Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nasika Creative Commons License 2011.07.31 0 0 2672

Háát!?

Nemgondoltam,hogybelecsapok a szba és mindenkitbesározok.

 

Szerintem a nagy gond nem velünk van , a kopott ,használtan vett ,ki tudja merre forgó csodákra gondoltam .

Mert autózni muszály , minden áron !

(A tél ,ha kemény lesz ,elgondolkoztatt majd minden latolgatót .)

Mindig van télen nálam: hólánc, termoszban meleg tea , takaró,lapát , még sátorfűtő kályha is ha a városon kívül megyek.

Nagyon fontos :mindig TELE a tank!

Remélem nem voltam fontoskodó;)

Előzmény: club1 (2670)
julius65 Creative Commons License 2011.07.31 0 0 2671

Szia!

 

Szép a gép és a kép is.

Előzmény: Kiefer (2667)
club1 Creative Commons License 2011.07.31 0 0 2670

Úgy, hogy jóval délebbre (kb. 1600 km) van mint mi, és mégis előfordulnak elszórtan a sziget belsejében olyan útviszonyok, amihez nem elég az all seasons gumi (http://www.west-crete.com/dailypics/crete-2011/3-12-11.php).

Előzmény: FECO4444 (2668)
Szerzet Creative Commons License 2011.07.30 0 0 2669
Szép kis gép.
Előzmény: Kiefer (2667)
FECO4444 Creative Commons License 2011.07.30 0 0 2668

Nem igen értem, hogy jön ide Kréta szigete, de ott téli gumit használni tényleg pazarlás.

Vajon ezért kerültek ilyen nagy pénzügyi válságba? :-)

Előzmény: club1 (2664)
Kiefer Creative Commons License 2011.07.30 0 0 2667

Ma 4x4-el megállt a nagy sárban (15-20 cm), maradt a rükverc, de szerencsére kijött, ezt hazafelé fotóztam.

fagy53 Creative Commons License 2011.07.30 0 0 2666

Üdv!

Ezzel nem értesz egyet? -". A használatával kapcsolatban már nem vagyok olyan derűlátó, csúszós, havas, jeges körülmények között biztosan nem teljesít úgy mint az erre az útviszonyokra tervezett, puha keverékes és sűrűbben lamellázott téli abroncs." 

Nem írtam , hogy felesleges a téligumi, sőt..! Az is igaz, hogy hivatalosan az M+S elfogadott téligumiként és használható azon időszakokban és országokban ahol kötelező a téli gumik felszerelése.

Azt, hogy ki milyen körülmények között autózik, milyen útviszonyok jellemzőek télen nála, azt az illető tudja és döntse el, hogy megéri-e a téli gumi vásárlása és cseréje a négyévszakosnak télen. A nyári gumi az nem kérdés, gondolom...

Előzmény: club1 (2664)
Kiefer Creative Commons License 2011.07.30 0 0 2665

Most találtam, itt láthatod a különböző felnik, hogy állnak a dusternek.

 

http://www.autogumibolt.hu/felnikonfigurator.html

 

 

Idáig itt a legolcsóbb a komplett kerék.

 

http://www.automax.hu/?aff=16&gclid=CI7fzfKEqaoCFc0e3wods1cfjw

 

club1 Creative Commons License 2011.07.30 0 0 2664

Maradjunk annyiban, hogy én nem. Kréta szigetén pl. a nemzeti parkos SUV-on télire téligumit tesznek, mert az all season gumikkal nem tudnak felmenni az Omalos fennsíkon lévő központjukba (1200 m). Pedig kicsit más ott a klíma, mint errefelé. Én elég gyakran járok olyan úton télen, amit jó ha 2-3 nappal, néha egy héttel a hóesés után takarítanak (Budapesttől 10 km-re). Ott egy jó téligumi aranyat ér, ezen én nem fogok spórolni.

Előzmény: tamásbá63 (2663)
tamásbá63 Creative Commons License 2011.07.30 0 0 2663

Mindegy hogy michelin honlap mit ír,ha rajt a gumin az M+S jelölés akkor az 4 évszakos.Gondolom nem viccből teszi rá a jelet a gyár.

Fagy53-al teljesen egyet értek.

Előzmény: club1 (2659)
Szerzet Creative Commons License 2011.07.29 0 0 2662

Ez van gyárilag a miénken, nem HP 'csak' Tour és szerintem ez egy kellemes M+S gumi, nézd meg a mintázatát magad is:

 

http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Michelin&tireModel=Latitude+Tour

 

Ez teljesen jó lesz télen, azt írja: 'silica-based', jó minden körülmények között és kis hóban is, mély hóba nem javasolják az extra széles futófelülete miatt, ami egyébként a Latitude család jellemzője. Hóban még nem jártam vele, de mocskos sárban meg vizes füvön felmegy, száraz talajon még 100%-os, azaz 45 fokos emelkedőn is. Felesleges helyette plusz egy garnitúra téli gumi.

Előzmény: club1 (2659)
julius65 Creative Commons License 2011.07.29 0 0 2661

Szia!

 

Mi egyből vettünk rá téli gumit februárban ahogy megkaptuk, Continental és nagyon jó.

Előzmény: fagy53 (2660)
fagy53 Creative Commons License 2011.07.29 0 0 2660

Köszönöm a hsz-okat a gumitémához, ezzel a kétféle gumival találkoztam a Duster esetében, valószínű a Continental lesz nálam a befutó, mivel a szalonokban már csak ilyen gumival szerelt autókkal találkoztam.

Az biztos, hogy ha a gumin fel van tűntetve az M+S, akkor az négyévszakos guminak számít és télen elfogadják a hatóságok téliguminak. A használatával kapcsolatban már nem vagyok olyan derűlátó, csúszós, havas, jeges körülmények között biztosan nem teljesít úgy mint az erre az útviszonyokra tervezett, puha keverékes és sűrűbben lamellázott téli abroncs.

4x4-es autóm bár az indulásnál, a kapaszkodásban segíteni fog, de a megállásnál biztosan hiányzik a téli gumiabroncs által nyújtott előny. Hóláncot mindenképpen viszek magammal, télen most is berakom, mert volt olyan helyzet amikor egy erdei jeges lejtős kanyargós ösvényen csak ezzel, még téli gumival sem, lehetett lejönni. Egyébkén a lejtmenet veszélyesebb vállalkozás ilyenkor, mint a fel...

club1 Creative Commons License 2011.07.29 0 0 2659

Viszont azt nézem, hogy az én gumimra is 4 évszakot ír az előző hozzászólásomban linkelt oldal (http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Michelin&tireModel=Latitude+Tour+HP), meg téli útviszonyokra is a legrosszabb minősítése a "jó" érték, pedig a Michelin szerint ez egyértelműen nyárigumi. (És a mintázatból nézve szerintem is.)

Előzmény: eperga (2656)
club1 Creative Commons License 2011.07.29 0 0 2658

A te gumidnak a gyári értékei egész évre elég jók, még a jégre is jó osztályzatot (6.3 pont a 10-ből) kapott (és ez a legrosszabb értéke ennek a guminak). Részletek:

http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Continental&tireModel=CrossContact+LX

A mintázata is OK.

Majd télen, tél után ne felejts el beszámolni, hogy a bocskorok hogy működnek...

Előzmény: eperga (2656)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.29 0 0 2657

De igen, én az első 100 km után azonnal vettem téli gumikat felnivel!!!Persze kérdés ,hogy mennyit és hol használod?? A 4 évszakos gumi a "görög" télben lehet,hogy jó, de hóban sz..t sem ér !!!Igaz én 8hónap alatt 30000 km-t autóztam vele, edig hibátlanul...

Előzmény: fagy53 (2654)
eperga Creative Commons License 2011.07.29 0 0 2656

nekem meg Continental CrossContact LX gumcsák vannak rajta a gyárbol.

erre azt irja, hogy 4x4 négyévszakos autógumi.

de mivel télen még remélem nem lesz agyonkopott, majd jol kiderül.

nálam az utcába ha leesik a ho nem egyszerü feljönni, a dacia bizonyithat, meg a continental is :)

Előzmény: club1 (2655)
club1 Creative Commons License 2011.07.29 0 0 2655

Én ezt a gumit (Made in Poland) kaptam rá a gyárban:

http://www.michelin.hu/autogumi/michelin-latitude-tour-hp

A linkből kiderül, hogy ez nyárigumi, még ha 4x4-es autókra is való. Ezzel szerintem felelőtlenség télen havas-jeges útviszonyok között sokat autózni.

Előzmény: fagy53 (2654)
fagy53 Creative Commons License 2011.07.29 0 0 2654

Az igaz, hogy azon a négy férfitenyérnyi méretű felületen múlik sokszor az életünk, de éppen ezt próbálja az elektronika a maga módján növelni, javítani.

A gumi az az alkatrész amin nem lehet spórolni, ill. csak ésszel... az örök ágyhozkötöttséget vagy életet nem lehet a megspórolt tízezrekkel összemérni!

4x4-es lesz az autóm és kíváncsi vagyok, hogy a gyári négyévszakos gumik ezzel a hajtásrendszerrel hogyan teljesítenek, szükség lesz-e a téligumira? Remélem nem....

Előzmény: nasika (2653)
nasika Creative Commons License 2011.07.29 0 0 2653

Az ABS, ESP  szerintem fontos.

A jó gumik még fontosabbak;)

 

nasika Creative Commons License 2011.07.29 0 0 2652

Így gondolom én is ,és persze nem a 4x2 ellen beszélek .

Az tényleg választható;)

Előzmény: fagy53 (2651)
fagy53 Creative Commons License 2011.07.28 0 0 2651

Igaz, azt nem lehet rendelni, mert már olyan tartozék mint a kormány, nem választható!

Bár az ESP-vel is itt tartanánk már...!

Előzmény: GToni (2650)
GToni Creative Commons License 2011.07.28 0 0 2650

Mintha azt olvastam volna, hogy ABS nélkül új autót már nem lehet forgalomba hozni. Lehet tévedek.

Előzmény: nasika (2648)
club1 Creative Commons License 2011.07.28 0 0 2649

Azért a 4x2 mellett elég sok minden szól. Az én esetemben azért nyert, mert nálam az autók a megtett kilométerek felét autópályán az ott megszokott normál (120-130 km/h) tempóval teszik meg. És sajnos a 4x4-es Dusterrel ez a tempó nem túl pihentető (sem a motornak, sem nekem). Azaz nekem nagyon nem mindegy, hogy 6-7 órán keresztül 400 fordulattal többet, vagy kevesebbet pörög az amúgy sem túl halk dízelmotor (az ilyenkor keletkező többletfogyasztásról pedig már nem is beszélek).

Persze kértem bele ESP-t, bár nem tudom, hogy benne is van-e, mivel 4x2 változatoknál az ESP nem kikapcsolható (nincs hozzá gomb).

Előzmény: nasika (2648)
nasika Creative Commons License 2011.07.28 0 0 2648

Szia

Mindenki maga dönti el ,hogy mivel kéri.

Alufelni, metálfény , csoda hi fi .

Vagy 4x4, ESP. Az előbbiek csak ezek után .Volt olyan emberke aki

az ABS helyet kérte a metálfényt,lelke rajta.

A video látványos magáért besz, nem lehet félre magyarázni

bár sokan szeretik kis hazánkban ;)

 

Előzmény: fagy53 (2647)
fagy53 Creative Commons License 2011.07.28 0 0 2647

Üdv!

Egy érdekes holland videó arról, hogy mit számít a 4x4-es hajtás abban az esetben, ha váratlanul egy kikerülő manővert kell végrehajtani ( rénszarvas teszt ). Érdekesség hogy egyik kocsiban sem volt ESP aminek éppen ilyenkor van nagy szerepe, viszont így össze lehet hasonlítani a két hajtási módot biztonságtechnikai szempontból.

Itt jön ki az is, hogy miért kellene  minden 4x2-est motortól függetlenül ESP-vel felszerelni, ezeknél kiemelten fontos, a 4x4-nél csak fontos...

Az első 4x4, a második 4x2, lehet vitatkozni a vezető szerepéről a két esetnél, de többször végignézve látszik a hátsó hajtás stabilizáló, az autó farát megfogó szerepe.

 

nasika Creative Commons License 2011.07.28 0 0 2646

Szia

Régen olvastam valahol, a motor el kezd rossz hatásfokkal dolgozni, vedel, megnövelve a hőmérsékletett.

Kiégeti magát .erre gongoltam . A pillanatnyi fogyasztás beragadt az öreg fejembe;)

Köszönöm mindenki nevében az égő csere leírást.

 

Előzmény: julius65 (2645)
julius65 Creative Commons License 2011.07.27 0 0 2645

Szia!

 

Ez engem is megtréfált már. Le is izzadtam rendesen, hogy ennyire nő a fogyasztás, pedig egyre óvatosabban nyomtam a gázt. Tankolás után nem sokkal volt, 6 körül kezdte elment 8-ig aztán jöttem rá, hogy ez az elfogyasztott liter.

 

Más: ma tompított égőt cseréltem bal oldalon, nem vészes hozzá férni, de izomból kellett ki meg bepattintani az égőt. Nem a hagyományos rugós kiakasztós megoldás.

Előzmény: nasika (2637)
nasika Creative Commons License 2011.07.27 0 0 2644

Szia

lehet, hogy megmentettél?! Megnézem a használatiban , nem nagyon kapcsolgattam

bár a 7.2 l/-ert soknak vélem . 5.8-6.3 l -ert mutatott eddig. Szerintem 6000-ig nem éerdemes nagyon nézni a fogyasztást

Előzmény: Szerzet (2643)
Szerzet Creative Commons License 2011.07.27 0 0 2643
Pillanatnyi fogyasztást nem tud mutatni, az az eddig elhasznált üzemanyag lesz.
Előzmény: nasika (2637)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!