Ezek a berendezések általában integrált ipari számítógépek, amíg gyártásban van, kicseréled. Ha viszont megszűnik a gyártás, akkor megy amíg megy, aztán vége. Lásd Hatvanban a D70 kezelőjét.
Ameddig a 40-es személy még a periódikus engedély lejárati procedúra megújításkor megadja az áment újabb X időre. Ha időközben problémák merülnek fel akkor nincs hosszabbítás. Ez mindenre igaz akár egy izzó típusra a fényjelzőknél.
A Simis C akkor már igencsak kifutóban levő modell volt, mikor Tatára telepítették. Ketyegne mellesleg még vagy 10 évet, de ugye a karbantartás itt sem sikerült. Az osztrákoknál, németeknél vidáman üzemelnek még C-k, és még fognak is.
"Nekem valahol furcsa, hogy egy korszerű elektronikus bizber élettartama 20 év körül van"
Sajnos semmi furcsa nincs benne, ha maga a rendszer és az elemei úgy-ahogy elketyegnének pár évtizedet, az őt kiszolgáló informatikai háttér elavul, csere, pótlás baromi nehézkes.
Az erőművünk OFF gázturbinája is tök jól ellenne még két évtizedet a gyártáskori irányítástechnikájával, csak éppen bármely részegység meghibásodása esetén nehézkes lenne már a pótlás beszerzése (a gyártótól), és az irányítástechnika adatait feldolgozó informatikai környezet is elavult. Ez kb. minden digitális rendszer rákfenéje, de még a félOFF vasútmodellezők is csodálkozhatnak majd másfél évtized múltán, ha a mostani digitális lomjaikban kell cserélni valamit, vagy csak olyan eszközt találni, amin a mozdonyainak szoftvereit tudja futtatni...
Nekem valahol furcsa, hogy egy korszerű elektronikus bizber élettartama 20 év körül van, miközben az országban még nagyon sok helyen üzemel Siemens und Halske gyártmányú bizber. Amelyek idősebbek mint az 1001-es szili.
...a közelmúltban, Szolnokon visszaadták az utolsó ETCS-sel felszerelt Flirt motorvonatot is az üzemeltetőnek, az első generációs motorvonatok már ezzel a berendezéssel vesznek részt a forgalomban...
A váci biztosítóberendezési projekt "csak" 4.9 mrd volt (2012-ben), de ebben benne volt az új üzemi épület, az építési fázisok lekövetése, a távközlő hálózat, a térfigyelő rendszer, az új utastájékoztató, a DCM elági berendezés és még Szokolya átalakítása (ellenmenet bizt., stb.) is.
Mennyi lenne egy rendes bizber a mai áron Szombathelyre? És mennyi a jelenlegi tákolgatás (nyilván új váltókkal és pálkyamunkákkal együtt)? Én is szívesebben látnék egy rendes bizbert, kiépített L2-t végig, de a pénz az úr.... :( Nem a Prolanon kell leverni a tákolgatást, hanem a magyar költségvetésen... De jogos, ha lehett találni OFF 32 mrd-t, akkor talán jutna egy másik 15 mrd Szombathely új bizberére is, végül is csak egy ****** utasításába kerül.... oh wait....
Ami - tegyük hozzá - már réges-régóta esedékes lenne Szombathelyen, csak hát azzal nem lehetne a közösségi médiában villogni (lásd soproni váróterem/utascentrum stb.)
Olyan horror elképzeléseket is hallottam, hogy a vágányút beállítás (meg kb. az összes biztber funkció) marad a mostani berendezésen, DE a váltókat majd számítógépről fogják állítani.
Most olyat olvastam egy Prolanostól, hogy ez az elképzelés lesz, és még büszkék is rá.
Kicsit pontosítva: valami olyasmi lesz, aminek van köze a ProRIS-H-hoz.
De nem lesz az egész biztber ProRIS-H-ra cserélve.
Olyan horror elképzeléseket is hallottam, hogy a vágányút beállítás (meg kb. az összes biztber funkció) marad a mostani berendezésen, DE a váltókat majd számítógépről fogják állítani.
Több éve megy az előkészítése az angolváltók cseréjének. Mivel már csak vályúaljban lehetne átvezetni a vonóvezetékeket, amihez viszont annak a nyomvonalát módosítani kellene, így a villamos váltóállítás felé való elmozdulásra volt terv. Új állomási biztosítóberendezés költsége a saját erőből vállalhatatlan volt, viszont a pályás beavatkozásra szükség van, ezért lesz egy kis okosítás a berendezésben úgy, hogy az alap függőségek megmaradnak, csak a váltóállítás lesz megoldva.