Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

MuldR Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10941
13 000 km tettem 4 honap alatt a dcibe. 90% autopalyan

130 utazot siman birja, es legkondival se megy 4,8 fole a fogyasztas.

en 120 al szoktam menni, akkor 3000 korul porog, es 4,6 ot eszik. 120 nal halkabb picit mint 130 nal

ha sietek, beallok 140 re, azt is birja, de minek?

1x mentem 150 el, mikor kocsog vw passatost kellett buntetni, mert nem allt meg elottem a stoptabblanal, es kihajtott elem, nekem meg veszfekeznem kellett :(
Előzmény: ttracer (10929)
iMre Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10940

Nem tudom eldonteni mi az oka annak, hogy egyeseknel a jelenseg letezik mar 10-20.000km-nel, masok meg vidaman mennek vele 60-70.000-nel is (azoknal is nyikorog a pedal, de meg nem rangat az auto).

Ilyen csikorgo kerek vagy lefulladas jelenseggel nem lehet biztonsagosan kozlekedni, tehat azt javallom, hogy csereljek ki a kuplungszetet. Azt hiszem hosszu meg az ut amig jovahagynak egy ekkora beavatkozast, eloszor kezdik zsirozni a pedalt, kabelt, diot majd esetleg szo esik a diocsererol (leven, hogy az egy olcso darab) es igy szep lassan halad a tema elore.

Olvass vissza PTRgilicz hozzaszolasaiba, o is atment ezeken a dolgokon - neki a rangatastol tonkrement a nyomotarcsa is, ezert nem volt eleg kicserelni a diot, a rangatas megmaradt es masodszorra is szetszedtek az autojat.

 

Előzmény: boszi70 (10931)
circum Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10939

"A gyári GT2 +5 fok alatt olyan kemény, mint a bakelit. A legegyszerűbb téligumi is összességében jobb választás, mint a GT2 + hólánc ... "

 

Vettem észre. :-(((( Esküszöm, a régi 100-as skodám, a maga 15 éves gumijaival jobb fékerőt biztosított...

 

Előzmény: v__tibor (10923)
circum Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10938

Hát, én megnéztem néhány (alsó árkategóriájú) téli gumi honlapját, és mindegyiken külön emlegették a fícsörök között, hogy ilyen-olyan mintázat az aquaplaning elkerülésére. A gumi anyaga meg ugyebár jobban tapad (most a természetesen téli esőről, vizes latyakról, +7 fok alatt beszélek). A nyári esetében meg az átlagos (gyári) gumikra gondoltam.

 

És ezután olvastam olyanokat a téligumi fórumon – amin rendesen meglepődtem – hogy volt, aki azt írta, hogy át kellett cserélnie a téligumiját nyárira, annyira rossz volt a tapadása egy szép, esős február végi napon. :-O

 

Előzmény: kukucs33 (10921)
laba1 Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10937
TÉLIGUMI

Ma bedobtak egy osztrák/magyar hirdetési újságot.

 

Ebben a 175/65R14 télgumi akciós árak:

(sajnos a márkán belüli pontos típust nem tüntették fel)

 Continental: 59,8 € (kb. 14.800 Ft)

 Bridgestone: 61,5 € (kb. 15.200 Ft)

 Fulda: 48,8 € (kb. 12.100 Ft)

 Semperit: 48,9 € (kb. 12.100 Ft)

 Kingstar: 43,9 € (kb. 10.900 Ft)

 Marangoni: 47,9 € (kb. 11.900 Ft)

 Nankang: 43,0 € (kb. 10.700 Ft)

 

Nem nagyáruház, hanem egy autógumis cég (Felsőőr/Oberwart és Bécsújhely/Wr. Neustadt). Ha valakit érdekel/jár arra, írok elérhetőséget is. Ha jól veszem ki beszélnek magyarul is.

boszi70 Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10936

Köszi, mostmár értem!

Szerintem a cserének ő örülne legjobban, csak én féltem tőle a thaliát (ő az az autógyilkos fajta :) )

Előzmény: kukucs33 (10935)
kukucs33 Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10935
Ha az ő kocsiját vezeted akkor nincs hiba - tehát cserélni kell...komplett autót, egymás közt. :-))
Előzmény: boszi70 (10934)
boszi70 Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10934

bocs....,  lehet, hogy lassú vagyok de hogyisvanez? :)))

Előzmény: kukucs33 (10933)
kukucs33 Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10933

Boszi

Lehet, hogy én is készülhetek egy komplett cserére?

 

Mármint a párod kocsiját a Tiedre? ;-)

Előzmény: boszi70 (10931)
v__tibor Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10932
Ez így igaz!
Előzmény: kukucs33 (10928)
boszi70 Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10931

Lassan megfejtjük azokat a hibajelenségeket, amihez a szervizben sem tudnak hozzászolni.

 

A leírt jelenség (csikorgó kerék, vagy lefulladás indulásnál) nekem is előfordul. Én is gyakorinak tartottam, mert ettől azért jobb vezetőnek gondolom magam. A párom szerint ez csak a rutintalanság miatt van (16 éve vezetek!). Hiába győzködöm, hogy akkor ha az ő kocsiját vezetem miért nem fordul elő. Lehet, hogy én is készülhetek egy komplett cserére?

Előzmény: iMre (10910)
Biovadász Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10930
"Azért kérdezem ezt, mert eddig 2500-as fordulatnál jobban nem pörgettem ezt a kis dieselt, viszont ez max. 100km/h tempót jelent, tartósan mit bír ez a motor?"

Akkor belőlem csak egy királykék csíkot látnál. :)
(de én nem diesel)
Előzmény: ttracer (10929)
ttracer Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10929

 

Üdv mindenkinek.

 

A dci tulajokat kérdezném, milyen max.sebességgel használják tartósan az autójukat, pl.autópályán.

Azért kérdezem ezt, mert eddig 2500-as fordulatnál jobban nem pörgettem ezt a kis dieselt, viszont ez max. 100km/h tempót jelent, tartósan mit bír ez a motor?

 

előre is köszi a válaszokat

 

kukucs33 Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10928
A hólánncal óvatosan! Akinek az első sárvédőn is van kavicsfogó gumi, annak nem biztos, hogy elfér a hólánc :-(( Az én kavicsfogóm papírján legalábbis igencsak kihangsúlyozták, hogy tilos láncot feltenni.
kukucs33 Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10927

Most úgy őszintén, az elmúlt években mennyit autóztál hóban?

 

Mikor hogy. Néha sokat, máskor szinte semmit, ahogy a szükség vagy a kedvem hozta. Különböző autókkal, mindenféle viszonyok között. Városban, országúton. Kis hóban, nagy hóban, hegyen, síkon, latyakban, ónos esőben, sőt, néha tükörjégen is. Egyszer még a Városligeti Műjégpályán is.

Hóban egyébként többször kerékpároztam is, valamint motoroztam hóban és ónos esőben. Nagyon tanulságos, sokat lehet tanulni és fejleszteni a megfelelő reflexeket!

 

A lényeg tehát, hogy legyen _valamilyen_ téli gumi, ami bírja a mínuszokat, illetve száraz vagy vizes úton viszonylag jól lehessen autózni vele.

 

Mondtam én mást? De, ahogy Te is írod: valamilyen és viszonylag ! Szerény meglátásom szerint ezt a kettőt kell összhagba hozni a biztonságos körülmények közti gyakorlás során (pl. este egy kihalt parkolóban miközben esik a hó :-))) és elfogadni, hogy télen nem illdomos rohanni agyatlanul, még a leghiperszuperebb, aranyárban mért téligumikkal sem!

 

Mert egyébként tökmindegy hogy milyen gumi van az autón, ha a vezető nem tud hóban, jégen, latyakban megfelelően gépészkedni. A téligumi csak egy esély, de élni vele...az már az emberi tényező. Sokan azt hiszik: azzal,  hogy felrakták a téligumit, felkészültek mindenre és mennek ugyanúgy mint 30°C-ban nyáron.

 

Boldogult ifjúkoromban az első hóeseést a haverokkal mindig azzal fogadtuk, hogy elmentünk egy meglehetősen üres parkolóba és összevissza csúszkáltunk, ökörködtünk. Ezek után, azt hiszem nem csoda, ha a forgalomban indult meg alattam az autó vagy a motor valamerre ami nem a szándékolt haladási irányom volt, soha nem estem kétségbe, automatikusan tudtam korrigálni anélkül, hogy gondolkodnom kellett volna...

Előzmény: mzdude (10922)
mzdude Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10926
Ja, ez így van. :)))

De nem kell ilyen drámára gondolni. Ha esik a hó, akkor vagy le van takarítva, vagy nincs. Ha nincs, akkor nem érdemes erőltetni, mert csak elakadsz. Esetleg, ha fagyott a hó, akkor összeb.szod vele a kocsi elejét meg alját. Ha le van takarítva, akkor fel is van sózva, tehát száraz/latyakos úton autózol. Jó, mondjuk az Alföldön gondolom nem ilyen egyszerű a helyzet.
Előzmény: Biovadász (10924)
boszi70 Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10925

A hugomék most vettek a kangoora, meg a twingora nem gyárit, de jó minőségűt, és nagyon szép 4.000 ft/garnitúra.

Előzmény: Biovadász (10904)
Biovadász Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10924
"Ha nagy hó van, akkor jobb, ha otthon maradsz."

"Én leginkább jeges úton szeretek vezetni, mert akkor a mazsolák nem mernek elindulni, a vérprofik pedig már az árokban vannak" :)
Előzmény: mzdude (10922)
v__tibor Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10923
Inkább alapból téli gumit rakj fel, ha szoktál sielni járni. A gyári GT2 +5 fok alatt olyan kemény, mint a bakelit. A legegyszerűbb téligumi is összességében jobb választás, mint a GT2 + hólánc ... persze a hegyek közt van, hogy csak a hólánc segít, vagy az se.
Előzmény: circum (10913)
mzdude Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10922
Most úgy őszintén, az elmúlt években mennyit autóztál hóban? Ha nagy hó van, akkor jobb, ha otthon maradsz. Ha kis hó van, akkor szép nyugisan egy teljesen átlagos téli gumival is el tudsz autózni. Ilyen nap kb. 10 van egy évben, de nagyobb városokban szinte keresni kell a havas utat. A többi napon valószínűleg le van takarítva az út, latyakos vagy egyszerűen száraz. A lényeg tehát, hogy legyen _valamilyen_ téli gumi, ami bírja a mínuszokat, illetve száraz vagy vizes úton viszonylag jól lehessen autózni vele.
Előzmény: kukucs33 (10921)
kukucs33 Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10921

"...miért mondják azt, hogy vizes úton a nyári gumival rövidebb a fékút, mint télivel?"

 

A nyári gumik sem egyformák, mert azok közt is vannak ugye kifejezetten "esőgumik" amik nagyon jól vezetik el a vizet, meg vannak az átlagosak. A téliek inkább a sűrűbb, hidegebb anyagokon való tapadásra vannak belőve, de azok közt is van amelyik jobban szerepel latyakban és rosszabbul havon, van a melyik inkább havon és jégen verhetetlen, de a latyak már kifog rajta, a víz meg amúgy sem igazán a télre jellemző csapadék. Az más kérdés, hogy kis hazánk időjárása mellett ember legyen a talpán aki megtalálja az ideális téli papucsokat az autójára, valamint nem túl korán, de nem is túl későn cseréli a nyárit télire és vissza.

 

A magam részéről úgy gondolom, hogy ki kell tapasztalni a saját vezetési stílus mellett !biztonságos körülmények között!, hogy milyen lehetőségeket mutat a gumi és kellő önuralommal alkalmazkodni kell a megváltozott feltételekhez.

Előzmény: circum (10913)
iMre Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10920

... vannak benne ilyen olyan csalis dolgok. Azt mondjak, hogy a kovetkezo negy autoban ugyanaz a motor van: Dacia SupeNova, Dacia Solenza, Dacia Logan es Thalia. Egesz biztosan tudom, hogy nem tokeletesen ugyanaz.

A harom Dacia motort folyton valtoztattak, valoszinu gazdasagi okokbol. A SuperNova motorok 10-15ezer km utan elkezdenek kopogni, mert az olajpumpaval csinaltak valami okosat es nem teszteltek eleget.

En azt mondom, hogy csak a latszat ugyanaz.

Előzmény: KorI (10914)
csipeti Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10919
Nekem ez elég vegyesen működik. Volt már, hogy folyamatosan világított, és 41l ment bele, de olyan is, hogy csak pislákolt és 47litert símán benyelt.
Előzmény: bezsi1 (10916)
stones Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10918

kb.10 liter

(ki kell próbálni: 50literes tank mínusz a most teli tankolt mennyiség) :-)

Előzmény: bezsi1 (10916)
laba1 Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10917
Én úgy tapasztaltam, hogy kb. 12-13 liternél kezd fel-felvillanni, 8-9 liternél pedig már folyamatosan világítani.
Előzmény: bezsi1 (10916)
bezsi1 Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10916

Jó reggelt mindenkinek!

 

Kinek van tapasztalata arról, hogy hány liter van még a tankban, ha folyamatosan világít a lámpa? (benzines)

 

Köszi!

Iku_ Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10915
A téli guminál hamarabb úszik fel az autó vizen, és a tapadása sem arra a hőmérsékletre van optimalizálva mint a nyárinak. Egyébként csak vizes úton télen is hosszabb út kell a téli guminak mint a nyárinak. Rosszabb a vízelvezető képessége, mivel a profil kialakítás miatt "megül" benne a víz.
Előzmény: circum (10913)
KorI Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10914

Már a múlt héten írtam a loganról kissé hosszabban, mégis új ötletem támadt:

 

ha most szeretnék olcsón jól felszerelt autót, lehet hogy a logant választanám. persze a fullost 2. 4 milláért abs-sel. ugyanennyibe került az ugyanilyen (8V oasis) thaliám akcióban. és mi a különbség? nagyobb -bár müanyagos- belsőtér ! a többi ugyanaz: a motor, a klima, abs, raktér...

 mondjuk első ránézésre kissé szebb a thalia belső műszerfala, az igaz...

 

na csá mindenkinek....

Előzmény: MuldR (10911)
circum Creative Commons License 2004.09.30 0 0 10913

Belenézegettem a téligumi fórumba, de elég nekem egy fórumot olvasgatni, úgyhogy itt kérdezek inkább... :)

 

Szóval, miért mondják azt, hogy vizes úton a nyári gumival rövidebb a fékút, mint télivel?

 

Ezt a telet már nem húzom ki a gyári nyári gumival; tavaly is a casco-önrészembe került, pedig nem megyek mint az állat, csak lusta voltam hóláncot tenni... Bár, az élmény hatására szerintem idén, ha kocsival megyek síelni, alapból rakom a hóláncot, nem nézem, hogy tapad a gumi... :-/

 

Circum

 

circum Creative Commons License 2004.09.30 0 0 10912

Hát ennek a Logannak nagyobb volt a füstje, mint a lángja. A legnagyobb felszereltségű kb. 200.000e-rel olcsóbb, mint volt az én autóm (Alizé), és ezért gyengébb benne a motor (na jó, csak 8LE-vel), nincs benne rádió (röhej!) és utasoldali légzsák. Igaz, van benne elektromos tükör és fedélzeti. Ezek bizonyára nagyon fontosak.

 

5000 euróért (cca. 1.250e pénzért) ölnék egymást érte az emberek (a fapadosért is). De ennek a kocsinak az ára mindenféleképpen inkább a 2 millához van közelebb, mint az egyhez (meg kell mondjam, sajnos).

 

Egyetlen pozitívuma: így tényleg nem fogja nagyon letörni a Thaliák árát. :) Merthogy alig olcsóbb 2-300e pénzzel nála.

 

Circum

Előzmény: MuldR (10911)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!