Keresés

Részletes keresés

yoleeka Creative Commons License 2008.08.04 0 0 8898

158 oldal, kis időbe telik beszkennelni de megoldható:)

Előzmény: r4hu (8894)
Zsocab Creative Commons License 2008.08.04 0 0 8897
De jó lenne, ez engem is érdekel!
Előzmény: r4hu (8894)
Zsocab Creative Commons License 2008.08.04 0 0 8896
Mondjuk ez megint egyéntől függ, én szeretem ha műszakilag tökéletes a gép, meg egyébként is restaurálom a sajátom. A mérete 1/8" ha jól emlékszem és a nem láncváltós gépeken ilyet használnak, valamivel szélesebb.
Előzmény: Tiberio971 (8889)
wretzky Creative Commons License 2008.08.04 0 0 8895
r4hu Creative Commons License 2008.08.04 0 0 8894
van egy ilyen könyvem, ez a legrégebbi, ha valaki (yoleeka? Dave_?) beszkennelné az egészet, szívesen kölcsönadnám:

nógrádi
r4hu Creative Commons License 2008.08.04 0 0 8893
az velem úgy volt, hogy behalt az a torpedó kontra amivel a terminátor hozzámkerült, leginkább átugrott fékezéskor, ha jól emlékszem, és rövid tanakodás után beleraktam egy super granat szerkezetet és szépen belecuppant... azt hiszem ki se dobtam a hibásat, bár szerintem reménytelen alkatrészt találni bele elég sokban különbözik a két cucc (ha jól emlékszem).
Előzmény: Tiberio971 (8889)
csep-el Creative Commons License 2008.08.04 0 0 8892

Helló!

 Mikor megtaláltam a fórumot abszolút kezdő voltam bicaj ügyben,egy ritka bicaj volt az oka,hogy itt ragadzam.Kellő kitartással,odafigyeléssel,minden nehézséget át lehet hidalni.Ha valmit a gyárban összeraktak,akkor azt szét is lehet szedni!Rá kell érezni a dolgok nyitjára,persze azért van a fórum,hogy segitsünk.

Egy apró kérdésem lenne:Hogy akarod megcsinálni a besorozott bicajt??Gondolok a kiegészitőkre,a szinre,gumira....stb???Vannak dokumentációid róla??Én csinálni akartam egy háborus bicajt de lemondtam róla,a korhű dolgok miatt,mert nem lehet beszerezni,legalább is én nem tudtam!

Előzmény: balazs_skob (8888)
szőrmók Creative Commons License 2008.08.04 0 0 8891
Én meg érdeklődnék hol mondták,hogy aSAX-hoz  van alkatrész? szőrmók
Előzmény: Tiberio971 (8889)
sys4096 Creative Commons License 2008.08.04 0 0 8890
Tudtommal a Bikepositive és a Sram gyárt ilyen láncot. Tavaly Bike+ volt, idén Sram van a Turámon, mert volt egy hajtómű csere és úgy voltam vele, hogy akkor már minden legyen egykorú. Mindkét típussal meg vagyok elégedve. Az ezelőtti Touringon többször is cseréltem láncot a megnyúlás miatt. Kis lánckereket mindig kellett cserélni, mert érezhetően nem kedvelte az új láncot a régi kislánckerék. A naggyal nem volt ilyen probléma, pedig félkörben már szép "cápafogas" volt:)
Előzmény: Tiberio971 (8889)
Tiberio971 Creative Commons License 2008.08.04 0 0 8889

A lánccsere szerintem akkor indokolt ha sokat akarja használni az ember a bringát - de egyébként lehet ilyen méretű láncot kapni még? Nem mértem meg, de a láncszemek hossza meg a szélessége sem olyan mint amiket mostanában látni a modern bringákon...
A tízsebességes országúti láncomhoz biztos hogy nem hasonlít :-o

Erről jut eszembe, egy-két hete a Csodával jöttem munkába, és megmutattam ismerősöknek a gépet, bringaboltokban is, és akkor derült ki hogy állítólag a régi Sachs agyakhoz még lehet venni minden belső alkatrészt - valszeg fogok is, hogy ne legyen akkora holtjátéka a hajtásnak meg a fékezésnek mint amekkora most van.
Előzmény: Zsocab (8887)
balazs_skob Creative Commons License 2008.08.04 0 0 8888

üdv mindenkinek!

 

tényleg kicsit túlreagáltam,sajnos családi okok miatt kicsit feldúlt voltam tegnap,és r4hu rakta a pontot az i-re.

 

elnézést kérek,és köszi a bicajos könyvet.

 

azóta van új lánc,és ilyen beletoldottak 2 szemet,úgyhogy ma már tuti felkerül!

 

de azt nem garantálom,hogy nem fogok triviális dolgokat kérdezni. :-)

 

az a kiváncsi fajta vagyok!

 

mauser

Zsocab Creative Commons License 2008.08.04 0 0 8887
Elég fura ez a láncos jelenség. Én azt mondom, ha már úgyis restaurálod a gépet, cseréld ki a láncot is, mert az új jobban fog kapcsolódni a lánckerekekkel, mint a cm-eket nyúlt régi. Csak tovább hegyesítené az amúgy is kopot lánckerekeket.
Előzmény: balazs_skob (8882)
harsanyip Creative Commons License 2008.08.04 0 0 8886
Bocsi, de itt a hátsó kerékről van szó:)) (de gondolom csak elírtad)
Két fajta megoldás van, ha olyan, mint a régi túra csepeleken, amin a hátsó tengelyt hátúlról előre fele kell berakni, akkor valóban ha "tökig van", akkor van a legközelebb az első lánckerékhez a hátsó. De van a másik (szerintem gyakoribb) megoldás miszerint ha felfordítva van a bicikli előlről hátra lefele megy be a hátsó kerék, ebben az esetben a legtávolabb esik a hátsó lánckerék az elsőtől végső helyzetben. Akkor lehet még ilyen tünet, ha kicserélted valamelyik lánchereket nagyobbra, elhajlott a váz, vagy kiszedtél egy láncszemet:) De ezek elég logikus dolgok, valószínűleg feleslegesen is írtam ezt a hozzászólást.
Előzmény: balazs_skob (8879)
Slampixxx Creative Commons License 2008.08.04 0 0 8885
Köszönöm a Csepel Csillagos képeket, de az enyém nem ilyen. Nem camping stílusú, hanem inkább ilyen cruiser. (raknék fotót, de szar a fotómasinám)
Tiberio971 Creative Commons License 2008.08.04 0 0 8884

Mauser, ezt vastagon túlreagáltad.
Szerintem egyáltalán nem indokolt hogy most megsértődj és ilyeneket írogass mint amiket írtál: gondold csak végig hogy mennyi mindent kérdeztél és hogy kb mindenre kaptál is választ.
"gondoltam azért is van a fórum,hogy segitsünk egymáson" - pontosan így van és láthatod hogy akármiről írtál, voltak is válaszok, de r4hu-nak is igaza van abban, hogy akkor könnyű valakinek segíteni, ha az a valaki maga is keres és kutat, és aztán teszi fel a kérdéseket.

Ezek után egész egyszerűen nem fair és aránytalan ilyeneket írni r4hu levelére ogy "látom itt is csak az einsteinek szólhatnak hozzá" meg hogy "úgy látom te is ilyen szuperember vagy,aki mindenhez ért,kérdezni nem szabad".

Nem baszott itt le téged senki, r4hu sem és más sem, úgyhogy felesleges külföldi fórumokra hivatkoznod, mert a "bezzeg külföldre" is meg a sértődésre is mondhatjuk azt hogy "érdekes,ez megint valami hungarikum lesz".

Úgyhogy szerintem nincs itt semmi baj, jó helyen vagy te itt, keress és nézelődj a topikban és kérdezz nyugodtan, ha kell.



Előzmény: balazs_skob (8882)
r4hu Creative Commons License 2008.08.04 0 0 8883
jóvanna, itt egy szakirodalom, azt hiszem benne van elég sok minden .pdf formátumban:
http://alleycat.hu/blog/20070920/bicajos-konyv
sok sikert és jó munkát !
ELŐRE !!
Előzmény: balazs_skob (8882)
balazs_skob Creative Commons License 2008.08.03 0 0 8882

nyaggatja őket a halál. ha nem akar válaszolni,akkor ne válaszoljon.

 

de látom itt is csak az einsteinek szólhatnak hozzá.

 

én azért jöttem erre a fórumra,mert annyira NEM értek a biciklikhez,mint a többi fórumozó.

 

külföldi fórumokon sosem basznak le. érdekes,ez megint valami hungarikum lesz.

 

Én személy szerint örülök,ha olyan dologban kérnek tőlem segitséget,amiben jó vagyok,és át tudom adni a szaktudást.

Nem olyan,aki csak ül a megszerzett tudásanyagon,és ha kérdeznek lebaszarintja őket,és ettől érzi magát nagy szakértőnek.

 

 

mauser

 

balazs_skob Creative Commons License 2008.08.03 0 0 8881

Igen jól látod,egy kurva láncot se tudok széthúzni,mert gyerekkorom óta nem foglalkoztam biciklikkel,egészen más a gyűjtési területem.

 

de úgy látom te is ilyen szuperember vagy,aki mindenhez ért,kérdezni nem szabad.

 

nemrég találtam meg a fórumot, a picsa tudja mi volt itt 2 éve.

valameddig visszaolvas az ember, meg keresget amit tud,de az egészet ne olvassam már végig.

 

gondoltam azért is van a fórum,hogy segitsünk egymáson.

 

egyébként nem szétbontani nem tudom hanem összebaszni.

 

 

mauser

Előzmény: r4hu (8880)
r4hu Creative Commons License 2008.08.03 0 0 8880
ne vedd bántásnak, de hogy akarod a korhűséget helyreállítani, mikor egy kurva láncot sem tudsz szétbontani???
még egyszer bocsi, de elég régóta nyaggatod a szakikat olyan kérdésekkel amikre ŐK kedvesen válaszolnak, elígazítanak, ezek a témák már lerágott csontok ezer éve...
harmadszor is bocsi... :)))
szivesen segítek én is ha tudok, de eddig minden témában amit felhoztál asszem már hozzászóltam annó (és rajtam kívül is mindenki), keress, találj !!!
ELŐRE !!!
- gyűjtő -
Előzmény: balazs_skob (8875)
balazs_skob Creative Commons License 2008.08.03 0 0 8879

jaja erre rájöttem,de ha tökig van az első kerék,akkor sem tudom összehúzni.

 

és nem értem miért....

 

most egyzserűbbnek látom beletenni a láncba +1 szemet. vagy ez hülyeség?

 

mauser

Előzmény: harsanyip (8878)
harsanyip Creative Commons License 2008.08.03 0 0 8878
Kicsit előrébb kell rakni a hátsó kereket. Lazítsd ki a csavarokat, a tengelyek végén, és úgy rakd fel a láncot, állítsd be a hátsó kereket, és csak utána húzd meg a csavarokat. Bocs ha kicsit dedósan fogalmazok, de így egyértelmű a számomra:)
Előzmény: balazs_skob (8877)
balazs_skob Creative Commons License 2008.08.03 0 0 8877

Gyerekek ezt akkor sem értem:

 

amikor megjött a bicikli,okés volt a lánc.

 

Szétszedtem,szépen gatyába ráztam a bringát.

Miután öszeraktam újra,a láncnál pont egy szemnyi hosszhiány volt. mi a fenét toltam el? Ha egyszer rajta volt,most miért nem megy össze?

 

mauser

 

 

 

 

eseres Creative Commons License 2008.08.03 0 0 8876
Hát a lámpa korát csak saccoltam. A Vh-t sokkal megelőzően elképzelhető, hogy csináltak ilyet. Persze meglehet utána is, max. nem kapott bele elemet. :)) üdv! eseres
balazs_skob Creative Commons License 2008.08.03 0 0 8875
Az én puch-rad-om 1928-as építésű,és ez a lámpa rajta volt mikor vettem

Egy gyűjjtővel beszéltem,aki azt mondta,ez a lámpa korabeli.

Lehet háború előtti is. azért lovagolok ezen,mert mint mondtam,egy 1. vh-s besorozott bicajt akarok csinálni,és fontos lenne a korhűség.

mauser
eseres Creative Commons License 2008.08.03 0 0 8874
Persze, hogy kapcsolós az enyém is. Majd nyomok még képet más pozicióban is a lámpáról. Szerintem az 40-es évek vége, 50-es évekből származnak ezek a lámpák. Vagy sokkal a háború előttről, de azt nemhiszem. Mert a II. Vh-ban az akkumlátor és szárazelem alapanyag hadi anyagnak számított, így aligha tettek Mári a falusi tejeslány bringa lámpájába elemet. :)) Na és a háború utánszinén még évekig tartott az alapanyag hiány. Lehet külön láncszemet kapni, és ezek a láncok gond nélkül toldhatók, rövidíthetők. Akár két, vagy több bontható patent szemet is elviselnek.:)) üdv! eseres
Előzmény: balazs_skob (8872)
balazs_skob Creative Commons License 2008.08.03 0 0 8873

Lehet külön patentszemet kapni?

 

mauser

balazs_skob Creative Commons License 2008.08.03 0 0 8872

Király!

De a tiedben is van kapcsoló? Nem látom.

Egyébként ezek a lámpák mikoriak? 20-30-40-esek?

 

KÉRDÉS:

 

 

miért van az,hogy alánc,amit leszedtem a felújitás elején,most nem megy vissza, egy szemmel rövidebb. pedig a hátsó kerék is jól a helyén van.

 

a bringaboltokban tudnak olyat,hogy tesznek még szemet a lánchoz?

 

mauser

 

 

 

 

 

 

eseres Creative Commons License 2008.08.03 0 0 8871

Na itt kép is! :)) eseres
Előzmény: eseres (8870)
eseres Creative Commons License 2008.08.03 0 0 8870
Most már az enyémben is egyforma " körték " :)) vannak, de szerintem valaha biztos nem egyformák voltak. Na akkor itt van két kép. Az én lámpám még nem olyan puccos mint a tied, de mentségemre szolgáljon, hogy építkezem, így most csak a donor gyűjtésre futja az időmből. Amúgy az elemes kivitel legbiztosabb jele, hogy nekem az elemtároló rész alatt van egy lyuka lámpaházon, amit szemmel láthatóan a sav,vagy a lúg mart ki. No problem. Majd rézzel beforrasztom. :)) Üdv! eseres
GYURMA 944 Creative Commons License 2008.08.03 0 0 8869
Szia Dom!

Köszi az alkatrészt! Nagyon örülök,hogy személyesen is megismerhettelek. Kár,hogy az idő rövid volt. Majd legközelebb. :-)
Előzmény: dom1493. (8780)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!