Szervize válogatja,tisztelet a kivételnek,de szerintem ne menj el a kocsi mellől!Engem beetettek és 3000 km-nél elvittem és ha nem állok a kocsi melett, tutti hogy hozzá sem nyúlnak! Pénzről szól az egész!!!(2505 és 2510 hozzászólásaim) 23000-nél már nem is a márkaszervízbe vittem, van Szfváron van egy olajcsere szervíz, aki hivatalosan be is bélyegez a szervízfüzetbe. Apropó, szervízfüzet:a kocsi átvételekor nem kaptam meg,"már megszünt, a számlákkal igazolható minden beavatkozás" volt a kereskedő válasza.Lehet,hogy ide kéne írnom a kereskedő nevét?Szóval Szfvár Ugrics és Társa Kovács Heikó értékesítő. Ezek szerint Te sem kaptál szervízfüzetet?Csak nem Fváron vetted az autót??
Lassan elérem a kötelező szerviz első időpontját, 8.900 megtett kilométernél járok. Ezzel kapcsolatban szeretnék egy kicsit kiokosodni, sok ellentétes információt láttam már a témában.
1. kérdés: mikor van az első szerviz időpontja? A karbantartási program szerint 12.000 km., de már több információ is szárnyra kapott.
2. kérdés: Kötelező a gyári Renault/Dacia szervizt igénybe venni, vagy lehet egyéb szervizbe vinni, ahol tudnak pecsételni.
3. Kaptatok e garancia vagy karbantartási füzetet?
4. Mennyibe kerül az első szerviz? Kinek van ebben tapasztalata? Ki mennyit fizetett?
Előre is köszönöm a segítséget, azt gondolom ezek az információk mindenkinek szükségesek lesznek.
Egyes márkák, bizonyos fejegységei egy bizonyos autómárka kormánytávvezérlőjével direktben is vezérelhetők (pl. az Alpinok Volkswagenről). Mivel a gyári rádió Blaupunkt, esetleg megnézhetnéd az ő nagyobb rádióikat, hátha azokat is támogatja a Duster.
Egyébként szerintem a gyári mp3-as rádióval nincs különösebb gond, legfeljebb a digitális (USB) menetet hiányolom róla, mivel egy terepjáróba mozgó alkatrész nélküli média való, és nyilván jobb minőséget produkálna onnan, mint az analóg AUX bemenetről.
Én a Duster hifijének feljavítását egy külső 4.1-es erősítő beépítésével, és a gyári hangszórók komlett cseréjével kezdeném, aztán jöhetne az ajtók rezgéscsillapítása és egy mélynyomó beépítése. Még nem szedtem szét a kocsit, de meggondolandó volna egy teherbíró kalaptartó kialalkítása, ami elbírna egy free air mélynyomót, vagy a csomagtartó padlólemezét kellene átalakítani, és a pótkerékbe sülyeszteni egy kisebb dobozt. A minőségi megoldás persze egy (akár kivehető) önálló mélyláda lenne a csomagtartóban.
Összefoglalva: ha benn hagyod a gyári hangszórókat nincs értelme fejegységet cserélned, mivel nem az a leggyengébb láncszem.
Egy kérdés: A Dustiba gyári, kormányról vezérelhető mp3-as cd-lejátszó van. Gondolkodom ennek kicserélésén, de a kormányról vezérelhetőséget meg szeretném tartani. Megoldható-e, hogy beteszek egy másik lejátszót és összekötöm a gyári kormányvezérlővel? Működne ez? Várom a hozzáértő válaszokat! Előre is köszönöm!
Régóta olvasom a fórumot . Ha érdekel valakit, a Baja Monostori út 53-ban lévő szalonban van egy ezüst metál Duster 4x4-es 110 LE, kint van már a szalon előtt régóta,szerintem azonnal elvihető.
Ennyi kilométer mégcsak arra jó, hogy szokják egymást az alkatrészek, de lassan már lehet terhelni is. Ez a szervó hang érdekes, bár nekem eddig is benzines Renault-m volt és a Duster is az lesz, azoknál semmi hang nem volt .... Valószínű itt jelentkezik a dízelesek más szerkezeti megoldása és annak van valamennyi hangja és ha ez csak állóhelyzetben van, az nem olyan vészes.
Nekem elég volt annakidején az értékesítés második napján atvett négyütemű Wartburg hetekig tartó csodálatát élvezni, a hátáron a vámos nem a csomagtér ajtaját, hanem a motorháztetőt nyitatta fel velem...! Nekem annyi elég is volt abból, hogy visszatérve a parkoló autóhoz mindig bámulták egy páran, ezt nem is tudtam megszokni és reménykedek benne, hogy a Duster esetében ez hamarosan lecseng.
1900 km-nél tartunk. A tapasztalatok nagyon jók, nagyon szeretjük. A két gyerekülés közé befér még hátra az asszony, nekem nem kell a kormányt harapnom ha mögöttem van a gyerekülés. A szervó valóban hangos egy kicsit, de nem annyira zavaró, álló helyzetben hallható, de menet közben nem. A fogyasztások: 1. tankolásnál 6l, 2. tankolásnál 5.5l, 3. tankolásból még van. (számított értékek, a computer többet írt eddig mindíg kb 0,5l-el). Nagyon sokan odajönnek érdeklődni az autó iránt .-)) Minden korosztályból. (D4x2)
Kétezer kilométernél tartunk. Az e-szervó továbbra is hangos. Egyéb probléma, még nem jelentkezett.Vasárnap indulunk Németországba, egy üzleti látogatásra, ami kb. kétezer km.
Például az nagyon jó volt a njegos mauzóleumnál 1600 méter magasan, hogy a parkolóról egy másik autós lebeszélt ott fönt,mert nincs hely. Azért csak fölkapaszkodtunk, ( a lányok nem akartak gyalogolni ) és volt egy autónyi hely egy kövesebb helyen a sziklafal mellett. Egy normál autónak az reménytelen volt, én vígan beálltam oda. Aztán megveregettem a dusi "vállát".
Na ez az, a tudat, hogy kiterjesztheted az általános autózás határait ha kell. Kevesen használják nap mint nap 4x4-es körülmények között az autót, de a megnövekedett szabadságfok nekem legalábbis, vásárlást generáló tényező. Az eddig tabunak tekintett letérések és ezt megszegve az ezzel járó "leragadok vagy sem" érzés a 4x4-es esetében a múltté, ezért neveztem be többek között erre.
így igaz, a 4x4 nem kellett. Inkább a tudat volt jó, hogy ha gáz van akkor ott a segítség. Néha a keskeny úton, ha jött szemben valaki, akkor volt jó, hogy minden teketória nélkül le tudtam húzódni az útról. Meg volt hogy eltünt az út, és makadámon kellett menni. kkor örültem a dusinak.
Az autópályán 120-al mentem, az egész kényelmes neki.
Gyönyörű helyek! Megfájdult a szívem, 7 éve nem jártam a volt Jugoszlávia egy tengerparti államában sem, az autóm is most vittem el eladni, így esélyem sincs, hogy az idén "élőben" láthassam mindezt.
A 4x4-et itt nemigen kellett használnod, lehet a Mondeó-val jobban jártál volna, autópálya és országutak voltak rendesen és a Duster nem ezekben bajnok! Mindenesetre a fogyasztás kitűnő, az enyémmel majd nemigen fogok dicsekedni....
Ma hajnalban értünk vissza montenegrói nyaralásról.
Mindenkinek ajánlom, csudaszép kis ország.Szerintem nincs egy kilométer egyenes út náluk. Az igo8-nak "hála" teljesen elhagytuk a civilizációt a hegyekben. Életem leghosszabb 60 km-re volt ez.Végig 800 méter magasan, egysávos keskeny út és kanyar, kanyar, rengeteg kanyar. Ember, autó sehol. Én már kerestem Gojko Miticet a sziklák között. A tengerpart gyönyörű. Talán Sorrentó környéke ami ilyen. Aránylag olcsó is. Az út időben elég hosszú, mert csupa szerpentin, de megéri.
Dusi kiválóan teljesített, kb. 6.2 fogyasztás( klíma, 4 felnőtt, tele csomagtartó és hegyre föl, le, föl, le....)
Nagyon jó volt a hegyoldalba épült városban mászkálni vele, lazán vette az égnek álló orral való közlekedést.
Egy köhintés sem volt a motor felől.
Haza 21 órás út volt, némi tankolás, evésivás, eltévedés, kis autopályázás, 0-ról 1600 méter magasra fölkapaszkodás és jól szétnézés.
Egész sok dustert láttam arra, a szerbek sok sandero stepway-t és már dustert is vesznek. Kell azokra az utakra. A főutak jók egyébként végig. Voltak helyi dusterek is, még taxik is Montenegroban.
Igaz, már én is vagyok vele.. az autó vételárához képest kis összegről van szó és míg a korábbi értékesítési elvek a disztribútornak nagyobb mozgásteret engedtek meg, ma ez már nem így működik.
Korábban mindig átvállalták ezt az üzembehelyezési költséget és ajándékot adtak, ma ez különösen a Duster esetében nem természetes gesztus a vásárló felé, ebbe bele kell nyugodni és nem kell, hogy ez lerontsa az örömünket, az átvétel izgalmát.
Valamelyik hozzá szólásomban részleteztem.Én is sokalltam .A forgalomba helyezési díj egy része nem más mint a kereskedés plusz haszna. Most már törődj bele és ne izgasson, mert ha már megrendelted akkor ebből úgy sem tudsz alkudni.
Komolyan érdekelne, hogy a többieknek milyen költségeket írtak forg. helyezésnek a szerződésbe! A null-revízió 60 ezres tétel gyanúsan kerek összeg a többihez képest és kissé sok.
Max azt kellett megtanulni az embereknek, hogy az abs nem csodaszer, és nem lehet vele eszetlenebbül közlekedni, mint nélküle.
Abs-szel az esetek (útfelület) egy részében ugyan minimálisan hosszabb a fékút (pár %), de közben végig valamilyen szinten irányítható marad az autó, míg abs nélkül csak egyenes csúszás van belőle, ha az embernek nincs lélekjelenléte.
A biztosítóknak talán egy jó ürügy volt, hogy emeljenek a díjon, de ők mindig kitalálnak valamit, hogy hogyan lehetne lehúzni a jónépet.
Nekem annó volt egy öreg oktatóm.Az mindig azt mondta:Én a Darwini kérdést lefordittom az autóvezetőkre,hogy mi külömbözteti meg az embert az állattól!Bármelyik emberszabásu megtanitható arra,hogy autóba ültetve megnyomjon egy pedált.Pl a gázt.De csak az ember fog tudni ott,és akkor megálni amikor akar!Már aki értelmes embernek nevezhető!
Szóval az a helyzet ezzel az ESP-vel, mint megjelenése idején az ABS-sel volt. Pár év múlva a biztosítók megemelték az ABS-es autók éves díját, mert sokkal több tört össze, mint ABS nélküli.
Meg kellett tanulni használni az embereknek.
Ugyanezt gondolom az ESP-ről is. Nem helyettesíti a sebesség helyes megválasztását.
Egy történet (kicsit off, mert nem Dusterrel történt), de összefügg az ESP-vel:
2010 februárjában kb. 80-90-nel mentem a fehérvári elkerülőn, a külső sávban, miközben a belsőn az autók 100-120-szal előzgettek. A Navarán egy pár hónapos, Goog Year téli gumi volt, és enyhe fagy volt. Egyszer csak - minden előjel nélkül - az autó fara megindult balra. Erre először balra kormányozva, áttérve a belső sávba (épp nem voltak mellettem) aztán vissza, sikerült a kocsit stabilizálni. A pulzusom persze 200, még percekkel később is. Soha előtte, soha utána nem csinált ilyen kitörést. Egy biztos, hogy ez a helyzet nem volt előre látható, illetve nehéz lenne (főleg a többi söfőrhöz képest) relatív gyorshajtásnak minősíteni. Ha van a kocsin ESP, vagy akárcsak egy szimpla kipörgésgátló, szerintem észre sem veszem, hogy valami gond van. Aki életében egyszer is átél egy ilyen esetet, szerintem nem kell győzködni az ESP jelentőségéről.
Bújkál bennem a kisördög ezért megkérdezem, ESP lesz benne?
Én sem vagyok egy mai csirke, az iden 40 éves a jogosítványom és szervízes lévén nem a fiókban tartottam ezideig...
Ismeretlenül is üdvözlöm az "asszonyt"! Az én nejem már rojtosra markolászta az ajtókapaszkodót és mélyedés van már a nemlétező fékpedál helyén az anyósülésnél!
Lehet,hogy öreg vagyok már?Túl sok balesetet látok nap mint nap!Tul sok fekete zsákot!Tul sok fa keresztet az ut mentén!Ök is azt hitték,a vas körülöttük megvédi öket! A teknika majd segitt!Hát nem segitett!Ha valaki a kütyükben bizva a realitás határait feszegeti,előbb utóbb ráfázik!Bizz magadban,vezess ugy,hogy Te legyél az események irányittója,aztán ha hibáztál,még jól jöhet a teknika!Ez az elvem!Bár mint mondom lehet,hogy eljárt felettem az idő!A defenziv vezetőt meg a "mi "köreinkben a totojázó,TULZOTTAN óvatos emberre szokták használni,Hát sokminden elmondható rólam,ez nem!
De részemről a téma lezárva!Bocs,hogy kavarodást okoztam!