A segítségeteket kérném mert van egy kis gondom. A központi zárral lenne a gond mivel, hogy egyik napról a másikra elszállt.
Péntek este még rendesen záródott, ma reggel viszont már csak kulccsal nyílt. Kipróbáltam a pótkulccsal is de az sem nyitja gomb-nyomásra. Kicseréltem az elemet hátha de semmi. A biztosíték táblánál is jó minden.
Ja, eddíg az autófenntartás legkisebb költsége volt az adó, mert a kötelező, casco, benzin így sorra sokkal magasabb. Biztos most is marad a sorrend........
A jövedelmi viszonyok és az autók árai olyan messze vannak, hogy sokan hitelt kénytelenek felvenni. (azt ne vitassuk, szerintem ma már nem luxus, hanem minden családnak "jár" az autó). Nos a pénzintézetek, akik egymást érik , aranyozott kilincsek, üvegliftek , stb, nos onnét kéne neémi apanázsit kikapni. Undorító tőlük, amit erre mondtak persze: átterheljük a lakosságra. De a MOL, bankok , nos itt kéne körülnézni. Én pl nem kaphatom meg a fizetésemet csak úgy, köteles vagyok pénzintézeten keresztül. Ismerős ugye, sokan csgyunk így. Nem ingyen van...
Ja, a suzukik mindíg is jó teljesítményűek voltak, most nem járunk jól az adóval.
Én is félreérthető voltam, pedig nem szándékom itt senkit rendere utasítani. Egyébként sem lenne hozzá sem formális sem informális ( :-) ) jogom, meg még nem is vagyok autós. Kvázi osztályidegenként szólalok itt meg néha. Sajnos tényleg kikerülhetetlen a politika beáramlása minden topicba. Szemtől szembe is hasonlóképpen beszélgetünk. Valahol olvastam egy olyan kezdeményezésről, hogy az autósok álljanak oda a parlament elé nagy számban. A tér egyik oldalán régi, lepukkant autó, a másikon fiatal, korszerű járművek. Kérdés a nagyfejűekhez: melyik oldal a büdösebb? Ez a teljesítményadó eleve érdekes, de hogy a régi kocsiért kevesebbet (illetve az újért többet) kelljen fizetni, felháborító. Ha már mindenáron különbséget akarnak tenni, akkor a régi autó adója legyen magasabb. Illetve ne legyen, mert annak van régi autója, akinek fontos a saját jármű de nem telik újra.
Fizessenek a gazdagok! mondta vala Kupa úr, még regnálása idején. A progresszív adózás is ezt szolgálja. De nézzük csak azt a +4 százalékot, ami most sújtja a magas(abb) jövedelműeket. A 36%-os plafonra jön rá +4%. Ez egymillió forintonként havi 3300 Ft többlet.
Bocs, biztos félreérthető voltam: pofettának szólt, és olyasmit akart jelenteni, hogy a mostani politika szinte minden területet érint, így szinte minden társaság elmegy afelé, miért pont mi lennénk kivétel. Ez az adó a kormány saját népszerűsítését hivatott szolgálni, miszerint mi gondolunk azokra akinek nem telik új autóra. Az hogy sokaknak hitelből telik, meg az a réteg is igyekszik lecserélni a régi lomokat, nem ér fel a politikai rövidlátásukig.
...igazad van, de az kicsit fáj, hogy a 9600.- helyett 22500.- at kell fizetnem....és ez csak az adó...ha visszatérünk dícsérni a szuzukit, hogy ilyen korszerű, meg olyan jó, rögtön a politikai döntés ugrik be, hogy az fizessen akinek korszerű új autója van, mert annak van pénze...hát így vagyunk itt a topicban...mégegyszer igazad van, eltévelygünk néha...
Én lenyelem a megnövekedett súlyadót, mert mi mást tehetek. Tiltakozni/tüntetni igazándiból akkor kellett volna, amikor nőtt a szüleim nyugdíja, csökkentek az adók, csökkent az áfa, bejött az EVA, s több pénz maradt nálam. Ha akkor nem tettem, akkor most képmutatás lenne.
Ez az egész egyébként olyan, mint a vastagbéltükrözés. Tudom, hogy nem örömében csinálja az orvos, de attól még a frász tör ki az egésztől, de ha muszáj, hát muszáj.
Mondjuk azt korrektebbnek tartottam volna, ha azt mondják, hogy emelkedik a súlyadó 50-70-90 százalékkal, mint, hogy azt a hülyeséget kommunikálják, hogy azért van erre szükség mert vannak olyan sportautók, amelyek könnyűek, de 300 lóerősek.
0-ás önerőhöz egy jó kis történet ami talán elgondolkodtató .
Vásároltak 0 indulóval egy autót amit másfél hónap után totálkárosra törtek . A casco ad 2 milliót , a roncsot talán 600.000-ért el lehet adni a bank pedig követel 3.2 milliót . Tehát legalább 600.000 ft-ot még elő kell keríteni és ennyibe került a másfél hónap kocsikázás !!!
Számításaimat semminemű tudományosság nem alapozta meg, lehet, hogy igazad van. A lényeg igazából az, hogy
(1) ne dőljünk be az alacsony havidíjnak, hanem első körben számoljuk ki a tényleges havi törlesztőrészletet,
(2) kalkuláljuk ki, mennyi "marad meg" a sokéves törlesztés után a használt autó értékében (azaz mennyi volt a kiadásból spórolás, és mennyi pénzt dobtunk ki feleslegesen biztosításra, adóra, javításra, stb.)
(3) ha mindezek után valaki mégis úgy gondolja, hogy megéri nulla forinttal vagy mininális önrésszel, használtautó beszámítással, 6-10 éves futamidővel kocsit vásárolnia, és ráadásul ez a kifizetett összeg a jövedelme nem elhanyagolható részét teszi ki, akkor magára vessen.
Az ilyen emberek ugyanis nem látják, hogy az új autójukkal mindenki (bankok, autófinanszírozók, autókereskedők és még az állam is) jól jár, kivéve ők.
ez a 1,5M maradványérték szvsz túlságosan optimista számítás...
egyrészt nem is 50%, hisz ha jól látom 2,8 volt az alapárad, aminek a fele csak 1,4
másrészt ahogy a suzuki árakat nézem, 4 évesen aligha fogja az 50%-át érni.
pl 3 éves wagonr 2,5M volt az eredeti ára, most max 1M-ért számítják be, ha a tulaj maga adja el esetleg elérhet 1,2M-t, ami kevesebb, mitn 50%, és még csak 3 éves, nem 4...
Az ezzel csak a baj, hogy 4 évvel ezelőtt nem volt baj, nem kellett semmit rendbetenni. Nyugati egyetemek tanitották a Magyar modellt, mint előző kormány gazdaságpolitikáját, ami az akkor épp meglehetősen rossz nemzetközi gazdasági környezetben mutatott fel sok-sok stabilizáló és javuló eredményt!!! (4 éven át folyamatosan csökkenő infláció, csökkenő államadósság -nem csak a GDP %-ában, hanem nominálisan is- növekedő gazdasági teljesitmény) mindezt úgy, hogy a dolgozó réteg támogatottsága egyre nagyobb volt, szemben a henyélőkével, akik kevesebb szociális juttatásban részesültek. Lopni minden kormány lop, de nem mindegy hogy 30-50 millás ezüsthalyó KFT-kről beszélünk, vagy multinacionális cégeknek folyatott milliárdokról!!! no de már ezért a politikai kitérőért is bocsánat!!!
A gazdaságot rendbe kell tenni sajna ezt 16 évvel ezelőtt kellett volna elkezdeni nem pedig most . Ferenc testvér alapvetően jót akar viszont nagyon rossz eszközöket használ . Ha nem lenne ekkora a felesleges kiadás , pocséklás talán nem az autósokat b@szogtnák . Ha látnám azt , hogy ott fent a nagyok spórolnak talán nem tűnne ilyen nagynak az a béka amit megint le kell nyelni
Szinte mindennel egyetértek abból amit írtál, de a 0 vagy minimális önerővel kapcsolatosan más a véleményem. Nincs azzal semmi baj, ha az ember érett fejjel, és jól átgondoltan teszi meg a lépést. A 10% alá én spec csak azért nem mennék, mert akkor kötelező a casco. Nálunk pl hirtelen állt be olyan változás a családban (Nejemnek felfutott egy maszek melója, amihez kocsi kell) ami elkerülhetetlenné tette a kocsivásárlást, sok gondolkodás után új autó mellett döntöttünk, lehetőségünk csak 10% önrészt engedett. A kocsi tökéletesen megfelel az Ő kivánalmainak -ami a munkája miatt spec igényeket követel a csomagtartóra vonatkozólag- és a munka tulképp bőven kitermeli az autót is.
Az a probléma , hogy a magyar emberek nem túl összetartóak (alapból a jobb-bal szimpátia miatt már megosztott a társadalom)nem képesek egy ügy érdekében összefogni . Igaz vannak kisebb összefogások , traktoros tüntetések de ezek sem olyan komoly dolgok . A TAXIS cécó volt talán a legnagyobb megmozdulás azóta semmi (ők is beletörődnek abba ami van és szépen emelik az árakat) . Lehet ezt a példát kellene követni és a SUZUKIS társadalomnak kellene útblokádokat tartani ...
de lehet fost se érünk vele kevesen... ahogy 4 éve átvették a hatalmat óriási védelmi erőket épitetek ki. igazán nagy tömeg hatásos csak.illetve nagyon ha nagyon sok helyen egyszerre történik valami akkor is tehetetlenek.