Ha már kérdéseket tették fel, én válaszolok:
1./ Összesen hány helyközi csuklós (nem forda) van Borsod megyében?
Miskolc, Fordás kocsik:
SRD-357 JIW-411 KEZ-568* KEZ-570* JIW-413 KEZ-565 KEZ-569 JIW-435* SRD-350 SRD-352 SRD-351 JSG-516 SRD-356 JMN-944 JIW-412 SRD-360 SRD-358 SRD-353 JSG-517 JIW-415 JIW-416 JSG-511 JSG-514 SRD-349 SRD-355 SRD-359 SRD-354 JSG-513(-Szerencs) = 28 db, 4* db csak iskolásban
Tartalék erre: FLH-311, FLZ-196, IIP-855, HPF-267, HPF-268, JIW-417, KEZ-564, KEZ-566, KMR-008 = 9 db
(Emellett ugye még Miskolc rendelkezik 9 db SEW/SWR-es volvoval amikből 5 SEW Miskolci vezénylés alatt 90%-ban Mc-Kb-t jár. )
Ózd, fordás állomány:
SRD-343 SRD-346 SRD-345 SRD-344 = 4 db
Tartalék erre: FLX-357, (Szükség esetén KNL-244) = 1 db! (oké, HNF-497 is ott van, de az ha megy a KNL-244 tartósan szóló fordát nyom, a JVP-k nem bírják már...)
Kazincbarcika, fordás állomány:
SRD-348 NWX-308 NWX-307* HPF-265* NWX-309 SRD-348 HPF-264*= 7 db, 3* csak iskolásban
Tartalék: HNF-494, HNF-496 = 2 db
Sátoraljaújhely (Sárospatak):
HGR-755 =1 db
Tartalék:0 db (nyilván ennek oka van, egyszer pont a környéken voltam amikor a HGR javított, HIV-469 kényelmesen eltolta a fordát, egyedül ha szóló volna a 14:15-ös Spatak-Cigánd járattal van baj péntekenként mert csütörtökig Tiszakarádig megy vele az LHT-806, viszont pénteken csak egyedül megy Karád betéréssel, na az olyan mint egy Mc-Kb vonalon a háromnegyedház)
(És már hivatalosan nem Borsod de kicsit mégis, Kisvárdához tartozik márciustól a HZE-132 de a mi területünkön dolgozik)
2./ Ki ígérte meg, hogy minden csuklóst cserélnek?
3./ Az összes borsodi helyközi csuklós közül mennyi jár Miskolc és Barcika között ?
A 3765-ös vonal nagy részét már Miskolc adja. Barcika fénykorában még fordítva volt, kb 2009-2012 környékén, ha kicsit visszakeresel itt, Acee88 olvtárs régen csinált üzemeccség bemutatókat, abban látni mennyi forda volt hány busszal.
Miskolcról: JIW-416 SRD-349 SRD-355 SRD-359 SRD-354 + 5 db SEW ami fixen töményen Mc-Kb, emellett egy körre beáll a KEZ-570 és az NTL-979, és egy céljáratra pedig az LMP-204. (csak hogy mégteljesebb legyen, az LMP-204 fordáján mehet csuklós, és sokszor volt is rá példa, jelenleg a JIW-417 megy ott)
Kazincbarcikáról: SRD-347 SRD-348 töményen, egy körre: HPF-264, SSM-525, NWX-308, két körre: SWR-579, RTR-838
(esténként egy járatra besegít a Stadion is, ma épp a PRF-946, kifelé Ózdra megy a kocsi majd onnan hajnalba Pest)
3/2./ --
kihagyott kettes kérdés helyett inkább felvázolom a jelenlegi műhely helyzetet.
Miskolci műhely: a fő központ, saját maga, Szerencs, Mezőkövesd, Encs egy része, Kbarcika minden része ami nem Credo, tehát ha Kbarcikán szemlés lesz az SRD-348 megkérdezik Miskolcot van e tartaléka számukra, ha van, a kocsi mivel úgyis Miskolcon tankol kocsit cserél, leadja ott pár nap múlva visszaveszi. Ellenben ha Miskolcon nincs kocsi, de mondjuk Ózdon ha lenne (nincs..) akkor Ózd is adhatna mivel Kazincbarcika területi központhoz tartozik Ózd és Encs. (HEM olvtás kérlek javíts ki ha nem jól írtam)
Kbarcikán nincs műhely már, egyedül személyforgalmi üzem van vezényléssel saját kocsikkal
Ózdi műhely: saját maga, Kbarcika összes Credoja, esetenként Encs
Sátoraljaújhely: saját maga, Encs egy része, ha van kapacitás bármi más. Volt már hogy ózdi kocsi újhelbe vizsgázott és ez fordítva. Azt pontosan nem tudom, hogy Kisvárda hoz e át ide javítást, de van jelenleg 4 db forda ami vezénylés ügyileg Kisvárdához tartozik, ha javítani kell ott is leadhat és kérhet tartalékot. (a fordák ugyan azt csinálják mint eddig, sofőrök és buszok is maradtak ugyan azok. Ez a papírozás csak Kisvárda fontossága miatt kell.)
4./ Ha meg is jön a 32 db (ami ugye csak terv) az miért nem elég ?
Én saját véleményem a témáról:
Ha és amennyiben az SRD-ket elviszik akkor helyükre kell kiváltásra Next, ami 18 db kocsi. De ebből valszeg az ózdiak és a barcikaiak maradnak mert azok a fordák oda tartoznak így már csak 12.
Érdemes kiváltani a JIW-KEZ-JSG szériát is, ezek maradjanak tartalékban, van köztük komoly gazdás tizenhuszon évek óta őrzött példány is. Ez 11 kocsi, bár ismervén a helyi viszonyokat 2 JSG fordára nem adnék új buszt. Az iskolás fordák igénylik a csukit, de nem a zsír újat, ott maradnak amik voltak/cserélhetnek régi gazdással.
Ez még mindig csak 23 kocsi amit leosztottam, simán adható volna messzebb is a téma csak kérdés fogják e.
Barcikára, Ózdra, Újhelbe deportálnak majd egy jó állapotó JIW-et vagy JSG-t, C80 kuka, aztán hogy a maradék NEXT hova kerül, kitudja. Lehet kiváltják még az 5 db SEW-et is, így azok mehetnek Barcikára a HPF-ek helyére ami mehet a levesbe.
Rejtéjes hogy pont 32 db olyan kocsi van ami régebbi a megyébe (Merci, C80) és pont 32 Next a terv...
Mindenesetre azért elkezdem kifotózgálni a Conectokat, mégiscsak 20 éve borsodiak illetve 6 évig hurcolt oskolába.