Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Szerintem már senki, de azért ha már elkezdtük ne hagyjuk abba: CA-??-47 koda Octavia AC-33-26 Moszkvics 402/407 AD-72-65 Moszkvics 407 AD-52-95 Warszawa CA-69-15 koda Spartak (sajnos a kép kicsit maszatos, a 6 és az 1 nem teljesen egyértelmű :-(
/500 kép Magyarországról, 1961/
Sínbiciklis! Szeretnék tőled valamit kérdezni, kérlek írj egy levelet a címemre, publikus. Előre is köszönöm ;-)
Sajnos forgalmi nélkül ez gyakorlatilag lehetetlen. Oka: Az ilyen ( K-s ) rendszámú motorkerékpárokat 1980-81 körül (Mihál talán pontosan tudja) átrendszámozták, mert '82-től a K betűt személygépkocsikra adták ki. Így ha a rendszer tartalmazná esetleg a keresett rendszámot akkor a találat személygépkocsi lenne. (biro73)
Hát akkor gyártották olyannal. De ladákat is gyártottak már 76 előtt sárgával, igazából asszem 72-től sárga volt, aztán lehet egyszerűen lecserélték, mert ahogy ma is menő megváltoztatni az autón valamit, biztosan akkor is az volt, és nagyon újnak és modernnek tűnhetette a sárga irányjelző.
Épp ezt furcsállom, a Fiat 124-et 1966-1974 között gyártották, a képen az első sorozatú homlokfalas jármű van. Magyarországon az 1968-as bécsi egyezmény jelzőberendezésekre vonatkozó előírásait 1976. jan. 01-től vezették be, ekkor lett kötelezően borostyánszín az irányjelzők fénye. Olaszországban ekkor még kötelezően színtelen első irányjelzőt kellett alkalmazni, a Fiat 124-esek alapkivitele is ennek megfelelő volt.
Tehát a taxi valamilyen extra export-modellt vehetett, olyat amit olyan piacra gyártottak, ahol már akkor a sárga első irányjelző volt a kötelező.
Amikor kijött a jogszabály, hogy sárga búrás index a kötelező, ki kellet cserélni mindenkinek, emiatt is lehet sárga búrás, de lehet, hogy egy idő után azt is eleve ezzel gyártották.
A zindex meg mondjon le, nem akarom elhinni, hogy egy hét kevés helyrehozni a hibát, hogy végre megjelenítse a képeket normálisan, feltöltöttem négy darab képet, megjelenít belőle kettőt, de ha frissítem a lapot, akkor találomra a másik kettőt vagy ezek bármilyen kombinációját...
Bezony hogy volt ám, néhány képem még nekem is akad róluk egy 1973-as könyvemből. XX 08-62, JA 70-03, a Barkas(fehér kormány, csúcsos index!) pedig YC 48-45
Azt lenne jó tudni, hogy ki gyártotta anno a rendszámokat. Még az is lehet, hogy valahol megvannak a présszerszámok. Jó, kicsi az esély, de amikor régen szerszámkészítőként dolgoztam, mi elraktunk minden régi dolgot. Úgy voltunk vele, hogy bármikor jók lehetnek még valamire.
Az általad mondott részből, a kőhídon áthaladó busz rendszámát tudtam csak leolvasni. A most beszúrt képnél olyan gyorsan fordul a kamera, hogy ezzel már én sem boldogultam. Annyi biztos, hogy GF-es.
Az ezeröcsi gyönyörű... Elismerésem, sok balesetmentes kilométert kívánok hozzá.
Az utángyártott rendszám sajnos már hagy némi kívánnivalót sajnos.
Az első rendszám mármár megtévesztésig hasonlít az eredetire, itt a 6-os és a 9-es tér el kissé. Ezzel ki is lennék békülve.
A hátsó... A 7-es, a kötőjel eléggé eltérő. A 6-os és 9-es már jobban sikerült. Igazából az is problémás, hogy a karakterek formája elöl és hátul eltér. Az eredetieken is voltak ugyan eltérések, de kisebbek és nem ilyen jellegűek.
Azon szerencsés veteránautótulajdonosok közé tartozom, akiknek az eredeti BM-es rendszám is megvan az autóhoz. Ime egy kép összehasonlításul. Itt a betűvastagságon kívül az 5-ös ill. a Z betű tér el egymástól.
Sajnos azonban kötöt, hogy milyen karaktereket tudnak használni, így az eredetihez legközelebb állót választották. Az elsőhöz majdnem pontosan stimmel, de ahátsóhoz kicsit vékony, karcsú. de szerintem nem feltűnő.
Igen, de elkészült az enyém is, méretpontos, a betűk nem halál pontosan a régi szabvány szerintiek, itt a képe a táblának. Az acéllemez valamivel vékonyabb, mint az eredetik amiket én láttam, de jóval vastagabb, mint a mostani táblák.
A hátsó táblán az első tábla betűi vannak nagyítva, és az eredetiken nem így volt, ennek következtében az eredetinél pár mm-rel vékonyabbak, emiatt a nagy közök kompenzálására nem négyzet, hanem téglalap alakú elválasztókat tettek be, de ezekhez komoly fanatikusnak kell lenni, hogy észrevedd. Kiállításra találkozón bemutatóra tökéletes.
Az ára olcsóbb, mint korábban mondtam, a pár 4750 Ft bruttó.
Ja, ha valakit érdekel, dobjon mélt, szívesen elintézem, mert emailben, telefonon nem vesznek fel rendelést, ez a műhelyük olyan mesterember-kisiparos jelegű dolog. Illetve mesterasszony.
Kicsit tartottam egyébként tőle, monoplista hatóságosdira számítottam, hosszú határidővel és irtóztató árral, de kellemesen csalódtam.
No, megvan az ár, 2750/db, azaz egy első-hátsó 5500 (mondjuk azt nem is kérdeztem, hogy ez most áfás vagy nem, de mindegy szerintem az ár baráti, ha oylan minőségű lesz, mint amit láttam. És holnapra kész. Majd teszek képet.
Igen, ma is ez volt az első reakció, hogy rendszámot nem gyárthatnak, de a főnök főnöke végül megértette, hogy a 20 éve forgalomból kivont hatósági jel nem hatósági jel, de inkább csak bizonytalanok voltak, nem utasították el élből. És aztán előkerült az MA-s táblapár....
Én 5 éve voltam náluk hasonló kéréssel, akkor nem vállalták, valami szabályra hivatkozva. Azt mondták, még olyat sem gyárthatnak magánszemélynek, amin baloldalt kis "H" van, legyen akármilyen forgalomban nem létező színű és karakterű, régi fajtát meg pláne nem, pedig akkor már senki sem használhatott ilyet hivatalosan. Örülök, hogy ez megváltozott, kíváncsi vagyok, mennyibe kerül.
Érdeklődni szeretnék, hogy vannak-e még II. vh. előtti feljegyzések/nyilvántartások valahol?
Egy autó típusa érdekelne, melynek rendszáma 184 NA volt. A korabeli - 1935-ös - újságcikk szerint az autó "vadonatúj Tatra típusú 4 üléses" személyautó volt és állítólag a Petőházi Cukorgyár tulajdonában volt akkoriban. Máj. 9-én vonat oldalának rohantak vele, melyben a sofőr - a gyár igazgatója - meghalt, autója telefonpóznának ütközött és "teljesen összeroncsolódott".
Így van! Az enyém pl. narancssárga volt. A nagyapám oldalkocsis Pannóniája ND 66-17 Családi autóink: CZ 35-22 Moszkvics 407 piros. Valami vállalaté volt még előtte egy államis rendszámmal.Hajtottuk egy pár évig. Később kivontuk a forgalomból és ZE-s rendszámot kapott.Ez még a hetvenes években divat volt,hogy nem adták vissza a régi kivont rendszámot. Utána CG 47-99 Moszkvics 403 kék. Trabant 601 ID 79-17 fehér. Még egy pár rendszám,amiről tudok családi szinten: CT 42-24 Wartburg 353 piros. ZE 11-10 Trabant 601 IY 26 72 Skoda S 100
A rendszámok eredeti (1958-as) kiosztása és annak későbbi változásai 1990-ig áttekinthetők a honlapomon elérhető táblázatban: mihal.extra.hu A fehér alapon YE még nincs beírva (csak YD-ig), a köv. frissítésnél ez is meg fog jelenni.
Ez már volt??? http://images.google.hu/imgres?imgurl=http://www.policecars.hu/p/albums/zsrm/thumb_zsrm083.jpg&imgrefurl=http://www.policecars.hu/p/index.php&usg=__V5ebVyXBl0byRZwpp3FAnTDDQqg=&h=100&w=161&sz=7&hl=hu&start=62&um=1&itbs=1&tbnid=lkwoHDhlmEMfdM:&tbnh=61&tbnw=98&prev=/images%3Fq%3Dfkf%2Barch%25C3%25ADv%26ndsp%3D20%26hl%3Dhu%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:hu:official%26hs%3DILy%26sa%3DN%26start%3D60%26um%3D1
Azt tudom, hogy volt 2 ajtós Sedan Corsa, -csak abban nem voltam biztos, hogy a mienk előtt adtak-e el itthon! Négyajtósban biztos ez volt az első...
Nemrégen találkoztam valahol az eredeti, 1986-os német nyelvű színes prospektussal, ami alapján megrendeltük, és kiválasztottuk anno. Ha ismét a kezembe kerül, be scannelem, -igazi relikvia már... :)
Nagyon egyszerű az oka, hogy miért Corsa Sedan lett! :)
Nagyapám 1986-ban települt vissza Magyarországra Spanyolországból, és azt mondta, vesz autót nekünk hogy tudjuk orvoshoz, és kezelésekre szállítani (mivel agyvérzésben féloldalára lebénult,-az alkoholizmusa miatt...) de csak német, vagy orosz autót, -mivel "ezek a strapabírók" :)
Ladára sokat kellett volna várni, az Opeleket jól ismerte, -és a Corsa vagy Kadett kettős közül ajánlott a figyelmünkbe. Aztán eszébe jutott, hogy a Corsa nagyon népszerű volt Almeriában, -mivel a Spanyolok gyártották. Mivel a Hungaroszervíz nevű dilettáns banda volt akkoriban az "Opel-díler", -és ott láttuk meg a Sedant prospektuson. (hiszen bemutatóautó akkoriban még nem volt divat itthon... )
Az 1.2 OHC motor akkor volt új konstrukció, amihez már 5 sebességes váltót ajánlottak megvételre. Nagy dolog volt ám akkoriban! :)
Az ország első 4 ajtósa volt a mienk. Előtte csak ferde hátuljúakat adtak el, meg talán 1-2 db. 2 ajtós Sedant. De az nem biztos hogy egyáltalán volt-e...
Kérdezném, a Legát Tibor Buszoskönyvének 233. oldalán található fotóján látható egy GB-s rendszámú Ikarus 620-as. Mi volt a régi rendszáma? A felvétel a Mező garázs udvarán készült.
Azért is írtam be mellé, hogy látszódik rajta valamiféle címer (hátsó tábla, bal felső sarok), amelynek sziluettje Kossuth-osnak tűnik, de maga a címer a kép minősége és a fényviszonyok miatt nem látszik.
Készül egy újabb album, de ott már nincs kulcsszavas keresés, hogy ne essék a gyűjtemény a szakbarbarizmus áldozatává. 3 kategóriában lehet válogatni: emberek, tárgyak és helyek; évenkénti bontásban a teljes XX. századi magyar amatőr terméséből. Viszont mind a 4 ezer valahány kép eddig publikálatlan, darabonként válogatott, minimum 6x6-os méretről szkennelt, igen nagy felbontású. Élvezhetetlen és silány kompozíció nincs közöttük.
CG-25-48 Trabant 600 FE-74-48 sínpályatisztító FG-03-57 UAZ 452 YC-52-44 barkas tehertaxi CT-74-74 Fiat 850 coupé CS-42-50 Fiat 850 MA-22-97 Nysa N61 (MA)-26-59 Nysa 522 mentőautó CP-18-77 Fiat 850 piros IE-58-22 Volkswagen bogár
Budapest, 1972.:
CU-53-65 Fiat 850 fehér CK-60 91 (fehér alapon piros) Peugeot 204 fehér BA-62-70 Volga M21 IM-17-26 Zsiguli (Lada 1200) AF-33-14 Moszkvics 427 BD-25-16 Opel (Kadett?) IF-19-94 Polski Fiat 125 YC-06-26 Zil? YC-03-80 Zil!
Az Alfonzó-emlékadásban volt. S hogy megnyugodjunk mindannyian: Direkt kivágtam neked, s ebből fehéren-feketén kiderül, hogy... elgépeltem. Meg hogy Fiat ;-) Vezeklésképp egy plusz még egy kép. CY-13-49 piros Fiat PJ-95-04 fekete Mercedes
Holnap megpróbálom. A motor -63-as,első tulajdonosa T.Lajos,juhász volt.A kép a hatvanas évek derekán készült,amikor apám megvette tőle,ő meg vett egy Pannóniát. Lajos bácsi 87-ben elhunyt.
YG-25-69 DiZil kék ZN-31-77 koda 105 fehér KF-50-32 Wartburg 353w barna (1983-as évjárat) KF-39-94 Trabant 601s fehér PL-98-32 Lada 1200 fehér UT-36-53 Lada 1200 piros
Te is tudod,hogy a kettős betűk személykocsik voltak. Ezek maradtak amiket nem adtak ki. RR HH kivételével. Tudom szeretnél egy nyergest VV -vel. Majd megkérdem a haverom az nagy volvo buzi,hogy a Hungarocamion F88 F89 nyergeseinek a rendszámát mondja meg. Még azt is megmondja fejből melyik volt bogis.
Is-is: táblákon méricskéltem, ezt kiegészítve fényképeken méricskéltem, néhány hivatalos adatot is találtam (nem sokat), majd az így megállapított adatok alapján vázlatrajzokat készítettem, azokat összehasonlítottam a fellelhető fényképekkel, és ahol szükséges volt, korrigáltam.
A mostaniak pontos hivatalos rajza hol található meg?
Ha az első és a négyzetes (kétsoros) hátsó kell, ezek méretei buszos honlapomon megtalálhatók. Az egysoros hátsót csak saccolni tudom, betűméretei megegyeznek a kétsoroséval. mihal.extra.hu
A segítségeteket szeretném kérni az 1989 elött használt 2 betü négy szám títusó rendszámmal kapcsolatba.
Ennek a rendendszámnak kellene a pontos mérete, első és hátsó. Valamint szükségem lenne egy nagyfelbontásu fényképre valamelyikről. Vagy ha esetleg valakinek megvan a pontos "műszaki" rajza betütípussal az lenne a szuper.
Makettezem és szeretnék ilyen rendszámot rajzolni, azért lenne rá szükségem.
Ma kicsit át kellett rendeznem a családi fotóalbumot és átrendezés közben ráakadtam a fényképeken pár régi magyar rendszámra. 3 a listából a szüleim kocsijai voltak. Mivel fényképek, évjáratokat meg hasonló adatokat nem nagyon tudok.
CC-43-90 Mercedes busz (piros rendszám)
CO-10-89 GAZ Pobeda
FK-36-75 Zuk
FS-18-18 Barkas 1100
GO-70-35 Wartburg 353
GV-32-59 Polski Fiat 126p
IT-60-61 Trabant 601
JG-47-04 Lada Samara
KN-65-02 Lada 2101
PO-37-21 Trabant 601
PT-03-01 Fiat (500?)
RA-96-81 Lada Niva (rendőr)
SL-14-10 Barkas B1000
TF-84-98 Lada 2101
TG-17-52 Trabant 601
TH-76-38 Lada 2101
TI-78-48 Trabant 601
TL-58-53 talán egy Csepel teherautó (elég rossz minőségű kép volt)
TM-81-31 Skoda 120
UN-74-70 Skoda 100
ZN-69-11 Polski Fiat 126p
ZT-98-72 Lada 2101
ZY-91-57 Polski Fiat 126p
a TG-17-52 rendszámú Trabant 601 1980-as évjáratú, 2005-ben vonták ki a forgalomból, a ,,rendszámváltás" után DXN-602 rendszámmal ,,élt tovább".
a CO-10-89 rendszámú Pobedáról annyit tudok, hogy 1980-ban cserélte le édesapám a TG-s Trabantra.
A régi magyar rendszámok nyilván vannak tartva valahol? Ilyen ügyfélkapu-szerű helyen vagy valahol?
Egyébként majd beírok még 2 régi magyart, a szüleim kocsijai voltak. Egy Trabant 601 (a rendszáma TG-valamennyi volt) és egy Lada 2101 (az pedig KN-valamennyi).
Balaton Volán, Ikarus 260 (bolygóajtós) BY 07 35 Öregapám dolgozott rajta, vigyázott rá. Nyugdijba ment 1995 körül, a fiatalok kapták meg a kocsit, CLH-s rendszámot kapott, nem tudom mi lett a sorsa.
KM 68 33, ez meg a Trabant 601 kombink volt. Eladtuk, EON-os rendszáma lett.
Tanulókoromban sokáig az Agria Volán legidősebb gépe volt. 1977 év eleji volt, fekete rendszámát sajna nem tudom (ez annak tudható be, hogy '82-ben még zsenge hajtás voltam). Még 5 sebességes és alu. kapaszkodói voltak. Idős, joviális vezetője vigyázott reá, így nála mindig szép volt. Nyugdíjazása után ahogy ez lenni szokott, egy fiatal úriember keze alá került.
Tisztességesen túrta is neki, sokszor a leszabályozási fordulatig. Pár hónap alatt el is bánt vele tisztességesen. Eltűnt a busz is, vezetője is...
BV 35 10 Ik 266
Pár héttel-hónappal fiatalabb az előzőnél, de ez tovább üzemelt, így ez is volt legidősebb gép egy ideig. 5 sebesség, alu kapaszkodók, de már osztott műszerfal. Szép volt ez is de a végzet nem kerülhette el '90 körül...
BV 34 97
Öreg autó, melyet sebtében helyreállítottak (gondolom kevés üzemelő kocsi volt), és tartalékos szolgálatot látott el. Állapota ennek megfelelő volt... Egyszer utaztam tajta. Irdatlan hangjának tudatában aktuális vezetője kíméletlenül túrta neki, miközben mi a hátsó üléseken koromban fürödtünk. Rövid ideig láttam.
BU 92 41 Ik 266
Máig fülembe cseng a hangja, amint a leleszi parton 4. fokozatban kapaszkodik fel. Ez egy elég lepusztult paripa volt '83-ból. Felénk járt világ életében, személy szerint nagyon szerettem. 1990-ben eladták.
Negyes_palnak hála meg is oldódott a rejtély. Nem Iso Bloc, hanem Isobloc. (Elég nehéz lenne majd 60 év múlva valakinek kiderítenie, hogy az Ika Rus milyen autóbusz is lehett)
Egyébként az általa adott útmutatás alapján elolvasható volt, hogy ez a busz nem csak hogy farmotoros volt(ezt a képről is felismerhettük), hanem önhordó karosszériájú is. A gyár a a franciaországi Annonayban volt.
Üdv Mindenkinek! Le írnám a saját tulajdonú PannóniaP10 motorkerékpárom régi rendszámát: EY-28-59 1969.02.25-én lett forgalomba állítva. Alvázszám:P108111717 Alvázszám:8111717
A Magyar Vasúti Forgalmi Rt 1947 márciusában X-1140-től 1147-ig terjedő forgalmi rendszámtartományban 30 ülő és 10 állóhellyel rendelkező francia Isobloc buszokat üzemeltetett, továbbá X 1056, X 1057 Rába L busz, tartaléknak: X-1123 MÁVAG-Mercedes és X-1148 és X-1149 Isbolco buszok
1947. novemberében újabb 5 Isobloc buszt hoztak be Franciaországból X-1331, X-1132 stb rendszámokkal
1953-ban az immár MÁVAUT nevű vállalat 2 db-t selejtezett.
Úgy gondolom, hogy egy ekkora munkában biztosan adódnak hibák. Nincs ezzel semmi bajom. Csupán a tévedés lehetőségét jeleztem.
A háború utáni hazai autóbuszpark eléggé ismeretlen a számomra. Az Ik 30 megjelenésétől kezdve az évszázad utolsó évtizedéig lényegesen egyszerűbb volt az eligazodás.
"Bár az adott honlapon azért akad egy-két valótlan állítás is. Pl. Soproban készült képek, amelyeken a fertődi kastélyt látható."
A konkrét sorozatot nem láttam, de ez adódhat több okból is: -nem volt értelme a tartalma okán külön sorolni (láttam én is vegyes képsorozatokat, ahol nem feltétlenül tüntették fel, mit ábrázol az összes) -eleve így voltak a képek annak idején besorolva, s csak ezt követik -annak idején a filmszalag alapján tették őket dobozba (például az 1949-es Lánchíd sorozat, amiből két kép a korábbi albumba került)
Ami nekem is szúrja a szemem: a képek időrendbeliségét összekeverik (jól látható ez a forgalomirányítós képeknél)
Ezt a szöveget én is olvastam. Az, hogy én nem ismerem ezt a márkát, az csak a képzetlenségemet bizonyítja. Írna valaki néhány mondatot erről az utóbusztípusról?
Bár az adott honlapon azért akad egy-két valótlan állítás is. Pl. Soproban készült képek, amelyeken a fertődi kastélyt látható.
A honlap bevezető szövegében kiváló fotósoknak nevezik a képek készítőit. Ezzel nagyn nem értek egyet. A felvételek sokaságán nem sikerült a kamerát vízszintesen tartaniuk. A riportképek bárgyúan beállítottak. Pl. A mezőn igazoltató rendőr a vele szemben kb. 3 méterre álló embernek kézfeltartással jelez. Több ilyen kép is van. A motoros rendőrök (korabeli nevükön a fejvadászok) úgy "állítják meg" az ellenőrizni kívánt autót, hogy az előtt egészen közel nagy szögben előtte van a motorkerékpár. Ez haladó járművek esetén a következő pillanatban összeütközéshez vezetett volna. Tehát a jelenetet álló járművekkel fényképezték. Van olyan kép, amelyen látszanak a járdán azok az emberek akik a felvételt nézik. (Margit krt)
Igazi értékük a képeknek az, hogy 50 évvel ezelőtt készültek és többnyire véletlenül rákerültek olyan részletek, amelyek ma már kevéssé ismertek.
A fentiek szemléltetésére néhány kép, amelyet a tartalma miatt elteszek.
1950 júliusában történt, ha utánakeresel van még több kép is, ezt találtam mellette: Iso Bloc (francia busz). Békéscsaba környékén használták. A balesetben érintett motoros valószínúleg Szalai János (Velocette) [forrás: Ocskay Zoltán]
Hahh , első képen balra ! Ezek szerint itthon is volt anno Pobjeda cabrio ! Mi lett vele ? A kilencvenes évek elején a Nagykörösi úti autópiac egyik sarkában sokáig árválkodott egy ilyen orosz ( ukrán ? ) rendszámmal . Én anno szemeztem vele , csak az akkori honositási macera , ami gondolom a többi potenciális érdeklödőt is elriaszthatta ... Aztán kihez került , nem tudom ...
Köszönöm, itt aztán vannak csemegék! Még 1948 elejéig kiadott 1betű+4számos is.
A rsz-kiadásnál meg össze lehet hasonlítani, hogy az egyes járműfajták rsz-ából az elejétől az adott pillanatig kb mennyit adtak ki. Továbbá látszik, hogy a teher- és személygk-rsz. egyforma nagy volt, csak a motoroké volt kisebb. Valamint: a hátsó táblák eredeti betűtípussal, az elsők már módosítottal készültek. (Az eredetiből első rsz. nem sok helyen lelhető fel, módosítottból hátsó még annyira se.) Továbbá hogy a fekete alapú első táblákon nagyobb betűk-számok voltak, mint a fehér alapúakon (erre már a honlapomon feltüntetett méretek összeállításánál rájöttem).
AI 818: Renault Juvaquatre tudtommal - rengeteg ilyen taxi volt gyerekkoromban. A Skoda 1102-esek mellett, amikről végre sok jó képet látok itt! Moszkvics 400 a gömbölyűorrú, itt lentebb a JB 955
Fantasztikus! A rsztábla-kiadósat és akartam kérni (1948/12), meg azt is szeretném, ahol a Tr5-ös busz háta látszik (1948/07 Forgalomirányító közl-rendőr, 000057/013.png) (nekem nem sikerült így kimenteni őket)
Tényleg érdekes, a ZAZ-968-as motorja 1196 cm3 és 42 LE teljesítményű.
Az UX-77-81 frsz. szgk. valóban egy (a képen láthatóra kísértetiesen hasonlító) ZAZ-968-as volt, nagybátyám vette újonnan, és használta 1991-ben bekövetkezett haláláig. Tényleg keveset futott, akkor tán 25000 lehettt benne) Az autót egy erdélyi napszámos vette meg nagybátyám özvegyétől tán '93-ban. Hogy azután üzembe helyezték-e Romániában, azt nem tudom.
Egy nagy, több tényezőre is kiterjedő kutatómunka előtt állok, amiben biztos fogok találkozni TOPIKCÍM. Ff képekről csak annyit tudok majd lehúzni, hogy világos, vagy sötét színű-e a fotón szereplő jármű. Így is "szívesen" fogadja, az aki írja ikszelesbe?
Kell képekkel dokumentálnom, vagy jó lenne listában csak? (30 évnyi helyi újság...-> nagyfa meg a fejsze.) [+15év tutiOFF]
Inke László valami külföldit játszott abban a részben, a bmw meg xx-es rendszámú bérautó volt ha nem tévedek. A mtv videótárában egyébként megtalálod az összes linda epizódot.
Üdv! Van egy BMW-m e30 316 1984.08 havi első itthoni forgalomba helyezés időpontja 1984.09hó esetleg nem ismeri valaki?? Úgy rémlik mintha az egyik Linda epizódban egy tiszta olyan autó szerepelt volna mint az enyém.Ha tudnátok segíteni nagyon megköszönném.Azért merem megkérdezni mert ha jól gondolom 84ben nem volt több száz e30 316 alpesifehér Magyarországon. Előre is köszönöm!
Ezt én akár, hogy nagyítom, nekem RB-03-34. Pedig én sem nagyon emléxem régi RB-re. Teherkocsik RF, motorok RK, BV RR10-xx, Pénzügyőrség RR-50-xx től. De ezek most is így vannak.
Igen, az. Így már beugrott; haveréknál szomszédoltunk anno:) A szomszédokból "fáj" nekem egy 250-es B*-**-**-os rsz-mal nagyon, csak nem t'om melyik részben volt az eleje felé; mármint '94-ig kb... Nagyonoff: B4szhatom az egészet, mert az mtv videotáráról mindent durva színesnegatívban jelenít meg a gépem. Pedig lenne sokminden kiszedve abból a kultusz sorozatból is.
AY-90-50 első kis rendszámot (festésre szorul) , cserélnék CZ-**-** bármilyen számos rendszámra , vagy vennék ilyet ! Ha valakit érdekel , vagy td segíteni , megköszönöm !
Ime , az 1975 május 6 - i AM címlapján az autó . Az újságban négy oldalas cikk az aranysárga , zöld kárpitozásu kocsiról , amiből kiderül , hogy az autót a POL MOT lengyel külker vállalattól kapták kölcsön ( nem gyári teszt autó volt ) , és több mint 4000 km - t ment vele a tesztelő két hét alatt még márciusban !
Azt is leírják , hogy még ebben az évben 400 darab érkezik az országba , és kb 60000 ft lesz az ára .
Sziasztok! Tegnap a Másfélmillió lépés Magyarországon című, 70-es évek végén forgatott sorozatban láttam egy első szériás kocka Wartburgot. Rendszáma: CZ-50-15.
Ma megnéztem DVD-ről a Kis Polskis részt. A kocsi rendszáma: UT-81-90 Gyönyörűen látszanak a betűk-számok a hátsó rendszámon, amikor a kocsi után fordul a kamera.
Rendszámként kerestem. Viszont a homlokfalon lévő márkajel nekem is szöget ütött a fejembe. Itt ha Polski Fiatról van szó, akkor olyan emblémának kellene lenni rajta, mint az enyémen van (3015-ös hsz.-ben ott a kép). Lehet Fiatos embléma is, de az akkoriban használatos a lengyel emblémához hasonlít (egész pontosan a lengyel embléma hasonlít a Fiatéhoz). Itt viszont valami hosszúkás feliratot látok, amit nem tudok mire vélni. Rendszám szerint meghatározható kora 34 év 3 hó. 1975-ben már volt 126-os Polski. Akár magyarországon is, de ezt sajna nem tudom, ezért keresem.
A Kántor című filmsorozat Havas történet című epizódjában egy Kis Polskival megy ki a Takács Kati és a Madaras József a határszéli méntelepre. Ha jól emlékszem U-s rendszámú. Az a baj, hogy nem látszik teljesen. A film úgy '75-76 telén készült.
Az enyém ZU 05-29 volt, később AJK-080.Volt felirat a jobb hátsó sárvédőn, még nem volt kormányzáras a gyújtáskapcsoló,viszont már a billenőkapcsoló volt a világításnál.Korábban valahol,lehet,hogy a "velünk élő ..."-ben volt egy kép széles rácsos kispókról,az még nagyon az eleje lehetett.
1976. január 1-től a két darab tükör lett kötelező (23/1975 (XII. 29) KPM rendelet), amiből egyet kívülre kellett felszerelni. Az egy darab tükör már 1963. január 1-től kötelező volt, azonban még nem határozták meg, hogy ez hol legyen, lehetett külső vagy belső is... ez persze csak személyautókra vonatkozik, teherautókra már 1954-től, autó- és trolibuszokra már 1951-től kötelző volt a két tükör.
Licencja Fiat felirat nem volt minden autó sajátossága, ezt gyári fotók igazolják. Az én autóm eredeti sárvédőin nincs számukra furat, tehát nem volt rajta soha. Ami nem is baj, mert nehézkes a beszerzése. Lengyelországban a régi használt darabokért is horribilis árat kérnek, itthon gyakorlatilag hiánycikk.
A géptető a 126p 600 típus első ráncfelvarrásánál lett kevésrácsos. Ez 1976. nyarán történt a FSM 126A176 705xxxx alvázszám környékén. ZJ 29 26 ( '76. 09. asz: FSM 126A176 707xxxx) már kevésrácsos.
A motortartó bak rúgótányérja gyárilag horganyzott. Vizsga előtt én is cserélem, de a fekete itt szebben mutat.
Olyan szép! Hadd kötözködjek még egy kicsit :-)) A jobb hátsó sárvédőn megvan a "Licencia Fiat" felirat? A géptetőn a szellőző rács melyik évjárattól lett oldalanként 3 taggal kevesebb? És még egy , a motortartó bak felső tányérja fekete volt gyárilag?
Családi rendszámok: UR 44 57: fehér Zsiguli, 1975. 05. hó. GA 51 06: sárga Lada 2105, 1984. 08. IS 58 06: Zsiguli 2101 1972. GG 59 66: Piros Lada 2107 1988 03. IM 77 52 Fiat 127. TL 07 50: piros Wartburg tourist, 1981. KN 72 80: drapp Wartburg, 1983. UY 57 61: Skoda 100, piros. IV 00 87: fehér Trabant. KY 45 96: fehér Trabant, 1984. EO 40 05 v.kék Wartburg 1.3, 1989.
A bal oldali külső tükör valóban kötelező tartozék volt. Ezeket ahogy írtad is valóban a MERKUR-nál szerelték föl, szerintem éppen raktáron lévő készletből. Ez minden további nélkul lehetett króm tükörházas is. A furatok távolsága szabványméret volt (76 mm). Node talán e beszélgetés hatására krómtükörházas szabvány tükör beszerzése folyamatban.
Na, ezek szerint most kajak meg van még a ZN-35-53 forgalmi rendszám? Ennek őszintén örülök.
ZN-ről egyébként a 38-79 jut még eszembe, ez egy zöld 353 lim. Wartung, ma is létezik, bár a régi rsz nélkül forg-ból kivont állapotban.
És ha már Zsiguli rendszámok:
Bár már szerintem korábban leírtam. Az én gépemnek régi rendszáma: UE-49-33. Ma BNB-078 alatt fut.
Emlékszem még az UO-36-59 rsz-ú gépre a kilencvenkettő-három környékén már pusztulóban a XV. ker Szentmihályi út mellett rohadt (fehér színű Zsiga volt)
Továbbá ugyan nem Zsiga, de XV. kerületi (Rákospalota, Sződliget utca)
Nos utánanéztem alaposabban ennek a tükör kérdésnek.
A korábbi 600-as szériák általában nem rendelkeztek tükörrel (több gyári fotó igazolja). Ezeken a később felszerelt tükrök fajtáját inkább a tulajdonos ízlése szabta meg (vett rá valamilyet).
A késői 600-asok már valószínűleg igen. Ezek 1977. 6. hó után jöttek ki ZS rendszámmal.
Például: ZS 17 12 korai változat, ZS 58 41 már késői "tükrös" kivitel.
Az én gépkocsimon lévő tükör ugyan valóban nem eredeti 1977-es (amit én is tudtam) viszont a tükör talpán (amely fémből készült) olvasható gyártási idő 1980 áprilisa. Tehát létezett ez a fazon már korábban is. A 4x98-as felni 1982-ben jelent meg az országban T betűkiadás végén (TZ 25 59 pl. már ilyen volt). A gyár viszont már a '70-es évek végén gyártott ilyen felnivel (és fékkel) szerelt "extrásabb" változatokat.
Köszönöm. Akkor most legyek okos, hogy ezt hogyan írjam be a táblázatomba.
YI létezett fekete alapon is? Meddig ment el az Y-rendszámok fekete alapú kiadása? És YA - YI között mindegyik volt fehérben is? (Hátha valaki tud ilyeneket.)
Én raktam be a képet , egy Aron volt . Amúgy most indulok a forráshoz , és pár napon belül meglesz a válasz a kérdésedre . Már hogy teherautóra volt vizsgáztatva , vagy személyre ...
Biztos az YJ a traktorra? Az eddigi bejelentések szerint ez személyautó-rendszám volt. (Még valaki az YI-t is annak mondta - ez végül nem tudom mi volt.)
OFF Még mindig ez a verseny , egy két érdekesség : Gyári 130LR :
A Polonéz ép a kollégámék elött tört meg , a lengyel sporttárs csak hosszas unszolás után volt hajlandó megmutatni , hogy mit rejt a kazánház : hát nem az ezerötös ( polski ) Fiat motor volt , hanem egy 2000 DOHC Fiat ...
Az alábbi képek egy kedves kollégám gyűjteményéből származnak . Annak idején rendszeresen jártak a magyar rallykra , az ebből számunkra érdekes képekből szemezgettem . De elötte a délegyházi tavak a nyolcvanas években :
Kérdés motorrendszámokról: MS-MY ugyebár kis- és nagymotor volt vegyesen (kb 1983-87). Utána jött DA és BI-BK (kb 1987-90), ugye szintén vegyesen? És BK után már nem volt más? BL, stb. nem létezett?
Lehet, hogy azonos azzal a Volvo Amazon Combival, ami Az alvilág professzorában szerepelt - akkor kifelejtettem, de felírtam lapra: AD-55-27-es rendszámmal. Ugyanakkor elképzelhető, hogy az első számjegyet elnéztem...