ötöikben: 2000: ~67 3000: 100 4000: ~133 5000: eddig egyszer mentem ekörül, akkor volt a hivatalos végsebesség (168) környékén. Még ment volna.:) Mondjuk jó vaskosak a kalibráló csíkok...
Most 185/60 R15-ös gumik vannak rajta, a téliek 175/70 R14-esek voltak. A nyári átmérője minimálisan több, talán alá is mér az óra. Az M0-áson kihelyezett mérők szerint 101-el mentem, míg az órám 96-ot mutatott.:P A télieknél hagyományos stopperrel mérve 120-nál nagyjából pontosnak találtam az órát.
Nem meriva tulaj vagyok hanem corsa. De 1.4-es az én autóm is és azt tapasztaltam, hogy pontosan 4500-at forog 140-nél. Kicsit sokat fogyaszt emiatt is.
Fordulatszámról kérdeznék. Nekem 1.4-es van és 4000-nél ötödikben 137 körül megy. 140-el szoktam menni, akkor egy picivel 4000 fölött van a mutató. (2 felnött 2 gyerek terheléssel) Van aki megfigyelte a sajátját?
Az a rész kellene, ami a pedáloknál lévő műszerfal boritást mutatná meg, az a boritás, ami pl. a vezető lábához vezető fűtéscsatornát is burkolja - nálam ott lászik 2 csavar hely + egy oldalsó felfogató pont, továbbá a lábfűtő csatornák csöve is szabadon hozzáférhető, hiányzik a boritás.
Csütörtökön Prága előtt úgy 50 km-rel ért utol egy az enyémmel egyező színű magyar rendszámú Meriva (addgi egy deka hasonló típusú autót nem láttam cseh földön). A z én sávom egy útfelújítás miatt épp elfogyni készült, indexeltem. A másik Meriva vezetője egyből villantott. Megköszöntem, visszavillantott és mosolygott. Kb. 20-30 km-en át jött mögöttem, még egyszer volt, hogy beengedett. Kedves volt tőle, jól esett már "messze" a hazától.:))
Kuplung nyekergés jött már elő valakinek? 2 hete kezdett el csúsztatott kuplungnál morogni a pedál. Bevittem a szervízbe, mondták, hogy nem vészes, csak a pedáltengely nem kapott elég kenést a gyárban valószínűleg. Külsőleg megkente, mondta, hogy csak enyhíteni tudta a morajt, megszütnetni nem, 2 nap múlva menjek vissza, akkor szétszedik majd. Egy nap múlva a hangok megszűntek. Azért elvittem a szervízbe megmutatni, mondta, nem kell szétszedni. Mostanra előjött megint.:(( Pénteken most már inkább szétszedetem. Amúgy működik rendesen a kuplung csak baromira bosszantó, és próbáltam ügyeskedni a lábammal, hogy ne nyekeregjen, erre most fáj a lábam is.:P
Amúgy a négynapos hétvégén megjártam vele Prágát, nagyon nem fáradtam el benne, a Mercsi tette a dolgát rendesen.:)) És autópályán (sok hegyi szakasz!) 8 alatt fogyasztott (átlagosan, de majdnem stabilan 130-cal mentem). Karlovy Varyba kirándulva meg 6,5 és ott is volt sok akadályozó tényező. Szóval, remélem lesz ez még így se.:)
A kérdésem elsősorban alkatrész kereskedőkhöz, ill. szervizesekhez irányúl:
Mivel az 1,6 16V Merivámat használtan vettem (2004. év végi üzembehelyezés, az Opel TIS a VIN kód alapján 2005-ös modellévet ad ki), több javítani való találtam, amihez az alábbi alkatrészeket keresek:
1. 2 db első MacPherson teleszkópokat (csak új érdekel, lehet gyári, vagy Monroe ill. Delphi gyártmány),
2. a kormánygépbe becsavarozandó új gömbcsuklós szárakat (mind a két oldalra),
3. fedélzeti számítógépet kompletten, kábelekkel és beszerelési leírással (a járgány hagyományos LCD kijelzős, elvben benne kellene hogy legyen a fedélzeti számítógép, de a CD-s rádió BC gomb megnyomására a "No funktion" feliratot jeleníti meg - lehet, hogy kiszerelték),
4. műanyag belső takarólemezt, ami a pedáloknál zárja le a műszefal borítást - hiányzik, csak a helye van meg, valószínüleg az óra "berhelésnél" elfelejtették visszarakni.
Az ajánlatokat a krob11@freemail.hu e-mail címre várom.
A szervizek szokás szerint misztifikálják a dolgot ,mivel a Merivában is analóg ajtó csomagtér stb nyitás érzékelők vannak bármilyen riasztót bele lehet rakni a mozgás érzékelő ugyis a riasztóban van ,az egyéb riasztóval müködtetni szándékozott elemek meg szintén relével kapcsolhatók.
Nekem egy Olasz gyártmányu riasztóm van most a 2006-os Merivában mely tipus volt már hagyományos kábelezésü G Astrámban is és idáig kifogástalanul müködik .
A legnagyobb probléma az volt hogy jussak be az utastébe a motorházból a kettős tüzfalon keresztül.
A garancia vesztéssel riogatás pedig szintén a misztikum része ne törödj vele .
Vettem egy merivát és riasztót szeretnék bele rakatni. A márkakereskedésnél ahol vettem azt mondják, hogy csak Meta típusú an-busos riasztó rakható bele. Itt kezdőddik a probléma. Más Opel márkakereskedésekben teljesen más típusokat ajánlanak(Gepárd, Spal, AW, Enforcer, stb). A gond csak az, hogy sok helyen azt mondják(márkakereskedésekben), hogy nem can-busos riasztó kell bele, mivel a Meriva nem teljes mértékben can-busos. A GM Hungary szerint hallgassak a szakkereskedésre.
De melyikre?
Egy dologban egyezik a véleményük. Mégpedig abban, hogyha nem szakszervízben rakatom be a riasztót, akkor ugrik a garancia. Csak itt az árak kb. 1,5-ször 2-szer annyiba kerülnek mint egy riasztósnál.
Ha valaki tud valami okosat, akkor az válaszoljon.
Hát a kiszedése elég macerás,mert kell hozzá 2 darab kiszedő fül és úgy jön ki,csak ezt nem adják hozzá a rádióhoz. 4 db pöcök fogja a kerethez azokat kellene egyszere benyomni és akkor csúszna ki a helyéről. Én egy autóvillamossági barátommal szedettem ki aki már nem az elsőt szedte ki. Szerintem érdemes lenne neked is elvinni valahova. üdv.:czerkaz1
Eltudod mondani, hogy hogy lehet kivenni a helyéről a rádiót? mert én már probáltam, de nem sikerült. Hiába csavaroztam ki az előlapjáról azt a 4 imbuszt, de meg se moccant. Nekem Siemens VDO CDR 2005-ös rádióm van.