Hello,
a topik célja az energiatermeléssel, szállítással, tárolással, felhasználással kapcsolatos alternatív módszerek, ötletek, találmányok tárgyalása; összehasonlításuk a beüzemelt, bevált, használatos módszerekkel, eromuvekkel, motorokkal, ... Beszélhetünk itt a jövo nagyreményu energiaötleteirol, bevezetésükrol, árnyoldalaikról, a bennük rejlo lehetoségekrok, és ezek megvalósításának a részleteirol.
A témakör egyes speciális eseteirol már jó néhány topik született, köztük sok értékes hozzászólásokat, és gondolatmeneteket tartalmaz.
Több topik is foglalkozik a nullponti energia, vagy szabad energia kérdésével:
Nullponti Energia
Szabad-energia kutatás
Volt egz jó topik egy ehhez kapcsolódó jelenségrol. V.László írta le:
PIEZO örökmozgó, vagy tévedés ?
Foglalkozik néhány topik a különbözo (atom)eromuvekkel:
Az ATOMERŐMŰVEK miért nem k...
Fúziós reaktor
Született néhány téma az autó meghajtására is esetleg alkalmas alternatív motorról, találmányról:
Benzin helyett víz???
GRÓF SPANYOL - tényleg megcsinálta??
Veszélyben a MAGYAR találmányok!!!
És végül egy általános (és sok hozzászólásos) topik amelynek a címe magáért beszél:
Elfogy az olaj. Mi lesz utana?
Nos, nagyjából ennyi, amirol tudomásom van.
Nyitó gondolatnak rögtön itt van a hidrogénmeghajtású autó. Ilyen már létezik, és nem csak kísérleti példány, hanem sorozatgyártásban lévo modell. A BMW 750HL-rol van szó.
Broad Bandi írta a Gróf Spanyol .. topikban:
Olvastam hozzászólásod. Az, hogy a BMW (és társai, csak az én tudomásom szerint is legalább) 85 óta kísérletezik a hidrogén autóval, és ezt tartják a jövő egyik zálogának, de sorozatra jelenleg sem gondolnak, már önmagában is töménytelen sok problémát sejtet.
A hidrogén mint kémiai energiatároló, valóban sok előnyös tulajdonséggal bír, mivel ez tekinthető a legnagyobb energiasűrűségűnek, égésekor víz keletkezik,... . Másik oldalról ugyanez komoly tárolási, felhasználási, közlekedésbiztonsági, logisztikai és sok más problémát vet fel, melyeket nem lehet elhanyagolni. Csak néhány kiragadott példa:
- tömeges elterjedéséhez nagy mennyiségben, folyamatos üzemben olcsón és biztonságosan elő kellene tudni állítani, tárolni, szállítani, disztribútolni, értékesíteni és felhasználni. (Te egy "hidrogénkút" milyen körzetében laknál nyugodtan? Vajon Paks vagy egy "hidrogénfinomító" biztonsági kockázata a nagyobb?)
- meg kellene oldani a mai eszközök (beleértve a generátorok, erőműveket is) továbbélését azok természetes cseréjéig. (Ezért is próbálják a hibrid üzemet, bár ez szükségképpen sok kompromisszumot jelent)
- mivel ezek az autók alapjaiban sem szabadfelhasználású szabadalmakat, technológiákat tartalmaznak, ezért a verseny rendkívül kiélezett lenne, komoly foglalkoztatási, térsadalmi és politikai következményekkel. A szabványosítás önmagában is hatalmas gondokat jelentene.
- a környezet szennyezés csökkenése is attól függ, hogyan állítjuk elő a hidrogént. Mert ha ugye szén-olaj-gáz erőművekben termelt villamosenergiával, akkor inkább a szennyezés helyét sem mint a mennyiségét csökkentjük.
Számomra úgy tűnik, van még itt gond bőven (az olaj és autó ipar ellenérdekeltségén kívül is), ami persze nem jelentheti a munka feladását.
Ebben a topicban viszont a téma megvitatása már messze off, ezért javasoltam egy másik nyitását. Ott részletekbe is mehetnénk.
Sorozatra nemcsak, hogy gondolnak, de gyártják is a fent említett modellt. Hidrogénkút mellett pedig legalább olyan nyugodt lennék, mint benzinkút mellett, mivel a meglevo BMW által üzemeltetett kutaknál robot tankol, és az kevésbé hajlamos hibázni, mint az ember.
Nekem nagyon szimpatikus a BMW ilyen jellegu törekvése, és végül ok tesznek is valamit, ami a hétköznapi élet része lett.