Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

julius65 Creative Commons License 2011.08.21 0 0 2826

Szia!

 

Én úgy fogom fel ezt a gumit, mint egy kicsit terepesített nyári gumi. Télen, ahogy átvettük ezzel a kocsit, egyből vettünk rá télit, mert szemre ez egy nyári abroncsnak nézett ki, a méreten kívül mást nem is nézegettem rajta. Szerintem, aki sokat megy télen is, jobb ha évszaknak megfelelőt vesz. Hóban téli gumival csak igen erőteljes fékezés, gyorsítás vagy kanyadrodás közben csúszott meg, mikor kölön ezt próbálgattam. Pedig sajna nincs esp. Az biztos, hogy ez 4 kerékkel kipörgésgátló nélkül sokkal jobban elindult mint egy elsőkerékhajtású de kipörgésgátlós autó (ford, nem duster) havas úton.

Előzmény: laki71 (2821)
4str Creative Commons License 2011.08.21 0 0 2825

:)

Előzmény: knorti (2824)
knorti Creative Commons License 2011.08.21 0 0 2824

Hálás köszönet!

Előzmény: 4str (2823)
4str Creative Commons License 2011.08.21 0 0 2823

A felnyitott hátsó ajtó legmagasabb pontja pontosan 200 cm-en van.

Előzmény: knorti (2819)
4str Creative Commons License 2011.08.21 0 0 2822

Szerintem a kerékdobok gyári védelme elégséges, azzal nem kell foglalkozni. A probléma az alvázzal és üregekkel van.

A másik, ha a dieselnek drágább a szervíze, akkor még később térül meg a magasabb vételár, mivel még ezt is le kell dolgoznia a kisebb fogyasztással.

Előzmény: fagy53 (2820)
laki71 Creative Commons License 2011.08.21 0 0 2821

Sziasztok!

Az én gumim: Continental M+S. Már írtatok róla: elvileg "hópehely a hegyen" röviditást jelent, azaz használható télen. Viszont a következő cikket találtam:

http://www.conti-online.com/generator/www/hu/hu/continental/automobile/themes/news/download/pr39-021209-ms-label-hu.pdf

A cikket a continental jegyzi és csúnyákat ír a M+S gumik téli használatáról. A cikkből nem jön teljesen vissza, hogy ő csak a márkatársainál lévő M+S jelzéssel ellátott gumikat szapulja, vagy a sajátját azért ajánlja téli használatra is.

Laki

Előzmény: fagy53 (2802)
fagy53 Creative Commons License 2011.08.21 0 0 2820

Kösz a leírást amit sokszempontból is hasznos volt elolvasni. Nekem az utólagos alváz és üregvédelemmel lenn egy kis problémám. Az alváz. közelebbről a kerékdobok esetében kérdés, hogy a gyári védelemre felvitt utólagos védelem nem növeli-e meg annyira a védőanyag tömegét, hogy az egy idő után leválik a lemezről és így beindít egy korróziós folyamatot. Éppen a terepre jellemző kőfelverődések miatt nem tanácsosabb-e inkább a Werling féle rendszert választani?

A másik, a 100ezres megtérülés a dízel vs. benzines vonatkozásában, szerintem már ezen belül is egálba kerülnek, még azonos üzemanyagárak esetén is, és számolva a dízel drágább szervizelési költségét.

Előzmény: 4str (2816)
knorti Creative Commons License 2011.08.20 0 0 2819

Sziasztok Duster-esek!

Meg tudná nekem valaki mérni, hogy kinyitott állapotban milyen magas csomagtartó?

 

Üdv

knorti

 

nasika Creative Commons License 2011.08.20 0 0 2818

Sziasztok

Érdemes lefűrészelni az imbuszkulcsokat ,ne legyen kéznél a

tol és vaj úrnak zár nincs hozzá de szerintem lehetne bele tenni.

A Thule nagyon hasonlít , talán még beszállító is a rinyonál.

nekem még meg van , nem próbálkoztak leszerelni.

Előzmény: Órarugópattanó (2817)
Órarugópattanó Creative Commons License 2011.08.20 0 0 2817

Nekem ilyen van. Egyszerű fel és leszerelni, nem zárható, ami oldja, tartozéka is egyben . Imbuszkulcs. Szépnek szép, jónak jó, de nincs mihez hasonlítani.

Előzmény: Red-G (2815)
4str Creative Commons License 2011.08.20 0 0 2816

Egy állami erdőgazdaságnál dolgozom, és a tulajdonosi jogokat gyakorló bank felkért bennünket, és még 3 másik céget augusztusban, a Duster tesztelésére, mert, ha beválik, ezt  a típust „rendszeresítenék” a cégcsoportnál. Az Artic felszereltségű  dci 4X4-es kocsit mi is egy hétre kaptuk meg, ez alatt kellett górcső alá vennünk. Tematikusan számolok be a tapasztalatainkról:

 

Futómű: egy autó legfontosabb része, és a Duster  talán éppen ebben a legjobb.  Sikerült az arany középutat eltalálni a jó úttartás,  és a rugózási kényelem között. A kocsi nem ráz, nem pattog, de nem  is bólogat, vagy leng feleslegesen. A keresztirányi billegés időnként viszont zavaró. Az alsóbbrendű utak hepe-hupáin,  vagy pl.  az M3-as autópálya  toldásain a kocsi néha hirtelen balról jobbra megdől, ez kicsit ijesztő érzés. A viszonylag rövid tengelytáv nagyon előnyös terepen, még sincs az egyenes futás kárra.  A kocsi a gyári Continental gumikkal enyhén alulkormányzott. A hasmagasság megfelelő, pár további védelmi eszköz viszont nem ártana. (Lökhárító alatti műanyag rács, kipufogó dob, oldalsó védelem stb.) A padlólemez nem korrózióvédett.

 

Motor és váltó: szintén  telitalálat, ehhez a karosszériához ez a motor passzol. Viszonylag kis fogyasztású, a terepi  és autópályán történő használattal tarkított 10000 km alatt 7,4 literes átlagfogyasztást produkált. Kedvező a menetdinamika, és rendkívül rugalmas a dci, tág fordulatszám tartományokban használható kapcsolgatás nélkül. Az 1. fokozat rendkívül rövid, emellett a 2. és 3. is rövidebb a megszokottnál.  A kocsival 6.-ban is jól lehet előzni, azonban a hirtelen gázadásra a motor kis fáziskéséssel reagál.

 

Karosszéria: a formaterv modern és egyedi, a kocsi fizikai méretei belülről is jól érzékelhetők. A speciális küszöbléc összesározza ugyan a nadrágot kiszállásnál, de jól megvédi a kocsit a felcsapódó ágaktól. A légellenállás viszonylag magas, jól érezhetően fékezi az autót 120 km-es sebesség felett, emellett komoly zajt okoz az utastérben, emellett az ablakok sem zárnak tökéletesen, ami tovább fokozza a szélzajt. A karosszéria elemek sem rendelkeznek üregvédelemmel, pl. az ajtók is csak festettek belülről. A rendszámtábla rögzítése nem megfelelő, egy egyszerű lemezcsavar nem áll meg tartósan egy 0,8-as lemezben, ha terepjáróról van szó.

 

Utastér:  jó tartású, kényelmes ülések - 4 felnőtt számára. A belső tér és a csomagtartó nagyjából egy alsó-közép kategóriás személygépkocsiénak felel meg. A műszerfal egyszerű, a szellőzőrendszer tekerőkapcsolói a behajlás miatt rosszul áttekinthető.  A középkonzol bronzszínű berakása – a kesudió színű kocsi kivételével - szerintem nem illik az autóhoz. A tükörállító gomb nehezen hozzáférhető helyen található, emellett  a fényszórómagasság állítás is nehézkes. Kevés a rakodóhely, különösen a kartámasz és a hátsó ajtózseb hiányzik. A kormány még a bőrborítással is vékony, furcsa az ablakemelők középkonzolra helyezése (látszik, hogy eredetileg az ajtókba tervezték). A rádió érzékenysége nem megfelelő, hangminősége – főleg CD-ről – nagyon jó. A hangszínszabályzón nem szabad a mélyhangokat kiemelni, mert a hangszórók nincsenek összhangban a rádió teljesítményével, a tesztautó jobb hátsó hangszója már zörgött… A hangminőség főleg nagy sebességnél rossz, és elhalkuló, mert a magashangokat a szélzaj, a mélyhangokat  a motorzúgás nyomja el.

 

Terepi viselkedés: a tesztautón lévő nyári terepgumi  (Continental Cross Contact) meglepően jól szerepelt. Amikor a mocsárban a kocsi kétkerék hajtással már leült, 4X4-be kapcsolva könnyedén kimászott. A nagy fordulatszámot kerülni kell, de az ESP is hatékonyan együtt dolgozik a 4X4-es rendszerrel. Érdekes volt, hogy amikor már leért a kocsi hasa, a bakhátakat mégsem lehetett belülről érzékelni, de a növényzet kopogását feltűnően. A hűtő alsó műanyag védőrácsa nem elégséges, emellett valamilyen alsó védőcső sem ártana, ami a növényzetet elfekteteti, és nem a lökhárító kapná az ütést, karcolást.  A hasmagasság megközelíti a pickupokét, azonban sérülékenysége miatt a tuskókkal, kiálló kövekkel nagyon kell vigyázni.

 

Összességében: hivalkodástól mentes, funkcionális, jól vezethető, kiváló ár-érték arányú, kényelmes jármű, mely némi odafigyeléssel terepen is bevethető.  A 4X4-es lehetőséget mindenki saját belátása és igényei szerint válassza, viszont a dci motor szinte kötelező opció, a nagy nyomaték, az alacsonyabb fogyasztással ideális a Dusterhez, és 100000 km után „meg is hozza” az árát, ugyanígy az ESP is melegen ajánlott biztonsági felszerelés. Az autó utólagos alváz. és üregvédelméről mindenképpen gondoskodni kell.

Red-G Creative Commons License 2011.08.20 0 0 2815

Sziasztok!

Valakinek van, esetleg vett gyári keresztrudat a tetősínhez? Milyen minőségű, zárható-e? Érdemes megvenni? Nekem 28990-et mondtak a szalonba, vagy vegyek kicsit többért Thule-t.

julius65 Creative Commons License 2011.08.20 0 0 2814

Szia!

 

Na pedig már terveztem, hogy ki lesz ott még tőlünk dusterrel. Kár, de csak így tudunk indulni.

Mindenesetre köszi, így biztosan tudom, hogy ez bőven menni fog a kocsinak.

Jó utat Nektek is!

Előzmény: GToni (2813)
GToni Creative Commons License 2011.08.20 0 0 2813

Akkor nem futunk össze. Én pénteken leszek ott. Az úttal nem lesz bajod bárhonnét is mész. Igazából a 4x4 sem kellene. A legrosszabb rész Aklos és az Úz völgy között van. Jó utat!

Előzmény: julius65 (2812)
julius65 Creative Commons License 2011.08.20 0 0 2812

Szia!

 

Jövő szombaton hajnalban indulunk, de a megemlékezések miatt megyünk mi is.

Előzmény: GToni (2803)
nasika Creative Commons License 2011.08.20 0 0 2811

Szia

ne haragudj a nyélgázért , nekem nagyon tetszik .

 Hasonló Dusterem van szürke  március óta , még csak cirógatom a gázpedált.

2000 km után járok , előzésnél mentem néha 3000 -ig.

Egyre jobban érezni ,hogy van ereje, lehet ez programozás?

Nagyon meg vagyok elégedve, milyen lesz ha megkapja remélem

az 1.6 dízel motort atyaég?!!! Akkoraztán "nyélgáz!"

Mindenkinek öröteli eggyütlétett kívánok. ;)

Előzmény: aaapapamaci (2809)
FECO4444 Creative Commons License 2011.08.19 0 0 2810

Sziasztok,

 

Ezt azért rakták be (állítólag a Logan-nál nem volt) hogy hangtompító legyen. Valaki írta a román fórumon hogy bement a szervízbe, leszedték és raktak helyette egy ugyanolyat. :-)

 

Annyi sok szabadidőm nincs hogy ilyesmire pazaroljam.

Előzmény: Órarugópattanó (2808)
aaapapamaci Creative Commons License 2011.08.19 0 0 2809

Megmondom őszintén: nem ez volt a legfontosabb az utazásom során,hogy mennyit forog 140-nél. Nem hiszem,hogy ez most olyan gáz. Lehet,hogy nem 3000 volt! Kérdeztél valamit, próbáltam valamit mondani.Belátom, hiba volt!

Viszont a véleményem, hogy ez egy jó kis autó, mit sem változott. Tette a dolgát, ami az volt,hogy elvigyen a-ból, b-be, "nyélgázon"

Előzmény: club1 (2796)
Órarugópattanó Creative Commons License 2011.08.19 0 0 2808

Volt ilyen a Megane-ban is, biztos van valami szerepe. Nekem is kijött, szépen óvatosan visszagyömöszöltem. A műszerfallal érintkező része ragasztós.

Előzmény: FECO4444 (2806)
club1 Creative Commons License 2011.08.19 0 0 2807

Én kiszedtem. Az anyag minőségéből és a ragasztás módjából ítélve ugyanis összeszerelési segédanyagként azonosítottam, amit elfelejtettek kiszedni nullrevíziókor.

Előzmény: FECO4444 (2806)
FECO4444 Creative Commons License 2011.08.19 0 0 2806

Sziasztok,

 

A szélvédő és a műszerfal közötti szivacs csík helyenként felvált, elmozdult a helyéről.

Valaki talált erre megoldást?

fagy53 Creative Commons License 2011.08.19 0 0 2805

Valószínű, hogy igazat mondott, ha a Nissan motorral szerelt délamerikai piacra szánt Duster-rel száguldozott....

Az 1.6-os 4x4-esnek nincs az a hosszú lejtő ahol elérhetné ezt a tempót, esetleg olyan hajlásszögnél képzelhető ez el, ami autópályán biztosan nincsen, vagy a hátszél min 70-100km/h.

Úgy látszik ez még így egyben nem jött össze neki, de nem is baj, mert cseppet sem életszerű...

Előzmény: FECO4444 (2804)
FECO4444 Creative Commons License 2011.08.19 0 0 2804

A román Duster fórumon írt egy görög fickó (az angol nyelvű topikban) hogy ő a 4x4 benzinessel ment 200 km/h-t, de nem tudta lefényképezni mert egyedül volt. Azt igérte hogy visszatér képekkel ha a haverjei is vele lesznek. Azóta (valamikor tavasszal volt ez) nem halottam felőlle.

Előzmény: 4str (2800)
GToni Creative Commons License 2011.08.19 0 0 2803

 

Csak nem a 26-ai ünnepségre jössz te is?

Előzmény: julius65 (2799)
fagy53 Creative Commons License 2011.08.19 0 0 2802

Az árlistában M+S a gumi jelölés márkától függetlenül. Ez sár és hó, azaz négyévszakos terepgumi, a Michlein is biztosan ilyen....

Nézd meg M+S szerepel-e rajta!

Előzmény: ahgoob (2801)
ahgoob Creative Commons License 2011.08.19 0 0 2801

Mitől függött, hogy melyik kocsin van Continental vagy Michellin gumi?

Egy hónapja vettem át 4x2 Arctic dieselt, azon Michellin gumik voltak.

 

Rémlik, hogy nem is olyan régen írtátok, hogya Continental gumik valóban 4 évszakosak, ezzel szemben a Michellin gumik csak nyári guminak felelnek meg.

Előzmény: 4str (2800)
4str Creative Commons License 2011.08.19 0 0 2800

Ma reggel megnéztem, igen, valami ilyesmi lehet. Ha a GPS szerint 140-nel megyek, (ilyenkor az óra nem egész 145-öt mutat) a fordulatszám 3300-3400 között van (ennél pontosabban nehéz leolvasni).

 

Kiváncsi voltam a végsebességre is. A (természetesen a német :)) autópályán, sík úton, kb 300kg terheléssel, szélcsendes időben Continental gumikkal a 4X4-es, 110 lovas dci max 172 km/h-t tud, efelett már nem gyorsul. (Szintén GPS-es mérés, az óra kb. 178-at jelez.)

 

(Tesztelésre van nálam egy hétre a gép, nemsokára részletesen beszámolok róla, mire jutottam.)

Előzmény: FECO4444 (2798)
julius65 Creative Commons License 2011.08.18 0 0 2799

Sziasztok!

Ha minden úgy alakul, lesz nemsokára egy Úz völgyi kiránulásunk Erdélyben. Állítólag oda jobb ha terepjáróval megy az ember. Nem vészes, csak eléggé hepehupás. Na kívácsi vagyok milyen lesz a Dusival.

FECO4444 Creative Commons License 2011.08.18 0 0 2798

Elméletileg:3347,680535628886. Miért is fontos ez?

Előzmény: club1 (2793)
nasika Creative Commons License 2011.08.18 0 0 2797

Bécs után valami nyélgáz dolod is közre játszott, 4x4 -es nél merre található?

A jó teljesítmény betudható ,a megfelelő diesel olajnak szerintem.

Előzmény: club1 (2796)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!