Szerintem a mai kimondottan izgi volt! Mind a 3! :)
Az utsó kör meg nem mindenkinek hozza meg a legjobb időt akkor sem, ha nincs "feltartás"!
Hogy a többség akkor a legjobb? Mivel addigra fogy el leginkább az üzemanyag, a könnyű autóval és a friss gumival ez szinte természetes. De mégis elég gyakran előfordul, hogy valakinél nem az utsó a legjobb.
"Én is hülyének tartottam Alonsót az idióta integetései miatt!"
Pont ezt akartam felhozni érvnek, néhány versennyel ezelőtt volt egy kísértetiesen hasonló szituáció, mikor Alonso le akart körözni valakit. Még a közelében sem volt, de már integetett, mert Schumacher akkor állt ki a boxba, tehát minden másodperc számított
Videónézés utáni állásfoglalásom következék: Én, mint abszolút antialonzista (az ő nevét nem lehet annyira antisítani...) és egyértelmű Ferrari drukker, azt vallom, hogy a büntetés ABSZOLÚT NEM JOGOS. Na ezt sem vártátok tőlem, mi? :-) Na, anyáméknak mondjuk nem ez a véleménye, de ez nem ide tartozik...
nézd, Massa nyilván arra gondol, amikor azt mondja, hogy veszített a leszorítóerőből, hogy Alonso autója befolyásolta ebben. itt lehet vitatkozni, hoyg X méter távolságból a levegő, ami átmegy Alonso autója alatt-felett, érdemben befolyásolja-e Massa teljesítményét.
és jöhetne valaki, aki nálam jobban ért a fizikához (LKF, bárki?) és elmagyarázhatná, hogy mi az a diffúzor, mert én csak annyi ttudok, hogy az autó mögötti levegőáramlásért részben felelős:)
de mi van akkor, ha az egyik Super Aguri megy Alonso helyett? van joga elcsípni az utolsó másodperceket, és megkezdeni a gyors kört, vagy ennél erősebb jog az, hogy befejezhesse Massa a körét feltartás nélkül?
Te eszdéeszes vagy? :)
Miért lenne több joga masszának vagy sumáknak, mint bárki másnak a pályán?
Két hely is szóba jöhet, az egyik a videón az 50. másodperc környéke, a másik 1:05 környékén a hosszú kanyar.
Ezekben csökkenhetett Massa tapadása a légörvény miatt, amit így szemre észre sem veszel, csak éppen ő gondolom érzi, hogy nem fog annyira az autó, így később tudja megkezdeni a kigyorsítást...
Szerintem a telemetriából azt nézik ki, hogy a "feltartott" pilóta egy vagy két kézzel fogta a kormányt. Ha egy, akkor a másikkal biztos integetett, azaz piszok ideges volt, kvázi feltartották. (Esetleg nem szólt senki, hogy nem vagy te hajótörött, mit integetel.....)
Mondom én, hogy ez az Alonso tud valamit. Csupa tehetség a srác ....
ez jogos kérdés ezt tisztázni kell, de itt, ebben az esetben a feltartás ténye nem állja meg a helyét! hiszen massa nem volt annyival gyorsabb, hogy alonzó egyáltalán abba a helyzetbe kerüljön, hogy elengedje...
Öööö, a pösze a hideg gumikon, törött aeroval küzdő Alfonzot nem tudta utolérni, csak a pontosság kedvéért. :-) Symondsnak lehet vmi igazsága a rötyó versenyképességével kapcsolatban.
igen, ezek az izgalmas kérdések. ahogy egy lekörözés is másképp néz ki, mint egy előzés. mást szabad a lekörözöttnek, mintha versenyben lenne. Alonso itt nem volt versenyben, nem volt gyors körön.
Részben idéztem, ha nem volt egyértelmű, csak mivel a kérdés végét megfordítottam, így nem dőltbetűztem. Szal a LOL az woodynak mehet, ld. előzmény. :-)
azon már túlvagyunk, hogy szándékosan tartott-e fel. szerintem nem.
de mi van akkor, ha az egyik Super Aguri megy Alonso helyett? van joga elcsípni az utolsó másodperceket, és megkezdeni a gyors kört, vagy ennél erősebb jog az, hogy befejezhesse Massa a körét feltartás nélkül?
egy büntetésnek az lenne a célja, h helyes viselkedésre bírja a renitenseket is - de itt először tisztázni kellene, egyáltalán mit akarnak? mit kell másképp tenni ilyenkor?
egyáltalán joga van-e vkinek versenyeznie egy pár tizeddel lassabb autóban? vagy amint néhány száz méteren belül kerül mögé vki gyorsabb, azonnal félre kell állnia
De hol tartotta fel? Ha utolérte volna, akkor még érteném, de nem érte utól!
Én is hülyének tartottam Alonsót az idióta integetései miatt! De akkor ez most azt jelenti, hogy tévesen ítéltük meg, és nem egy primadonna hisztije volt, hanem egy tök jogos reakció. Csak nem rohangált feljelentgetni.