1989 óta van jogosítványom, s még nem okoztam balesetet. Természetesen vezetek is rendszeresen :)
1992-ben már triatlon-versenyen vettem részt, azóta is rendszeresen sportolok. 6 országban kerékpároztam már. Nyárra tervezek egy olaszországi, magas-hegyi kerékpár-túrát (2754 méter).
Ismerem és betartom a szabályokat, törvényeket.
Tolerálom a kerékpárosokat, amikor autót vezetek.
Tolerálom a gyalogosokat, amikor kerékpározok.
Tolerálom az autósokat, amikor kerékpározok, gyalogolok.
Még annyit hozzátennék, hogy ugyanilyen "agyafúrt logikával" gondolkodnak azok az autósok, akik egy 4 sávos úton bebetonozzák magukat a belső sávba. Ők a párhuzamos közlekedés fogalmát magyarázzák félre előszeretettel, hogy a maguk önző érdekei szolgálatába állítsák azt, ahelyett, hogy logikusan végiggondolnák, hogy mit nyernek ők és mit veszítenek mások általa. Erre reflektálva írtam, hogy a világban a legnagyobb probléma, hogy mindenki csak a saját hasznát nézi, őrizgeti a kivívott kis előnyeit és szarik arra, hogy az összkép szempontjából mi lenne a hatékony.
Én sem vagyok szent ezen a téren, de gyalogosként nem megyek a kerékpárúton a Tagorén, akkor sem, ha az üres, nekem meg a tömeggel kell küzdenem a járdán. Az autópályán mindig lehúzódok a szélső sávba és onnan kerülöm akit kell, és kerékpárosként eszembe nem jutna az autósokat feltartva az országúton közlekedni addig, amíg legalább egy járható földút a rendelkezésemre áll. Mindez azért van így, mert hiszek abban, hogy a jó példa átragadhat és esetleg amikor én vagyok az autós az országúton, vagy a biciklis a Tagorén, akkor profitálok majd az egészből, addig pedig szimplán jó érzés, hogy nem szopattam másokat.
Tudod egyáltalán mi az a gyalog- és kerékpárút? Ez annyi szinten marhaság, hogy bele sem kezdek...
A jogszabályok értelmezése helyett (szemmel láthatólag nem az erősséged) inkább gondold végig, hogy jogos-e elvárnod, hogy a Te hobbid miatt az esetleg munkába, vagy családjukhoz haza igyekvő autósok tömege ácsorogjon/kerülgessen? Nem beszélve arról, hogy minden egyes ilyen előzési manőver felesleges baleseti kockázatot jelent. Mindezt úgy, hogy csak Neked, közpénzből kiépítettek egy külön utat... (És ne gyere még egyszer azzal, hogy csak terepjáróval járható, egy hete tekertem végig Alsóörstől Udvariig egy 30 éves Csepel országútival.)
"hogy ha van kerékpárút, akkor nem mehetsz az országúton, akár tiltja tábla akár nem."
A pontosítás kedvéért:
"szerepel a KRESZ-ben: ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek."
Ezt már átbeszéltük, sajnos nem érted, vagy nem akarod megérteni a KRESZ-t. Lelked rajta, de attól még ugyanúgy egy önző balfék vagy ha ezt csinálod. A kerékpárúton a múlt héten jártam, de semmi ilyesmit nem tapasztaltam, a szabály pedig akármit mondasz azt írja elő, hogy ha van kerékpárút, akkor nem mehetsz az országúton, akár tiltja tábla akár nem.
"A Szabadságpusztára vezető bringaúton a 8-as hídja alatt hermetikus lezárás van, még gyalogosan sem lehetne elmenni, máris fel van marva a bringaút aszfaltja, nagyon frankó. Mi a francot építenek ott hogy ekkora lezárás kell és meddig fog ez tartani? Nem lehetne úgy "építkezni", hogy minimális lezárások legyenek minimális ideig?"
Az a baj, hogy az ilyen jellegű okoskodva hőbörgő megjegyzések sajnos biza előfordul, hogy arroganciát szülnek... aztán felrovod, hogy kevésbé arrogánsan is a tudtodra lehetett volna adni, holott ez a Te alap hozzászólásodra is igaz: Srácok kerítésbe ütköztem, mi épül ott? De nem, te egyből francolsz és okoskodsz, hogy a szakemberek rosszul csinálják azt, amiről igazából még nem is tudod, hogy micsoda.
Gondolkozz el ezen, lehet, hogy legközelebb megspórolsz magadnak egy-két fölös kört.
Arra utaltam, hogy a biciklisek ugyanezt csinálják az autóutakon, pl a 71esen... ott a kerékparút, de neki az derogál, mert hat mégsem túrista hanem biza sportoló... aztan az autósok meg kerülgethetik. De ugyanez a gyalogos a Tagore sétényon, aki a kerékpárúton andalog. Vagy az autós, aki bent felejti magát a belső sávban... alapvetően az a baj, hogy mindenki azzal van elfoglalva, hogy neki mi jár és senki sem törődik a másikkal. Empátia kéne na :)
Hát, nem tom. Azt gondolom, bicikliút - elsősorban - a bicikliseké. Nem a kutyasétáltatókocogóbabakocsizó népeké. De, lehet, h tévedek, és ez egy túl arrogáns vélemény....
Sziasztok, nem Veszprém, de majdnem: Balaton kör, bringa. Szeptember közepe. Tudtok jó szállást 11-12 főre? Fonyód környéke es aztán Badacsony magassága, 1-1 éjszaka. NER-es ne legyen, akkor inkább a nyeregben megoljuk:)
A hetek óta tartó kommunikációban nem olvastam, mással voltam elfoglalva, és tegnap ott álltam a kerítésnél értetlenkedve, azon a bringaúton, ami a kedvencem volt, még nincs egy éve, hogy átadták végig. Hogy pont ott kellett elkezdeni-szétszedni-lezárni, nem tudom, de nálunk a lezárás minden építkezésen elsődleges, minél nagyobb és minél hosszabban (ld. pl. M0-on mi megy...). Almádi felé teljesen más út megy (ráadásul egyre rosszabb az állapota, gyökerek felnyomták...), nem alternatíva. Ugye ott a Pápai út (alig járok rajta), azt is mikor barmolták szét és mikor lesz majd újra normális? (Dózsa-városiak véleményét ismerem).
Az alternatív útvonal az az, hogy menj másfelé. Kiépítve nincs és nem is lesz semmi. Azért lássuk be, hogy ez nem egy piti munka, tehát vélhetően nem két napig tart és azt is, hogy az egész egy nagy munkaterület, amin kissé nehézkes lenne megoldani a civilek keresztüljárását... már munkavédelmileg. Nem beszélve arról, hogy ismerve a biciklisek öntudatos és széles látókörű társadalmát, ha az én munkaterületem lenne, akkor még a közelébe sem engedném őket, nem hogy bárhol is keresztezzék azt...
Egy munka kapcsán szokták mondani, hogy a gyors, olcsó és jó paraméterek közül mindig csak valamelyik kettő teljesül egyszerre. Hát, ez nem lesz gyors, szerintem olcsó se :) , viszont akkor legalább jó lesz! :)
Igazad van, bocsi, de erről már hetek óta van kommunikáció, ha másban nem, a heti városi harsonában lehet olvasni. Ez olyan fura, és fárasztó is egyben, hogy egy ilyen piti, és egyébként ismert, és egyébként evidens ügyben valaki utólag értetlenkedik. Utat épitenek, útban van, elbontják, majd újra megépül. Ennyi. Addig meg kényelmetlenség, de sose legyen nagyobb probléma ebben a városban. Amig nem volt ott bicikliút, addig volt valahogy az élet.
"A projekt két szakaszban valósul meg: a Litéri és a Budapesti csomópont közötti szakasz várhatóan 2021 decemberére készül el, a Füredi csomópontig tartó folytatás kivitelezési munkái a tervek szerint 2023 elejéig tartanak majd."
Nem lehet, barátkozz meg a helyzettel. Ha még nem tűnt volna fel, pár hete autóutat épitenek azon a nyomvonalon, én speciel nem szivesen futnék össze egy lánctalpas exkavátorral a bicikliúton. Érdekes, más fórumon is olvastam, hogy ez mekkora probléma, most hogy nem lehet arra biciklivel menni... Hát pont úgy, mint kb. három évvel ezelőttig - sehogy. Majd egyszer megint, addig lehet menni másfelé. World's first problem.
A Szabadságpusztára vezető bringaúton a 8-as hídja alatt hermetikus lezárás van, még gyalogosan sem lehetne elmenni, máris fel van marva a bringaút aszfaltja, nagyon frankó. Mi a francot építenek ott hogy ekkora lezárás kell és meddig fog ez tartani? Nem lehetne úgy "építkezni", hogy minimális lezárások legyenek minimális ideig?