spirál nélkül adják,ez esetben a markolat közepe részéig érjen a teflon. Befűzöd a huzalt,és fém spirálból a megfelelő fosszt az áramáttadó irányából tolj be. Az induló vége meg érjen a görgőig.Én igy csináltam,sokkal precizebben közlekedik a huzal........
Ettől olcsób,ha teflon betétre cseréled a mig munkakábeled vas huzalvezetőt. Az áramátadót is cseréld aluhoz valóra,ha 1mm- es a huzalod,1.2 az optimális. U görgő fog kelleni,meg argon gáz.
Kormos varratod lesz,de ez igy a legolcsób........
Sziasztok, Iweld Aluflux gépem van, de eddig nem kellett alut hegesztenem. Eljött az idő, hogy 4*2cm hosszon 2mm-es anyagokat össze kellene hegesztenem, ezért nem vennék palackot, így bevont hegesztéshez keresek pálcát. Mit javasoltok, és kb mekkora Amperrel kezdjek? A polaritás fordítottja, mint amikor sima acél zártszelvényt hegesztek?
Ha kész leszek a cuccal, majd rakok fel képeket magyarázatként.
Sajnos a lakatos ismerősömnek nincs most ideje gyámkodni, de azért tőle lejmolom a csöveket a feladathoz.
Egy 3-as gyakorló lemezdarabon (elvileg az is a Wnr. 1.4301, azaz magyar szabvány szerinti KO-33 anyag, ami már hegeszthető) végeztem ma reszelés próbát és meglepően jól vitte a reszelőm a rozsdamentes anyagot, most már nem vagyok úgy megilletődve.
Van erős (neodímium) mágnesem (50mm átmérő, 30mm magasság, 32kg-os satut meg lehet vele emelni), azzal szoktam ellenőrizni a rozsdamentes anyagokat. A Wnr 1.4301 anyag (magyar szabvány szerinti KO-33 anyag, ez a legelterjedtebb rozsdamentes anyag, ez már jól hegeszthető is) esetében érezhető, hogy egy kicsit vonzza a mágnes az alapanyagot, de acélhoz képest csak pár százalék a vonzóerő. Úgy tudom, hogy az 1.4016 (magyar KO-3) anyag mágnesezhető, holnap úgyis megyek a lakatoshoz, ha nem felejtem el, megpróbálok ilyen anyagot mágnessel vizsgálni nála, hogy érezzem a különbséget.
elnézést hogy igy utólag beleröffentek, de nekem van tapasztalatom a rozsdamentes lemezekkel és bimetál körkívágóval. én a bosh márkaboltból vettem 22, 25, 30, 44 méretűeket és remekül működnek. egy milis lemezen a kicsik (20-as kapható obiban) és 22-es nem igazán működik de 25-sel rendszeresen készítek magamnak rozsdamentes alátétet 1-es és 2-es lemezből is. Persze közben hűtöm üregelő emulzióval és sorjázni kell utána. a lemezeim 1.4016-os anyagok
Én viszonylag masszív asztali fúrógépet használok, de ezeket arra találták ki hogy kézi géppel vékony lemezt vágjál ki. Viszont kézi gépnél nem tudsz hűteni, ami rozsdamentesnél és 1mm felett szerintem elengedhetetlen.
vastagabb anyag tekintetében pedig kb 20 mm mélységig jutottam egy tömb anyagban utána mindig megszorult és nem tudtam folytatni sehogy sem. (ez 30-as koronafúró volt és 1.4301). persze akkor még kicsit ütött a fúrógépem, most lehet hogy jobban menne.
kell hozzá a nyél amibe fúróhegy is benne van, nézzétek meg a kapcsolódó temékeket
vastagabb fúrók (20 felett) egyébként kaphatók a szerszamdoboz.hu boltban. a honlapon nem találtam meg, de én az üzletükben szoktam járni székesfehérváron és most vettem 18-as hss-R fúrót 13-as befogással.
Akkor megpróbálom úgy megfogalmazni, hogy biztosan ne legyen félreérthető: Az acélt hozaganyag nélkül összehegesztették az alumíniummal. Vagy a lézer csak megolvasztotta a két anyagot és utána cianoakriláttal összeragasztották a varrat mentén. :P
No, megkérdeztem a főnököt. Bimetal körkivágó, lassú fordulaton, folyamatos hűtés mellett talán kibírja azt az egy furatot. Mondott valami márkanevet is, de azt gyorsan elhessegette, mert több mint negyvenezer pénz. Amúgy elmondtam neki, hogy mire is kell (fene a pletykás fajtámat), azt mondta, hogy inkább valami műanyag kellene oda, mert ezt az anyagot a szennyvíz meg fogja enni pár évtized alatt.
Nem kezdek már másik kommentet... Ma megjöttek a tanfolyamról a kollégák, egy picit megcsúsztam a mintadarabokon. Koracél-koracél varrat, semmi meglepő. Koracél-szénacél varrat, hát ezt más technológiákkal is meg lehet oldani. Na de a szénacél-alu varrat? Nem lehetett letörni az alulemezt, csak elhajlítani. Azt hiszem, hogy jól összeégnek az anyagok - ugyanis hozaganyag az nem volt egyik esetben sem...
Most jelenleg olyan helyen dolgozom, ahol szinte csak nemesacélokkal dolgozunk. Ha el nem feledem és lesz a kollégáknak ráérő idejük, akkor megkérdezem, hogy milyen megoldásokat tudnak javasolni. De amit ezen kevés idő alatt megtapasztaltam az az, hogy a reszelő megoldás gyanánt kb. olyan, mint amikor a jeget akarja az ember az újságpapírral elkoptatni - tél közepén az Antarktiszon. :/ Egy 'egyenescsiszolóba' fogott WC anyagú vagy SiC bevonatú marófej viszont viszi tempósan ezen anyagokat.
Nem tudom, mert egy összegű számlám van, de egészen biztos vagyok benn, hogy sokkal többe került nekem a reduktor, mint amennyiért Te vásároltad! Ilyen az én formám :-(
> Arra nem emlékszek, hogy az enyém GTC-100 e, de sokkal drágábbról indultunk, mint amennyiért Te vásároltad. Én a Te áradon a NET-en se találtam, pedig előtte igyekeztem jól körbenézni az árakat.
Megtenned, hogy bepotyogod a szamlarol ennek a tetelnek az arat netto es bruttot is? Elore is koszonom!
300-400 körüli! fordulatszám, plusz időnként vágó-maró-üregelő spray.
Ki fogja vinni.
"Kézből" is ki lehet fúrni, de ha van valami szomszédnak oszlopos fúrógépe, az sokat segítene. Különösen a régi típusú pisztolyfúrók sebességszabályozása miatt.
(Ezek ugyanis a fordulatszámmal együtt a nyomatékát is elveszik a gépnek, amire a melós odanyomja, hogy azért forogjon is az a kivágó, aztán azt veszi észre, hogy a gép pörög ezerrel, kivágó sivít... és elég az éle. Oszt' pár ilyen attrakcijó és lehet is eldobni a picsába!)
Gyorsacél fúróval furnám,körzővel jelölt 40mm- es körön belül. A fúró átmérő 4.5mm. Rozsdamentes,vagy saválló anyag inkáb szivós,mint kemény. Kb 500- as fordulat,spray- al kenve,simán kézi fúrógéppel fúrható. Utána zsirtalanitanám,majd új láncfűrész reszelővel átreszelném a közel fúrt furatokat. Ha kiesett a java,vagy félgömbölyű szeszelővel simitanám,vagy egyeneskőszőrű magasfordulatú gyorsacél maróval munkálnám ki.
A reszelőknek újszerűnek kell lenni,mert ezek jól forgácsolnak.......