Keresés

Részletes keresés

GaGe Creative Commons License 2023.10.12 -1 0 21507

Igazad lehet, nekem minden kávédarálós-vonóvezetékes cucc SH.
Mondjuk Dombóváron a motoros tekerés elég egyedi. :)

Előzmény: CsP50k (21506)
CsP50k Creative Commons License 2023.10.12 0 1 21506

Csak tipp, ezek SH rendszerű kütyük, de nem ők gyártották. Valószínűleg Telefongyár termékek eredetileg.

Előzmény: GaGe (21503)
GaGe Creative Commons License 2023.10.12 0 0 21505

Ezek a berendezések általában integrált ipari számítógépek, amíg gyártásban van, kicseréled. Ha viszont megszűnik a gyártás, akkor megy amíg megy, aztán vége. Lásd Hatvanban a D70 kezelőjét. 

Előzmény: GARFIELD (21497)
GaGe Creative Commons License 2023.10.12 0 0 21504

Az  a baj, hogy az egyetlen volt. A D67 állomásokkal is az a baj, hogy már csak 3 van.

Előzmény: Grgabácsi (21499)
GaGe Creative Commons License 2023.10.12 -1 0 21503

Nyugati, Déli, Rákospalota-Újpest, Rákosrendező, Szob, Dombóvár stb...

Előzmény: Divrotcé (21502)
Divrotcé Creative Commons License 2023.10.12 -1 1 21502

miközben az országban még nagyon sok helyen üzemel Siemens und Halske gyártmányú bizber

 

Merre üzemelnek még ilyen csodák?

Előzmény: GARFIELD (21497)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.10.11 -2 0 21501

Ameddig a 40-es személy még a periódikus engedély lejárati procedúra megújításkor megadja az áment újabb X időre. Ha időközben problémák merülnek fel akkor nincs hosszabbítás. Ez mindenre igaz akár egy izzó típusra a fényjelzőknél.

Előzmény: Grgabácsi (21499)
Grgabácsi Creative Commons License 2023.10.11 0 0 21500

Nem olyan nehézkes a pótlás, sőt, egyáltalán nem az.

Előzmény: Ashi Valkoinen (21498)
Grgabácsi Creative Commons License 2023.10.11 0 1 21499

A Simis C akkor már igencsak kifutóban levő modell volt, mikor Tatára telepítették. Ketyegne mellesleg még vagy 10 évet, de ugye a karbantartás itt sem sikerült. Az osztrákoknál, németeknél vidáman üzemelnek még C-k, és még fognak is.

Előzmény: GARFIELD (21497)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.10.11 0 1 21498

"Nekem valahol furcsa, hogy egy korszerű elektronikus bizber élettartama 20 év körül van"

 

Sajnos semmi furcsa nincs benne, ha maga a rendszer és az elemei úgy-ahogy elketyegnének pár évtizedet, az őt kiszolgáló informatikai háttér elavul, csere, pótlás baromi nehézkes.

 

Az erőművünk OFF gázturbinája is tök jól ellenne még két évtizedet a gyártáskori irányítástechnikájával, csak éppen bármely részegység meghibásodása esetén nehézkes lenne már a pótlás beszerzése (a gyártótól), és az irányítástechnika adatait feldolgozó informatikai környezet is elavult. Ez kb. minden digitális rendszer rákfenéje, de még a félOFF vasútmodellezők is csodálkozhatnak majd másfél évtized múltán, ha a mostani digitális lomjaikban kell cserélni valamit, vagy csak olyan eszközt találni, amin a mozdonyainak szoftvereit tudja futtatni...

Előzmény: GARFIELD (21497)
GARFIELD Creative Commons License 2023.10.11 0 1 21497

Nekem valahol furcsa, hogy egy korszerű elektronikus bizber élettartama 20 év körül van, miközben az országban még nagyon sok helyen üzemel Siemens und Halske gyártmányú bizber. Amelyek idősebbek mint az 1001-es szili.

Előzmény: _Nyuszi (21494)
_Nyuszi Creative Commons License 2023.10.10 0 0 21496

Egyrészt igen, de abból már sok épült a 17(?) év alatt, másrészt az már szombat hajnal óta ketyeg. :)

Előzmény: v46021 (21495)
v46021 Creative Commons License 2023.10.10 0 1 21495

 

...és ketyeg helyette az E2...

 

Előzmény: _Nyuszi (21494)
_Nyuszi Creative Commons License 2023.10.09 0 1 21494

Ma hajnalban, 0.39-kor lekapcsolásra került Tata állomás Siemens SIMIS C biztosítóberendezése, egyúttal az ország egyetlen SIMIS C-je.

Vendégsín Creative Commons License 2023.10.06 0 1 21493

Miről maradtunk le?

 

...a közelmúltban, Szolnokon visszaadták az utolsó ETCS-sel felszerelt Flirt motorvonatot is az üzemeltetőnek, az első generációs motorvonatok már ezzel a berendezéssel vesznek részt a forgalomban...

 

 

Anyatopik, 482214. hsz.

zugkraft aargau Creative Commons License 2023.09.27 0 6 21492

A váci biztosítóberendezési projekt "csak" 4.9 mrd volt (2012-ben), de ebben benne volt az új üzemi épület, az építési fázisok lekövetése, a távközlő hálózat, a térfigyelő rendszer, az új utastájékoztató, a DCM elági berendezés és még Szokolya átalakítása (ellenmenet bizt., stb.) is.

Előzmény: király2644 (21491)
király2644 Creative Commons License 2023.09.27 -2 2 21491

A váci Elektra volt 11 mrd körül, amikor épült. Sejthető, hogy azóta nem lett olcsóbb. Várom a további mínuszokat.

Előzmény: superconductor (21490)
superconductor Creative Commons License 2023.09.27 0 0 21490

A rendes nem tudom, ez most 1.5 milliárd, V-Híd fővállalkozásban.

https://ekr.gov.hu/portal/kozbeszerzes/eljarasok/EKR000117942023/reszletek

Előzmény: király2644 (21489)
király2644 Creative Commons License 2023.09.27 -2 1 21489

Mennyi lenne egy rendes bizber a mai áron Szombathelyre? És mennyi a jelenlegi tákolgatás (nyilván új váltókkal és pálkyamunkákkal együtt)? Én is szívesebben látnék egy rendes bizbert, kiépített L2-t végig, de a pénz az úr.... :( Nem a Prolanon kell leverni a tákolgatást, hanem a magyar költségvetésen... De jogos, ha lehett találni OFF 32 mrd-t, akkor talán jutna egy másik 15 mrd Szombathely új bizberére is, végül is csak egy ****** utasításába kerül.... oh wait.... 

Előzmény: superconductor (21487)
markodonat Creative Commons License 2023.09.27 -1 0 21488

Ami - tegyük hozzá - már réges-régóta esedékes lenne Szombathelyen, csak hát azzal nem lehetne a közösségi médiában villogni (lásd soproni váróterem/utascentrum stb.)

Előzmény: superconductor (21487)
superconductor Creative Commons License 2023.09.26 0 0 21487

Én is úgy tudom, hogy a projektben résztvevők inkább ellenérzésekkel viseltetnek.

Szívesebben csinálnának egy "rendes" biztbert, köfivel. De ha tákolásra van igény, akkor tákolás lesz...

Előzmény: király2644 (21486)
király2644 Creative Commons License 2023.09.25 -1 1 21486

Ezt kérte a megrendelő, mert erre van pénze. Nem a Prolan tehet róla.

Előzmény: Fizolti (21485)
Fizolti Creative Commons License 2023.09.25 -1 0 21485

Olyan horror elképzeléseket is hallottam, hogy a vágányút beállítás (meg kb. az összes biztber funkció) marad a mostani berendezésen, DE a váltókat majd számítógépről fogják állítani.

 

Most olyat olvastam egy Prolanostól, hogy ez az elképzelés lesz, és még büszkék is rá. 

Előzmény: superconductor (21481)
H_CS Creative Commons License 2023.09.25 0 0 21484

Engem is érdekelne.

Előzmény: Lovrin (21483)
Lovrin Creative Commons License 2023.09.25 0 0 21483

Az alábbi Máv biztosítóberendezési térkép elérhető valahol digitális és naprakész formában?

 

H_CS Creative Commons License 2023.09.25 0 0 21482

a 2007-es ceglédi Simis IS olyan állapotban van, mintha tavaly ment volna üzembe.

 

Szeptember 29.-én éjjel lesz rajta szoftvercsere. https://www.kapella2.hu/vaganyzar/vaganyzarkarbantarto/megtekintes/5f1033fefd28b141d7100b6f53167dab

 

Előzmény: Grgabácsi (21456)
superconductor Creative Commons License 2023.09.24 0 0 21481

Kicsit pontosítva: valami olyasmi lesz, aminek van köze a ProRIS-H-hoz.

De nem lesz az egész biztber ProRIS-H-ra cserélve.

 

Olyan horror elképzeléseket is hallottam, hogy a vágányút beállítás (meg kb. az összes biztber funkció) marad a mostani berendezésen, DE a váltókat majd számítógépről fogják állítani.

Előzmény: Lovrin (21478)
király2644 Creative Commons License 2023.09.24 0 0 21480

csak részeiben, konkrétan csak annak a váltóvezérlése kerül beépítésre, hogy ne kézzel kelljen héblizgetni .... hát....

Előzmény: Lovrin (21478)
korpi41 Creative Commons License 2023.09.24 0 3 21479

Több éve megy az előkészítése az angolváltók cseréjének. Mivel már csak vályúaljban lehetne átvezetni a vonóvezetékeket, amihez viszont annak a nyomvonalát módosítani kellene, így a villamos váltóállítás felé való elmozdulásra volt terv. Új állomási biztosítóberendezés költsége a saját erőből vállalhatatlan volt, viszont a pályás beavatkozásra szükség van, ezért lesz egy kis okosítás a berendezésben úgy, hogy az alap függőségek megmaradnak, csak a váltóállítás lesz megoldva.

Előzmény: markodonat (21477)
Lovrin Creative Commons License 2023.09.24 0 0 21478

Úgy tudom Proris-H lesz

Előzmény: markodonat (21477)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!