Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

club1 Creative Commons License 2011.08.18 0 0 2796

Akkor vagy a fordulatszám mérőd, vagy a kilométerórád rossz. 4 kerekes dízelnél 3000 fölött vagy 130-nál...

Előzmény: aaapapamaci (2794)
nasika Creative Commons License 2011.08.18 0 0 2795

őőő....

A németországi autópályáknak a brugantti ss jobban megfelel ;)

lekalap a Duster előtt.!!!

Előzmény: club1 (2793)
aaapapamaci Creative Commons License 2011.08.18 0 0 2794

3000 körül.

Előzmény: club1 (2793)
club1 Creative Commons License 2011.08.18 0 0 2793

És 140-es utazón mennyit pörgött az a szerencsétlen dieselmotor?

Előzmény: aaapapamaci (2792)
aaapapamaci Creative Commons License 2011.08.17 0 0 2792

Németországi úton vagyunk túl.  Az autóban,most már, 4500 km. van.  Bécsig, még járatós volt, de onnantól nyélgáz.  Négy, kb. 100kg-os ember, csomagokkal.  140-es utazó, alkalmanként 160.  Nagyon meg vagyok vele elégedve.  Én automata üzemmódban használom.  Volt ugyan egy pár km-es zivatar, de nem avatkozott be egyszer sem az elektronika.  Valóban a lapát lehetne hosszabb.  Az e-szervó, még mindíg hangos.

Kiefer Creative Commons License 2011.08.16 0 0 2791

Fontos!

Ha valaki új alufelnit kíván vásárolni a dusira, a személyautó felniből középen 10 mm-a tehermentesítőből ki kell esztergálni.

fagy53 Creative Commons License 2011.08.16 0 0 2790

Üdv!

Csak esztétika, 4x4 fekete, 4x2 szürke. Valahol olvastam és ez egyelőre igaznak bizonyult, hogy a hajtásmód függvényében csinálták ezt, ami éppenolyan értelmetlen mint az összes többi hasonló megnyilvánulása a gyártónak.

Miért nem kapcsolható az ASR a 4x2-nél, amikor éppen ez segítene a csúszós talajon annak az autónak, amelyiknek nem segít hátulról tolni senki, ha megpörög az eleje?

Miért a 110 lovas dízelhez lehetett idáig ESP-t rendelni, a benzines elé nem ugorhat semmi?

Előzmény: FECO4444 (2789)
FECO4444 Creative Commons License 2011.08.16 0 0 2789

Sziasztok,

 

Én csak most veszem észre hogy létezik szürke meg fekete alapú lámpa. Az enyém szürke (4x2 dCi Arctic). Gondolom ez csak "disign" eltérés, funkcionálisan nincs különbség a két típusú lámpa közt. Vagy van más eltérés is?

Előzmény: julius65 (2788)
julius65 Creative Commons License 2011.08.15 0 0 2788

Szia!

 

Mondjuk a lámpa nem volt választás kérdése, az eladó mondta, hogy ez ilyen fekete alapon lámpa ennél a felszereltségnél. Ha nem ilyen akkor is ezt választjuk, ezen nem múlt a dolog. Persze tetszik, nem baj, hogy ilyen.

Előzmény: csibizolee (2783)
cs!rke Creative Commons License 2011.08.15 0 0 2787

:D:D:D

Előzmény: Szerzet (2785)
fagy53 Creative Commons License 2011.08.15 0 0 2786

A tied is 4x4!

Előzmény: Szerzet (2784)
Szerzet Creative Commons License 2011.08.15 0 0 2785
Őszintén szólva eddig irigykedtem a fekete lámpásokra, de most, hogy tudom, hogy nekem is ilyen van, már a másik tetszik. Ilyen ez.
Szerzet Creative Commons License 2011.08.15 0 0 2784
Most nézem, hogy az én lámpám is fekete, eddig fel se tűnt. 1.6 Arctic
csibizolee Creative Commons License 2011.08.15 0 0 2783

Sziasztok!

 

Nem tudom kinél hogy ment ez a lámpa kérdés, de nálunk külön mondta az eladó és látható volt a kiállított mondelek felszereltségénél is a különbség. Ráadásul akkor nekik pont három különböző felszereltségű autójuk volt (Győrben). Ezt a lámpakérdést is csak azért tudom, mert külön szólt róla az eladó hogy nem a sima lámpabelső lesz hanem a fekete színű (igazából nem füstös hanem tiszta fekete a belseje-persze kinek mi).

Mondjuk az a biztos ha egyszerűen rákérdezel, mert mi még múlt évben vettük az autót az elsők közt. Akkor még ez volt, ráadásul a feleségemnek lett véve és ő mindenen vacilált, végül mindent beletetettünk:)

 

Üdv: csibizolee

Előzmény: julius65 (2782)
julius65 Creative Commons License 2011.08.14 0 0 2782

Szia!

 

A miénk fehér arctic és füstös az első lámpa.

Előzmény: cs!rke (2779)
csibizolee Creative Commons License 2011.08.14 0 0 2781

Exception felszereltségnél lesz a lámpa sötétített, mi ezért kértünk anno metálfeketét, mert jól nézett ki a sötétített lámpával:)

Előzmény: cs!rke (2779)
fagy53 Creative Commons License 2011.08.14 0 0 2780

4x4, de azt nem tudom, hogy függ-e a felszereltségtől.

Előzmény: cs!rke (2779)
cs!rke Creative Commons License 2011.08.14 0 0 2779

Milyen felszereltséghez jár ez a sötétített lámpa?

Előzmény: Törölt nick (2778)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.13 0 0 2778

Három hetes az új autóm (4x4 D). Egy németországi kirándulás után vagyunk, 3500 km van benne. 2000 km-ig az ajánlott max 2500 fordulatig használtam (na jó, ha kellett felment 3000-ig), de utána normál használat következett. Gond nélkül ment folyamatosan 130-140 km-el, rövidebb szakaszokon 150 fölé is szépen gyorsult. Várakozáson felüli a teljesítménye. A fogyasztása 2200 km-es távon átlagosan 6,8 l volt számítás szerint, az autó 6,7 l-nek számolta ezt az értéket. Rengeteg esőt kaptunk, ezért kellett rendesen használni az ablaktörlőt. Nem voltam elégedett az előttem lévő lapát működésével, ezért az 50 cm-es helyett feltettem egy 60 cm-es ablaktörlőt a bal oldalra. Tökéletesen működik, és megjavult a kilátás is.

Két képet mellékelek, az egyik egy parkolóban készült, mellettünk egy csomó SUV, a másikon az elődjével látható, az biztosan írígykedne a Duster fogyasztásán.

 

 

Üdv. mindenkinek

 

 

                  

cs!rke Creative Commons License 2011.08.13 0 0 2777

Ha jobban megnézed, akkor látszik, hogy a 30ekm-es periódus csak olajellenőrzős verzióknál van csak feltüntetve. Ha az olaj minősége alapján úgy ítéli meg a rendszer, hogy korábban kéne, azt jelezni fogja.

 

Előzmény: 4str (2775)
fagy53 Creative Commons License 2011.08.13 0 0 2776

Jól láttam az árlistában, hogy az ESP/ASR nincs LE-höz, azaz a dízel verzióhoz kötve? Ennek alapján lehet rendelni a benzineshez is Arctic felszereltségtől felfelé....ha ez igaz, nemhiába írkáltunk ennyit róla!

Én a benzines 4x4-et így rendeltem meg, mondván, hogy hátha nyárra már így is lehet kapni és egy hónapot csúszik most az autó, holott sokan megkapták már az akkori megrendeléseket, lehet, hogy mégis lesz belőle valami? Na, kíváncsi leszek!

4str Creative Commons License 2011.08.13 0 0 2775

Jól teszed! Mikor kb. 6 éve bejött a Nissanoknál/Renaultoknál ez a 30000-es szervízciklus, a régi szerelők csóválták a fejüket és azt mondták, legalább az első ciklust meg kell felezni, nem szabad egyből 30 ezret menni, akármit mond is a gyár, és akármilyen drága olajat is használunk.

 

Aki sokat megy terepen, a nagy por, magasabb motorhelés/fordulatszám és rosszabb hűtés stb. miatt feltétlenül "feleznie" kell a szervízcilkust. Azt is érdemes volna megnézni, hogy ez egyébként nem garancia feltétel-e...

Előzmény: Törölt nick (2774)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.13 0 0 2774

Nekem a következőt mondták, találkozunk 2 év vagy 30 ezer kilóméter múlva. Nem beszéltek közbenső karbantartásról. Ettől függetlenül 15 ezer kilóméternél kap egy olajcserét. 14 ezernél tartok.

Előzmény: club1 (2770)
cs!rke Creative Commons License 2011.08.13 0 0 2773

Ez így van.

Mivel gyakorlatilag 12 éve vállalkozó vagyok, ezekkel már szembesültem én is.

Viszont ez alatt az idő alatt mást is tanultam! ;)

Szóval szeretnék ügyfélbarát műhelyt.

Előzmény: club1 (2772)
club1 Creative Commons License 2011.08.13 0 0 2772

Szép amit leírsz, de egy kis adalék a magyar valósághoz: Minden vállalkozóként szolgáltatással keresett 125 Ft-ból (bruttó) a végére magadra és a családodra kb. 30 Ft marad. Az összes többit elviszi állambácsi és az önkormányzat (jobb esetben elmegy valami költségre). Apósom autószerelő, egy adott (itt off/olasz) márkához a kiolvasófej kit és a hozzá való szoftver (egy év frissítéssel) 800.000 Ft-ba került. A következő évtől a szoftver frissítése már "csak" évi 170.000 Ft. Ha csak hetente 10 autó kerül ki a kezei közül, azokra ugye csak a szoftver költsége így 1600 Ft/autó, és ugye még meg is akarsz élni (esetleg valakit eltartani). Szóval elsőre jól hangzik amit írsz, de teljesen legálisan és ügyfélbarát módon tevékenykedve ebben az országban az embernek felkopik az álla...

Előzmény: cs!rke (2771)
cs!rke Creative Commons License 2011.08.13 0 0 2771

Dolgoztam márkaszervizben (VW), és azóta sosem járt szervizben egyik autóm sem. Nem azért, mert nem bízom bennük, vagy rossz munkát végeznének (szóval ebbe nem mennék bele), hanem azért mert látom, hogy nem ér annyit, mint amennyit kérnek érte (azt is megértem, hogy fenn kell tartani a hatalmas 'apparátust', csak ne az én pénzemből ;)).

Mondjuk nekem könnyű, mert van műhely, csápos, szerszámok, stb., ami kell a karbantartáshoz, javításhoz, de igazából egy kötelező szervizhez nem kell nagy kunszt. Szélsőséges esetben egy kisszerviz (olajcsere, szűrők cseréje, stb.) megejthető az út szélén, padkára felállva is (tudom, mert csináltam :D).

A kérdéses dologok: garancia hogy marad meg, illetve a mániám a hibatároló kiolvasása! Olyan hibák is lehetnek benne, amit egyébként a sofőr/tulaj észre sem vesz, de esetleg egy kezdődő probléma megelőzhető miatta.

A másik dolog: a márkaszervizeknek, ha lelkiismeretesek, akkor egy, az adott szervizhez (kisszerviz=olajcserés, nagyszerviz=pl. vezérműszíjcserés) kiadott lista alapján kell, hogy ellenőrizzék az autót. Ez kisszerviz esetén is egy A4-es lap teleírva teendőkkel. Vannak benne banális dolgok is (pl. ablakmosó szintellenőrzés, keréklégnyomásellenőrzés, izzók ellenőrzése, stb.), de érdemes megszerezni ezt. Szerintem az itt lévő emberek valahol értik, hogy mire gondolok, amikor azt mondom, hogy egy új autó esetén szinte jól esik az ilyen 'túlzó' gondoskodás, akár márkaszerviz csinálja, akár márkafüggetlen, akár mi magunk otthon.

 

Az elvakultságban odáig jutottam, hogy szerviz nyitásán gondolkodom. Olyan költséghatékony, márkafüggetlen szervizen, aminek azért vannak olyan 'extra' szolgáltatásai, mint saját szervizkönyv az autóhoz, függetlenül az életkorától. Szerintem pl. egy I-es Golf is megérdemli a karbantartást, és tudom magamról (pláne, ha az embernek több autója is van), hogy elég nehéz fejbentartani a kmóraállásokat, meg hogy mit mikor végeztek el az autón. Mindezt valami értelmes áron, és szinvonalon.

club1 Creative Commons License 2011.08.13 0 0 2770

Én két hete vettem át az autómat (4x2 dCi). Kaptam karbantartási füzetet. Ebben a következők állnak:

Benzin- és E85 bioetanol üzemű modellek: 15.000 km vagy 1 év

Duster 4x2 gépkocsik részecskeszűrő nélküli dízel modelljei: 20.000 km vagy 2 év

Duster 4x4 gépkocsik részecskeszűrő nélküli dízel modelljei: 20.000 km vagy 2 év de itt van úgyn. közbenső karbantartás: 10.000 km vagy 1 év.

Duster 4x2 gépkocsik részecskeszűrős és olajellenőrzős dízel modelljei: 30.000 km vagy 2 év

Duster 4x4 gépkocsik részecskeszűrős és olajellenőrzős dízel modelljei: 30.000 km vagy 2 év de itt van úgyn. közbenső karbantartás: 15.000 km vagy 1 év.

 

Előzmény: laki71 (2765)
laki71 Creative Commons License 2011.08.13 0 0 2769

Megnéztem a korábbi hozzászólást. Sajnos én is erre a problémára gondoltam. Tud valaki Budapesten megbízható, korrekt, pecsételős olajcsere lehetőséget?

Laki71 

Előzmény: Törölt nick (2766)
laki71 Creative Commons License 2011.08.13 0 0 2768

Én a XVII. kerületben vettem.

Laki71

4str Creative Commons License 2011.08.13 0 0 2767

Bár az Ugricsékról (konkrétan pár személyről) nekem sincs túl jó véleményem, de a Heikót személyesen és régóta ismerem, és kizártnak tartom, hogy hazudott volna a szervízkönyvvel kapcsolatban. Ezt igazolja az is, ha laki71 sem kapott, és nem az Albánál vette a kocsit.

Előzmény: Törölt nick (2766)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!