Németországi úton vagyunk túl. Az autóban,most már, 4500 km. van. Bécsig, még járatós volt, de onnantól nyélgáz. Négy, kb. 100kg-os ember, csomagokkal. 140-es utazó, alkalmanként 160. Nagyon meg vagyok vele elégedve. Én automata üzemmódban használom. Volt ugyan egy pár km-es zivatar, de nem avatkozott be egyszer sem az elektronika. Valóban a lapát lehetne hosszabb. Az e-szervó, még mindíg hangos.
Csak esztétika, 4x4 fekete, 4x2 szürke. Valahol olvastam és ez egyelőre igaznak bizonyult, hogy a hajtásmód függvényében csinálták ezt, ami éppenolyan értelmetlen mint az összes többi hasonló megnyilvánulása a gyártónak.
Miért nem kapcsolható az ASR a 4x2-nél, amikor éppen ez segítene a csúszós talajon annak az autónak, amelyiknek nem segít hátulról tolni senki, ha megpörög az eleje?
Miért a 110 lovas dízelhez lehetett idáig ESP-t rendelni, a benzines elé nem ugorhat semmi?
Én csak most veszem észre hogy létezik szürke meg fekete alapú lámpa. Az enyém szürke (4x2 dCi Arctic). Gondolom ez csak "disign" eltérés, funkcionálisan nincs különbség a két típusú lámpa közt. Vagy van más eltérés is?
Mondjuk a lámpa nem volt választás kérdése, az eladó mondta, hogy ez ilyen fekete alapon lámpa ennél a felszereltségnél. Ha nem ilyen akkor is ezt választjuk, ezen nem múlt a dolog. Persze tetszik, nem baj, hogy ilyen.
Nem tudom kinél hogy ment ez a lámpa kérdés, de nálunk külön mondta az eladó és látható volt a kiállított mondelek felszereltségénél is a különbség. Ráadásul akkor nekik pont három különböző felszereltségű autójuk volt (Győrben). Ezt a lámpakérdést is csak azért tudom, mert külön szólt róla az eladó hogy nem a sima lámpabelső lesz hanem a fekete színű (igazából nem füstös hanem tiszta fekete a belseje-persze kinek mi).
Mondjuk az a biztos ha egyszerűen rákérdezel, mert mi még múlt évben vettük az autót az elsők közt. Akkor még ez volt, ráadásul a feleségemnek lett véve és ő mindenen vacilált, végül mindent beletetettünk:)
Három hetes az új autóm (4x4 D). Egy németországi kirándulás után vagyunk, 3500 km van benne. 2000 km-ig az ajánlott max 2500 fordulatig használtam (na jó, ha kellett felment 3000-ig), de utána normál használat következett. Gond nélkül ment folyamatosan 130-140 km-el, rövidebb szakaszokon 150 fölé is szépen gyorsult. Várakozáson felüli a teljesítménye. A fogyasztása 2200 km-es távon átlagosan 6,8 l volt számítás szerint, az autó 6,7 l-nek számolta ezt az értéket. Rengeteg esőt kaptunk, ezért kellett rendesen használni az ablaktörlőt. Nem voltam elégedett az előttem lévő lapát működésével, ezért az 50 cm-es helyett feltettem egy 60 cm-es ablaktörlőt a bal oldalra. Tökéletesen működik, és megjavult a kilátás is.
Két képet mellékelek, az egyik egy parkolóban készült, mellettünk egy csomó SUV, a másikon az elődjével látható, az biztosan írígykedne a Duster fogyasztásán.
Ha jobban megnézed, akkor látszik, hogy a 30ekm-es periódus csak olajellenőrzős verzióknál van csak feltüntetve. Ha az olaj minősége alapján úgy ítéli meg a rendszer, hogy korábban kéne, azt jelezni fogja.
Jól láttam az árlistában, hogy az ESP/ASR nincs LE-höz, azaz a dízel verzióhoz kötve? Ennek alapján lehet rendelni a benzineshez is Arctic felszereltségtől felfelé....ha ez igaz, nemhiába írkáltunk ennyit róla!
Én a benzines 4x4-et így rendeltem meg, mondván, hogy hátha nyárra már így is lehet kapni és egy hónapot csúszik most az autó, holott sokan megkapták már az akkori megrendeléseket, lehet, hogy mégis lesz belőle valami? Na, kíváncsi leszek!
Jól teszed! Mikor kb. 6 éve bejött a Nissanoknál/Renaultoknál ez a 30000-es szervízciklus, a régi szerelők csóválták a fejüket és azt mondták, legalább az első ciklust meg kell felezni, nem szabad egyből 30 ezret menni, akármit mond is a gyár, és akármilyen drága olajat is használunk.
Aki sokat megy terepen, a nagy por, magasabb motorhelés/fordulatszám és rosszabb hűtés stb. miatt feltétlenül "feleznie" kell a szervízcilkust. Azt is érdemes volna megnézni, hogy ez egyébként nem garancia feltétel-e...
Nekem a következőt mondták, találkozunk 2 év vagy 30 ezer kilóméter múlva. Nem beszéltek közbenső karbantartásról. Ettől függetlenül 15 ezer kilóméternél kap egy olajcserét. 14 ezernél tartok.
Szép amit leírsz, de egy kis adalék a magyar valósághoz: Minden vállalkozóként szolgáltatással keresett 125 Ft-ból (bruttó) a végére magadra és a családodra kb. 30 Ft marad. Az összes többit elviszi állambácsi és az önkormányzat (jobb esetben elmegy valami költségre). Apósom autószerelő, egy adott (itt off/olasz) márkához a kiolvasófej kit és a hozzá való szoftver (egy év frissítéssel) 800.000 Ft-ba került. A következő évtől a szoftver frissítése már "csak" évi 170.000 Ft. Ha csak hetente 10 autó kerül ki a kezei közül, azokra ugye csak a szoftver költsége így 1600 Ft/autó, és ugye még meg is akarsz élni (esetleg valakit eltartani). Szóval elsőre jól hangzik amit írsz, de teljesen legálisan és ügyfélbarát módon tevékenykedve ebben az országban az embernek felkopik az álla...
Dolgoztam márkaszervizben (VW), és azóta sosem járt szervizben egyik autóm sem. Nem azért, mert nem bízom bennük, vagy rossz munkát végeznének (szóval ebbe nem mennék bele), hanem azért mert látom, hogy nem ér annyit, mint amennyit kérnek érte (azt is megértem, hogy fenn kell tartani a hatalmas 'apparátust', csak ne az én pénzemből ;)).
Mondjuk nekem könnyű, mert van műhely, csápos, szerszámok, stb., ami kell a karbantartáshoz, javításhoz, de igazából egy kötelező szervizhez nem kell nagy kunszt. Szélsőséges esetben egy kisszerviz (olajcsere, szűrők cseréje, stb.) megejthető az út szélén, padkára felállva is (tudom, mert csináltam :D).
A kérdéses dologok: garancia hogy marad meg, illetve a mániám a hibatároló kiolvasása! Olyan hibák is lehetnek benne, amit egyébként a sofőr/tulaj észre sem vesz, de esetleg egy kezdődő probléma megelőzhető miatta.
A másik dolog: a márkaszervizeknek, ha lelkiismeretesek, akkor egy, az adott szervizhez (kisszerviz=olajcserés, nagyszerviz=pl. vezérműszíjcserés) kiadott lista alapján kell, hogy ellenőrizzék az autót. Ez kisszerviz esetén is egy A4-es lap teleírva teendőkkel. Vannak benne banális dolgok is (pl. ablakmosó szintellenőrzés, keréklégnyomásellenőrzés, izzók ellenőrzése, stb.), de érdemes megszerezni ezt. Szerintem az itt lévő emberek valahol értik, hogy mire gondolok, amikor azt mondom, hogy egy új autó esetén szinte jól esik az ilyen 'túlzó' gondoskodás, akár márkaszerviz csinálja, akár márkafüggetlen, akár mi magunk otthon.
Az elvakultságban odáig jutottam, hogy szerviz nyitásán gondolkodom. Olyan költséghatékony, márkafüggetlen szervizen, aminek azért vannak olyan 'extra' szolgáltatásai, mint saját szervizkönyv az autóhoz, függetlenül az életkorától. Szerintem pl. egy I-es Golf is megérdemli a karbantartást, és tudom magamról (pláne, ha az embernek több autója is van), hogy elég nehéz fejbentartani a kmóraállásokat, meg hogy mit mikor végeztek el az autón. Mindezt valami értelmes áron, és szinvonalon.
Én két hete vettem át az autómat (4x2 dCi). Kaptam karbantartási füzetet. Ebben a következők állnak:
Benzin- és E85 bioetanol üzemű modellek: 15.000 km vagy 1 év
Duster 4x2 gépkocsik részecskeszűrő nélküli dízel modelljei: 20.000 km vagy 2 év
Duster 4x4 gépkocsik részecskeszűrő nélküli dízel modelljei: 20.000 km vagy 2 év de itt van úgyn. közbenső karbantartás: 10.000 km vagy 1 év.
Duster 4x2 gépkocsik részecskeszűrős és olajellenőrzős dízel modelljei: 30.000 km vagy 2 év
Duster 4x4 gépkocsik részecskeszűrős és olajellenőrzős dízel modelljei: 30.000 km vagy 2 év de itt van úgyn. közbenső karbantartás: 15.000 km vagy 1 év.
Megnéztem a korábbi hozzászólást. Sajnos én is erre a problémára gondoltam. Tud valaki Budapesten megbízható, korrekt, pecsételős olajcsere lehetőséget?
Bár az Ugricsékról (konkrétan pár személyről) nekem sincs túl jó véleményem, de a Heikót személyesen és régóta ismerem, és kizártnak tartom, hogy hazudott volna a szervízkönyvvel kapcsolatban. Ezt igazolja az is, ha laki71 sem kapott, és nem az Albánál vette a kocsit.