Keresés

Részletes keresés

Gasolin Creative Commons License 2007.02.10 0 0 10200
Pillanatnyilag a mezőgazdasági alapú üzemanyagokkal egy baj van, hogy az előállításút több energiát igényel mint amit elégetéssel ki lehet belőlük nyerni, ezért nem a legjobb alternatíva.
Arra azonban alkalmas, hogy munkát adjon embereknek ezzel (csökkentve ezzel a munkanélküliséget) és rá lehet fogni, hogy levezetheti a mezőgazdaság által termelt termény "felesleget", hogy zöld energia azaz elégetésekor legfeljebb annyi CO2 keletkezik mint amennyit a növény az élete során megkötött (ha azonban belevesszük az előállításra szánt energiahordózók légszennyezését akkor már egészen máshogy fest a kép).
Alkalmas arra, hogy a politikusok elégedetten hátra dölhetnek azzal, hogy tettünk megint valamit a környezetünkért.

A vegyipar képes barna illetve feketekőszénből olajat készíteni, a technológia már a 2.VH előtt ismert volt, de a gond vele az, hogy ő is csak tovább nőveli a CO2-t mert nem megújjuló energia. Korábban azért nem foglakoztak vele mert olcsó volt az olaj.
Ha jól emlékszem 50 dollár/hordónkénti olaj ár felett éri meg előállítani. Kínában már épül ilyen üzem.

Bócman:
PET palackből biztosan lehet üzemanyagot előállítani mert annak az alapanyaga szintén kőolaj (egy TVK-s dolgozó biztos tudna mesélni erről). Mondjuk ebben max. annyi előny van, hogy nem szeméthegyként végzi a palack, hanem új életet kezd üzemanyagként. Bár a PET palack visszagyüjtését azért szeretik az erre szakosodott cégek, mert a kínaiak bebálázva és szétválogatva szívesen megveszik, mert a polár anyagú ruházati termékek ebből készülnek. Így olcsóbb neki mintha megvennék granulát formájában valamilyen műanyag előállító vegyi üzemből.
Előzmény: Ramsau83 (10198)
Bócman Creative Commons License 2007.02.10 0 0 10199

Az utóbbi az igaz.

 

A németeknél egy pasi kitalált egy gépet, amivel a közismert PET palackokból készít gázolajat.

 

A szaft literje negyed annyiba kerül, mint a kőolaj-alapú. Ugyanakkor az energiatartalma 20-25 százalékkal nagyobb.  Azaz adott teljesítményhez lényegesen kevesebb kell belőle.

 

Az olcsóbból kevesebb...

 

 

Előzmény: Ramsau83 (10198)
Ramsau83 Creative Commons License 2007.02.10 0 0 10198
Addigra a mezőgazdaság és a vegyipar fogja létrehozni az üzemanyagokat. Szerintem már most is képesek lennének rá. Csak talán kőolajból még olcsóbb. Vagy erőssebbek akik akik abban utaznak!
Előzmény: rezgaras (10197)
rezgaras Creative Commons License 2007.02.10 0 0 10197
Bócman írta:

> még az unokája is 24/24-ben berreghet vele.

Attól tartok, túl optimista vagy. Az unokáinknak nem nagyon fog olaj maradni (hacsak nem születtek már egy pár éve meg :-))). A teherfuvarozás nagy változásokon fog addigra átmenni...

Előzmény: Bócman (10195)
Bócman Creative Commons License 2007.02.10 0 0 10196

Bakker, utánaszámoltam...

Vesz kettőt, és a másikra meghívja az érdeklődő topiklakókat, akik szabadidejük függvényében, egymást váltva csinálják ugyanazt.

 

Még mindig a kamatból!!!!

 

Előzmény: Bócman (10195)
Bócman Creative Commons License 2007.02.10 0 0 10195

Bakker, ha megnyeri az 1 milliárdot, vesz egy ilyen dömpit, és még az unokája is 24/24-ben berreghet vele.

A kamatból kijön a gázolaj!!

 

 

Előzmény: rezgaras (10148)
Bócman Creative Commons License 2007.02.10 0 0 10194

:-)))

 

 

Előzmény: Tie (10193)
Tie Creative Commons License 2007.02.09 0 0 10193
És valóban! :)
Előzmény: Bócman (10192)
Bócman Creative Commons License 2007.02.09 0 0 10192

Tarján Gabi.

 

Előzmény: Tie (10178)
central tube Creative Commons License 2007.02.09 0 0 10191
MALWIN Creative Commons License 2007.02.08 0 0 10190
Én sem:-8
Dunaföldváron:-)
Előzmény: Ramsau83 (10189)
Ramsau83 Creative Commons License 2007.02.08 0 0 10189

EZ nagyobb! 110 m hosszú, 11,4 m széles.

A te képeid értékesebbek mert én a Baját nem Baján fotoztam!

Előzmény: MALWIN (10188)
MALWIN Creative Commons License 2007.02.08 0 0 10188
Jó nagy vas:-)
Nekem is van képem róla, jó sok:-)
Előzmény: Ramsau83 (10187)
Ramsau83 Creative Commons License 2007.02.08 0 0 10187
Ezt mutasd meg neki!
Előzmény: Tie (10183)
Tie Creative Commons License 2007.02.08 0 0 10186
Jaja, ilyen vizsgára Egerrel emlékszem, valami rémlik nekem is. :)
Előzmény: Ramsau83 (10184)
MALWIN Creative Commons License 2007.02.08 0 0 10185
Nahát a kém sem arra gondolt, hogy a kedves papa vonszolja a davart be a gyárba, hanem a hajót látta:-)))))) Amit egyébként én is a 1561-nél, vasárnap? vagy szombaton? lefelére kettővel:-)
Előzmény: Tie (10183)
Ramsau83 Creative Commons License 2007.02.08 0 0 10184

Jé! Tényleg! Már emlékszem! Ismerem őt! Nem hajóztunk együtt, de tavaly a hajóvezetői vizsgán ő hozta nekünk az Egert és vigyázott ránk!

Akkor most lebuktattad?

 

Előzmény: Tie (10181)
Tie Creative Commons License 2007.02.08 0 0 10183

Legfeljebb a hajója, mert én úgy fél nyolc körül értem haza, az öreg meg itthon üldögélt a fotelben. :)

 

Kiszállt a próbapontonon, majd holnap mennek tovább, addig meg hazaugrott. :)

Előzmény: MALWIN (10182)
MALWIN Creative Commons License 2007.02.08 0 0 10182
Hojjm, akkor a kedves papa épp mostanában, úgy egy órája vitt be egy darvat a hajógyárba-amint azt kiküldött kémünk jelentette:-)
Előzmény: Tie (10181)
Tie Creative Commons License 2007.02.08 0 0 10181

Nem, akkoriban még nem meséltek nekem ilyesmiket. :-DDD

 

Az ismeretség könnyen előfordulhat, nagyjából akkoriban volt az öreg az Inotát. Előtte asszem a Cserháton volt, akkor még talán csak megbízott kapitányként.

 

Aztán most már hosszú évek óta a Baja az övé, de ha jól rémlik, valamikor már szóba jött ez a gőzhajós topicban. :)

Előzmény: Ramsau83 (10180)
Ramsau83 Creative Commons License 2007.02.08 0 0 10180

SZia! Sanyi mesélt arról hogy kumiszolt Mongóliában? és hogy milyen illatosak voltak a mongol lányok? Azt a kevés vizet amit találni arra nem pazarolják fürdésre.

Én 83-ban voltam az Inotán! Az több mint 20 év, de lehet hogy ismerem apukádat.

Előzmény: Tie (10178)
csecsaba2 Creative Commons License 2007.02.08 0 0 10179

Ej de sok bajod van! :-) Értettem, bár más problémára gondoltam.

 

De már értem, h milyen markolóra irányúlt a kérdés.

Előzmény: Tie (10176)
Tie Creative Commons License 2007.02.08 0 0 10178

Ja, értem. Aszittem, hogy annál a cégnél vagy, mert tudtommal a Herndá és az Inota egy Bajai cégnél van.

 

20 éve élvezett hajós élményekről nem sokat tudok elmondani, mert nem emlékszem belőlük sokra.

 

Úgy 20-22 éve lehetet, talán 5-6 éves lehettem, vagy még annyi se... :)

 

Arra emlékszem, hogy Bécsben kaptam egy távirányítós Prosche 911-est, meg hogy csúnyán kiakasztottam a Katzenbach Sanyit (ő volt a szakács) egy hosszantartó akcióval.

 

Ha nagyon megerőltetném magam, talán még a bocmann neve is eszembe jutna. :)

 

(kis segítségül: az öregem vót a parancsnok)

Előzmény: MALWIN (10177)
MALWIN Creative Commons License 2007.02.08 0 0 10177
Nem az enyén az Inota, de tulajt ismerem, jó ismerős, neki keresek kotrót, mert ő most épp másban szenved, és nincs ideje ezt csinálni.
Amúgy azok a 20éve élvezett élmények szvsz sok érdeklődő fülre számítahatnak:-)
Előzmény: Tie (10171)
Tie Creative Commons License 2007.02.08 0 0 10176

Ja, csak a kikötőpontont nem használhatod így, mert erre az úszóműnek egyáltalán nem biztos, hogy megvan az engedélye.

 

Ez kérem hajózás, ez nem így működik, hogy összetákolunk valamit, ami vagy elbírja a 15 tonnás markolót, vagy nem (főleg úgy, hogy amikor markol, gémel, és forgolódik, a súlypontja összevissza jön-megy), aztán toligatjuk a folyóvízen, ahogy kedvünk tartja, mert pikk-pakk borulna minden, meg hullanának az emberek a vízbe, mint a legyek.

 

A másik, hogy 1800-asokból a legritkább esetben szoktak 500-as bárkába könnyíteni.. egyszerűen azért, mert áruszállításra gyakorlatilag ma már nem használnak 500-asokat. De még a négyrakteres ezres uszályokat is csak alig-alig. Főleg azért, mert már azokból is marha kevés van használható állapotban.

 

Tehát számolj nyugodtan könnyítőbárkának is 11.5-es bárkával, és egészen nyugodtan számolhatsz hasonló mérettel arra is, amin effektíve a kotró ül.

 

Azt meg felejtsd el, hogy kotróval szedegetsz ömlesztett árut hajóból. Szigorúan csak és kizárólag markolóüzemű cuccal (ergo nem láncos, hanem köteles daruval).

Előzmény: csecsaba2 (10175)
csecsaba2 Creative Commons License 2007.02.08 0 0 10175
Egy gumikerekes kotró, egy bódé nélküli kikötőpontono staladgálhat, mint a nyúl. :-)
Előzmény: MALWIN (10170)
csecsaba2 Creative Commons License 2007.02.08 0 0 10174

1. Talpfát tudom, csak rosszul írtam, arra gondoltam, ott darúzni kell átrakásnál, és a daruzásnál sokkal gyorsabb a hidraulikus a láncosnál.

 

2. Elhiszem, nem kételkedtem, csak arra gondoltam, kissebb fajsúlynál a térfogat számit, tehát nagyobb kanállal is lehet dolgozni. 2m3 - sóder, szójánál lehet 2,5-3m3 is (1 kotró több kanál, könnyebb megfogni, mint földet fejteni)

 

Nem a megoldást írtam, csak a látásmódóm szélesítését készítetem elő :-)

Előzmény: Tie (10169)
csecsaba2 Creative Commons License 2007.02.08 0 0 10173

Ha a bárka 18, akkor a boxer és ponton max 12, így a rakandó uszály már jó. összedobtam egy ötlet ábrát, melyet a Vadas Jenő, Hernád is megoldhat az ismereteim alapján, mert vagy kotróstúl, vagy csak a tehermentesítőt mozgatja a bárkához képest. Csak kell a kotró alá egy 4*8(10)es ponton ami elbírja (max 10-15 tonna) a kotrót, és járhat rajta föl-le 4-5 m, mert akkor nem kell sürün átkötni és mobil lenne (könnyű kiállni vele).

Persze, ezek szárazföldi tapasztalatok alapjáni ötletbörze.

 

Mekkora bárkával birkózik meg mellévetben a VadasJenő, pl? (csak állításban, gomdolom a csúrma újbóli összerakásban a toló is dolgozik)

 

(A kotró forgástere kicsire sikerült, nem jó helyről indítottam az elipszist.)

 

Várom a kritikákat, szakmai szempontból, kiváncsi vagyok, mire nem gondoltam, 1 sejtésem van.

Előzmény: Tie (10161)
Tie Creative Commons License 2007.02.08 0 0 10172

Hajaj, még egy felkészült kikötőnek is tudnak problémák lenni ilyesmik. :)

 

Pl. amikor a gyönyörű NR bárkák tetejét a 10köbös kanállal is alig lehet nyitogatni... :-D

Előzmény: MALWIN (10170)
Tie Creative Commons License 2007.02.08 0 0 10171

A tiétek az Inota is, nem?

Régesrégen azon volt az öregem, még voltam is vele egy úton. Úgy 20 éve lehetett. :)

Előzmény: MALWIN (10167)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!