Mondjuk ez megint egyéntől függ, én szeretem ha műszakilag tökéletes a gép, meg egyébként is restaurálom a sajátom. A mérete 1/8" ha jól emlékszem és a nem láncváltós gépeken ilyet használnak, valamivel szélesebb.
az velem úgy volt, hogy behalt az a torpedó kontra amivel a terminátor hozzámkerült, leginkább átugrott fékezéskor, ha jól emlékszem, és rövid tanakodás után beleraktam egy super granat szerkezetet és szépen belecuppant... azt hiszem ki se dobtam a hibásat, bár szerintem reménytelen alkatrészt találni bele elég sokban különbözik a két cucc (ha jól emlékszem).
Mikor megtaláltam a fórumot abszolút kezdő voltam bicaj ügyben,egy ritka bicaj volt az oka,hogy itt ragadzam.Kellő kitartással,odafigyeléssel,minden nehézséget át lehet hidalni.Ha valmit a gyárban összeraktak,akkor azt szét is lehet szedni!Rá kell érezni a dolgok nyitjára,persze azért van a fórum,hogy segitsünk.
Egy apró kérdésem lenne:Hogy akarod megcsinálni a besorozott bicajt??Gondolok a kiegészitőkre,a szinre,gumira....stb???Vannak dokumentációid róla??Én csinálni akartam egy háborus bicajt de lemondtam róla,a korhű dolgok miatt,mert nem lehet beszerezni,legalább is én nem tudtam!
Tudtommal a Bikepositive és a Sram gyárt ilyen láncot. Tavaly Bike+ volt, idén Sram van a Turámon, mert volt egy hajtómű csere és úgy voltam vele, hogy akkor már minden legyen egykorú. Mindkét típussal meg vagyok elégedve. Az ezelőtti Touringon többször is cseréltem láncot a megnyúlás miatt. Kis lánckereket mindig kellett cserélni, mert érezhetően nem kedvelte az új láncot a régi kislánckerék. A naggyal nem volt ilyen probléma, pedig félkörben már szép "cápafogas" volt:)
A lánccsere szerintem akkor indokolt ha sokat akarja használni az ember a bringát - de egyébként lehet ilyen méretű láncot kapni még? Nem mértem meg, de a láncszemek hossza meg a szélessége sem olyan mint amiket mostanában látni a modern bringákon... A tízsebességes országúti láncomhoz biztos hogy nem hasonlít :-o
Erről jut eszembe, egy-két hete a Csodával jöttem munkába, és megmutattam ismerősöknek a gépet, bringaboltokban is, és akkor derült ki hogy állítólag a régi Sachs agyakhoz még lehet venni minden belső alkatrészt - valszeg fogok is, hogy ne legyen akkora holtjátéka a hajtásnak meg a fékezésnek mint amekkora most van.
Elég fura ez a láncos jelenség. Én azt mondom, ha már úgyis restaurálod a gépet, cseréld ki a láncot is, mert az új jobban fog kapcsolódni a lánckerekekkel, mint a cm-eket nyúlt régi. Csak tovább hegyesítené az amúgy is kopot lánckerekeket.
Bocsi, de itt a hátsó kerékről van szó:)) (de gondolom csak elírtad) Két fajta megoldás van, ha olyan, mint a régi túra csepeleken, amin a hátsó tengelyt hátúlról előre fele kell berakni, akkor valóban ha "tökig van", akkor van a legközelebb az első lánckerékhez a hátsó. De van a másik (szerintem gyakoribb) megoldás miszerint ha felfordítva van a bicikli előlről hátra lefele megy be a hátsó kerék, ebben az esetben a legtávolabb esik a hátsó lánckerék az elsőtől végső helyzetben. Akkor lehet még ilyen tünet, ha kicserélted valamelyik lánchereket nagyobbra, elhajlott a váz, vagy kiszedtél egy láncszemet:) De ezek elég logikus dolgok, valószínűleg feleslegesen is írtam ezt a hozzászólást.
Mauser, ezt vastagon túlreagáltad. Szerintem egyáltalán nem indokolt hogy most megsértődj és ilyeneket írogass mint amiket írtál: gondold csak végig hogy mennyi mindent kérdeztél és hogy kb mindenre kaptál is választ. "gondoltam azért is van a fórum,hogy segitsünk egymáson" - pontosan így van és láthatod hogy akármiről írtál, voltak is válaszok, de r4hu-nak is igaza van abban, hogy akkor könnyű valakinek segíteni, ha az a valaki maga is keres és kutat, és aztán teszi fel a kérdéseket.
Ezek után egész egyszerűen nem fair és aránytalan ilyeneket írni r4hu levelére ogy "látom itt is csak az einsteinek szólhatnak hozzá" meg hogy "úgy látom te is ilyen szuperember vagy,aki mindenhez ért,kérdezni nem szabad".
Nem baszott itt le téged senki, r4hu sem és más sem, úgyhogy felesleges külföldi fórumokra hivatkoznod, mert a "bezzeg külföldre" is meg a sértődésre is mondhatjuk azt hogy "érdekes,ez megint valami hungarikum lesz".
Úgyhogy szerintem nincs itt semmi baj, jó helyen vagy te itt, keress és nézelődj a topikban és kérdezz nyugodtan, ha kell.
ne vedd bántásnak, de hogy akarod a korhűséget helyreállítani, mikor egy kurva láncot sem tudsz szétbontani??? még egyszer bocsi, de elég régóta nyaggatod a szakikat olyan kérdésekkel amikre ŐK kedvesen válaszolnak, elígazítanak, ezek a témák már lerágott csontok ezer éve... harmadszor is bocsi... :))) szivesen segítek én is ha tudok, de eddig minden témában amit felhoztál asszem már hozzászóltam annó (és rajtam kívül is mindenki), keress, találj !!! ELŐRE !!! - gyűjtő -
Kicsit előrébb kell rakni a hátsó kereket. Lazítsd ki a csavarokat, a tengelyek végén, és úgy rakd fel a láncot, állítsd be a hátsó kereket, és csak utána húzd meg a csavarokat. Bocs ha kicsit dedósan fogalmazok, de így egyértelmű a számomra:)
Hát a lámpa korát csak saccoltam. A Vh-t sokkal megelőzően elképzelhető, hogy csináltak ilyet. Persze meglehet utána is, max. nem kapott bele elemet. :)) üdv! eseres
Persze, hogy kapcsolós az enyém is. Majd nyomok még képet más pozicióban is a lámpáról. Szerintem az 40-es évek vége, 50-es évekből származnak ezek a lámpák. Vagy sokkal a háború előttről, de azt nemhiszem. Mert a II. Vh-ban az akkumlátor és szárazelem alapanyag hadi anyagnak számított, így aligha tettek Mári a falusi tejeslány bringa lámpájába elemet. :)) Na és a háború utánszinén még évekig tartott az alapanyag hiány. Lehet külön láncszemet kapni, és ezek a láncok gond nélkül toldhatók, rövidíthetők. Akár két, vagy több bontható patent szemet is elviselnek.:)) üdv! eseres
Most már az enyémben is egyforma " körték " :)) vannak, de szerintem valaha biztos nem egyformák voltak. Na akkor itt van két kép. Az én lámpám még nem olyan puccos mint a tied, de mentségemre szolgáljon, hogy építkezem, így most csak a donor gyűjtésre futja az időmből. Amúgy az elemes kivitel legbiztosabb jele, hogy nekem az elemtároló rész alatt van egy lyuka lámpaházon, amit szemmel láthatóan a sav,vagy a lúg mart ki. No problem. Majd rézzel beforrasztom. :)) Üdv! eseres